

Peki Bilgisayar Programcılarına Ne İş Düşüyor Piyasada?
-
Arkadaşlar , benim düşünüp de tam olarak kafamda oturtamadığım bir yanıt var. Bu çok doğal tabi gelip de buraya sormam da aynı şekilde.
Ülkede bilgisayar mühendislerine işsizlik diye bir şey yok , girer istediği bir firmada az maaş çok maaş hesabına fazla karışmaz ise rahatlıkla iş bulabilir. Yalnız hani derler ya "Burası Türkiye!" , bana öyle geliyor ki , bilgisayar programcılarının işlerini bile artık mühendislere yaptırdıklarından dolayı , 2 yıllık myo lardan mezun bilgisayar programlamacıları , ya çok düşük (750-1000~ lira) gibi ücretlere çalışıyor , ya da işsizlikten yakınıyorlar.
Kimisi freelance iş yapıyor olabilir , kimisi de başka alanlarda ( bankacılık vs.) iş arama yoluna gidebilir diye düşünüyorum.
Yani aslında tam olarak kendi mesleklerini icra edemiyorlar diye düşünüyorum.
Haksız mıyım , lütfen somut örneklerle açıklarsanız sevinirim.
-
e hacı bunun en büyük 1.nedeni bizim milletin salaklıgı.2 yıldır pc bölümündeyim pcye ne ilgi duyan ne bişeyler becerebilen 25 tane insan sayarım 60 kisi arasından.Öle kisiler gördüm ki ben pc bölümünde okuyom diye hava atıp 10. sınıfda daha donatılara belgelerimden girmeye calısıyor.Anlamıyom pc ile ilgili bir iş yapmak başka bir işden daha mı kıyak.Mesela muhasebeci herif kazanıyor 1.250 1.500 web tasarımcı kazanıyor 1 milyar ama yinede millet ilgisi olsun olmasın pc istiyor.
Onun dısında patronlarda bu kadar mezun olunca sec beğen al yapıyorlar.Adam web tasarımcı alacak inanmazsınız bilmesi gerekenler kısmına Autocad ve Delphi bile yazmıs.3 kişinin yapacağı işi 1 kişiye kitliyorlar + düşük maaş ne uzmanlık var ne bu var direk patronun cebine gidiyor gelen para.
Tabi devletde sağolsun her kursda şurda burda hep eğitimlerde grafikerlik,web tasarım eğitimi veriyor.Sen 4 sene 6 sene okuyon adam ilkokul mezunu olarak senin yaptıgının aynısını yapıp senle aynı maasdan işe girebiliyor.Sana 1250 dediklerinde sen kabul etmiyorsun ama o adam zaten haybiyeden aldık bu mesleği elimize 1 de olsa farketmez 800 de olsa farketmez diyor dalıyor.
-
Bu ülkede önüne gelene sertifika verirsen olucagı budur.Bunun yanında bu kadar mühendise ihtiyacımız da yok.Ara eleman her zaman degerli ve önemli bir katmandır bu sebepten dolayı işlerimiz yürümüyor ya.Mühendis adam oturur herşeyi organize eder kod yazmaz.Kodu yazılımcı yazar....
-
bayzin bunu yazdı:
-----------------------------
e hacı bunun en büyük 1.nedeni bizim milletin salaklıgı.2 yıldır pc bölümündeyim pcye ne ilgi duyan ne bişeyler becerebilen 25 tane insan sayarım 60 kisi arasından.Öle kisiler gördüm ki ben pc bölümünde okuyom diye hava atıp 10. sınıfda daha donatılara belgelerimden girmeye calısıyor.Anlamıyom pc ile ilgili bir iş yapmak başka bir işden daha mı kıyak.Mesela muhasebeci herif kazanıyor 1.250 1.500 web tasarımcı kazanıyor 1 milyar ama yinede millet ilgisi olsun olmasın pc istiyor.
Onun dısında patronlarda bu kadar mezun olunca sec beğen al yapıyorlar.Adam web tasarımcı alacak inanmazsınız bilmesi gerekenler kısmına Autocad ve Delphi bile yazmıs.3 kişinin yapacağı işi 1 kişiye kitliyorlar + düşük maaş ne uzmanlık var ne bu var direk patronun cebine gidiyor gelen para.
