folder Tahribat.com Forumları
linefolder Vukuatlar
linefolder Özel Okullar Neden Bu Kadar Pahalı?



Özel Okullar Neden Bu Kadar Pahalı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    tutum bunu yazdı

    Ankarada uygun yerler de var. Biz de zaruri olarak özele gönderiyoruz. Akşam iş dönüşüne kadar okulda kalabiliyor. Eğitim az çok daha düzgün ve kaliteli. Sınıf mevcudu sabit ve gelenler benzer orta sınıf çocuklar. Öğretmenler ilgili. Yabancı dil eğitimi süper. Ayrıca okul imkanları da çok iyi. Yarı olimpik havuzu, buz pateni alanı vs. Her şey düşünülmüş. Şu anda devlet okuluna masraf ne kadar bilmiyorum ama okul kurs extra öğretmen falan yine yıılık 100 bine yakın bir şey gidecekse özel daha mantıklı geldi. 

    Yıllık 100 bine yukarıda dediklerini bir okul yapıyorsa on numara.

    Ama diyelim yüzme hocasını beğenmedin değiştirme şansın yok ama özel kursta istediğine gidersin


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    hem TR de hem Avrupada eğitim almış ya da hem TR de hem avrupada çocuk okutmuş insanlardan dinlediklerimden yola çıkarak söylüyorum ki : çocuğum olursa ne yapıp edip göçmeni az bir avrupa ülkesinde okutmaya çalışacağım. vize mize çözemezsem Gürcistan gibi vizesiz ama eğitimi iyi bi yere giderim. en azından çocuk medeni bi ortamda yetişir 

    bi tanıdık var mesela. itü de tekstil müh. okumuş. sonra gidip italyada yüksek yapmış. adam şey anlatıyo : itüye başlamış. okulun ilk günlerinde bölümü gezdirmişler. 100 senelik bi tekstil makinası göstermişler. "bunun şu parçası şu kadar para bu parçası bu kadar para sakın dokunmayın" vs demişler.

    italyada okula başlamışlar. 3 gün teori + 2 gün gayet yeni modern makinalarda pratik yapıyolarmış. + öğrencileri makinaları kullanmaya öğrenmeye teşvik ediyolarmış. 

    üniversitelerimizin hali buyken, bu üniversitelerin yetiştirdiği öğretmenler bi çocuğa ne verebilir ki ?  zaten ne kadar bi baltaya sap olamayacak insan varsa öğretmen oluyor


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    darkroques61
    darkroques61's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2009
    Erkek

    Atanamamış öğretmenlere asgar ücret veya bir tık üstü ile kaliteli eğitim aldırdığını sanarak dünyanın parasını ödüyor veliler.

    Ultra zengin gerçekten kaliteli bir kolej okey ama şuan herkes kendisini kandırıyor çocuk özel okul okusun diye harcanan paralara yazık..


    Kendine İyi Bak ..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Aytekinet
    Aytekinet's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2008
    Erkek

    Özel okul ticarethaneden farksız birde bunların dini versiyonları var okuyup heralde hafız olacaklarmış... Birde aileler işine göre oraya bırakıp akşam iş çıkışı alıyorlar otel gibi çocuk oyalansın diye..


    Kendini bulmak istiyorsan, kendin için düşün.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antichrist
    antichrist's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Ağustos/2021
    Erkek

    özel okulları ayırmak lazım.

    1- amerikan koleji gibi öz hakiki özel okullar:

    kaliteli müfredat, eğitimciler, zengin zümrenin ortamları, network oluşturmanın adresleri. kendine göre adam yetiştirme, sonrasında yetişene imkanlar sunma gibi opsiyonlar. sonunda hakikaten iyi eğitilmiş, geleceği garantili adam yetiştiriyorlar. seçmece alım yapıyorlar. ekstra pahalılar, her önüne gelen giremiyor.

    2- adına özel denen merdiven altı ticarethaneler:

    atanamayan öğretmenleri ucuza sömürüp sadece patronuna para kazanmaya odaklanmış ticaret yuvaları. aklı havada, azcık parası olan insanların 1. maddedeki hayallere girip çocuğunu yazdırdığı mekanlar. 

    ilkinde statü artar, çocuğa hakikaten kaliteli temel oluşturursun. 2. si ile az paraya bu hayali yapabilir miyim diye dalar gidersin, cebindeki parayı sömürürler.


    |~_~|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    korkarabatak
    korkarabatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ocak/2010
    Erkek
    darkroques61 bunu yazdı

    Atanamamış öğretmenlere asgar ücret veya bir tık üstü ile kaliteli eğitim aldırdığını sanarak dünyanın parasını ödüyor veliler.

