Otomobil Lastiğine Sıcak Yama Yaptırmak
-
Arkadaşlar merhaba;
Yaklaşık 20 gün önce aldığım 4 adat kormoran lastiğimin sol öndeki bugun kaldırıma vurmam sonucunda yanak bölgesinden patladı.
Sıfır lastik olması sebebi ile içim bir cız etmedi değil. Lastikçi Tamiri mümkün değil dedi, fakat internette araştırdığımda sıcak yama diye birşey gördüm daha önce yatıran varmı? Çok uzun yola giden birisi değilim. Yedek lastiği taktim fakat ondada balon olduğunu fark ettik. Bütçem kısıtılı yeni lastik 380 lira civarı sıcak yama ise 100 lira istediler. Kafam karışık tavsiyenize ihtiyacım var tabiki en sağlıklısı yeni lastik almak fakat dediğim gibi bütcede sıkntı var.Sıcak yama yaptırıp kulanan var mıdır?
-
100 liraya ikinci el lastik bak hocam.
-
yamayla ugrasma can tasıyor al yenisini yada ikinci el temiz bak
-
Kormoran dediğin lastik michelin'in uzak doğuya sattığı lastiktir dostum yani hammadde olarak michelindir sadece poliamid miktarı bir nebze düşürülmüştür o da sağlamlıktan değil yol tutuştan yüzde 2 feragattir, telif ve anlaşmalar yüzünden michelin her ülkede satılamıyor, yani sen o lastiği öyle güzel bir açıyla vurmuşsun ki perte çıkarmışsın, hayır gelmez o lastikten değiştireceksin.
-
Yanak kısmına tamir olmaz.
-
Kendin yazmışsın yanakta balon var diye güvenemiyorsun, yanağı patlak lastiği yama ile onarıp kullanmayı nasıl düşünebiliyorsun?
Aracın yer ile temas eden tek noktası, en son riske edilecek şeylerden birisi lastik. İnsanlar yağmurda tutuşu A olsun, Kuru zeminde A olsun diye bir saat lastik araştırması yapıyor, sen yanağı patlak lastik kullanılır mı diyorsun :)
-
qoqo bunu yazdı
Kendin yazmışsın yanakta balon var diye güvenemiyorsun, yanağı patlak lastiği yama ile onarıp kullanmayı nasıl düşünebiliyorsun?
Aracın yer ile temas eden tek noktası, en son riske edilecek şeylerden birisi lastik. İnsanlar yağmurda tutuşu A olsun, Kuru zeminde A olsun diye bir saat lastik araştırması yapıyor, sen yanağı patlak lastik kullanılır mı diyorsun :)
ben mi yanlış anladım? lastiğin Yanağı ile Tabanı(yada sırtı) arasında fark var.
yapılan Sıcak Yama işlemi, lastiğin Sırt kısmına(yere basan,temas eden bölgesine) yapılıyor.
diğer detây'lar konusunda aynı fikirdeyim.
-
Yapman gereken yeni bir lastik daha almak. Beklemediğin anda yırtılırsa ciddi kaza geçirebilirsin.
-
Hacı sağdan soldan bul yeni al yama olmaz yanakta çok riksli
-
lastiğin şakası olmaz alabiliyorsan yenisini al. 2.el alacaksan güvenilir bir yerden al telleri kırık lastik çekme yapar!
yeni gibi diye 2.el satılan lastiklerin dış yüzü iyi ama tellerden hasarlı olabiliyor dikkat etmekte fayda var aldığın lastiği sonra başka bir lastikciye uğrayıp göster.
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıqoqo bunu yazdı
Kendin yazmışsın yanakta balon var diye güvenemiyorsun, yanağı patlak lastiği yama ile onarıp kullanmayı nasıl düşünebiliyorsun?
Aracın yer ile temas eden tek noktası, en son riske edilecek şeylerden birisi lastik. İnsanlar yağmurda tutuşu A olsun, Kuru zeminde A olsun diye bir saat lastik araştırması yapıyor, sen yanağı patlak lastik kullanılır mı diyorsun :)
ben mi yanlış anladım? lastiğin Yanağı ile Tabanı(yada sırtı) arasında fark var.
yapılan Sıcak Yama işlemi, lastiğin Sırt kısmına(yere basan,temas eden bölgesine) yapılıyor.
diğer detây'lar konusunda aynı fikirdeyim.
Nasıl anladın bilemiyorum ama yanak kısmı özellikle çukurlarda, virajlarda, kasislerde, tümseklerde, taş üzerinden geçişlerde vs çok esnek ve hızlı hareketler gerçekleştirdiği için hasar görmeye çok müsait. Bu kısımdan hasar gören veya baloncuk çıkaran lastik içerisindeki teller özelliğini yitirmiştir. Baloncuk olan lastiğin kullanılmaması gerekir denmesinin sebebi de düz yolda giderken bile patlamaya çok müsait olmasıdır.
Taban kısmı ise hem daha kalındır, hem de daha az esnek hareketler yapar. En fazla taşın üzerinden geçerken içe doğru esner ama bu yapılan sıcak yamanın atmasına neden olacak kadar esnek bir hareket değildir. Şu iki videoda lastiğin önemi daha net belli oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=wTQ5vyoSx_U
https://www.youtube.com/watch?v=4FOIubWv6Cs