folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder PC Topluyorum Yardim...



PC Topluyorum Yardim...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek

    Arkadaslar yeni bir PC topluyorum, Butceme uygun topladim birtane.
    Ozelliklerini yaziim:

    *Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz 775pin (64Bit, 1066Mhz)>>> 414,75YTL

    *Asus P5E3 X38 DDR3+GLAN+SATA2 16X Anakart (Su Sogutmali)>>> 371,32Ytl

    *ATI FIREGL V5600(128Bit) 512MB DUAL AVIVO 16X Ekran Kartı (Matematiksel Islamci)>>> 764.32Ytl

    *A-Data 4GB DDR2 800MHz Kit (2X2GB) Vitesta(5,5,5,18)>>> 263,21Ytl

    Toplam: 1,813 YTL Fln Yapiyo...

    Ozellikle 3D Animasyon uzerinde calistigim icin bir sormak istedim,Sizce render suresini nasil etkiler? buyuk bir bir fark gorurmuyum?


    Shaban Interactive Pro.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyrpt
    cyrpt's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2007
    Erkek

    hocam amd 4 cekırdeklı al derım baska bırsey demem....

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BiLGeN
    BiLGeN's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2007
    Erkek

    arkadaşlar bu arada

    bazı siteler var büle büle hmm bilgisayar toplama arayüzü var

    bu arayüze sahip en iyi siteyi yazarmısınız bnm bulduklarım pek bi halta yaramıoda ilk bulduğum çok güzeldi işlemciye göre anakartları fln güncelliyip uymayanları kaldırıyoru fln

    böle sarımtırak turuncumsu bi siteydi galpa :)

    şimdiden teşekkürler 


    Hoşgörü
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ExcellencE
    ExcellencE's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Nisan/2007
    Erkek
    http://www.sanalmarketim.com/pc_topla

    Yapay zeka, zeka değildir.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Turkchaos
    Turkchaos's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2007
    Erkek

    herkes şunu yanlış anlıyor. Bir açıklık getireyim dedim.

    çift çekirdekli işlemci tek çekirdekliden hızlı değildir.

    Sadece 2 işlem yaparsanız işe yarar. Şu daha mantıklı.

    P4 extreme edition bir işlemci al 3.4 ghz.

    nitro soğutma yap (-32 dereceye düşürüyor yanlış bilmiyorsam.)

    6.5 ila7 ghz arasında overlock yap.

    Daha hızlı olacak. 

     

    Eğer 3d istiyorsan sana ayrıyeten fizik kartı almanı öneririm.

    Ekran kartı olarak 2 li pci-e ekran kartı almanı ve birbirine bağlamanı şiddetle öneririm

    Bu arada geforge serisi ALMA

    onun yerine ATI alman da senin için iyi olacaktır. 


    Erkek adamın imzası sözüdür.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    Turkchaos bunu yazdı:
    -----------------------------

    herkes şunu yanlış anlıyor. Bir açıklık getireyim dedim.

    çift çekirdekli işlemci tek çekirdekliden hızlı değildir.

    Sadece 2 işlem yaparsanız işe yarar. Şu daha mantıklı.

    P4 extreme edition bir işlemci al 3.4 ghz.

    nitro soğutma yap (-32 dereceye düşürüyor yanlış bilmiyorsam.)

    6.5 ila7 ghz arasında overlock yap.

    Daha hızlı olacak. 

     

    Eğer 3d istiyorsan sana ayrıyeten fizik kartı almanı öneririm.

    Ekran kartı olarak 2 li pci-e ekran kartı almanı ve birbirine bağlamanı şiddetle öneririm

    Bu arada geforge serisi ALMA

    onun yerine ATI alman da senin için iyi olacaktır. 


    -----------------------------

    Zuahahah haji zaten ATI FIRE GL Yazdim oraya... Matematiksel islemcili ve geometri motoru olan bir ekran kartidir...


