Otomobil Tercihi İçin Tavsiye, Görüş & Öneri
-
sLeymN bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdı
^^D) Ula @sLeymN ^^D)
"… araç ne diye soracak olursan, pejo 307 2003 model :D , önerir misin dersen, .... , tavsiye etmem.
birde, 1.2 motor araçlar(bunlar Motorsiklet`ten bozma araçlar mi oluyor, [1.2`lik Motor Hacmi bakımından]), çok yakıyor. şehir içi şehir dışı fark etmeden, 90 km üzerine çıkınca, üzüyor insanı. "
Sanırım Motor Blogundaki, yakıt püskürtme ve/veya Sistemleri (Aracın Genel ağırlığını da, hesaba katarak), Yakıt tüketiminde azalmaya müsade etmiyor, öyle mi ?
genelde (düşük hacim) = ({düşük tork} gücü) oluyor.
Araçla, rahat kalkış yapabilmek için, belirli bir hızın üzerine çıkabilmek için, (beygir {gücünü}), arttırmak gerekiyor.
Aracın, "max beygir gücüne" çıkabilmek için de; deviri( yani TurSayısı/saniye`yi), yüksek kullanmak gerekiyor.
bu da haliyle, araca, fazla yaktırıyor.
Öncelikle, bir Not ekleyeyim; Bu Türkçe Noktalama işaretlerini, İnsanları üzmek için, koymuyorum. Tamamen, kendim için. Kullandıkça, değişik şeyler görüyor, gibiyim.
Asıl konuya dönersem, ki bunlarda, birazda terminoloji ve Tanımları kavrayabilmek için ; Tork, ve Beygir gücü, Aynı şeyi ifade etmiyor, sanırım.
Tork, Moment ile, aynı anlam`a mi, geliyor?
Tork, Beygir Gücü, ve Moment`i, kendi anladığın şekilde, bir tanım, yapabilir misin?
Bunlardan, hangileri Vektörel( yönsel ), hangileri Skaler( miktar) ifadeler.
Bir de, bu 3ünün, Birimleri neler? Hânî, TemelBirimler olarak: gram, metre , saniye, v.b. cinsinden.
Tşkler; yine,yeniden.
Aklıma takıldı:
Aracın,
1. Vites`deki; Beygirgücü, Tork`u , ve DevirSayısı ile
5.(ve varsa 6.) Vites`deki; Beygirgücü, Tork`u , ve DevirSayısı değerleri, arasında, birbirinden olağan üstü, bir fark, var mı?
hiç, Araç kataloğuna bu açıdan, bakmamıştım. @@,)
RitmFarbRacourci tarafından 25/Nis/18 12:23 tarihinde düzenlenmiştir -
vesselam bunu yazdı
corolla 1,33 comfort 2011 kullanıyorum
15binde yag değişimi haricinde sanayide işim olmaz
1.33 olanların kasayı kaldırmama sorunu bir yana ototmatik yok onun için düşünmedim hocam
-
costantin bunu yazdı
2007 Focus HB dizel kullanıyorum. Allah nazardan saklasın çok memnunum zaten fordun dizel motorlarını bilen bilir taş gibidir. Yakıt konusunda çok cimri değil hocam şehir içi 0.35 kr görüyüor fakat motorin litre fiyatıda hiç ucuz değil buna bakarsak normal yakıyor bence. Eğer düşük km dizel bulabilirsen ford tercih edebilirsin pişman olmazsın.
kullandığım araçlar
magane 2 corolla sol mitsubishi lancer bunlar ile kıyaslayınca fordu daha çok sevdim.
