folder Tahribat.com Forumları
linefolder Android - IOS Programlama
linefolder Qt İle Android Uygulama Geliştirme



Qt İle Android Uygulama Geliştirme

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    ben de bi türlü ısınamadım qt'ye. her platformda karşıma çıkıyor her platformda kaçıyorum.


    . . .. . ... .
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    wasd bunu yazdı

    Abi tamam bende biliyorum o olayını ama okulda bu isteniyor, ben bıktım artık o dilden o dile geçmekten...o çocukları her dönem başka dile geçiriyor hiçbiboku tam öğrenememekten bıktım, ondan buna yoğunlaştım, yıktınız resmen :/

    okulun mantığı o zaten, girişi veriyor al sen burdan yürü diyor. :) öbür türlü kurs falan olurdu yani.

    bu arada heveslendiysen öğren, yıldızı biraz söndü ama hala her platformda çalışabilen bi gui yok bildiğim kadarıyla.


    . . .. . ... .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    Buremba bunu yazdı
    wasd bunu yazdı

    Abi tamam bende biliyorum o olayını ama okulda bu isteniyor, ben bıktım artık o dilden o dile geçmekten...o çocukları her dönem başka dile geçiriyor hiçbiboku tam öğrenememekten bıktım, ondan buna yoğunlaştım, yıktınız resmen :/

    okulun mantığı o zaten, girişi veriyor al sen burdan yürü diyor. :) öbür türlü kurs falan olurdu yani.

    bu arada heveslendiysen öğren, yıldızı biraz söndü ama hala her platformda çalışabilen bi gui yok bildiğim kadarıyla.

    Ya benimde hoşuma gitti her platformda rahatça çalışıyo olması ve basit olması(en azından bana basit geldi javaya göre) Türkiyede gömülü sistemlerde kullanılıyormuş daha çok, hatta daha bugün ilan verilmiş kariyer.nete :)


    :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    toglamyth
    toglamyth's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    Öncelikle burada QT'yi kötüleyen arkadaşların qt ile bişey beceremeyip geri döndüklerini sanıyorum (Her nekadar böyle kullanışlı bir framework ile başarısız olmak imkansızsa da).. Ben bir yıldır qt ile proje geliştiriyorum her ihtiyacımıza cevap verdi, çok büyük (uçak simulatörü gibi) projelerde performans ve kodlama zamanı olarak bize inanılmaz iyi zaman kazandırdı. Ayrıca her türlü api ile sorunsuz çalıştık.(openscengrapf, gdal, opencv, fmod......)

    Tüm bunları da Qt creator ile sorunsuzca yaptık. Bazen vay be bunu da düşünmüşler diyerek çok kez hayran kaldığımız bir yapı bizim için.

    Qt ölü proje diyen arkadaşlar için Kubuntunun kde altyapısı ve başka birçok proje qt kullanıyor.

    sorunuza gelince qt android için öncelikle serbest geliştirilen necessitas daha sonra kde bünyesine geçti. şu an necessitas ile android uygulamaları geliştirilebilir. Ayrıca QML kullanarak çok daha güzel ve janjanlı arayüzler oluşturabilirsiniz. arka planda ise ister javascript ister c++ ile (belki diğer birçok dil ile..araştırmak lazım) geliştirebilirsiniz.

    Arduino alternatifi raspberry pi de (henüz türkiyeye gelmedi) qt'yi destekleme kararı aldı...

    Python ile ilgilenen arkadaşlar için pyqt altyapısını önerebilirim.(pyside'da var tabi ama çok az farkları var)

    Android geliştirmeye gelince ben de başlarda qt ile geliştirmeye girişmek istedim ama piyasada henüz android için qt kullanan yok o yüzden java ile devam edip eğer gerekirse bu alanda piyasada yer bulmam kolay olsun diye düşündüğümden girişmedim yoksa asla java qtnin yanından bile geçmez..


    www.64bitlabs.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    java ile qt'yi nası kıyaslıyorsunuz orasını anlamadım. java'daki swing ile falan mı kıyaslıyorsunuz yoksa?