    Ultra zengin gerçekten kaliteli bir kolej okey ama şuan herkes kendisini kandırıyor çocuk özel okul okusun diye harcanan paralara yazık..

    Şu açıdan da bakmak gerek bence.

    Kpss bir kıstas olamaz çünkü öğretmen adayları alanı dışındaki sorularla muhatap oluyor sınavda.

    Mülakatta elenme torpil durumları da malum. Atanan kitleye güvenilemez.

    İkincisi atanan öğretmenler devlet okullarinda dersleri ve öğrencileri siklemiyor sınıfı susturmakla ugrasmiyor bile anlatıp geçiyor.

    Aynı atanamayan öğretmen ise özelde daha ilgili davranmak zorunda.

    Fakat yinede bulgaristanda makedonyada gurcistanda kibrista bile eğitim bizdekinden cok iyi durumdadır. 

     


    tabi lan
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    antichrist bunu yazdı

    özel okulları ayırmak lazım.

    1- amerikan koleji gibi öz hakiki özel okullar:

    kaliteli müfredat, eğitimciler, zengin zümrenin ortamları, network oluşturmanın adresleri. kendine göre adam yetiştirme, sonrasında yetişene imkanlar sunma gibi opsiyonlar. sonunda hakikaten iyi eğitilmiş, geleceği garantili adam yetiştiriyorlar. seçmece alım yapıyorlar. ekstra pahalılar, her önüne gelen giremiyor.

    2- adına özel denen merdiven altı ticarethaneler:

    atanamayan öğretmenleri ucuza sömürüp sadece patronuna para kazanmaya odaklanmış ticaret yuvaları. aklı havada, azcık parası olan insanların 1. maddedeki hayallere girip çocuğunu yazdırdığı mekanlar. 

    ilkinde statü artar, çocuğa hakikaten kaliteli temel oluşturursun. 2. si ile az paraya bu hayali yapabilir miyim diye dalar gidersin, cebindeki parayı sömürürler.

    hocam bi arkadaşım amerikan koleji olmasa da iyi bir özel okulda burslu okudu (istek acıbadem). baya büyük travma oldu çocuk için. çünkü ciddi bir kültür/statü farkı vardı sınıf arkadaşlarıyla

    eğer bu okullara çocuğunu rahatça gönderecek paraya sahip değilsen bence göndermemek daha faydalı olur.

    arkadaşı 10k tl harçlıkla gelirken 50 lirayla çocuğu okula yollamak acımasızlık olur biraz.

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    telekom
    telekom's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2005
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı

    hem TR de hem Avrupada eğitim almış ya da hem TR de hem avrupada çocuk okutmuş insanlardan dinlediklerimden yola çıkarak söylüyorum ki : çocuğum olursa ne yapıp edip göçmeni az bir avrupa ülkesinde okutmaya çalışacağım. vize mize çözemezsem Gürcistan gibi vizesiz ama eğitimi iyi bi yere giderim. en azından çocuk medeni bi ortamda yetişir 

    bi tanıdık var mesela. itü de tekstil müh. okumuş. sonra gidip italyada yüksek yapmış. adam şey anlatıyo : itüye başlamış. okulun ilk günlerinde bölümü gezdirmişler. 100 senelik bi tekstil makinası göstermişler. "bunun şu parçası şu kadar para bu parçası bu kadar para sakın dokunmayın" vs demişler.

    italyada okula başlamışlar. 3 gün teori + 2 gün gayet yeni modern makinalarda pratik yapıyolarmış. + öğrencileri makinaları kullanmaya öğrenmeye teşvik ediyolarmış. 

    üniversitelerimizin hali buyken, bu üniversitelerin yetiştirdiği öğretmenler bi çocuğa ne verebilir ki ?  zaten ne kadar bi baltaya sap olamayacak insan varsa öğretmen oluyor

    Bozmadan ogrenemiyorum, bu yuzden ben de lisede butun bilgisayar lab'in anasini aglatiyordum. Gotveren mudur bilgisayarlara dokunmami yasaklamisti ama sag olsun bilgisayar ogretmeni kurcalamamiz icin lab.in kapisini uzerimize kilitleyip gidiyordu.

