

Operatng System Was Not Found (Yardım)
-
joe_black bunu yazdı:
-----------------------------an itibariyle w8 kurulumu tamamlanmıştır.sonunda aq.
sorunumu nasık çözdüm merak eden olursa (gerçi pek skine takan olmadı ama neyse)
xp cdsi yapıp hddyi tek tek tekrar sildim (w8 de HDDnin 100gbsi gözüküyodu)
xp cdsi ile 3 parça halinde görebildim sonra hepsini silip tek bölüm oluşturdum.
sonra w8 live yapıp (slax mint ve xp denememde başarısız oldum) kurulumu hallettim.
----------------------------ne yapmaya calıstıgını anlamadım ama yanlıs bi seyler yapmıssın :D
simdi ilk olarak 3 sistemi beraber kurmak farklı bir sey onun icin windows ile mint veya ubuntu denemek en iyisi basta.
windowsu tertemiz kurduktan sonra windows ile icice kurmak en kolayı ve fail vermez hic bi zaman
http://www.billsdon.com/wp-content/uploads/2011/12/LinuxMint-Installing-04.jpg mesela en usttekını secıp kuracaksın sen buyuk ihtimal tum diski sildin.
ama yok ben kendim partition yapacam dersen en alttakini sec ama hic tavsiye etmem.O kısımda buyuk ihtimal sıkıntı yasayacaksın.Ama dedin ki yapacam.
Sadece windows kurmus isen buyuk ihtimal iki tane primary kısım olusmus demektir.adlarını sallıyorum ama buyuk ihtimalle boyledir. /dev/sda1 Windows boot
/dev/sda2 de Windows C: ve senin dosyaların.
Bundan sonra linux kurarken mantıklı olanı bir tane yaklasık 500 mb lık boot icin kısım acmak ext4 olur formatı da bu da bizim /dev/sda3 olur.
Simdi geriye 1 tane primary kaldi.Burada senin yasadigin sıkıntıya geldik.daha /home ile / icin yer acmadık o zaman extended yapmalısın.
Kalan kısmı /dev/sda4 yani formatlarken primary degil extended diye sececeksin.
ondan sonra extended olani secince altta new diyerek yeni partlar olusturabildiigini goreceksin.oraya bi / acarsin /dev/sda5 olur bi de home swap falan ne olursa.
aslında basit ama islemleri yaparken ilk seferde karıstırıp tum harddiski silmek mumkun.delete new format secenekleri kullanırken kesinlikle dogru bolumu sectigine emin ol.Benim tavsiyem halen otomatik olarak direk windows ile yanyana kurman.
ikinci olarak USB nin icine slax mint windows live attım derken bir tane USB nin icine o kadar seyi atıp ondan mı kurmaya calıstın anlamadım ama oyle olmaz o kuracagın sistemleri tek tek atıp bootable yapman lazım.Yani once windowsu usb ye atıp live yap sonra usbyi formatlayıp linuxu.
-
musdawdaf bunu yazdı:
-----------------------------ne yapmaya calıstıgını anlamadım ama yanlıs bi seyler yapmıssın :D
simdi ilk olarak 3 sistemi beraber kurmak farklı bir sey onun icin windows ile mint veya ubuntu denemek en iyisi basta.
windowsu tertemiz kurduktan sonra windows ile icice kurmak en kolayı ve fail vermez hic bi zaman
http://www.billsdon.com/wp-content/uploads/2011/12/LinuxMint-Installing-04.jpg mesela en usttekını secıp kuracaksın sen buyuk ihtimal tum diski sildin.
ama yok ben kendim partition yapacam dersen en alttakini sec ama hic tavsiye etmem.O kısımda buyuk ihtimal sıkıntı yasayacaksın.Ama dedin ki yapacam.
Sadece windows kurmus isen buyuk ihtimal iki tane primary kısım olusmus demektir.adlarını sallıyorum ama buyuk ihtimalle boyledir. /dev/sda1 Windows boot
/dev/sda2 de Windows C: ve senin dosyaların.
Bundan sonra linux kurarken mantıklı olanı bir tane yaklasık 500 mb lık boot icin kısım acmak ext4 olur formatı da bu da bizim /dev/sda3 olur.
Simdi geriye 1 tane primary kaldi.Burada senin yasadigin sıkıntıya geldik.daha /home ile / icin yer acmadık o zaman extended yapmalısın.
Kalan kısmı /dev/sda4 yani formatlarken primary degil extended diye sececeksin.
ondan sonra extended olani secince altta new diyerek yeni partlar olusturabildiigini goreceksin.oraya bi / acarsin /dev/sda5 olur bi de home swap falan ne olursa.
aslında basit ama islemleri yaparken ilk seferde karıstırıp tum harddiski silmek mumkun.delete new format secenekleri kullanırken kesinlikle dogru bolumu sectigine emin ol.Benim tavsiyem halen otomatik olarak direk windows ile yanyana kurman.
ikinci olarak USB nin icine slax mint windows live attım derken bir tane USB nin icine o kadar seyi atıp ondan mı kurmaya calıstın anlamadım ama oyle olmaz o kuracagın sistemleri tek tek atıp bootable yapman lazım.Yani once windowsu usb ye atıp live yap sonra usbyi formatlayıp linuxu.
-----------------------------usta tek yaptığım hata E yi fat32 yapıp slax kurmak yerine C yi tıklamam oldu. daha önceden D ve E yi fat32 yaptığımdan win bu iki sürücüyü görmez olmuştu. kalan 100 GBlik C ye win kurup diğerlerini de NTSF yapıp kurtarmayı amaçlıyodum ki, Win7 Win8 Ubuntu Slax Mint kurmaya çalıştığımda bu 100 GBlik yere, HDD arızalı ve onarılamazdır. diye hata verip kapanıyodu.
sonra xp cdsi ile denedim (Evet CD ile. Usbden denediğimde Bootmgr hatası verdi). CDyi takınca sistemi 4 parça olarak gördüm. hepsini silip tek bi parça yaptım ve w8 kurdum tekrar.
Ubuntuyu da kurmaya çalıştığımda HDDyi tek parça görüyo hocam(3e 4e böldüğüm halde) Fakat şu an için artık linux kurmayı düşünmüyorum. bi kaç güne servise vercem pcyi. servis dönüşü kurmayı düşünüyorum.
çok tşkler bu ve diğer konulardaki yorumların için.