Saat Tamiri Ve Temizliği Hakkında Bilgi Almam Lazım
-
Selamlar saygılar,
cahitnuri tarafından 14/Tem/20 11:41 tarihinde düzenlenmiştir
Yakın zamanda kaybettiğim dedemden kalan 2 tane saat var elimde bunların temizliğini yapıp kullanmak istiyorum. Uzun süre kullanıldığı için fotoğraflardan ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama ağırlıklı olarak deri ve dede fırıncı olduğu için hamur türevi kirleri mevcut. saatçiye götürmeden kendim halletmek istiyorum. bilgisi fikri olan varsa yardımcı olursanız sevinirim.
https://hizliresim.com/1pXTYV
https://hizliresim.com/bj8DLK
https://hizliresim.com/ofJwuu
Edit: Aga su resim ekleme olayını bi türlü çözemedim ondan link olarak atıyorum helal edin. -
Öncelikle dedenin mekanı cennet olsun.
Hocam dışının temizliğini yaparsın bir şekilde, ben de yardımcı olurum. Ama o saatler otomatik, mekanizma bakımı yaptırman gerekir muhtemelen. Yoksa geri kalırlar. Ayrıca camında ve kasasında çizikler varsa ve giderilmesini istiyorsan polisaj yaptırman gerekir.
Eğer iyi bir saat ustasına bakım yaptırmak istiyorsan İstanbul - Sirkeci - Şah As Han - Bengi Saat (Cengiz Dede)
-
Kolonya ve eski diş fırçasıyla girişebilirsin.
-
mehmetdiyebiri bunu yazdı
Öncelikle dedenin mekanı cennet olsun.
Hocam dışının temizliğini yaparsın bir şekilde, ben de yardımcı olurum. Ama o saatler otomatik, mekanizma bakımı yaptırman gerekir muhtemelen. Yoksa geri kalırlar. Ayrıca camında ve kasasında çizikler varsa ve giderilmesini istiyorsan polisaj yaptırman gerekir.
Eğer iyi bir saat ustasına bakım yaptırmak istiyorsan İstanbul - Sirkeci - Şah As Han - Bengi Saat (Cengiz Dede)
eyvallah hocam.
mekanik kısımları da aynen sıkıntılı. onlara ne kadar baktırırım bilmiyorum. genel de kendi saatlerimi de pilsiz kullanıyorum. dış temizliği için ne kullanmam lazım orasını bilmiyorum bi de bunu acabilmek için saat tamir setleri falan varmış onlardan almalı mıyım acaba ?
Cengiz Dede'yi daha önce duydum oraya gidebilirim aslında. -
mkyb bunu yazdı
Kolonya ve eski diş fırçasıyla girişebilirsin.
bunda saate zarar verir miyim acaba diye bir korkum oldu da kenarlarda ufaktan bezle denemeler yapıyordum.
-
cahitnuri bunu yazdımkyb bunu yazdı
Kolonya ve eski diş fırçasıyla girişebilirsin.
bunda saate zarar verir miyim acaba diye bir korkum oldu da kenarlarda ufaktan bezle denemeler yapıyordum.
Aradaki kirleri başka türlü çıkartamazsın. Yalnız kolonyayı dikkat et mekanizmanın olduğu kısma kaçırma.
-
Foto'ları net göremedim ben ama;
mesajına Foto eklemek için;
mesaj kutusunun üstündeki "İnsert" yazan yere, sonrasında açılan menü satırlarından, en alttaki " Upload İmage" yazan yere tıklayıp, gelen Pencere'de "Dosya Seç" kısmından, ilgili fotoyu ekleyebilirsin de,
sende de aynı mi bilmiyorum, Mobil'de, Büyük Boyut'lu Foto gönderilmiyor gibi. sende de aynı mı?
~@~
Metal olan Kordon'ların pas'larını, WD40 ile de silebilirsin.
tabii, kordon'u da sabit'leyebilmen lâzım. Bunun için de Orta sert'likte Macun bulup üzerine oturtabilirsin. Çam sakızı gibi birşey de olabilir.
sonra bi Metal cilâ'sı, akâbinde Dairesel veya kenarlarından Çizgisel şekilde, polisaj makina'sı benzeriyle parlatmaya bakar.
Kasa, Cam, Arka Kapak, üçlüsü biraz sıkıntı.
buralarda da benzer işlemleri uygulayabilirsin, fakât dâhâ ince işçilik gerekir.
o Ön camları, çakmak tutarak, kasaya bağlayan tutkalı yakarak veya Metal kasanın Genişlemesini sağlayarak çıkarıyorlar. ^^` Camları da değişiyor.
Arka Kapak, ölçüm için kullanılan Kompas benzeri Vidalı bir aletle çıkarıyorlar.
Su geçirmezliği sağlayan silindirik yapılı Conta'ları yağlayıp takıyorlar. Tabi bunlarında ölçüleri var.
bundan sonrası sıkıntı, ^^D`
mekanizma için, Göz'e özel Lup ile, önce hava tutup( ince boru takılmış, el içine sığabilen , plastik Çocuk topları da olur. tek delikli veya çift delikli de dâhâ iyi olur ^^`)
{Kurma Kolu, mekanizma üzerinde tutan dile dokunma ile çıkarıyorlar. tâbiî bu mekanizma'ya göre değişir. genelde, çok ince bir Delik içinde oluyor.
uygun Saatçi Tornavida(yıldız,düz) Set'iyle İğne uçlu ve düz uçlu Cımbız Seti de lâzım.}
cıkan her parçayı Benzin gibi, kısmen Yağ çözücü ve uçucu bir sıvı'ya bırakıp-batırıp-çıkarıp kurumaya, 50-60 küçük bitişik hazneli kapaklı bir, kutuya bırakıyorlar.
