Polo EGR Arızası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackstone_tr
    blackstone_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ağustos/2013
    Erkek
    Atakan bunu yazdı

    @RETRET

    Önerdiğini bir usta varmı hocam okullar açılırsa gidecem Bursa'ya gidebilirim

     

    @Spyware__007

    Hocam herkws öyle diyords nasıl yapılıyor kim yapıyor neye dikkat etmek gerek o konuda çok bilgisizim bide Eylül'de muayene var egsoz dan sıkıntı yaşarsa mıyım hiç bilmiyorum :(

    @retret herkesi bursaya çekeceksin 

    usta ismide paylaş randevumuzu alıp gidelim

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    weskeyy
    weskeyy's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    RETRET bunu yazdı
    Atakan bunu yazdı

    Müritler merhabalar

    2010 polo 1.6 TDI polo aldık 230 binde araç. Temel 1-2 sıkıntısı mevcut

    Egr Arızası var Kızdırmazsın bujisi yanıp yanıp sönüyor, EGR çıkartırdı temizlendi ve çalışıyor gözüküyor eğer küçük motorda bir sıkıntı yoksa EGR temizlendikte sonra uzun süre yanmadı kızdırmazlık bujisi ama şuan gene yanıyor.

    Direksiyonda bir sertlik mevcut aküden vb pompadan kaynaklı sanırım önerisi olan varmı

    İlk aldığımda 

    Egr arızası - dizel parkülür arızası - hava kütle akış sensörü arızası vardı 

    Sonra araç bakıma girdi sadece egr arızası kaldı.

    Polo kullanan çok mürit var önerisi olan varmıdır. EGR iptali yaptırmayı düşündüm ama çok farklı şeyler diyorlar EGR sıfırı 2bin tl ye mal oluyor. Vagcom ile bağlanıp çözüm bulabilirler o konuyuda araştırmak gerek.

    hocam 230 binde araç aldığında yaptıracağın ilk işler:

    1- partikül filtresi söktürülür, buhar ve kimyasal temizlik yaptırılır, bunu zaten her 60.000 de yaptırman lazım.

    2- kızdırma bujileri değiştirilir, her 100.000 de değiştir

    3- enjektörler kontrol ettirilir bakım yaptırılır,

    4- egr söktürüp temizletilir egr iptal edilmez tespitinde cezası 3.000 üzeri ben kendim şahsım yaşadım tavsiye etmem doğrudan çevre düşmanı ilan ediliyorsun.

    5- dpf yi deldirebilirsin söktürme ama yerinde kalsın,

    6- turbo bakımını ve hortum bakımını yaptır.

     

    dizel araç çok kilometre yapacaksan yakıtta çok çok kazandırır her yağ değişiminde motor koruyucu katkıyı yağdan önce attırırsan rektifiyesiz 1.000.000 görebilirsin, aracın devrini olması gerektiği gibi 1800-2800 arası kullan, turboya bayır aşağı giderken çok yük bindirme bu turbonun anasını ağlatır, dizel araçlarda motor freni yoktur turboyu motor freni gibi kullandırarak motor frenine karşılık gelen mekanik frenlemeyi gerçekleştirir.

     

    2 sene benzinli motorhome kullandım yakıta verdiğim para tüm o bakımlara vereceğim paranın üç katını geçti, benzin lpg bunları geçeceksin, bakımını yaptırdıktan sonra araç turbo dizeldir.

     

    Not: chip tuning yapılan araçlarda iç basınç değiştiği için yağ değişmiş olsa bile motor lambası yanabilir.

    Not2: kızdırma bujilerini mutlaka ilaçla ve tork anahtarı ile söktür bunlar kırılırsa yatağa matkap vurmak zorunda kalırlar ve kalabilecek bir kıymık aracın motorunu bok edebilir.

    Not3: chip tuning yapılan araçlarda oksijen sensörü arızalı olmadığı halde arıza lambası yakabilir. aveo1.3 dizellerde, linea 1.3dizellerde bu sıkça görülür.

    Ben sürekli servise gittim ama dediklerini yapan ustayı bulursam emin ol ona giderim dizel bakımı kitabında yazıldığı gibidir atlayıp geçilmez.bütün puanlar @RETRET e.