Tabi devletde sağolsun her kursda şurda burda hep eğitimlerde grafikerlik,web tasarım eğitimi veriyor.Sen 4 sene 6 sene okuyon adam ilkokul mezunu olarak senin yaptıgının aynısını yapıp senle aynı maasdan işe girebiliyor.Sana 1250 dediklerinde sen kabul etmiyorsun ama o adam zaten haybiyeden aldık bu mesleği elimize 1 de olsa farketmez 800 de olsa farketmez diyor dalıyor.
-----------------------------kesinlikle aynı düşünce içerisindeyim.
-
Bayzine katılıyorum.
elemanın teki çıkıyor ilkokul mevzunu, alıyor sertifikasını gidiyor patrona patron alıyor bunu 800tl ücretle. Bilgisayar mühendiside geliyor istiyor 2000tl, patron niye alsın? -
bayzin bunu yazdı:
-----------------------------
e hacı bunun en büyük 1.nedeni bizim milletin salaklıgı.2 yıldır pc bölümündeyim pcye ne ilgi duyan ne bişeyler becerebilen 25 tane insan sayarım 60 kisi arasından.Öle kisiler gördüm ki ben pc bölümünde okuyom diye hava atıp 10. sınıfda daha donatılara belgelerimden girmeye calısıyor.Anlamıyom pc ile ilgili bir iş yapmak başka bir işden daha mı kıyak.Mesela muhasebeci herif kazanıyor 1.250 1.500 web tasarımcı kazanıyor 1 milyar ama yinede millet ilgisi olsun olmasın pc istiyor.
Onun dısında patronlarda bu kadar mezun olunca sec beğen al yapıyorlar.Adam web tasarımcı alacak inanmazsınız bilmesi gerekenler kısmına Autocad ve Delphi bile yazmıs.3 kişinin yapacağı işi 1 kişiye kitliyorlar + düşük maaş ne uzmanlık var ne bu var direk patronun cebine gidiyor gelen para.
Tabi devletde sağolsun her kursda şurda burda hep eğitimlerde grafikerlik,web tasarım eğitimi veriyor.Sen 4 sene 6 sene okuyon adam ilkokul mezunu olarak senin yaptıgının aynısını yapıp senle aynı maasdan işe girebiliyor.Sana 1250 dediklerinde sen kabul etmiyorsun ama o adam zaten haybiyeden aldık bu mesleği elimize 1 de olsa farketmez 800 de olsa farketmez diyor dalıyor.
-----------------------------eğer ilkokul mezunu sertifikalı biri senin yaptığın işi yapabiliyorsa helal olsun o adama derim :)
-
akrepkral53 bunu yazdı:
-----------------------------
bayzin bunu yazdı:
-----------------------------
e hacı bunun en büyük 1.nedeni bizim milletin salaklıgı.2 yıldır pc bölümündeyim pcye ne ilgi duyan ne bişeyler becerebilen 25 tane insan sayarım 60 kisi arasından.Öle kisiler gördüm ki ben pc bölümünde okuyom diye hava atıp 10. sınıfda daha donatılara belgelerimden girmeye calısıyor.Anlamıyom pc ile ilgili bir iş yapmak başka bir işden daha mı kıyak.Mesela muhasebeci herif kazanıyor 1.250 1.500 web tasarımcı kazanıyor 1 milyar ama yinede millet ilgisi olsun olmasın pc istiyor.
Onun dısında patronlarda bu kadar mezun olunca sec beğen al yapıyorlar.Adam web tasarımcı alacak inanmazsınız bilmesi gerekenler kısmına Autocad ve Delphi bile yazmıs.3 kişinin yapacağı işi 1 kişiye kitliyorlar + düşük maaş ne uzmanlık var ne bu var direk patronun cebine gidiyor gelen para.
