folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Opel Astra J Tork Konventörlü Otomatik Aracın Şanzıman Yağı Hakkında



Opel Astra J Tork Konventörlü Otomatik Aracın Şanzıman Yağı Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    salihgs
    salihgs's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek

    Arkadaşlar herkese merhaba. Geçtiğimiz aylarda opel astra j 2016 1.6 dizel otomatik bir araç aldım. Araç 88 bin kmde aracın şu ana kadar şanzıman yağı değişmemiş. Aracın kitapçığına baktım bütün yağlarla ilgili bilgiler var ama şanzıman yağından bahsedilmemiş. Nette bakıyorum kimisi gerek yok bunlar ömürlük yazmış kimisi değiştirmiş. Kimisi değiştirdikten sonra şanzımanın performasını bozmuş kimisininki düzelmiş. Yağ değişmezse zamanla şanzımanda aşınmalar yapar diyor mantığım aslında ama kitapçığında olmaması vs işin mühendislik boyutu nedir bilmiyorum. Benim araçta şu an bir sorun yok akıcı vitesleri vs

    Şanzıman olaylarından anlayan tecrübeli arkadaşların yardım ve görüşlerini bekliyorum. 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    bu konuda tecrübeli değilim fakat zamanında internette yaptığım (otomatik vitesli araç düşünürken sonra vaz geçmiştim zaten) şanzıman yağının ömürlük olduğu değiştirilmesinin önerilmediği (bir arıza başınıza gelmeden ) değiştirilecekse de 20 yılda bir değiştirilmesi gibi bilgiler okumuştum.

    Şöyleki bir çok araçta bmw ve vw gibi bu şanzıman yağı zaten sadece aşağıdan boşaltılabilen birşey yani zaten doldurulabilir birşey değil , fakat özel servisler farklı yöntemler ile o yağı pompalayarak yada hortumu daha yüksekten tutuarak içindekini boşaltıp oraya yeni yağ koyuyorlarmış.

     

    dediğiniz gibi araba kitapçıklarında ve periyodik bakımlarında şanzıman yağı ile ilgili hiç bir bilgi yok ve bu bilgileri kafasına esip yaptırıp memnun kalan veya kalmayanlardan okuyoruz.

    Önerime gelecek olursak.

    Yağ değişimini yaptıgın zaman 2 ihtimal var.  %50 mutlu olacaksın %50 mutsuz olacaksın.

    An itibari ile bir arıza yoksa neden ortada yokken %50 mutsuz olma riskini alıyorsun ki ?

    ayrıca koyacağın yağın sana daha büyük sorunlar açmayacağı ne malum ?.

    Değiştirilmemesi taraftarıyım.


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mezantalac
    Mezantalac's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2011
    Erkek

    1.4 t otomatik j kasa var bende de. 70 k da değiştim şanzıman yağını. Değişmeni tavsiye ederim. Başımdan geçen olay, ustaya götürdüm şanzıman yağı değişim için usta ne gerek var boşa masraf etme dedi. İddialaştık temiz çıkarsa değişim olmadan parayı veririm, kirli çıkarsa bedavaya değişir misin misin dedim haliyle kabul etmedi. Alttan tipayi açıp yağı biraz akıttığımizda sonuç zift gibi olmuş bir yağdı. İyi ki değiştirmişim diyorum. 

    Bu araçlarda şanzıman yağ çubuğu yok. Alttan tıpayı açıp biraz akıtıp yağı kontrol ettirebilirsin. Baktın durumu kötü hemen değiştirsin.