ford focus 1.6 otomatik ghia yada titanium bakıyorum iyi gibi
-
Corolla 1.6 132bg benzinli otomatik arabalar otomatik konusunda sorunsuz arabalardır. Dizel olan ile benzinli olanların şanzımanları farklıdır. (Dizel benzinli kadar sorunsuz şanzımana sahip değil)
Corolla atmosferik olduğu için daha önce turbo araç kullandıysan alışmakta zorlanabilirsin. Max torkunu 4000 devirde vermeye başlıyor. Arabayı performanslı kullanmak istersen yüksek devirde kullanmak gerekir. (Motor sesi ilk başta garip gelebilir ama ben motorun sesini severim ) İç mekan genişliği olarak da sınıfında lider diyebilirim. (Tam bir aile arabası)
Eğer fiyat aralığınızda 1.6 corolla bulursanız gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Eğer lpg li araç benim için sorun değil diyorsanız arabayı benzinli alıp sizin lpg taktırmanız daha mantıklı olur.(Bazı kişiler aracın fiyatını yükseltmek için bilinmedik veya uyumsuz bir lpg markası takarak satmaya çalışıyor) Eğer lpg li araç alacaksanız lpg nin ne zaman takıldığını mutlaka sorun. Belirli bir süre geçtikten sonra LPG den kaynaklı bazı motor arızaları meydana gelebiliyor.
Size tavsiyem otomatik araba alacağınız için şanzımanını iyi araştırın. Sonradan başınız ağrımasın. Bazı şanzımanlar özellikle yanlış kullanımlarda(ne yazik ki otomatik araba kullananlar bazı kurallara uymayabiliyor) çabuk arızalanma potansiyeline sahipler(Çift kavramalılar, mesela DSG şanzıman)
-
hipokondriyak bunu yazdıTaRuZ bunu yazdı
Önden yanlardan ve arkadan sert darbeli, takla atmış araba alma. Ama atıyorum sürtmüş, yırtmış bu sebeple kapıları, çamurlukları değişmiş araba alabilirsin. Çünkü o fiyata araç bulmanın zor olduğu zamanlar. Kaput ve bagaj kapağı değişmiş araçların başka özelliğine bakmadan uzaklaş. Şasede oynama olmuştur o araçlarda. Ciddi güvenlik zaafiyeti olur. Boyalı olmasına da aldırma. Baktığın modellerim kronik sorunları o araçlar için açılmış forumlardan oku. Kronik şanzuman sorunu olan yıllar var bazı modellerde. Onlara dikkat et. Otomatik arıyorsan şanzumanı, yürürü iyi yazanları bir kere daha düşün. İlla ki işlem görmüştür onlar.
şaka gıbı amk ama cıddı cıddı bu yanı durum .50 bın lıraaltına araba fılan yok ustelık ınsanların alım gucu yok ıken buhalde budurum.
3 bın tl maas alan bırınsan kıtr de normal ustudur3 bın tl maas alan standart yasam maalıyetlerı 1.5 tl olsa kırası yemegı ulasımıvs1.5 kalır kenarda
2 sene bırıktırsen 10aydan 30bın eder kredıcekıp alırsın 20 kredıcekersın 30 odersın .gıdısat ıyıdegıl
ha bırde
ŞİŞİRİLMİŞ AĞIR HASAR KAYDI MEVCUTTUR.
buna hıc ınanma
Ağır hasar kaydı konusu farklı başına gelmeden buna hiç inanma diyebilirsin. Ben geçen sene Volvo S40 ile kaza yaptım araç ağır hasar kayıtlı oldu ve aracın hala sadece ön tamponu değişmiş sadece kaportasında gram boya yok.
Nedeni çok basit yetkili servise düştü mü araç hele de kaskosu varsa servis iliğini sömürüyo..
Zaten bu yüzden artık kasko şirketleri özel serviste yaptırıcam dersen ciddi indirim uyguluyor kaskoda..
-
RitmFarbRacourci bunu yazdısLeymN bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdı
^^D) Ula @sLeymN ^^D)
"… araç ne diye soracak olursan, pejo 307 2003 model :D , önerir misin dersen, .... , tavsiye etmem.
birde, 1.2 motor araçlar(bunlar Motorsiklet`ten bozma araçlar mi oluyor, [1.2`lik Motor Hacmi bakımından]), çok yakıyor. şehir içi şehir dışı fark etmeden, 90 km üzerine çıkınca, üzüyor insanı. "
Sanırım Motor Blogundaki, yakıt püskürtme ve/veya Sistemleri (Aracın Genel ağırlığını da, hesaba katarak), Yakıt tüketiminde azalmaya müsade etmiyor, öyle mi ?
genelde (düşük hacim) = ({düşük tork} gücü) oluyor.