    . . .. . ... .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    toglamyth bunu yazdı

    Öncelikle burada QT'yi kötüleyen arkadaşların qt ile bişey beceremeyip geri döndüklerini sanıyorum (Her nekadar böyle kullanışlı bir framework ile başarısız olmak imkansızsa da).. Ben bir yıldır qt ile proje geliştiriyorum her ihtiyacımıza cevap verdi, çok büyük (uçak simulatörü gibi) projelerde performans ve kodlama zamanı olarak bize inanılmaz iyi zaman kazandırdı. Ayrıca her türlü api ile sorunsuz çalıştık.(openscengrapf, gdal, opencv, fmod......)

    Tüm bunları da Qt creator ile sorunsuzca yaptık. Bazen vay be bunu da düşünmüşler diyerek çok kez hayran kaldığımız bir yapı bizim için.

    Qt ölü proje diyen arkadaşlar için Kubuntunun kde altyapısı ve başka birçok proje qt kullanıyor.

    sorunuza gelince qt android için öncelikle serbest geliştirilen necessitas daha sonra kde bünyesine geçti. şu an necessitas ile android uygulamaları geliştirilebilir. Ayrıca QML kullanarak çok daha güzel ve janjanlı arayüzler oluşturabilirsiniz. arka planda ise ister javascript ister c++ ile (belki diğer birçok dil ile..araştırmak lazım) geliştirebilirsiniz.

    Arduino alternatifi raspberry pi de (henüz türkiyeye gelmedi) qt'yi destekleme kararı aldı...

    Python ile ilgilenen arkadaşlar için pyqt altyapısını önerebilirim.(pyside'da var tabi ama çok az farkları var)

    Android geliştirmeye gelince ben de başlarda qt ile geliştirmeye girişmek istedim ama piyasada henüz android için qt kullanan yok o yüzden java ile devam edip eğer gerekirse bu alanda piyasada yer bulmam kolay olsun diye düşündüğümden girişmedim yoksa asla java qtnin yanından bile geçmez..

    Verdiğin manevi destekten ötürü teşekkür ederim :) buremba ve sen biraz daha körüklediniz.


    :)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    wasd bunu yazdı
    toglamyth bunu yazdı

    Öncelikle burada QT'yi kötüleyen arkadaşların qt ile bişey beceremeyip geri döndüklerini sanıyorum (Her nekadar böyle kullanışlı bir framework ile başarısız olmak imkansızsa da).. Ben bir yıldır qt ile proje geliştiriyorum her ihtiyacımıza cevap verdi, çok büyük (uçak simulatörü gibi) projelerde performans ve kodlama zamanı olarak bize inanılmaz iyi zaman kazandırdı. Ayrıca her türlü api ile sorunsuz çalıştık.(openscengrapf, gdal, opencv, fmod......)

    Tüm bunları da Qt creator ile sorunsuzca yaptık. Bazen vay be bunu da düşünmüşler diyerek çok kez hayran kaldığımız bir yapı bizim için.

    Qt ölü proje diyen arkadaşlar için Kubuntunun kde altyapısı ve başka birçok proje qt kullanıyor.

    sorunuza gelince qt android için öncelikle serbest geliştirilen necessitas daha sonra kde bünyesine geçti. şu an necessitas ile android uygulamaları geliştirilebilir. Ayrıca QML kullanarak çok daha güzel ve janjanlı arayüzler oluşturabilirsiniz. arka planda ise ister javascript ister c++ ile (belki diğer birçok dil ile..araştırmak lazım) geliştirebilirsiniz.

    Arduino alternatifi raspberry pi de (henüz türkiyeye gelmedi) qt'yi destekleme kararı aldı...