    "Bundan yirmi yıl sonra, yapmadığın şeylerden,yaptıklarından daha fazla pişmanlık duyacaksın.Bu yüzden, halatlarını söküp at. Güvende olduğun limandan ayrıl. Yelkenlerini rüzgarla doldur. Araştır. Hayal et. Keşfet." (Mark Twain)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mezantalac
    Mezantalac's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2011
    Erkek
    PanxeR bunu yazdı

    bu konuda tecrübeli değilim fakat zamanında internette yaptığım (otomatik vitesli araç düşünürken sonra vaz geçmiştim zaten) şanzıman yağının ömürlük olduğu değiştirilmesinin önerilmediği (bir arıza başınıza gelmeden ) değiştirilecekse de 20 yılda bir değiştirilmesi gibi bilgiler okumuştum.

    Şöyleki bir çok araçta bmw ve vw gibi bu şanzıman yağı zaten sadece aşağıdan boşaltılabilen birşey yani zaten doldurulabilir birşey değil , fakat özel servisler farklı yöntemler ile o yağı pompalayarak yada hortumu daha yüksekten tutuarak içindekini boşaltıp oraya yeni yağ koyuyorlarmış.

     

    dediğiniz gibi araba kitapçıklarında ve periyodik bakımlarında şanzıman yağı ile ilgili hiç bir bilgi yok ve bu bilgileri kafasına esip yaptırıp memnun kalan veya kalmayanlardan okuyoruz.

    Önerime gelecek olursak.

    Yağ değişimini yaptıgın zaman 2 ihtimal var.  %50 mutlu olacaksın %50 mutsuz olacaksın.

    An itibari ile bir arıza yoksa neden ortada yokken %50 mutsuz olma riskini alıyorsun ki ?

    ayrıca koyacağın yağın sana daha büyük sorunlar açmayacağı ne malum ?.

    Değiştirilmemesi taraftarıyım.

    Şu videoyu izlemenizi öneririm.

    https://youtu.be/D0f3AYoE3cI


    "Bundan yirmi yıl sonra, yapmadığın şeylerden,yaptıklarından daha fazla pişmanlık duyacaksın.Bu yüzden, halatlarını söküp at. Güvende olduğun limandan ayrıl. Yelkenlerini rüzgarla doldur. Araştır. Hayal et. Keşfet." (Mark Twain)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    salihgs
    salihgs's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek

    Üstat makineyle içindeki yağı komple çeken servisler var onlar da 1000 tl civarı istiyorlar bir de arkadaşın dediği gibi alttan akıtmalı sistem var onda da tork konventörünün içinde ve şanzımanın içinde eski yağdan kalıntılar oluyor tamamen çıkmıyormuş ama bu yöntem daha ucuz. 

    Benim yağın kirli olmasıyla ilgili bir şüphem yok zaten o yağ 88.000 kmdir orda dolanıyorsa kirlidir illa ki benim sorum onun o şekilde orda durmasına rağmen opel nasıl değişim gerekli değil diyor değişim gerektirmemesi nasıl oluyor koskoca opel firması şanzuman gibi değerli bir parçanın yağlama bilgisini kitapçığa nasıl koymuyor

     

    Hani aklım ve mantığım bu yağın değişmesi gerekli diyor ama bir yandan da işin bilimsel açıklamasını merak ediyorum

     

    salihgs tarafından 03/Eyl/19 01:23 tarihinde düzenlenmiştir
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    Mezantalac bunu yazdı
    PanxeR bunu yazdı

    bu konuda tecrübeli değilim fakat zamanında internette yaptığım (otomatik vitesli araç düşünürken sonra vaz geçmiştim zaten) şanzıman yağının ömürlük olduğu değiştirilmesinin önerilmediği (bir arıza başınıza gelmeden ) değiştirilecekse de 20 yılda bir değiştirilmesi gibi bilgiler okumuştum.

    Şöyleki bir çok araçta bmw ve vw gibi bu şanzıman yağı zaten sadece aşağıdan boşaltılabilen birşey yani zaten doldurulabilir birşey değil , fakat özel servisler farklı yöntemler ile o yağı pompalayarak yada hortumu daha yüksekten tutuarak içindekini boşaltıp oraya yeni yağ koyuyorlarmış.

