folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Phenom X6 Kaç Çekirdek ?



Phenom X6 Kaç Çekirdek ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarantula
    Tarantula's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    PanxeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    Tarantula bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hoca sen ne yaptın yahu :S

    Ben intelin ödediği rüşveti cezayı bilmem. Ben aynı özellikteki intel ile amd arasındaki o bariz farkı bilirim.

    -----------------------------

    hocam bende aynı fiyattaki 2 intel ve amd işlemci arasındaki farkı bilirim ezelden beri amd kullanırım 1 kere sorun çıkarttığını görmedim.

     

    göz boyayan intel dir , bir çok firmaya sırf intel kullansınlar diye bedava işlemci üstüne de rüşvet vermiştir bu yollada bizim tüketicilerin gözünü boyamıştır..

     

    en yüksek performanslı işlemciyi intel yapabilir ama dünyanın en hızlı super bilgisayarları amd kullanıyor, çünki amd uygun fiyata gerçek performans ı satıyor.

    zaten olay da ordadır. paran varsa daha iyisini de alırsın intel 2 milyara işlemci satsın ben 3 sene de bir en iyi amd işlemciyi alırım o paraya aynı performans.

     

    kaldıki yok amd ısınıyor , yok sorunlu vs vs  termal macunum bitti çıkarttım açtım kaç kere işlemciyi fan ı kupkuru orda macun diye birşey yok kıytırık amd fan ı kullanıyorum niye acaba ben en sn oyunları oynayınca ısı sorunu olmuyor da intelcilere sorarsam oluyormuş...

     

    diyelim ki çok ısınıyor 500tl ye alacağım intel ile aynı performans a sahip   AMD BLACK edition bi işlemci alırım 400tl ye (çarpan kili olmayan)

    100tl ye de taş gibi bir fan  OC ederim intel performansını da geçerim..

     

    önemli olan verdiğiniz 1 TL başına aldığınız performanstır maksimum performans değil..

     

     


    -----------------------------

    Yazdığın son cümle biraz daha açıklayıcı olmuş bakış açın için. Bana göre de fiyat önemli değil, max. performans önemlidir. Uzun ömür önemlidir.

    Ben test videolarındaki ısınan amd lerden bahsettim. Benim makinem intel. Öyle yıllarca amd kullanmadım. Ama arkadaşlarımın pc lerini çok kullandım. Dediğin gibi de ısınma sorunu yoktu hiçbirinde. Yoktu derken direk cpu nun derecesine filan bakmadık. Makine gün boyu açık kalıyordu, oyun oynuyorduk filan ama bir sorun olmuyordu. Ne ala. Zaten orda da bir sorun olsa vay haline.

    Benim vurgulamak istediğim şey ömrüydü daha çok. Ben p4 3.0ghz makinede prototype oynadım. Ama arkadaşlarımın makinesi açmaya mecal bulamadı ve onlar amd idi! Üstüne basa basa söylüyorum onların donanım özellikleri benimkinden iyi.

    Fiyat - perform açısından birşey diyemem. İsteyen istediğini alsın. Eğer dediğiniz gibi intel kocaman bir yalana tekabül ediyorsa zaten çok kısa bir süre sonra herkes amd ci olur.


    Olmayacak şeyler tasarlıyorum, işim bu..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Amk kafamı karıstrdınız biri diyor intel bu biri diyor amd bu.He intel kim ne derse desin amd den sağlam bence ama yukarda arkadas

    amd makineler benim gördüğüm kadarıyla ilk alındığında iyi performansa sahip oluyor ancak kısa soluklu oluyorlar demiş bu kafamı karıstırdı.Benim işlemci 6 cekirdek zaten ben onu uzun zaman kullanmak için alıyom :S

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AdReNaLiNe
    AdReNaLiNe's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2007
    Erkek

    açıkcası 12 yıldır bilgisayar kullanan bırı olarak tercihim her zaman intel işlemciler olmuştur...1 defa amd işlemci aldım denedım hatta hala daha eski masaustu pc imde duruyor o işlemci hoşuma gitmedi...ama izlenimlerime göre amd intele oranlar daha az ısınıyor onu farkettım

     

    birde intel işlemciler grafiksel çalışmalarda video işlemelerde daha performanslı oldugu söyleniyor amd lerin ise oyunlarda daha sıkı çalıştıgı söyleniyor bu ne kadar doğru bilmem :)

    dediğim gibi işlemci alacak arkadaşa diyeceğim şudur. Kardeşim işlemci alacaksan bu zamana kadar kullandıgın intel veya amd işlemcileri kafanda kıyasla ona göre hareket et

