folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Otomobil Lastik Seçimi



Otomobil Lastik Seçimi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    muco
    muco's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ağustos/2015
    Erkek

    Kesinlikle Petlas. Hem yerli malı hemde kaliteli,  neden aynı kaliteye daha fazla ödeyeyim ki?


    Topluluk içinde verilen öğüt öğüt değil hakarettir. Hz Ali
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roark
    Roark's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2011
    Erkek

    michelin , nokian , toyo , goodyear , hankook.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    Bir sayfa yazı yazmıştım silindi (elektrik kesintisi kurbanı oldu)

    Özetle lastik üzerinde etiket olur Avrupa Standartlarında hangi sınıfta olduğunu gösteren. Yol tutuş (yağmurlu havada) ve yakıt tüketimi değeri C ve üstü ( yani B ve A ) sınıfında olan lastikleri tercih et. D ve altına kesinlikle inme ( Çoğu kişi alırken buna dikkat etmiyor ya da haberi bile yok. Lastik seçerken şahsen en dikkat ettiğim kriter budur :P )

    Lastik üzerinde etiketler olmaya da biliyor çoğu zaman, üreticilerin verilerinden marka modele ilişkin bu değerleri görebilirsiniz. 

    S,T,U,V,H gibi hız performans sınıfını lastik mukavetini gösteren değerler var. Atıyorum S yazan 180 km/saate kadar tasarlanmıştır, H 210 km/saat. Fiyatlara etki eder, karşılaştırırken dikkat et. H tercih etmen önerilir.

    Yeni üretim lastik alman gerektiğini hatırlatmama gerek yok sanırım. Dot numarası denen şeyden üretim yılı ve haftasını görebiliyorsun.

    Lastikleri takım değiştirmen tavsiye edilir, yalnız kalan 2 lastik 0 alacağın 2 lastiğe uyum sağlayabilecek kadar iyi ya da diş derinliği varsa 2 lastik de takabilirsin.

    Sınırın 1,6 mm ( otomobil lastiği için ) belirlendiğini düşünürsen 4-5 mm diş derinliği orta-iyi demektir. Lastik 1,6 mm gelince iyice kabaklaşır, yani frene bastığında etkili frenleme alamazsın, frenleme mesafen uzar, sürüş güvenliğin tehlikeye düşer.

    Lastiğin üretimden sonra ömrü kullanılmasa/takılmasa dahi teoride 5 yıldır denir. Uygulamada 5-10 yıl arasında değişir. Zaten kullanılan bir lastikse aşınacak ömrünü tamamlayacak çoktan değişmiş olacaktır. Bu birazcık ekstrem bir durum. 5 yıl olarak düşünebilirsin 2 yıl diyen halt etmiş!!! ( Lastikde bariz çatlamalar,kırılmalar, ufalanmalar görülüyorsa o lastiğin ömrü bitmiş demektir. Yılına bakılmaksızın değiştirilir )

    Lastik tavsiyesi soruyorsan yumuşak ve ses yapmayan modelleri tercih etmek daha doğru.

    Ben Michelin(çok üst sınıf ve kalite olmayan modelleri) ve Continentalden vazgeçtim tavsiye üzerine       ( Lastikçiler-rot balanscılar-sanayi esnafı vs )  Toyo ya geçtim. Oldukça yumuşak ve kaliteli. Tam bir fiyat performans ürünü bana göre. Artık ben de tavsiye ediyorum :) (Kumho da iyidir.)

    Zaten belirli standartlar da üretiliyorlar hepsi. Yukarıda da değindiğim bazı özellikler lastiğin ne olduğunu gösteriyor. Fiyatı marka imajı arttırıyor. Tercih senin, Keyifli Sürüşler...

     

     

     

     

     

     

    AnaMuhalefet tarafından 05/Oca/16 06:10 tarihinde düzenlenmiştir

    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JOE
    JOE's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2003
    Erkek

    Hocam çok değişken birşey lastik mevzusu. Bence kendi lastik ölçülerine göre yapılmuş testleri incele. Örn alman ADAC dergisinin testlerine bakabilirsin. Sana en iyi fikri test sonuçları verir.

    ADAC yaz lastiği için test sonuçları: https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommerreifen_Test_185_60_R15.aspx

    ADAC kışlastiği için test sonuçları: https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_Test_185_60_R15.aspx

    Güncel test sonuçlarını da araştırabilirsin. Benim tavsiyem bu şekilde olur.