     

    dediğiniz gibi araba kitapçıklarında ve periyodik bakımlarında şanzıman yağı ile ilgili hiç bir bilgi yok ve bu bilgileri kafasına esip yaptırıp memnun kalan veya kalmayanlardan okuyoruz.

    Önerime gelecek olursak.

    Yağ değişimini yaptıgın zaman 2 ihtimal var.  %50 mutlu olacaksın %50 mutsuz olacaksın.

    An itibari ile bir arıza yoksa neden ortada yokken %50 mutsuz olma riskini alıyorsun ki ?

    ayrıca koyacağın yağın sana daha büyük sorunlar açmayacağı ne malum ?.

    Değiştirilmemesi taraftarıyım.

    Şu videoyu izlemenizi öneririm.

    https://youtu.be/D0f3AYoE3cI

    İzledim ve yorumlarıda okudum ÜZERİNDE ÖMÜR BOYU olan birşeyi neden değiştiriyorsunuz diye de sormuşlar yine yorumlarda.

    yine o yağın değiştirilmesinin aracın tüm garantisini bozacağı da eklenmiş.

    '' Changes yours transmission oils and you will wreck it. Honda and Toyota can built a walking talking robot if they said lifetime it’s good who are these fools with bread '' 

    çok basit bir şekilde yağ değişimi yapılabilecekken dediğim gibi sadece boşaltma tıpası olan birşey ve değişimden sonra memnun kalmayan da bir çok insan var.

    This is difficult for me to decide as I have a lifetime warranty on my Ram and the manual also states it's a lifetime fluid. If anything fails they will fix it but I could be stranded when that happens or if it's far enough down the line the price of a new tranny with labor could exceed the value of the truck, making the warranty end per the paperwork. They pay me the value of the truck but it would not be functioning at that point. I prefer to do all of my own maintenance but the Hemi Ram has an exhaust crossover pipe just below the tranny pan drain plug of all places.

     

    Ben dediğim gibi bir problem yokken aracımı riske atmak istemem. %100 net bir cevap yok ortada.


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    salihgs
    salihgs's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek
    Mezantalac bunu yazdı
    PanxeR bunu yazdı

    bu konuda tecrübeli değilim fakat zamanında internette yaptığım (otomatik vitesli araç düşünürken sonra vaz geçmiştim zaten) şanzıman yağının ömürlük olduğu değiştirilmesinin önerilmediği (bir arıza başınıza gelmeden ) değiştirilecekse de 20 yılda bir değiştirilmesi gibi bilgiler okumuştum.

    Şöyleki bir çok araçta bmw ve vw gibi bu şanzıman yağı zaten sadece aşağıdan boşaltılabilen birşey yani zaten doldurulabilir birşey değil , fakat özel servisler farklı yöntemler ile o yağı pompalayarak yada hortumu daha yüksekten tutuarak içindekini boşaltıp oraya yeni yağ koyuyorlarmış.

     

    dediğiniz gibi araba kitapçıklarında ve periyodik bakımlarında şanzıman yağı ile ilgili hiç bir bilgi yok ve bu bilgileri kafasına esip yaptırıp memnun kalan veya kalmayanlardan okuyoruz.

    Önerime gelecek olursak.

    Yağ değişimini yaptıgın zaman 2 ihtimal var.  %50 mutlu olacaksın %50 mutsuz olacaksın.

    An itibari ile bir arıza yoksa neden ortada yokken %50 mutsuz olma riskini alıyorsun ki ?

    ayrıca koyacağın yağın sana daha büyük sorunlar açmayacağı ne malum ?.

    Değiştirilmemesi taraftarıyım.