     

    birde 130 watt gorunupte 170 lerde enerji çekiyor diyen arkadaşa dır bu lafım

    hocam orda 130 watt yazıyorsa o 130 dur kaldıkı koskoca firma böyle bariz bir saçmalık yapmaz yapamaz düşüncesindeyim şayet işlemcinin kullanıldıgı anakart veya overclock olaylarından dolayı öyle bir sonuç çıkmış olabilir...bilidnigi gibi intelin ve amd nin birbirini kötülemeye çalışan sahışları bolca bulunmaktadır çevremizde onların oyunuda olabilir kendın bunu test edip kesin emin olduktan sonra gel her türlü yaz buraya


    iOS Developer Tahribat Haber Uygulaması : http://www.tahribat.com/Forum-Iphone-Icin-Tahribat-Haberler-Uygulamasi-117103/
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    bayzin bunu yazdı:
    -----------------------------

    Amk kafamı karıstrdınız biri diyor intel bu biri diyor amd bu.He intel kim ne derse desin amd den sağlam bence ama yukarda arkadas

    amd makineler benim gördüğüm kadarıyla ilk alındığında iyi performansa sahip oluyor ancak kısa soluklu oluyorlar demiş bu kafamı karıstırdı.Benim işlemci 6 cekirdek zaten ben onu uzun zaman kullanmak için alıyom :S


    -----------------------------

    yok öyle birşey..

    10 yıllı amd im duruyor acaba ilk aldığımdan ne farkı var soradan ram taktım için daha da hızlıydı...

    sana anlatamıyorum galiba   aynı fiyata sahip 2 intel i karşılaştıracaksın 2 milyarlık intel ile 300 liralik amd yi deil..

     

    işlemci ömürü onu zorlaman yada ısı elektrik sorunları ile alakalıdır.

     

    her aldığın işlemci ilk taktığında çok güzeldir ancak ilk voltaj düşmesinde yada bilgisayarın kapanmasında bi değişiklik olabilir oda her işlemcide olur fark edersin yada edemsssin.

     

    prototip oyunu başlı başına bozuk bir oyun son sistem 4 milyarlık bir pc de bile kasabiliyor. gta 4 full de kasmazken.

     

    2. sorun ise karşılaştırdınız pc lerin donanımlarının aynı olmaması  daha yüksek seviye anakart ve ekran kartına sahip bir kasa ile daha düşük bir amd karşılaştırılır genelde..

     

    tekrar ve tekrar diyorum INTEL PARAM COK EN IYISINI ALIRIM DIYEN İÇİNDİR

     

    her zaman amd nin kinden hızlı işlemci yapar fakat aynı fiyat lık 2 işlemci de intel yerlerde sürünür , iyi işlemci nasıl test edilir neye göre iyidir ?

    bunu belirlemek gerekiyor.. HTC firmasi en yüksek donanıma sahip cep telefonlarını yapıyor ama piyasada nokia ve samsung en iyi satıyor şimdi hangisi en iyi telefondur ?? neye göre karar vereceksin

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

     

    AdReNaLiNe bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    birde intel işlemciler grafiksel çalışmalarda video işlemelerde daha performanslı oldugu söyleniyor amd lerin ise oyunlarda daha sıkı çalıştıgı söyleniyor bu ne kadar doğru bilmem :)

     


    -----------------------------

    bunun sebebi ön bellekten geçiyor, intel daha fazla ön bellek basıyor fakat amd ise daha yüksek frekansa sahip Ghz olarak daha yüksek bir işlemci veriyor.

    buda oyunların anlık ghz tüketimi ile alakalı , video ps vb. sıkıştırma fln programlar ön bellekleri daha çok dolduruyor

     

    aynı şekilde bunlar harddisk ön bellekleri için de geçerli anlık yaptığınız şeyler için daha yüksek ön bellek daha seri olması anlamına gelir

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    PanxeR bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    AdReNaLiNe bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    birde intel işlemciler grafiksel çalışmalarda video işlemelerde daha performanslı oldugu söyleniyor amd lerin ise oyunlarda daha sıkı çalıştıgı söyleniyor bu ne kadar doğru bilmem :)

     


