Öss Sistemi Değişti Öys Geldi. (Görüşleriniz)
-
adam gibi çalışırsan sorun yok.disiplinli çalış
24 sdsaat pc basında durma gerisi gelir
-
hem bu yıl hemde gecen yıl mezun olupta sınava gireceklere allah yardım etsin soruları universitedekı .edebiyat ,mat,kımya,fizik,coğ,tariha yanı kısacası butun bolum arkadaşlar ile inceledeik final dergisi dersanesi ilk sayısına baktıkta işleri cok zor cok
-
Antikky bunu yazdı:
Liseyi bitirik,üniyi yazandıktan sonra döküman yazacam
Kitap defter açmadan üni nasıl kazanır sınıf nasıl geçilir die.)
Üiversitedeyim... 1 Dönem bitecek... 1 adet kitabım yok.. Allah belamı versin daha adım hariç bi satır yazı yazmadım okul başladı başlayalı.. Ders imzalarımı bile arkadaşlara attırıom :P
-
değiştiği iyi oldu bir bok bilmeden üni ye gittik
bugün bas 1 var (1. blok ara sınavı) hiç çalışmadım 35 bekliyom aq.
-
berbat bir eğitim sisteminin başındakiler tarafından sistemi dahada beter yapmak için yapılmış mükemmel bir sistem... :):)
-
böyle sistemin anasını avradını sikeyim...
Küfürden başka bi bok yapamıyoruz ...
-
İleti kullanıcının iradesi ile tarafından düzenlenip, silindi.
-
söyle bidurum var;
ÖSS: Öğrenciyi sevme sınavı
ÖYS: Öğrenciye Yerleştirme sınavı
:) birinden duymuştum bunu
-
bence sistemin gelmesi harika oldu iiki geldi hoş geldi
yoksa öğrencilerin hepsi ünv.de türev integral konularında baya
bir bilgisiz olduğu için dersi geçemiyor..bence harika oldu
________________________
ÖLÜMLER ÇIPLAK GELİR
-
iş bu üniversitenin insana ne kazandırdığı değil ki. ortaöğretim ne kazandırıyor? sınav sistemi öss iken öğrencilerimiz çok mu iyi eğitimliydi? öss sistemi öys mantığına dönüştü, yani şimdi çok mu iyi eğitimli öğrencilerimiz olacak? eğitim sistemi dendiğinde anlaşılan bu mudur? öss sistemini öys ye dönüştürmek, öss'yi bile zor beceren bi ton camıza hiç yapamacakları şeyleri sunarak alınacak öğrenci sayısını düşürmenin diplomatik açıklaması. hatta uygulaması.
hadi çok iyimser düşünürsek, öss'deki kazananlar arasında bile bir ek eleme ile belli seviye gruplarında öğrencileri üniversitelere almak.. bu eleme ösym nin hazırladığı sorularla belirleniyorsa bu kurumun ciddi bir mantık problemi var. ben şahsen ösym'nin hazırladığı sorularda öğrencilerin yeteneklerini, düşünce yapılarını, zekalarını değerlendirebilecek bir kırıntıya rastlamadım. ösym sorusu mantığı tamamen "bu püf noktayı farketmiş mi etmemiş mi" üzerine kurulu tipik bir yeniçağ yöntemi. tek belirleyebileceği şey mantık. o da ancak soru kitapçıkları incelenerek bulunabilir. soruya verilen cevaptan edinilecek bilgi çok sığ olacaktır.
şimdi üniversitenin insana ne kazandırdığına gelelim. bunun için öğretim görevlilerinin nasıl atandığına da değinebiliriz. yalakalık ve para üçgeni üzerine kurulmuş bir sistemdir. aslında biçok kişi farketmese de öğretim görevlisi olmak devrimizin en kaymak mesleğidir. yalaka olduğunuz sürece maaşınızı alırsınız. üniversite eğitimi aslında öğrencilere beklentinin üzerinde özgürlük sunarak aslında öğrencinin kendi kendini eğitmesini sağlamaktır. üniversite sayesinde başarılı olan erkekler vardır. kadınların çoğu kaşarlığa yönelmektedir. malum aile baskısı yok.. istihdam yönünden bakarsak bu da güzel bir gelişme. üniversite kadınlara iş bulma noktasında güzel imkanlar sunmakta. avrupa ülkesi türkiye..
en güzeli ise diplomadır çünkü devlet kurumları için bu bir nimettir. malum avrupalı devlet.. ancak özel sektörde bu böyle değildir. kesinlikle çok yanıldığınızı görüceksiniz mezun olduktan sonra, özel sektör sizin diplomanızdan çok geçmişiniz ve o ana kadar getirdiğiniz kariyerinizle ilgilenir. iş uyumunuza, muhabbetinize, yeteneğinize göre sizi eleştirirler. devlet kurumlarındaki gibi bir diploma engeliniz yoktur. herkes alınır ve yeteneğine göre irdelenir. uyum gösterebilen aday diplomasının nerden geldiğine, notuna bakılmadan bile işe alınabilir. bu nedenle özel sektör işleri devlet işleri gibi yavaş yürümez. ayrıca özel sektörün durumu belli :) görünen köy misali.
velhasıl ilim irfan için ille de üniversite gerekmez. zaten dediğim gibi bunları size veren üniversite değil, kendinizsiniz. bunları size ben de anlatsam, kıyafet, yaşam, kampüs, yurt özgürlüğü versem, o ilmi benden de alırsınız. psikolojik gibi nitelenebilir.. hadi bazı kesimleri de işin içine katıp "tamamen duygusal" olarak niteleyim. sonuç olarak günümüzün başarılı insanı, ezberci eğitimimizin başarılı yaptığı insan tipi değil. günümüzün başarılı insanı, bu sisteme rağmen yırtıp gelenler.
yoksa öss öys ye dönmüş pekte süper bir gelişme değil. türkiye tarım ülkesi, inek yetiştirmeyelim de ne yetiştirelim.