    Sonra universitede de lab.tan kimyasal maddeleri alip karistiriyordum, bir ara anlamadigim bir tepkime oldu karisimi yaptigim siseden bordo dumanlar cikmaya basladi, ben vinn.. :)

    Sozun ozu dayatmalara cok takilmayin; kurcalayin, bozun, yapin - yapmaya calisin.

    telekom tarafından 07/Eyl/24 20:06 tarihinde düzenlenmiştir

    vatandaşa kafam girsin!..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackhammer
    blackhammer's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2003
    Erkek

    ozel okulun tanidigi olanaklari devlet okullari veremiyor. 

    ekstra kitap mevzusu yabanci dil egitimi icin oluyor.

    bazi ozel okullar yurtdisi programlari ile ayni sekilde gidiyor ve yurtdisindaki universitelere gidebiliyorlar. cocuk burada aldigi egitim ile yurtdisinda denklik derdi olmuyor.

    tabi ki ozel okulun tanidigi olanaklari nasil kullanacagi tamamen cocugun elinde olan bir sey.

    kimi ogrenci var o olanaklari sonuna kadar somurup hakkini verebilirken kimi ogrenci ise dunya sikine minare gotume olarak takiliyor. 

    yukaridaki mesajlarda ozel okulda ogretmen tanisi olanlar velilerin "cocugum xxx kolejinde okuyor" diyebilmek icin gonderdiginden bahsetmis ve dogru soylemis ama o xxx kolejinde taninan olanaklari sonuna kadar somurup okuldan ciktiginda zehir olan cocuklar var.

    ilkogretimde okuyup catir catir ingilizce konusanlari var, su bahsedilen ekstra kitaplardan anlatilan derslerde ogreniyorlar. 

    ayni sekilde okula ot gidip ot gelen ogrenciler de var ve buyuk bolumu bu sekilde oluyor. 

    Okula ot gibi gidip ot olarak geri gelen ogrenciler icin suclu okul mu, ogretmen mi yoksa ogrenci ve velinin kendisi mi? 

    taninan imkanlarin nasil kullanildigi kisilerin kendi elinde olan bir sey. Bazi okullara giden ogrenciler ekstra kurslara dahi ihtiyac duymadan jimnastik, buz pateni, bale,, yuzme vb, muzik enstrumani, kodlama vs ogrenebiliyor.

    Hepimiz okulda okuduk kacimiz okulda yuzmesini ogrendik ya da okulda keman calmasini ogrenebildik? Biyoloji lab. Hepimizin kendinin bireysel kullanabildigi bir mikroskobu var miydi? 

    Ben anadolu lisesinde pilot okullardan birinde okumustum, sinifimizda kendimize ait TV, video kaset oynatici ve muzik seti vardi. Kitaplarin listening bolumlerini o donemde kendi sinif ortamında dinleyebilmek onemli bir seydi diger anadolu liselerinde ise herkesin ortak kullanabildigi dil lab.lari vardi.

    simdi ise ozel okullar cok guzel olanaklar taniyorlar. tabi ki paranin gucune gore olanaklar daha da artiyor. yabanci dil egitimlerini anadili ingilizce olan ogretmenlerden aliyorlar. bazi ozel okullar ingilizce egitiminin yaninda baska dil egitimleri de veriyorlar.

    herkes galatasaray lisesi ya da kabatas erkek lisesinden mezun olmak isterdi ama bu okullara herkes gidemiyor ama okullarin egitim olanaklari taniyan istanbul disi ozel okullar var. 

    kimse zorla ozel okula da cocugunu kayit ettirmiyor. elinde imkani olan yaptiriyor. 

    Ozel okullarda sisirme not olayi cok oluyor sonucta veli para veriyor cocugunun notu yuksek olsun istiyor. Cocugu okula gonderdikten sonra takip edilmez ise o sisirme notlara kanilirsa cocuk basarisiz olur. Buna dikkat edilmesi gerektigini dusunuyorum.

    Duzenleme;

    Bu sirada her sehirde bulunan ozel okullarda ogretmen maaslari cok yuksek olmuyor zaten isimlerini eksisozlukte bolca gormussunuzdur. Bazi ozel okullar yuksek maaslar veriyorlar. Haftasonu kursu adi altinda (cumartrsi gunleri) ogrenci basina ekstra gunluk para oduyor.

    blackhammer tarafından 07/Eyl/24 20:52 tarihinde düzenlenmiştir

    ph"nglui mglw"nafh cthulhu r"lyeh wagh"nagl fhtagn
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sürpriz komutan
    qoqo
    qoqo's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2007
    Erkek

    Kısmen zaruri kısmen de keyfi bir olay.

    Eşim ve ben çalıştığım için mecburen okula gönderiyoruz, gönderirken de en azından yediği içtiği düzgün olsun, gün içinde ne yaptı ne yaşadı bilelim ve akşam üstü geç kalsak bile almamız sorun olmasın diye özel anaokuluna gönderiyoruz. Bir de sınıf mevcutları, yapılan aktiviteler ve öğretmen ilgi seviyesi vs farklı. Hepsi birleşince 10 ay için 250k para gözünüze büyük görünmüyor.

Toplam Hit: 4687 Toplam Mesaj: 27
okul