    -----------------------------

    bunun sebebi ön bellekten geçiyor, intel daha fazla ön bellek basıyor fakat amd ise daha yüksek frekansa sahip Ghz olarak daha yüksek bir işlemci veriyor.

    buda oyunların anlık ghz tüketimi ile alakalı , video ps vb. sıkıştırma fln programlar ön bellekleri daha çok dolduruyor

     

    aynı şekilde bunlar harddisk ön bellekleri için de geçerli anlık yaptığınız şeyler için daha yüksek ön bellek daha seri olması anlamına gelir


    -----------------------------

    Benim X6 nın 8 mb cache var ama bi arkadas onun l2 belleği az kötü falan dedi bide benim 1 tb sata 3 harrdisk olcak inş. işte yeni pcde.

    Bence iyidir

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarantula
    Tarantula's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    bayzin bunu yazdı:
    -----------------------------

    Amk kafamı karıstrdınız biri diyor intel bu biri diyor amd bu.He intel kim ne derse desin amd den sağlam bence ama yukarda arkadas

    amd makineler benim gördüğüm kadarıyla ilk alındığında iyi performansa sahip oluyor ancak kısa soluklu oluyorlar demiş bu kafamı karıstırdı.Benim işlemci 6 cekirdek zaten ben onu uzun zaman kullanmak için alıyom :S


    -----------------------------

    4 arkadaşımda farklı ghz lerde 1 ve 2 çekirdekli amd ler var ve bunlar dediğim gibi nalları dikti. Umarım yeni işlemcileri daha dayanıklıdır hacı. 6 çekirdekleri için aynı şeyi söylemek yanlış olur. Deneyip görmek gerek. 3-4 yıl sonra hala çalışıyorsa problem yok demektir :D


    Olmayacak şeyler tasarlıyorum, işim bu..
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Tarantula bunu yazdı:
    -----------------------------

    bayzin bunu yazdı:
    -----------------------------

    Amk kafamı karıstrdınız biri diyor intel bu biri diyor amd bu.He intel kim ne derse desin amd den sağlam bence ama yukarda arkadas

    amd makineler benim gördüğüm kadarıyla ilk alındığında iyi performansa sahip oluyor ancak kısa soluklu oluyorlar demiş bu kafamı karıstırdı.Benim işlemci 6 cekirdek zaten ben onu uzun zaman kullanmak için alıyom :S


    -----------------------------

    4 arkadaşımda farklı ghz lerde 1 ve 2 çekirdekli amd ler var ve bunlar dediğim gibi nalları dikti. Umarım yeni işlemcileri daha dayanıklıdır hacı. 6 çekirdekleri için aynı şeyi söylemek yanlış olur. Deneyip görmek gerek. 3-4 yıl sonra hala çalışıyorsa problem yok demektir :D


    -----------------------------

    ya hacı yok o kadarda değil amk cok hemen nal dikiyor falan öle bir anlatıyorsunuz ki koskoca dünyaya pazarı olan amdnin yaptıgı islemcileri.Görende teknosadan aldıgım 5 liralık kulaklıklar gibi falan sancak : |

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    scheitann
    scheitann's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2003
    Erkek

    walla amd nin pinlerinin eridiğini iddia eden mi ararsın yoksa transistölerinin kullandıkça azaldığını söyleyeni mi ararsın...

    bu millet sabah kahvaltısında votka içiyo hem de şişe şişe yoksa bu kadar sallanmaz

    intel alacak adam 3d mx da render işi yapar dakikası 100 lerce dolar eden projelere imza atar o zaman intel almak mantıklıdır.

    %10 performans bir kaç gün olarak geri döner çünkü.

    he onun dışında intel in türkiye sorumlularıyla konuşun yaa

    adam kendisi söylüyo tek avantajımız pazara hakim olmamız onun dışında bi artımız yok diyo,

    aldığınız her intel işlemcinin %65 pazarlama ve reklam giderlerine gidiyo

    arge diye bişey hakgetire

    yıllardır aynı yalanı satıyolar millet de yiyo

    ayrıca amd nin tüm işlemcilerinin cache bellek miktarı intel in tam iki katıdır!

    olay l3 cache bellekte değildir

    önemli olan l1 l2 performansıdır

    ki intel in l1 leri 64 amd ninkiler 128

    l2 ler de 128 e 256 olarak bulunur.


    ALLAH RIZASI ICIN BU PROFILI SILIN
Toplam Hit: 6489 Toplam Mesaj: 40