    Python ile ilgilenen arkadaşlar için pyqt altyapısını önerebilirim.(pyside'da var tabi ama çok az farkları var)

    Android geliştirmeye gelince ben de başlarda qt ile geliştirmeye girişmek istedim ama piyasada henüz android için qt kullanan yok o yüzden java ile devam edip eğer gerekirse bu alanda piyasada yer bulmam kolay olsun diye düşündüğümden girişmedim yoksa asla java qtnin yanından bile geçmez..

    Verdiğin manevi destekten ötürü teşekkür ederim :) buremba ve sen biraz daha körüklediniz.

    bu tarz şeylerde çekinmemek lazım hocam. eğer qt'ye alternatif sunsaydın tamam düşünülürdü de heves halihazırda varken hiçbir şeyden geri kalma derim. yoksa zaten yazılım sektöründe neredeyse herşey ölmeye mahkum. :)


    . . .. . ... .
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    qt've c++a alternatif c# var ama okulla bir yürümüyor. Okula paralel gidebileceğim en iyi yolu qt,c++,php,(3üde biterse)python olarak çizdim. Bunlarla linux ortamında uğraşarak linux bilgimide biraz arttırmak niyetindeyim :)


    :)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    toglamyth
    toglamyth's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek
    Buremba bunu yazdı

    java ile qt'yi nası kıyaslıyorsunuz orasını anlamadım. java'daki swing ile falan mı kıyaslıyorsunuz yoksa?

    mesajımın genel maksadı java ile qtyi kıyaslamak değil zaten qt br programlama dili değil anlatmak istediğim java ile android gelişirmek - qt ile android geliştirmektir. Konunun gidişatından da anlaşılacağı üzere :)

    zaten google ile oracle java yüzünden mahkemeliklerdi enson hatırladığım kadarıyla sonucunu lmiyorum ama bene ileride google android için javaya alternatif python ile devam edebilir nasılsa pythonu bünyelerine aldılar iyice. ayrıca qt gibi bir trendi de gözadı edeceklerini sanmıyorum ama tabi pazarlama stratejsi biraz da.. bakalım gelecek ne gösterir...


    www.64bitlabs.com
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    toglamyth bunu yazdı
    Buremba bunu yazdı

    java ile qt'yi nası kıyaslıyorsunuz orasını anlamadım. java'daki swing ile falan mı kıyaslıyorsunuz yoksa?

    mesajımın genel maksadı java ile qtyi kıyaslamak değil zaten qt br programlama dili değil anlatmak istediğim java ile android gelişirmek - qt ile android geliştirmektir. Konunun gidişatından da anlaşılacağı üzere :)

    zaten google ile oracle java yüzünden mahkemeliklerdi enson hatırladığım kadarıyla sonucunu lmiyorum ama bene ileride google android için javaya alternatif python ile devam edebilir nasılsa pythonu bünyelerine aldılar iyice. ayrıca qt gibi bir trendi de gözadı edeceklerini sanmıyorum ama tabi pazarlama stratejsi biraz da.. bakalım gelecek ne gösterir...

    hocam java ile de bildiğin opengl uygulamaları yazabiliyorsun zaten. ama qt ile android'e arkaplan uygulamaları, taskbar'a yerleşme, kilit ekranına birşeyler ekleme, hesap düzenleme gibi işlemleri haliyle yapamıyorsun android'in sdk'sına girmeden. bu bakımdan java'nın yanından geçmemesi gibi bir durum yok yani. :)

    java davasından birşey çıkmadı ve uzun vadede bağlı. python interpreted bi dil onla zaten olmaz, java kullanmalarının asıl sebebi platform bağımlılığından kurtulmaktı ve yerinde bir seçimdi yani. öbür türlü yüzlerce android makinası için ayrı ayrı compile işlemleri gerçekleştirmek zorundalardı. ayrıca java'yı küçümsememek lazım bence. dünya'daki bütün programcıların neredeyse yarısı yanılıyor olamaz. :)


    . . .. . ... .
Toplam Hit: 4438 Toplam Mesaj: 21