    Şu videoyu izlemenizi öneririm.

    https://youtu.be/D0f3AYoE3cI

    Hocam ingilizce olduğu için anlayamadım alt yazısı da yoksa özetleyebilir misin kısaca

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    https://blog.oilmarkt.com/index.php/2019/02/14/otomatik-sanziman-yagi-degisir-mi-tartismalara-son/

    ayrıca buradada akıl çelici şeyler yazılmış bir kısmı sallamasyon.

    adam 40-60-100 KM de bir arabanın kitapçığına göre değiştirin diyor 

    zaten sıkıntı kitapçıkta böyle bir bilgi yok + olarak koskoca planın üstünde ömür boyu kullanılacak yağ yazıyor 

    bilgiler çok çelişkili ve yalan dolu.

     


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mezantalac
    Mezantalac's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2011
    Erkek

    Bence bu ömür boyu demek ne demek :)

    Kullanıcının ömrü mü, arabanın ömrü mü, şanzımanın ömrü mü? :)

    Tertemiz isterseniz makine ile komple çektirip yenisini koydurursun. Ben diğerini tercih ettim. Ayrıca bu değişimi yapacak kişide tecrübeli olması gerek. Motor yağı gibi bir değişim söz konusu değil. 

    Önce yağı boşaltıp birkaç litre yenisi koyuyorlar. Vites geçişleri ileri geri park falan yapılıyor. Sonra biraz daha koyuyorlar falan böyle bir sıralaması vardı.

    Senin sorunun yoksa değiştirmeye bilirsin. Bende 70 k da vites geçişleri hissedilir olmuştu. Değiştirdim araçta bende rahatladım.


    "Bundan yirmi yıl sonra, yapmadığın şeylerden,yaptıklarından daha fazla pişmanlık duyacaksın.Bu yüzden, halatlarını söküp at. Güvende olduğun limandan ayrıl. Yelkenlerini rüzgarla doldur. Araştır. Hayal et. Keşfet." (Mark Twain)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeTr
    DeTr's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2010
    Erkek

    97 model Opel astra f kasa otomatik aracım var  şanzumana daha geçen ay 4900 tl masraf yaptım aracı 269000 km de ilk defa şanzumanı indi ustanın dediği, Ustanın dediği bir şeyde şanzumanımın bakımsızlıktan bu hal geldiğiydi. 30 ila 40 bin km de bir şanzuman yağını değiştirmek gerekiyormuş. arada yağ çubuğunu çekip yağınn kırmızı olup olmadığını kontrol edin dedi siyaha dönmeye başlarsa km beklemeden değişin dedi, Kırımızı ışıkda boşa al arabayı park ederken önce el freni sonra  P (park konumu) al dedi kalkışlarda ani kalkış yapmakdan gaza dibine kadar basmaktan çekinin dedi bunlar şanzuman ömrünü arttırır dedi. 2016 model aracın var hocam seninkini 8 - 9liradan başlamazlar  oda başlangıç yani 


    Kelimeler Kanatır !
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pompaci
    pompaci's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek

    hocam şanzıman denince bizim ustalar hep  düz vites mantığıyla bakarlar ki bu çok yanlış aynı motor yağı gibi 40-50 bin km de bir yağın ve fiiltrenin değişmesi gerekir. sonuçta otomatik şanzıman dediğimiz zamazingonun içinde bi dünya balata ve dişli var yani yağ değiştirmezsen sadece balata tozu bile balatalar, dişliler arasında deformasyona neden olur. manuelde konulan yağ zaten zift gibi ağır ve kalın dişli yağı olarak kullanılır ustalar hep ömürlük diye manuelden bahsederler bilmeyen de duyduğuna göre söyler ya da şanzuman bitsinde iş çıksına bakarlar çünkü külfeti ağırdır gerçekten anlayanı da çok azdır, manuel şanzuman patladığında sana çıkacak bedel 1-2 bin arasıyken otomatikte 8-9-10 dan yukarı doğru gider sadece yağ değil filtreni de değiştir bilgin olsun değişim yapınca kartını yazdır ruhsatının arasına koy.

     


    hayat boş pompala çoşşş :):)...
Toplam Hit: 1452 Toplam Mesaj: 25
şanzıman