Araçla, rahat kalkış yapabilmek için, belirli bir hızın üzerine çıkabilmek için, (beygir {gücünü}), arttırmak gerekiyor.
Aracın, "max beygir gücüne" çıkabilmek için de; deviri( yani TurSayısı/saniye`yi), yüksek kullanmak gerekiyor.
bu da haliyle, araca, fazla yaktırıyor.
Öncelikle, bir Not ekleyeyim; Bu Türkçe Noktalama işaretlerini, İnsanları üzmek için, koymuyorum. Tamamen, kendim için. Kullandıkça, değişik şeyler görüyor, gibiyim.
Asıl konuya dönersem, ki bunlarda, birazda terminoloji ve Tanımları kavrayabilmek için ; Tork, ve Beygir gücü, Aynı şeyi ifade etmiyor, sanırım.
Tork, Moment ile, aynı anlam`a mi, geliyor?
Tork, Beygir Gücü, ve Moment`i, kendi anladığın şekilde, bir tanım, yapabilir misin?
Bunlardan, hangileri Vektörel( yönsel ), hangileri Skaler( miktar) ifadeler.
Bir de, bu 3ünün, Birimleri neler? Hânî, TemelBirimler olarak: gram, metre , saniye, v.b. cinsinden.
Tşkler; yine,yeniden.
Aklıma takıldı:
Aracın,
1. Vites`deki; Beygirgücü, Tork`u , ve DevirSayısı ile
5.(ve varsa 6.) Vites`deki; Beygirgücü, Tork`u , ve DevirSayısı değerleri, arasında, birbirinden olağan üstü, bir fark, var mı?
hiç, Araç kataloğuna bu açıdan, bakmamıştım. @@,)
beygir gücünü basitçe tork x devir sayısı / 7023,5 olarak düşünebilirsin hacı.
-
2017 ford focus benzinli kullanıyorum tüp takmadım böyle biniyorum. Çok memnunum arabamı seviyorum. Focus al tavsiye ederim
Focus olsun benzinli alırsan km bakma dizel olursa da biraz bak yine cok dert etmene gerek yok motor iyiyse gider sıkıntısız ben 180bin de alıp 230 binde satan gördüm dizel focus canavar gibi hiç sıkıntısız,diğer arkdşların dediği gibi çok önemli olmayan değişim ve boyaya bakma al bin bak keyfine.
FiL3MAN tarafından 26/Nis/18 11:24 tarihinde düzenlenmiştir -
sLeymN bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdısLeymN bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdı
beygir gücünü -basitçe- = tork x devir sayısı / 7023,5 olarak düşünebilirsin hacı.
Bold (koyu) kısım için, 2Sorum olacak:
7023,5 ondalıklı sayı ,nereden çıktı?
/ İşareti sadece DevirSayısını mı bölüyor, yoksa Çarpım halinde olduğu, Tork u da, kapsıyor mu?
bu arada, senin anladığın Anlamda 3 kavramın tanımını da ``/) merakla bekliyorum.
Tşkler yeniden.
bu arada, @shock56 da, otomobiller üzerine ilginç bilgiler vermiş. O`na da buradan Tşkler ederim.
