Php Session Ve Değişken Kullanımında Bir Sorun
-
if (empty($_SESSION["top"])){$_SESSION["top"]=1;}
$_SESSION["top"]=$_SESSION["top"]+1;
$sesson=$_SESSION["top"];
$_SESSION[$sesson]=$_SESSION["top"] ;
for ($i=1 ; $i <= $_SESSION["top"] ; $i++){
echo "naber / ";
$cek=$i;
echo $_SESSION[$cek]."<br>";
}yaptım (session_star() verdim :D )
burada mantık şu
naber / 1
naber / 2olacak.Fakat sorun var.Şimdi bir çoğunuz bune ya diyecektir.Bu yüzden onlar için direkt sorunu söyliyim.Sorun session anahtarında dğeişken atanmıyor nasıl ? işte şöyle
$_SESSION['$degisken]
olmuyor.Bunu birde örnek ile açıklayayım;
post ile adam 4 yazdı diyelim
$_SESSION[$_POST['gelen']]
şeklinde bir veri girilemiyor :S:S oysa aspde oluordu.
Ben mi hata yapıyorum php böyle birşeye izin mi vermyor anlamadım.Kaç gündür çözmeye çalışıyorum ne olacak bu halimmmmmmmm
-
edit:pardon hoca denemişin
-
zumsuk bunu yazdı:
----------------------------$_SESSION[$_POST['gelen']]
-----------------------------böyle yazılmaz.
$_SESSION['gelen'] = $_POST['gelen'];
-
scofield bunu yazdı:
----------------------------$_SESSION[$_POST['gelen']]
-----------------------------böyle yazılmaz.
$_SESSION['gelen'] = $_POST['gelen'];
-----------------------------
hocaya demin pmden öyle yazdım.
öyle istemiyorum dedi.
-
Scofield bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk bunu yazdı:
----------------------------$_SESSION[$_POST['gelen']]
-----------------------------böyle yazılmaz.
$_SESSION['gelen'] = $_POST['gelen'];
-----------------------------usta orada gelen var ya işte o değişken olmalı.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
Scofield bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk bunu yazdı:
----------------------------$_SESSION[$_POST['gelen']]
-----------------------------böyle yazılmaz.
$_SESSION['gelen'] = $_POST['gelen'];
-----------------------------usta orada gelen var ya işte o değişken olmalı.
-----------------------------Yok hocam ben hiç orada değişken kullanmadım hep bu şekilde kullanırım.Benim yazdığım şekilde denedinmi ?
-
Emrow bunu yazdı:
-----------------------------
scofield bunu yazdı:
----------------------------$_SESSION[$_POST['gelen']]
-----------------------------böyle yazılmaz.
$_SESSION['gelen'] = $_POST['gelen'];
-----------------------------
hocaya demin pmden öyle yazdım.
öyle istemiyorum dedi.
-----------------------------Başka nasıl yapıcan hocam böyle yapmanın ne zararı varki? Değikenden gelen veriyi Sessiona atıyor işte $_SESSION['gelen]= ali olur mehmet olur herşey olur.
-
Scofield bunu yazdı:
-----------------------------Başka nasıl yapıcan hocam böyle yapmanın ne zararı varki? Değikenden gelen veriyi Sessiona atıyor işte $_SESSION['gelen]= ali olur mehmet olur herşey olur.
-----------------------------hoca zarar değil :D benim istediğimle ap ayrı bir kod.Bak birisinde
$_SESSION['gelen']
burada yani geln sabit.Benim istediğimde ise geln kısmı yerine kendi belirliyor.Daha farklı sistem ikisi aynı değil
-
session_start(); ob_start(); bunları sayfanın sadece en üstünde çek if (empty($_SESSION["top"])){
$_SESSION["top"]=1;} // $_SESSION["top"] = "1"; bu şekilde ifadeet
$a = $_SESSION["top"];
$_SESSION["top"]= $a+1;
$sesson = $_SESSION["top"];
// bunu iptal altda bir daha yazdım $_SESSION[$sesson] = $sesson ; // bu ifade bu şekilde kabul olmaz büyük ihtimal bi değer ata buna$_SESSION["b"] = $sesson ;
for ($i=1 ; $i <= $_SESSION["b"] ; $i++){
echo "naber / ";
$cek=$i;$_SESSION["son"] = $cek
echo $cek]."<br>";bu şekilde çalışır kardeşim buyuk ihtimalle sessionlar içinde değer atandığını bilmiyorum açıkçası ama böylede çalışması gerekir umarım olmuştur yada yol gösteriri sana
} -
for ($i=1 ; $i <= $sesson ; $i++){
echo "naber / ";
$cek=$i;$_SESSION["son"] = $cek
echo $cek]."<br>";pardon duzelttim yanlış olan yeri :) de niye böle bi gerksineme giriyon anlamadım :) niye sessionlarla oluyo yada ama neye ben bildiğim kadarıyla yardım etmeye çalıştım ama üstadlar daha iii yardımcı olur snaırım
-
hocam buradaki amaç şu anlatayım
tarcanda birşeyler yazarken daha önce yazılanlar sessionlara yüklenecek.Ne gibi ?
mesela "merhaba " yazdı bu ilk mesaj olduğu için
$_SESSION['1'] ="merhaba";
olacak.Gördüğünüz gibi o 1 değrini top yani toplam değeri ile veriyoruz.Daha sonraki mesajda naber dedi buda 2. mesaj olacak.
session toplam 1 di +1 ekledik 2 oldu bu durumda
$_SESSION['2']="naber"
olacak.Durum bu.Bunun değişiğini;
- veritabanına kayıt ekleyip yapabilirim bu durumda günde yaklaşık 15 konuşma olduğunu hesaplarsak fazlasıyla kabaracak
- yada dosyaya kaydedip aratacağım.Bu durumda da biraz zorluk çıkabilir.
Mantıken aspde bunu yaptım oldu.Php de daha iyisi olamsı lazım.Eğer phpde böyle birşey yoksa tam şu noktada durup başka birşey düşünmem lazım.
Tarcan tekrarlama kontrolü tehlike altında :)