    Shaban Interactive Pro.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nazmanya
    nazmanya's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2005
    Erkek

    http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=432&model2=696&chart=188

    hocam bu linki bi dene bende aynı işle meşgulum yeni bir pc aldım benimki seninkinin yanında eşşek kalır elini çabuk tut dolar bayağa düşük fırsat kaçmaz.

    bir yerde bu pcyi buldum üstatlar bunu öneriyor yalnız biraz tuzlu

    CPU İNTEL XEON (QUAD CORE) 5320 1.86 GHZ 8 MB CACHE 1066 MHZ X 2
    MB-İNTEL S5000XVN (SAS) DUAL CORE XEON PCLEX16 1333 MHZ ECC
    HDD-W.DİGİTAL SERİAL ATA RAPTOR 150 GB 10.000 RPM 16MB
    VGA-PNY QUADRO FX 1500 256MB PCLEX16 DUAL DVİ OUT
    2 GB DUAL KIT FB (2X1GB) ECC FULLY BUFFERED DD2-667 MHZ PC2 5300 X 2
    KASA THERMAL TAKE EURAKA VC 8000SWA
    POWER SUPPLY FSP EPSİLON 700 WATT ATX 2.0 PFC 12CM FAN
    WİNDOWS XP PROFESSİONAL 64 BİT

    max için en uygun pc yalnız fiyat yaklaşık olarak 7000 ytl kdv dahil


    http://www.speedtest.net/result/926625321.png
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Turkchaos
    Turkchaos's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2007
    Erkek
    Dj_Lethal bunu yazdı:
    -----------------------------
    Turkchaos bunu yazdı:
    -----------------------------

    herkes şunu yanlış anlıyor. Bir açıklık getireyim dedim.

    çift çekirdekli işlemci tek çekirdekliden hızlı değildir.

    Sadece 2 işlem yaparsanız işe yarar. Şu daha mantıklı.

    P4 extreme edition bir işlemci al 3.4 ghz.

    nitro soğutma yap (-32 dereceye düşürüyor yanlış bilmiyorsam.)

    6.5 ila7 ghz arasında overlock yap.

    Daha hızlı olacak. 

     

    Eğer 3d istiyorsan sana ayrıyeten fizik kartı almanı öneririm.

    Ekran kartı olarak 2 li pci-e ekran kartı almanı ve birbirine bağlamanı şiddetle öneririm

    Bu arada geforge serisi ALMA

    onun yerine ATI alman da senin için iyi olacaktır. 


    -----------------------------

    Zuahahah haji zaten ATI FIRE GL Yazdim oraya... Matematiksel islemcili ve geometri motoru olan bir ekran kartidir...


    -----------------------------

    Yok ben genel olarak dedim.

    Ama şu gerçek. Quad core, dual cora bunlar kessinlikle palavra. Yeni bir işlemci türü değil. Sadece söğüşleme yapıyorlar para kazanıyorlar. işlemci hızı söyle değil

    2 çekirdekli 3.0 ghz o zaman toplam hız 6.0 ghz değil. gene 3.0 ghz. anlatmak istediğim bu.

     

    1500$ ye pc toplayana kadar 1000$ lık pc topla 500$ overlock yap daha hızlı çalışır eğer uygun parça toplarsan.

    Asusun AI serisi var hepsi de overlock için tasarlanmış anakartlar. istediğim anda işlemcimin hızını artırabilirim tabi soğutma şart.

    Japonyada bir adam p4 işlemciyi sıvı nitro soğutmayla 2.8 ghz işlemciyi 7.4 GHZ ile çalıştırmış. Bu en son çıkan intelin işlemcisinden bile hızlı.

    Çift çekirdek veya 4 çekirdek 4 işlem birden veya 2 işlem birden yaparken iyi

    yani

    winampı açtın, ardına photoshop ardına autocad i ardına 3d max i açarsan hızlı çalışır. Eeee kaç elin var ki dimi? 


    Erkek adamın imzası sözüdür.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    dostum yazdigin ozellikler cok tuzlu, bikere xenono kendi basina tuzlu a.k Quadro da acayip tuzlu...

    Shaban Interactive Pro.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    jezreel
    jezreel's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2003
    Erkek

    Turkchaos bunu yazdı:
    -----------------------------
    Dj_Lethal bunu yazdı:
    -----------------------------
    Turkchaos bunu yazdı:
    -----------------------------

    herkes şunu yanlış anlıyor. Bir açıklık getireyim dedim.

    çift çekirdekli işlemci tek çekirdekliden hızlı değildir.

    Sadece 2 işlem yaparsanız işe yarar. Şu daha mantıklı.

    P4 extreme edition bir işlemci al 3.4 ghz.

    nitro soğutma yap (-32 dereceye düşürüyor yanlış bilmiyorsam.)

    6.5 ila7 ghz arasında overlock yap.

