Php Session Ve Değişken Kullanımında Bir Sorun
-
zumsuk öyle yapacağına şöyle yap db ye kayıt ettir...
adam siteye girince direk ip sini çek ve ip sine session ata
açık kalsın o konuşmasını yapsın ve online iken, aynı zamanda bi fonksiyon oluştur sürekli adamın sessionun incelesin
$ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; bunla ip sini çekersin
$time=time();
$limit=$time-60*5; burda kaç dakikada sistem incelesin onu belirlersinsite otomatik olarak inceler ve senin belirttiğin zamandan sonra bu session sistemde yoksaaşşağıdaki gibi sildirme işlemini yaparsın ve :)
Ya$sil= mysql_query("DELETE FROM yazilanlar WHERE ip='$ip'");
ni adamın attığı mesajları sil gitsin :) aynı zamanda botuna 'like' komutu ile de bu sistemi daha rahat yapabilirsin.
yani adamın attığı ilk sisteme kayıt olur senin bot bakar arar benzeri varsa şunu yaz dersin yoksada bunu yaz dersin..
belirlediğin zaman aralığında adam siteden çıkmış ise de sildirirsin yukarıdaki gibi..
Peki bana dersen ki adam ya 1 saat kalıyosa sistemde ne olacak oda basit
if else lerle işlemi şöyle yaparsın
$update=mysql_query("update ".$prefix."_onlinekisiler set mesaj='mesaj' where ip='$ip'");
bence çok kasıyosun asp yi pek bilmem ama php de bu daha mantıklı
şimdi karşıma gelipde bana demeki krdşm ya 1 milyon kişi bağlı olursa ne olacak :)
yada sisteme admin panelinden sql temizle diye bi link atarsın haftada bikere ya otomatik siler yada sen silersin buda güzel bi fikir değerlendir bence :)
-
ya hoca sessiona adamın ipsini neden atayayım. pff
benim için önemli olan session un isim kısmına değişken atamak hoca
$_SESSION[$burayabirdegisken]
bu.Bunun dışındakiler işimi görmez.İp ile şunla bunla olacak iş değil bu :-/
-
ya ip sessinon ata diyorum çünkü Veritabanım şişer diyosun .
Yazacağın fonksiyonda o adamın ip sini sürekli kontrol ettireceksin sitede varmı yokmu diye anladın mı o yüzden ama
sana karışık geldi neyse sen bildiğin gibi yap kardeşim.
yazacağın kontrol de de istediğim zaman zarfında o sessin tanımlımı bakacan tanımlı değilsen o session un yani ip sini yanı o adamın attığı mesajları sildireceksin db ye o kadar ....
kolay gelsin...
-
hocam aspde böyleydi döndürmeye çalışıyorum neyse,
----------------------
evet arkadaşlar yok mu şu sorunu çözebilecek ? Tahribat.com da onca sağlam adma var onca php bilgesi var.
if (empty($_SESSION["top"])){$_SESSION["top"]=1;}
$sesson=$_SESSION["top"];
$_SESSION[$sesson]=$_SESSION["top"] ;
for ($i=1 ; $i <= $_SESSION["top"] ; $i++){
echo "naber / ";
$cek=$i;
echo $_SESSION[$cek]."<br>";
}
echo $_SESSION['1'];
$_SESSION["top"]=$_SESSION["top"]+1;burada echo $_SESSION['1'] yazdırdım.Sonra 2-3kez sayfayı refresh ederseniz göreceksiniz ki bir değer vermiyor.Çünkü hafızaya almıyor :-/
Yardım, sos, bu akdar sert bir problem mi bu yaw :-/
-
problem şöyle çözüldü; Sessionlar sayı almıyormuş.O yüzden şunu yapıyoruz
session_start();
if (empty($_SESSION["top"]))
{
$_SESSION["top"] = 1;
$sesson = 'msj' . $_SESSION["top"];
$_SESSION[$sesson] = $_SESSION["top"];
}
$_SESSION["top"] = $_SESSION["top"] + 1;
$sesson = 'msj' . $_SESSION["top"];
$_SESSION[$sesson] = $_SESSION["top"];
for ($i = 1; $i <= $_SESSION["top"]; $i++)
{
echo "naber / ";
echo $_SESSION['msj' . $i] . "<br>";
} -
oh be sonunda :/
-
AbdullahAzad bunu yazdı:
-----------------------------
oh be sonunda :/
-----------------------------azim, mermer ...
-
şimdi gördüm topic'i :S
evet hocam değişken isimleri sayı ile başlayamaz, bütün problem ordan kaynaklanıyo..
yani senin yaptığın $_SESSION[5] , $5 gibi bişi :D
doğal olarak kabul etmio sistem =)
-
ZoktriP bunu yazdı:
-----------------------------şimdi gördüm topic'i :S
evet hocam değişken isimleri sayı ile başlayamaz, bütün problem ordan kaynaklanıyo..
yani senin yaptığın $_SESSION[5] , $5 gibi bişi :D
doğal olarak kabul etmio sistem =)
-----------------------------vallahül azim bunu bilmiyordum neyse şimdi oldu ya rahatladım.
artık tarcana tam gaz devammmmmmmmmm pehepe ile dhaa sağlam oluyo
-
ZoktriP bunu yazdı:
-----------------------------şimdi gördüm topic'i :S
evet hocam değişken isimleri sayı ile başlayamaz, bütün problem ordan kaynaklanıyo..
yani senin yaptığın $_SESSION[5] , $5 gibi bişi :D
doğal olarak kabul etmio sistem =)
-----------------------------vay anasını taktir ediyorum biz niye bunu göz ardı ettik ya :D
resme şöle bi açılıp geriden baktın hoca süpersin :|
