Programcılarda Etik Diye Bir Şey Niye Yok ?
-
Örnek vereyim, dün tbt de bir konu açıldı githup la ilgili. Ben arada bir kullanıyordum ama belki bir şeyler daha öğrenirim diye konuya girdim. Adamlar o kadar artist ki, anlamını bilmiyorsan almanın ne anlamı var gibi cümleler yazılmış... Yav belki adam merak etti...
Yine facede bir grup var yazılımcılar diye yaklaşık 12 bin üye var,
Biri bi şey soruyor keza orda herkes master programcı olduğu için laf sokmalar dalga geçmeler...
Siz hiç bir tıp sayfasında tıp öğrencilerinin tıpla alakalı bir konuda gevşek gevşek yazdıklarını gördünüz mü ? Veya doktorlar böyle vıcık vıcık konuşur mu alanlarıyla ilgili... Meslektaşlarını küçümser mi ?
Ama bu bilgisayar alanında var. İşini iyi bilen adamlar kesinlikle küçümsemiyor sadece soruya cevap verip geçiyor ama bu güruhta mesleği yerin dibine sokan -karakteri zayıf- adamlar mevcut. Dedğim gibi doktor eczacı dişçi olsun öğrenci veya çalışan olsun ortalık yerde cıvıtmıyorlar ama bizde neden böyle ? Sırf konu can değil diye etik kurallar olmamalı mı ?
-
hocam bu sadece ülkemizdeki programcılar için geçerli.yurtdışındaki forumlarda vs. millet canla başla yardımcı oluyor uzun uzun anlatıyor.
-
Her meslekten öyle tipler çıkar hocam.
O konuda gereken cevap muritlerce verildi ama adam ya pişkinlik yapıyor ya da gerizekalı ayağına yatıyor.
Bunları bir kere uyar hatasını anlamiyorsa üsteleme, dikkate alma onu, afamın fikrini değiştiremiyorsun, kabul etmiyor hatasını.
-
çel çocuktur hocam onlar
gerçekten ekmeğini bu işten kazanan insanlar belli bir seviyeye gelmiş insanlar oşekil davranmaz
-
Google dan arayıp öğrenmek yerine çok basit şeyleri bile forumlara yazıp cevap beklerseniz onlar da öyle yapar.
Ayrıca, bu da dahil bütün genellemeler yanlıştır.
-
snnyk bunu yazdı
çel çocuktur hocam onlar
gerçekten ekmeğini bu işten kazanan insanlar belli bir seviyeye gelmiş insanlar oşekil davranmaz
Evet böyle de,
Öğrencilere bu çel çocuğa bu ahlakı neden veremiyoruz.
Sen programcısın adam olacaksın düşüncesi niye olmuyor bunlarda.
Gerçekten olabildiği kadar sadece sağlık alanında var bu terbiyye. Sağlık meslek lisesinden, doktora kadar ben bir disiplin olduğunu düşünüyorum.
Ama bizde adam neyse o. Kesinlikle kendine ayar çekmiyor.
trampfd bunu yazdı
Google dan arayıp öğrenmek yerine çok basit şeyleri bile forumlara yazıp cevap beklerseniz onlar da öyle yapar.
Ayrıca, bu da dahil bütün genellemeler yanlıştır.
Hocam konuyu baştan oku genelleme yok orada. İşini bilen adam zaten yapmıyor diye yazdım. Ben toplu disiplinden bahsediyorum.
zeybekustasi tarafından 09/Eki/14 23:33 tarihinde düzenlenmiştir -
Bana göre problem şundan kaynaklı;
Yıllardır bu işle uğraşmış bir kişi de, 2 aydır yeni başlamış bir kişide bir konuda kendine yorum yapma hakkı tanıyor. Yeni başlamış birinin bir sürü eksiği olmasına rağmen (özellikle türk vatandaşlarında bu çok fazladır), kendisini yazılımcı tanrısı olarak görüyor (teşbihte hata olmaz)
Ben çok tuhaf insanlarla tartıştım, csharp a c diez diyip haklı olduğunu iddia eden adamlar gördüm bir de sözde yıllardır uğraşıyor :))
Aslında biraz meslekten kaynaklanıyor.. Nasıl ki insanlar bireysel olarak tarih araştırıp, öğrenip sonra da bunla ilgili konuşabiliyorsa bu yazılım işini de dışardan öğrenip yazılımcı olabiliyorlar. Ama kimse doktorluk yapamıyor mesela..