    Daha hızlı olacak.

     

    Eğer 3d istiyorsan sana ayrıyeten fizik kartı almanı öneririm.

    Ekran kartı olarak 2 li pci-e ekran kartı almanı ve birbirine bağlamanı şiddetle öneririm

    Bu arada geforge serisi ALMA

    onun yerine ATI alman da senin için iyi olacaktır.


    -----------------------------

    Zuahahah haji zaten ATI FIRE GL Yazdim oraya... Matematiksel islemcili ve geometri motoru olan bir ekran kartidir...


    -----------------------------

    Yok ben genel olarak dedim.

    Ama şu gerçek. Quad core, dual cora bunlar kessinlikle palavra. Yeni bir işlemci türü değil. Sadece söğüşleme yapıyorlar para kazanıyorlar. işlemci hızı söyle değil

    2 çekirdekli 3.0 ghz o zaman toplam hız 6.0 ghz değil. gene 3.0 ghz. anlatmak istediğim bu.

     

    1500$ ye pc toplayana kadar 1000$ lık pc topla 500$ overlock yap daha hızlı çalışır eğer uygun parça toplarsan.

    Asusun AI serisi var hepsi de overlock için tasarlanmış anakartlar. istediğim anda işlemcimin hızını artırabilirim tabi soğutma şart.

    Japonyada bir adam p4 işlemciyi sıvı nitro soğutmayla 2.8 ghz işlemciyi 7.4 GHZ ile çalıştırmış. Bu en son çıkan intelin işlemcisinden bile hızlı.

    Çift çekirdek veya 4 çekirdek 4 işlem birden veya 2 işlem birden yaparken iyi

    yani

    winampı açtın, ardına photoshop ardına autocad i ardına 3d max i açarsan hızlı çalışır. Eeee kaç elin var ki dimi?


    -----------------------------

    Hayatımda bu kadar araştırmadan yapılan bir tavsiye görmedim arkadaş ben,

    * İşlemci firmaları tek çekirdekli işlemciyle ulaşabileceği yüksek hıza ulaştıktan sonra bu işlemcilerin stabil çalışmadıklarını
    aşırı voltaj emdiğini ortaya çıkarmış ve bunun çözümü olarak piyasaya 2 ve 4 çekirdekli işlemcikleri sürmüşlerdir. Buda eski pentium işlemcilerin daha fazla mavi ekran verdiğini, durup dururken çalışmayı durdurduğunun kanıtıdır.

    *Nitro soğutma dediğin sıvı azotla işlemci üzerine yapılan soğutmadır. Sıvı azot dediğin gibi -32 değil -196 derecedir ki ne kadar yalıtılırsa yalıtılsın devreler bir süre sonra donarak bozulur.

    *Japonyada değil eş zamanlı olarak bir çok ülke bu rekoru egale etmiştir fakat bu işlemler sadece rekor kırma amaçlıdır ve sistem çokta fazla çalışmamaktadır.

    *Peki neden 2 veya 4 çekirdek; çünkü daha stabil, çünkü daha az voltaj emiyor, çünkü 64 bit, çünkü çoklu işlemde penformans sağlıyor.

    *Peki çoklu işlemde penformans sağlaması ne demektir. Pcde söylediğin winamp dışında bir çok işletim sistemi hizmeti, programları kullandığın donanımların yazılımları ve daha birçok işlem aynı anda çalışmaktadır ve bu çok çekirdekli işlemciler bu işlemleri paylaşarak iş bölümü yapar penformansı bu şekilde sağlar. Örneğin bir çekirdek tüm windows uygulamalarıyla meşgulken bir çekirdeklede 3dsmaxta render yapabilirsin.

    *Kaçtane elimiz olacağına gelince bir elimden tendon ve sinir kesisi ameliatı oldum şu an tamamen eski haline dönmüş değil tek elle bir çok program kullanılabildiğini öğrendim. Hobim gereği müzikle uğraşırken cubase ve reasonu rewire edip vsti pluginlerle çalışabiliyorum (işlemcim core2duo e6600).

    Tavsiyeye gelirsek şu an piyasada core2quadlar çekici duruyor.


    gaipten görüntüler
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WoLfMaN88
    WoLfMaN88's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    amd 4 çekirdek alabilirsen ayrı ama amd athlon x2 seri var tavsiye ederm :)
Toplam Hit: 3649 Toplam Mesaj: 23