    Bedenin BAKİRE olmasi onemli degil,Yeterki ruhun OROSPU olmasin!!!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    weskeyy bunu yazdı
    RETRET bunu yazdı
    Atakan bunu yazdı

    Müritler merhabalar

    2010 polo 1.6 TDI polo aldık 230 binde araç. Temel 1-2 sıkıntısı mevcut

    Egr Arızası var Kızdırmazsın bujisi yanıp yanıp sönüyor, EGR çıkartırdı temizlendi ve çalışıyor gözüküyor eğer küçük motorda bir sıkıntı yoksa EGR temizlendikte sonra uzun süre yanmadı kızdırmazlık bujisi ama şuan gene yanıyor.

    Direksiyonda bir sertlik mevcut aküden vb pompadan kaynaklı sanırım önerisi olan varmı

    İlk aldığımda 

    Egr arızası - dizel parkülür arızası - hava kütle akış sensörü arızası vardı 

    Sonra araç bakıma girdi sadece egr arızası kaldı.

    Polo kullanan çok mürit var önerisi olan varmıdır. EGR iptali yaptırmayı düşündüm ama çok farklı şeyler diyorlar EGR sıfırı 2bin tl ye mal oluyor. Vagcom ile bağlanıp çözüm bulabilirler o konuyuda araştırmak gerek.

    hocam 230 binde araç aldığında yaptıracağın ilk işler:

    1- partikül filtresi söktürülür, buhar ve kimyasal temizlik yaptırılır, bunu zaten her 60.000 de yaptırman lazım.

    2- kızdırma bujileri değiştirilir, her 100.000 de değiştir

    3- enjektörler kontrol ettirilir bakım yaptırılır,

    4- egr söktürüp temizletilir egr iptal edilmez tespitinde cezası 3.000 üzeri ben kendim şahsım yaşadım tavsiye etmem doğrudan çevre düşmanı ilan ediliyorsun.

    5- dpf yi deldirebilirsin söktürme ama yerinde kalsın,

    6- turbo bakımını ve hortum bakımını yaptır.

     

    dizel araç çok kilometre yapacaksan yakıtta çok çok kazandırır her yağ değişiminde motor koruyucu katkıyı yağdan önce attırırsan rektifiyesiz 1.000.000 görebilirsin, aracın devrini olması gerektiği gibi 1800-2800 arası kullan, turboya bayır aşağı giderken çok yük bindirme bu turbonun anasını ağlatır, dizel araçlarda motor freni yoktur turboyu motor freni gibi kullandırarak motor frenine karşılık gelen mekanik frenlemeyi gerçekleştirir.

     

    2 sene benzinli motorhome kullandım yakıta verdiğim para tüm o bakımlara vereceğim paranın üç katını geçti, benzin lpg bunları geçeceksin, bakımını yaptırdıktan sonra araç turbo dizeldir.

     

    Not: chip tuning yapılan araçlarda iç basınç değiştiği için yağ değişmiş olsa bile motor lambası yanabilir.

    Not2: kızdırma bujilerini mutlaka ilaçla ve tork anahtarı ile söktür bunlar kırılırsa yatağa matkap vurmak zorunda kalırlar ve kalabilecek bir kıymık aracın motorunu bok edebilir.

    Not3: chip tuning yapılan araçlarda oksijen sensörü arızalı olmadığı halde arıza lambası yakabilir. aveo1.3 dizellerde, linea 1.3dizellerde bu sıkça görülür.

    Ben sürekli servise gittim ama dediklerini yapan ustayı bulursam emin ol ona giderim dizel bakımı kitabında yazıldığı gibidir atlayıp geçilmez.bütün puanlar @RETRET e.

    sen aracının modeline göre yapılacak işlemleri tek tek öğren youtube gibi platformlardan izle adam istediğini yapmazsa müdahaleni edersin, göt gibi tavır davranış içinde olanlara biz yaparız sen dışarıda bekle tarzı iş yapanlara zaten iş yaptırmayacaksın, her sene 8 9 günün araca gidiyor kaçış yok, bu bakımları muayene öncesine getirtmek en güzelidir. son aldığım araç sıfır olduğu için sanayiyle 1 sene işim olmayacak.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pompaci
    pompaci's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek

    albea almıştım taksi çıkması işe gidip gelmeye 

    ilk yaptığım iş egr yi sökmek ve hava akışmetresinin fişini çekmek oldu. hata verdi tabi oda bi süre sonra sürekli yanmaktanmıdır başka bişeydenmi bilmiyorum söndü, ekrana çıkan yazıyıda menü tuşuna basınca gidiyo diye haytırlıyorum.