Az çok beni tanıyorsun, mümkün mertebe insanları kırmadan, soğutmadan anlatmaya çalışıyorum, çünkü insanları aşağılarsan o kişiyi soğutursun bu işten. Böylece o adam kendini facebook,twitter ya da oyunlara verecek. Üretmek yerine tüketecek. Varsın amatör yazılımcı olsun, oyun oynayacağına en azından bir şeyler geliştirmeyle vaktini geçirmiş olur. Bunlardan çok ileri seviyeye gelen insanlar da olabiliyor. Ama işte ego yok mu.. Sen ne bilirsin, ben daha çok okudum ben daha çok bilirim... Enaniyet yapmamak lazım
-
2 ay bilge adama gidip yazılımcıyım diye gezenler onların hepsi kaale almayınca susuyorlar :)
-
zeybekustasi bunu yazdı
eğitimsiz kendını yetıstırememıs cahıl dolu ortalık takılma
hipokondriyak tarafından 10/Eki/14 11:34 tarihinde düzenlenmiştir -
Abi alaylı yazılımcı öyle oluyor yani ben de o gruptanım elimden geldiğince yardımcı oluyorum ama en basitinden profilime bakkendim bile amma ego yapmışım dedim se alaylı olduğumu belirttim.
Şöyle düşün tıptan örnek vermişsin mesela bi lokman hekime git veya çok bilmiş alternatif tıpçı bi teyzeye amaa o da ne bilirmiş gıı bu böyle olur falan diye tutturur yani örnek biraz saçma oldu ama toparlıcam:
Genelleme yapman çok yanlış bu ilk görüşüm.
HolyOne gibi megolaman birisi bile sikimsonik sorularıma cevap veriyorsa tuğberk snnyk echoll unbalanced sinusx ve aklıma gelmeyen onca kişi burada en ufak 'string' (c# ta en temel bilgi diyebiliriz) sorusuna bile taşşaklı bir cevap yazıyorsa bence haksızsın.
O dediğin ancak benim gibi okul okumamış veya alaylı olarak bilgisi olup da daha pişmemiş oturtmamış insanlar yüzündendir.
-
by_Tet bunu yazdı
Abi alaylı yazılımcı öyle oluyor yani ben de o gruptanım elimden geldiğince yardımcı oluyorum ama en basitinden profilime bakkendim bile amma ego yapmışım dedim se alaylı olduğumu belirttim.
Şöyle düşün tıptan örnek vermişsin mesela bi lokman hekime git veya çok bilmiş alternatif tıpçı bi teyzeye amaa o da ne bilirmiş gıı bu böyle olur falan diye tutturur yani örnek biraz saçma oldu ama toparlıcam:
Genelleme yapman çok yanlış bu ilk görüşüm.
HolyOne gibi megolaman birisi bile sikimsonik sorularıma cevap veriyorsa tuğberk snnyk echoll unbalanced sinusx ve aklıma gelmeyen onca kişi burada en ufak 'string' (c# ta en temel bilgi diyebiliriz) sorusuna bile taşşaklı bir cevap yazıyorsa bence haksızsın.
O dediğin ancak benim gibi okul okumamış veya alaylı olarak bilgisi olup da daha pişmemiş oturtmamış insanlar yüzündendir.
Yineliyorum, GENELLEME YAPMADIM YANLIŞ ANLIYORSUNUZ.
Ve ben konuda "İşini iyi bilen adamlar kesinlikle küçümsemiyor" diyerek zaten o listendeki gibi adamları kastettim.
zeybekustasi tarafından 09/Eki/14 23:43 tarihinde düzenlenmiştir