" işareti niye büyüdü. @@,) ^^^D)
RitmFarbRacourci tarafından 26/Nis/18 18:47 tarihinde düzenlenmiştirshock56 bunu yazdıCorolla 1.6 132bg benzinli otomatik arabalar otomatik konusunda sorunsuz arabalardır. Dizel olan ile benzinli olanların şanzımanları farklıdır. (Dizel benzinli kadar sorunsuz şanzımana sahip değil)
Corolla atmosferik olduğu için daha önce turbo araç kullandıysan alışmakta zorlanabilirsin. Max torkunu 4000 devirde vermeye başlıyor. Arabayı performanslı kullanmak istersen yüksek devirde kullanmak gerekir. (Motor sesi ilk başta garip gelebilir ama ben motorun sesini severim ) İç mekan genişliği olarak da sınıfında lider diyebilirim. (Tam bir aile arabası)
Eğer fiyat aralığınızda 1.6 corolla bulursanız gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Eğer lpg li araç benim için sorun değil diyorsanız arabayı benzinli alıp sizin lpg taktırmanız daha mantıklı olur.(Bazı kişiler aracın fiyatını yükseltmek için bilinmedik veya uyumsuz bir lpg markası takarak satmaya çalışıyor) Eğer lpg li araç alacaksanız lpg nin ne zaman takıldığını mutlaka sorun. Belirli bir süre geçtikten sonra LPG den kaynaklı bazı motor arızaları meydana gelebiliyor.
Size tavsiyem otomatik araba alacağınız için şanzımanını iyi araştırın. Sonradan başınız ağrımasın. Bazı şanzımanlar özellikle yanlış kullanımlarda(ne yazik ki otomatik araba kullananlar bazı kurallara uymayabiliyor) çabuk arızalanma potansiyeline sahipler(Çift kavramalılar, mesela DSG şanzıman)
Hocam tamda gün içinde tercihim bu yönde değişmişti foruma anca bakabildim :)
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-full-plusfull-en-dolu-hali-548682087/detay
bu araca bakıcam tek değişen var, bakalım artık, lpg atiker 5 yıllık, en büyük kaza tampon değişim kazası 1 yıllıkken muhtemelen servis şişirmesi.
darkroques61 bunu yazdıhipokondriyak bunu yazdıTaRuZ bunu yazdıÖnden yanlardan ve arkadan sert darbeli, takla atmış araba alma. Ama atıyorum sürtmüş, yırtmış bu sebeple kapıları, çamurlukları değişmiş araba alabilirsin. Çünkü o fiyata araç bulmanın zor olduğu zamanlar. Kaput ve bagaj kapağı değişmiş araçların başka özelliğine bakmadan uzaklaş. Şasede oynama olmuştur o araçlarda. Ciddi güvenlik zaafiyeti olur. Boyalı olmasına da aldırma. Baktığın modellerim kronik sorunları o araçlar için açılmış forumlardan oku. Kronik şanzuman sorunu olan yıllar var bazı modellerde. Onlara dikkat et. Otomatik arıyorsan şanzumanı, yürürü iyi yazanları bir kere daha düşün. İlla ki işlem görmüştür onlar.
şaka gıbı amk ama cıddı cıddı bu yanı durum .50 bın lıraaltına araba fılan yok ustelık ınsanların alım gucu yok ıken buhalde budurum.
3 bın tl maas alan bırınsan kıtr de normal ustudur3 bın tl maas alan standart yasam maalıyetlerı 1.5 tl olsa kırası yemegı ulasımıvs1.5 kalır kenarda
2 sene bırıktırsen 10aydan 30bın eder kredıcekıp alırsın 20 kredıcekersın 30 odersın .gıdısat ıyıdegıl
ha bırde
ŞİŞİRİLMİŞ AĞIR HASAR KAYDI MEVCUTTUR.
buna hıc ınanma
Ağır hasar kaydı konusu farklı başına gelmeden buna hiç inanma diyebilirsin. Ben geçen sene Volvo S40 ile kaza yaptım araç ağır hasar kayıtlı oldu ve aracın hala sadece ön tamponu değişmiş sadece kaportasında gram boya yok.
Nedeni çok basit yetkili servise düştü mü araç hele de kaskosu varsa servis iliğini sömürüyo..
Zaten bu yüzden artık kasko şirketleri özel serviste yaptırıcam dersen ciddi indirim uyguluyor kaskoda..
Haklısınız aynen doğruluk payı çok