En son, dişlilere yataklık eden İskelet'e de aynı işlemi yapıyorlar.
seninkinde Jewel de diyor ama tam okuyamadım. genelde bunlar küçük Simit gibiler. Kırılan varsa, sıkıntı büyük. ^^`
takarken de, her işlemi geri sararak yapıyorsun.
büyük ihtimal, Escapement Mekanizması'nı bi hayli Zor'lar. yada o kısma dokunamazsın.
vidalı olmayıp, zorlayarak (pin-boru şekline) çıkarılan veya takılan parçalar da var, bunlar için de değişik Mengene'ler var.
gâzâ'n mübarek olsun., (birşeyler daha yazacaktım unutum. )
-
mkyb bunu yazdı
Kolonya ve eski diş fırçasıyla girişebilirsin.
Sakın ha kolonya kullanma
ben kullandım yazıları silindi saatin.. 20 senedir de saat kullanmıyorum onan beri
-
fisfis, spray alkol
islak mendil
gumus parlatici bez
karbonat toz ile firca , kurdan isini gorur
-
RitmFarbRacourci bunu yazdı
Foto'ları net göremedim ben ama;
mesajına Foto eklemek için;
mesaj kutusunun üstündeki "İnsert" yazan yere, sonrasında açılan menü satırlarından, en alttaki " Upload İmage" yazan yere tıklayıp, gelen Pencere'de "Dosya Seç" kısmından, ilgili fotoyu ekleyebilirsin de,
sende de aynı mi bilmiyorum, Mobil'de, Büyük Boyut'lu Foto gönderilmiyor gibi. sende de aynı mı?
~@~
Metal olan Kordon'ların pas'larını, WD40 ile de silebilirsin.
tabii, kordon'u da sabit'leyebilmen lâzım. Bunun için de Orta sert'likte Macun bulup üzerine oturtabilirsin. Çam sakızı gibi birşey de olabilir.
sonra bi Metal cilâ'sı, akâbinde Dairesel veya kenarlarından Çizgisel şekilde, polisaj makina'sı benzeriyle parlatmaya bakar.
Kasa, Cam, Arka Kapak, üçlüsü biraz sıkıntı.
buralarda da benzer işlemleri uygulayabilirsin, fakât dâhâ ince işçilik gerekir.
o Ön camları, çakmak tutarak, kasaya bağlayan tutkalı yakarak veya Metal kasanın Genişlemesini sağlayarak çıkarıyorlar. ^^` Camları da değişiyor.
Arka Kapak, ölçüm için kullanılan Kompas benzeri Vidalı bir aletle çıkarıyorlar.
Su geçirmezliği sağlayan silindirik yapılı Conta'ları yağlayıp takıyorlar. Tabi bunlarında ölçüleri var.
bundan sonrası sıkıntı, ^^D`
mekanizma için, Göz'e özel Lup ile, önce hava tutup( ince boru takılmış, el içi ne sığabilen , plastik Çocuk topları da olur. tek delikli veya çift delikli de dâhâ iyi olur ^^`)
{Kurma Kolu, mekanizma üzerinde tutan dile dokunma ile çıkarıyorlar. tâbiî bu mekanizma'ya göre değişir. genelde, çok ince bir Delik içinde oluyor.
uygun Saatçi Tornavida(yıldız,düz) Set'iyle İğne uçlu ve düz uçlu Cımbız Seti de lâzım.}
cıkan her parçayı Benzin gibi, kısmen Yağ çözücü ve uçucu bir sıvı'ya bırakıp-batırıp-çıkarıp kurumaya, 50-60 küçük bitişik hazneli kapaklı bir, kutuya bırakıyorlar.
En son, dişlilere yataklık eden İskelet'e de aynı işlemi yapıyorlar.
seninkinde Jewel de diyor ama tam okuyamadım. genelde bunlar küçük Simit gibiler. Kırılan varsa, sıkıntı büyük. ^^`
takarken de, her işlemi geri sararak yapıyorsun.
büyük ihtimal, Escapement Mekanizması'nı bi hayli Zor'lar. yada o kısma dokunamazsın.
vidalı olmayıp, zorlayarak (pin-boru şekline) çıkarılan veya takılan parçalar da var, bunlar için de değişik Mengene'ler var.
gâzâ'n mübarek olsun., (birşeyler daha yazacaktım unutum. )
Yok aga ben 10 senedir fotoğraf ekleyemiyorum mecbur olmasam bugun de eklemeden konu acardım. Saldım artık fotograf olayını :D
Kasa kısmı bana sıkıntılı geliyor. Bir yandan da daha nostaljik kalması için sadece kordonu mu temizlesem bilemedim. mekanizmanın geri kalması cok onemli değil dediğim gibi saatlerimde pil bulunmuyor genelde tamamen aksesuar nedenli takıyorum. ama söylediğin maddeler gözümü korkutsa da ulan yapar mıyım demedim değil. Sanırım deneyeceğim :D eyvallah
-
ltcelik bunu yazdımkyb bunu yazdı
Kolonya ve eski diş fırçasıyla girişebilirsin.
Sakın ha kolonya kullanma
ben kullandım yazıları silindi saatin.. 20 senedir de saat kullanmıyorum onan beri
az bi jel kolonya vardı valla yaradana sıgınıp denedim kordon kısmında simdilik sorun gozukmuyor ekran kısmına dokundurmadım da.