    1 senede iş için günlük 100 km yapan bi araç, 500 küsür binde orjinali, 4 sefer amasya, 2 sefer sivas, 2 sefer ordu yollarını tepti geldi. 45000 km civarı yol yaptı.

    gene dizel alsam ki ikinci el olacak büyük ihtimal ilk yapacağım egr varsa sökmek.

     

    senin problemine gelince hocam egr nin tepesindeki motor benzeri valfi açıp kapatan bi zamazingo var benim tahminim kurumdan filan kaskatı kalıyo çoğu zaman genelde söktükleri zaman bakmazlar, komple sökmeye kalkınca baya bi parçalıyolar arabayı çıkartabilmek için onun yerine kelleyi söküp valf yayı elle kontrol ettiğinde ileri geri açılıp kapanıyomu baktırman lazım. sıkışmış ise vd 40 her türlü işini görür biraz alıştırdınmı bi daha yapmıyo.

    bazılarının dıştan temizliğini bi sıvı var onu sıkıyolar hava hortumundan ama genelde ustalar balata temizleyici kullanıyor. bi kaçtanesini boca edip biraz bekliyolar sonra bi tanesini aracı çalıştırıp ufak ufak fıslatıyolar heaa işe yarıyomu bazısında yarıyo bazısında yaramıyo ona göre.

    ama benim görüşüm egr yi iptal ettirmek fena rahatlıyo araç.


    hayat boş pompala çoşşş :):)...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    Atakan
    Atakan's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2012
    Erkek
    pompaci bunu yazdı

    albea almıştım taksi çıkması işe gidip gelmeye 

    ilk yaptığım iş egr yi sökmek ve hava akışmetresinin fişini çekmek oldu. hata verdi tabi oda bi süre sonra sürekli yanmaktanmıdır başka bişeydenmi bilmiyorum söndü, ekrana çıkan yazıyıda menü tuşuna basınca gidiyo diye haytırlıyorum.

    1 senede iş için günlük 100 km yapan bi araç, 500 küsür binde orjinali, 4 sefer amasya, 2 sefer sivas, 2 sefer ordu yollarını tepti geldi. 45000 km civarı yol yaptı.

    gene dizel alsam ki ikinci el olacak büyük ihtimal ilk yapacağım egr varsa sökmek.

     

    senin problemine gelince hocam egr nin tepesindeki motor benzeri valfi açıp kapatan bi zamazingo var benim tahminim kurumdan filan kaskatı kalıyo çoğu zaman genelde söktükleri zaman bakmazlar, komple sökmeye kalkınca baya bi parçalıyolar arabayı çıkartabilmek için onun yerine kelleyi söküp valf yayı elle kontrol ettiğinde ileri geri açılıp kapanıyomu baktırman lazım. sıkışmış ise vd 40 her türlü işini görür biraz alıştırdınmı bi daha yapmıyo.

    bazılarının dıştan temizliğini bi sıvı var onu sıkıyolar hava hortumundan ama genelde ustalar balata temizleyici kullanıyor. bi kaçtanesini boca edip biraz bekliyolar sonra bi tanesini aracı çalıştırıp ufak ufak fıslatıyolar heaa işe yarıyomu bazısında yarıyo bazısında yaramıyo ona göre.

    ama benim görüşüm egr yi iptal ettirmek fena rahatlıyo araç.

    Egr söküldü hocam temizlendi sıkıntısı yok yani motoru çalışıyor ise egr ter temiz. Az öncede motor arıza lambası yandı kızdırmazşıı bujisi ile. En temizi egr iledile iptal ettirmek hiç uğraşmıyacaksın kararlıyım bir usta bulayım herkese güven olmuyor


    Çılgın şeyh Müritleri coşturuyor...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek
    Atakan bunu yazdı
    pompaci bunu yazdı

    albea almıştım taksi çıkması işe gidip gelmeye 

    ilk yaptığım iş egr yi sökmek ve hava akışmetresinin fişini çekmek oldu. hata verdi tabi oda bi süre sonra sürekli yanmaktanmıdır başka bişeydenmi bilmiyorum söndü, ekrana çıkan yazıyıda menü tuşuna basınca gidiyo diye haytırlıyorum.