Tabi devletde sağolsun her kursda şurda burda hep eğitimlerde grafikerlik,web tasarım eğitimi veriyor.Sen 4 sene 6 sene okuyon adam ilkokul mezunu olarak senin yaptıgının aynısını yapıp senle aynı maasdan işe girebiliyor.Sana 1250 dediklerinde sen kabul etmiyorsun ama o adam zaten haybiyeden aldık bu mesleği elimize 1 de olsa farketmez 800 de olsa farketmez diyor dalıyor.
-----------------------------eğer ilkokul mezunu sertifikalı biri senin yaptığın işi yapabiliyorsa helal olsun o adama derim :)
-----------------------------Sen lise mezunu olmayı matematik mühendisi olmak mı sandın hocam ?
Ben ne bilicem.
Html,flash,fireworks,asp.net bide artı olarak photoshop ve mysql bilirsin.Yani bunu ilkokul mezunu adamda yapabilir cünkü sadece programların derslerini veriyorlar adamlara bizim gibi okulda meslek dersı dısındaki dersler yok :)
-
akrepkral53 bunu yazdı:
-----------------------------
bayzin bunu yazdı:
-----------------------------
e hacı bunun en büyük 1.nedeni bizim milletin salaklıgı.2 yıldır pc bölümündeyim pcye ne ilgi duyan ne bişeyler becerebilen 25 tane insan sayarım 60 kisi arasından.Öle kisiler gördüm ki ben pc bölümünde okuyom diye hava atıp 10. sınıfda daha donatılara belgelerimden girmeye calısıyor.Anlamıyom pc ile ilgili bir iş yapmak başka bir işden daha mı kıyak.Mesela muhasebeci herif kazanıyor 1.250 1.500 web tasarımcı kazanıyor 1 milyar ama yinede millet ilgisi olsun olmasın pc istiyor.
Onun dısında patronlarda bu kadar mezun olunca sec beğen al yapıyorlar.Adam web tasarımcı alacak inanmazsınız bilmesi gerekenler kısmına Autocad ve Delphi bile yazmıs.3 kişinin yapacağı işi 1 kişiye kitliyorlar + düşük maaş ne uzmanlık var ne bu var direk patronun cebine gidiyor gelen para.
Tabi devletde sağolsun her kursda şurda burda hep eğitimlerde grafikerlik,web tasarım eğitimi veriyor.Sen 4 sene 6 sene okuyon adam ilkokul mezunu olarak senin yaptıgının aynısını yapıp senle aynı maasdan işe girebiliyor.Sana 1250 dediklerinde sen kabul etmiyorsun ama o adam zaten haybiyeden aldık bu mesleği elimize 1 de olsa farketmez 800 de olsa farketmez diyor dalıyor.
-----------------------------eğer ilkokul mezunu sertifikalı biri senin yaptığın işi yapabiliyorsa helal olsun o adama derim :)
-----------------------------İlk Okulu Okuduktan Sora Liseyi Okuyup Bi Boka Saramayanın Yada Liseyi Bırakıpda İş Yapan Kaçtane Eleman Saya Bilirsinki? Her Liseyi Üniyi Bitiren Müh.Prof mu Oluyor..
Nice İnsanlar var Zamanı Öldürmekten Başka Bir Şey Yapmazlar..Nice İnsanlar var Okuma Yazma Bilmedikleri Halde Senin Benim Bilmediğin Milyonlarca Şeyi Yaparlar...
Sen Adamalara Helal Olsun Diyiceğine Dön Bak Arkanada Bu İnsanlarda Daha Ne Yetenek Var Diye...Bir Kişinin İçinde Heves,Azim Varsa İsterse Okuma Yazmayı Bilmesin Yapamayacağı İş Öğrenemeyeceği Bişi Yoktur... -
hocam ne mezunu olursan ol çalışana iş her türlü vardır...