    Not late for nothing
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    AnaMuhalefet bunu yazdı

    Bir sayfa yazı yazmıştım silindi (elektrik kesintisi kurbanı oldu)

    Özetle lastik üzerinde etiket olur Avrupa Standartlarında hangi sınıfta olduğunu gösteren. Yol tutuş (yağmurlu havada) ve yakıt tüketimi değeri C ve üstü ( yani B ve A ) sınıfında olan lastikleri tercih et. D ve altına kesinlikle inme ( Çoğu kişi alırken buna dikkat etmiyor ya da haberi bile yok. Lastik seçerken şahsen en dikkat ettiğim kriter budur :P )

    Şimdi kafam karıştı bak, biz geçen bunu aldık. Kötü mü etmişiz ? Yakıt değeri E diyor :|

    http://kolayoto.com/pirelli-winter-sottozero-serie-3-225-45r17-91h-44718.html?gclid=Cj0KEQiAzai0BRCs2Yydo8yptuIBEiQAN3_lFtifS93o7Nc0DZrFgRBQW2pNFMXkWhYleE1_8NFN6CQaAmCf8P8HAQ

     


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trooper
    trooper's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    peki karda, ince taban kar lastiğimi daha iyi yol alır yoksa geniş taban mı


    ZzZzZzZ...!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sRcN
    sRcN's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2009
    Erkek

    ben offroad için BF kullanıyorum otomobilde ise Michelin kullanıyorum Michelin yumuşak olması sayesinde hem konfor hem ses hemde performans konusunda tam not alıyor. Kış lastikleri içinde Lassa' dan şaşmam gerçekten özellikle kar ve buzda kalitesini konuşturuyor. Bu yaz otomobilimi de BF almayı planlıyorum bakalım Michelin kadar keyif verecek mi. 


    Wordpress - SEO & Digital Marketing
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    ozgunlu bunu yazdı
    AnaMuhalefet bunu yazdı

    Bir sayfa yazı yazmıştım silindi (elektrik kesintisi kurbanı oldu)

    Özetle lastik üzerinde etiket olur Avrupa Standartlarında hangi sınıfta olduğunu gösteren. Yol tutuş (yağmurlu havada) ve yakıt tüketimi değeri C ve üstü ( yani B ve A ) sınıfında olan lastikleri tercih et. D ve altına kesinlikle inme ( Çoğu kişi alırken buna dikkat etmiyor ya da haberi bile yok. Lastik seçerken şahsen en dikkat ettiğim kriter budur :P )

    Şimdi kafam karıştı bak, biz geçen bunu aldık. Kötü mü etmişiz ? Yakıt değeri E diyor :|

    http://kolayoto.com/pirelli-winter-sottozero-serie-3-225-45r17-91h-44718.html?gclid=Cj0KEQiAzai0BRCs2Yydo8yptuIBEiQAN3_lFtifS93o7Nc0DZrFgRBQW2pNFMXkWhYleE1_8NFN6CQaAmCf8P8HAQ

     

    Valla hocam eski tarz ampulle enerji tasarruflu ampul gibi fark olur. Sadece ekonomi açısından daha fazla yakıt harcamış olursun(lastik malzeme özelliği ve sürtünme direnciyle alakalı olarak).  Yani biraz daha fazla para verip A ya B sınıfı yakıt değeri olan lastiği alsaydın km yaptıkça çok daha karlı olacaktın. Amacımız fiyat performans olduğundan böyle tercih etmek mantıklı diyorum.

    Benim param var kardeş sıkıntı yok ya da yarışta kullanacağım deseydin ekonomi aramayıp daha kaliteli malzeme,daha konforlu yol tutuş ve özel üretim yüksek kalite lastiklere yönel diyecektik. 

     


    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Taso Pezevengi
    iso
    iso's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 21/Eylül/2003
    Erkek

    Bridgestone dan şikayetçiyim hocam, abs çok çabuk devreye giriyor.
    Sessizlik desen yok. İyidir Bridgestone yakıt azaltır dediler o da yok. 
    Falken alacaktım mal gibi bundan aldım. Erisin diye bekliyorum. Daha önce continental vardı en az 50.000 deydi, yol tutuşu bariz daha iyiydi.
    Ha ama arka sağ lastiği kaldırma soktum hayvan gibi hemde, hiç bir şey olmadı. Aynı kaldırımda aynı vuruşu babam yapmış daha önce yarılmış lastik tamir bile olmamıştı :) ama onda neydi hatırlamıyorum.

    Bu arada sorun bizde genetik değil, ailecek aynı kaldırıma durup durup vurmuyoruz. Kaldırım çok boktan bir yerde ve boktan derecede çıkıntılı.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shia
    shia's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2006
    Erkek

    Öncelikle hepinize yorum ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Lastik seçimimde yorumlarınız doğrultusunda Bridgestone Ecopia EP150 modelini aldım. Özellikle AnaMuhalefet kardeşimin verdiği detaylı bilgiler lastik etiketine yoğunlaşmamı sağladı. (iSo, üstad senin yorumu yeni okudum ama bu lastiği kullanan bir kaç kişi fazlasıyla memnun olduklarını söylediler.) Etiket değerlerinin yakıt ve ıslak zemin yol tutuşu B olması, gürültünün 67 desibel değerleri bana iyi geldi. 2 lastik aldım. Toplam 400 tl. Artık kullanıp bakacağım. Memnun kalmazsam burada yine sebepleriyle beraber yazarım.

    Değerli yorumlarınız için hepinize tekrar teşekkür ederim.

     


    " Live like Ali and Die Like Hussain "
Toplam Hit: 2761 Toplam Mesaj: 23
lastik