    1 senede iş için günlük 100 km yapan bi araç, 500 küsür binde orjinali, 4 sefer amasya, 2 sefer sivas, 2 sefer ordu yollarını tepti geldi. 45000 km civarı yol yaptı.

    gene dizel alsam ki ikinci el olacak büyük ihtimal ilk yapacağım egr varsa sökmek.

     

    senin problemine gelince hocam egr nin tepesindeki motor benzeri valfi açıp kapatan bi zamazingo var benim tahminim kurumdan filan kaskatı kalıyo çoğu zaman genelde söktükleri zaman bakmazlar, komple sökmeye kalkınca baya bi parçalıyolar arabayı çıkartabilmek için onun yerine kelleyi söküp valf yayı elle kontrol ettiğinde ileri geri açılıp kapanıyomu baktırman lazım. sıkışmış ise vd 40 her türlü işini görür biraz alıştırdınmı bi daha yapmıyo.

    bazılarının dıştan temizliğini bi sıvı var onu sıkıyolar hava hortumundan ama genelde ustalar balata temizleyici kullanıyor. bi kaçtanesini boca edip biraz bekliyolar sonra bi tanesini aracı çalıştırıp ufak ufak fıslatıyolar heaa işe yarıyomu bazısında yarıyo bazısında yaramıyo ona göre.

    ama benim görüşüm egr yi iptal ettirmek fena rahatlıyo araç.

    Egr söküldü hocam temizlendi sıkıntısı yok yani motoru çalışıyor ise egr ter temiz. Az öncede motor arıza lambası yandı kızdırmazşıı bujisi ile. En temizi egr iledile iptal ettirmek hiç uğraşmıyacaksın kararlıyım bir usta bulayım herkese güven olmuyor

    abi hangi şehirdesin çözeyim işini


    http://www.leyladansonra.com/
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    Atakan
    Atakan's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2012
    Erkek
    baristbt bunu yazdı
    Atakan bunu yazdı
    pompaci bunu yazdı

    albea almıştım taksi çıkması işe gidip gelmeye 

    ilk yaptığım iş egr yi sökmek ve hava akışmetresinin fişini çekmek oldu. hata verdi tabi oda bi süre sonra sürekli yanmaktanmıdır başka bişeydenmi bilmiyorum söndü, ekrana çıkan yazıyıda menü tuşuna basınca gidiyo diye haytırlıyorum.

    1 senede iş için günlük 100 km yapan bi araç, 500 küsür binde orjinali, 4 sefer amasya, 2 sefer sivas, 2 sefer ordu yollarını tepti geldi. 45000 km civarı yol yaptı.

    gene dizel alsam ki ikinci el olacak büyük ihtimal ilk yapacağım egr varsa sökmek.

     

    senin problemine gelince hocam egr nin tepesindeki motor benzeri valfi açıp kapatan bi zamazingo var benim tahminim kurumdan filan kaskatı kalıyo çoğu zaman genelde söktükleri zaman bakmazlar, komple sökmeye kalkınca baya bi parçalıyolar arabayı çıkartabilmek için onun yerine kelleyi söküp valf yayı elle kontrol ettiğinde ileri geri açılıp kapanıyomu baktırman lazım. sıkışmış ise vd 40 her türlü işini görür biraz alıştırdınmı bi daha yapmıyo.

    bazılarının dıştan temizliğini bi sıvı var onu sıkıyolar hava hortumundan ama genelde ustalar balata temizleyici kullanıyor. bi kaçtanesini boca edip biraz bekliyolar sonra bi tanesini aracı çalıştırıp ufak ufak fıslatıyolar heaa işe yarıyomu bazısında yarıyo bazısında yaramıyo ona göre.

    ama benim görüşüm egr yi iptal ettirmek fena rahatlıyo araç.

    Egr söküldü hocam temizlendi sıkıntısı yok yani motoru çalışıyor ise egr ter temiz. Az öncede motor arıza lambası yandı kızdırmazşıı bujisi ile. En temizi egr iledile iptal ettirmek hiç uğraşmıyacaksın kararlıyım bir usta bulayım herkese güven olmuyor

    abi hangi şehirdesin çözeyim işini

    Abi Diyarbakır- Malatya - Elazığ arası mekik dokuyorum şuan.


    Çılgın şeyh Müritleri coşturuyor...
Toplam Hit: 2279 Toplam Mesaj: 18
polo