çalışmaktan bilmekten kastım sertifika almak yada üniv mezunu olmak değil... çalıştığım yerde ne üniv mezunları var adam yerine koymuyorum bi sik bilmiyolar diye...
ben sertifika içinde hiç uğrasmıyorum tek amacım katılabildigim kadar projede yer alıp bişeyler yapıp sonra iş ararken adamlara bak surada surada surada calıstım sunları yaptık su andada surda surda surda su firmalar bizim ürünü kullanıyo demek...
ilk başlarda az para kazanırsınız belki ama en sağlamı güzeli bu...
ve sunu belirtmek isterim... : çalışmadan okumadan emek harcamadan gidip 4 sene karı kız sürterek, ben bilmediğim bir dilde tutorial okumaya çalışırken karı kızla gezip tüm bunlardan sonra "dil bilmek önemsizdir önemli olan tool bilmektir" diyen next next programcısı zihniyetli siktir boktan bi kursa tonla para akıtıp benim ekmeğime mani olana vede onu işe alana çakim....
edit: bi insan bilgisayar mühendisi olup vede .net uzmanı olarak çalışırken nasıl olurda static in ne olduğunu bilmez amnk yaa? ve kasıla kasıla gezer artist artist konusur... sokim bölelerine yaa....
-
aslında suda var isi bilen adam yok dogru duzgun piyasada ... o kadar cok adam biliyorum ki pc muhenisligini bitirmis daha xp kuramazlar bu adam nasıl is bulsun (torbille yada kpss sinavi ile devlet) .... iki.. cogu ozel sirket tam ne istedigini bilmiyorlar ornek: adam ilan vermis web icin gerekli programları bilmesi lazım sonunada cisco sertifikası olanlar oncelikli yazmıs.. iki farklı kulvar bu tip adamda zor bulunur... ucuncu.. olay ise bilgisayar muhendislerine yeni mezunlar 700 ile 1000 tl arasında ise alıyorlar ama istanbul ankara izmir gibi buyuk sehirlerde ... ben sakaryadayım istanbulda 1000 tl ye nasıl gecınecem ev kirasi 500 tl en az yol yemek su elektırık falan filan ...
o yuzden cogu pc muhendisleri işsiz bunlarda devlette veya pc den anlayanlarda telekoma kapagı atmak ıcın calısıyor ..
pc muhendisligi ikiye ayırıyorlar artık benım bıldıgım tabi artık test muhendisligi ve analiz muhendisligi diye yani iyice pc muhendisligini olduruyorlar haberiniz olsun...
-
Bilgisayar programcılığı okuyan sınıf arkadaşlarımı sayıyım...
bi tanesi isvecde pizzacılık yapıyo
bi tanesi ankarada türk telekom cağrı servisinde calışıyo
bi tanesi ankarada bilgisayar firmasında sekreterlik yapıyo
üc tanesi yedekçavuşmu yedeksubaymı ne varya ondan oldu askeriyeye gidip
bi tanesi malatyada muhasebecilik yapıyo
bi tanesi karadenizde telefoncu actı
bi tanesi servis çekiyo konyada anasınıfına
bi tanesi kpss ye hazırlanıyo
bi tanesi torpili işletti adliye bakanlığında memur oldu
bi tanesi halen dgsye calışıyomuş
bi tanesi medikal firmasında calışıyo
bi tanesi ki kendisi benim eski sevgilim olur olmayasıca, babasının okulunda sözleşmeli öğretmenlik yapıyomuş, bilgisayarı acamıyodu mal, torpil işte :|
bi tanesi ankarada mamakda sözleşmeli öğretmenlik yapıyo
bi tanesi mersinde sözleşmeli öğretmenlik yapıyo
bi tanesi evlendi
bi tanesi istanbulda vitrada karo satıyo
cemaatci kızlar vardı zaten onlardan bi halt olmaz hepsi kocaya kactı...
bi tanesi cok ii fotoshopu vardı bi tasarım firmasında photoshop ve 3dmax yapıyo
bi tanesi mercedesin istanbuldaki bi şubesinde calışıyo
bi tanesi evlendi kaldığımız yurda müdür oldu
bi tanesi oto sanayide lastikcilik yapıyo
bi taneside oda benim mühendisliği kazandım, mühendis oldum...
Dipnot : Piyasada bilgisayar teknisyenliği, bilgisayar teknikerliği ve bilisayar mühendisliği diplomasına sahip nadide insanlardanım :D Lisedede bilgi işlem okudum :)