Sapphire HD 6990 Ekran Kartı [Soru?]
-
AMD'nin HD 6990 ekran kartı'nı almayı düşünüyoruz. Amacımız After Effect ve 3D çizimler için Render almak
Ekran kartını seçerken 512 Bit olmasını istemiştim, öyle sitesinde de o şekilde yazıyor fakat GPU-Z üzerinde ScreenShot'larda 256Bit gösteriyor ve Bellek miktarı 4GB iken orada 2GB olarak gösteriyor sebebi nedir ? almadan incelemek gerekiyor kartı.
ScreenShot : http://www.legitreviews.com/images/reviews/1566/6990-gpuz.jpg
Ekran Kartının Sitesi : http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1041&pid=1114&psn=&lid=1&leg=0
Vatan Bilgisayardaki Sayfası : http://www.vatanbilgisayar.com/Ekran%20Kart%C4%B1/sapphire-21193-00-40g-hd6990-gddr5-4gb-512bit-(256bitx2)-amd-radeon-dx11-ekran-karti/productdetails.aspx?I_ID=53330
Sizce bu ekran kartının yerine başka ne alabiliriz.
-
Şöyle bir durum söz konusu onda.
Ürünü listeye ekleyen adam 512 bit yazmış ama kartiki gpu'lu olduğu için 2*256 bit.
Toplamını yazıp geçmiş akıllı arkadaş.
Bende Ati 5970 var oda aynı şekilde iki gpu'lu. Her gpu 256bit.
-
Stifler bunu yazdı:
-----------------------------Şöyle bir durum söz konusu onda.
Ürünü listeye ekleyen adam 512 bit yazmış ama kartiki gpu'lu olduğu için 2*256 bit.
Toplamını yazıp geçmiş akıllı arkadaş.
Bende Ati 5970 var oda aynı şekilde iki gpu'lu. Her gpu 256bit.
-----------------------------peki biz bu kartla çalışırken 2 GPU'da aynı anda çalışıp bize yeterli performansı vericekmi üstünde çalışılacak iş birazcık büyük :)
-
Program desteklerse iki gpu'da kullanılır diye biliyorum. Araştırmanda fayda var gibi :D
-
Stifler bunu yazdı:
-----------------------------Program desteklerse iki gpu'da kullanılır diye biliyorum. Araştırmanda fayda var gibi :D
-----------------------------ben direk aslında topladığım kasayı yazayım tam olsun belki daha iyi birşey yapan çıkabilir. :)
İşlemci :
İntel Core i7 3930K (İntel)2011 Soket12 MB Cache Bellek3.2 Ghz (Turbo Boost 3.8 Ghz)Fiyat : 1.413 TL - Vatan Bilgisayar___________________________________________________________________________________________Anakart :Asus Rampage IV Extreme x79 İntel uyumlu anakartÖzellikleri : AsusFiyatı : 1.076 TL - Vatan Bilgisayar___________________________________________________________________________________________RAM :Corsair4x4 GB(16GB Ram) - 1866MhzFiyatı : 441 TL - Vatan Bilgisayar____________________________________________________________________________________________Ekran Kartı :Sapphire HD6990 - Sapphiretech4 GB Bellek512 bitFiyatı : 1.762 TL - Vatan Bilgisayar_____________________________________________________________________________________________HDD : SSD - Corsair Force 3 SeriesFiyatı : 390 TL - Vatan BilgisayarHDD : WD Caviar 2TB HDDFiyatı : 325 TL - Vatan Bilgisayar_______________________________________________________________________________________________ -
aynısı var bende bi boka yaramıyor Nvidia chip setli almanı öneririm bunlarda istedigim performansı alamıyorum örnek nvidia ve atiyi call of blackopsta karşılaştır büyük farkı görürsün
-
Makina çok güzel.
2 yıldır ati ekran kartı kullanıyorum. PC yi oyun ve medya aygıtı gibi (dizi,film vs) kullanmak için almıştım. Oyunlarda sürücü problemiyle karşılaşıyordum arasıra.
Şu an oyun oynamadığım için performansını hiç bilmiyorum. Yapacağın işte sana sorun çıkarmayacaksa kullan derim.
-
Mogollar bunu yazdı:
-----------------------------aynısı var bende bi boka yaramıyor Nvidia chip setli almanı öneririm bunlarda istedigim performansı alamıyorum örnek nvidia ve atiyi call of blackopsta karşılaştır büyük farkı görürsün
-----------------------------Oyun oynamak için almıyorum makineyi iş için oturupta COD kuramam yani bu makine kesintisiz iş yapıcak Render almak için bize full performans gerekiyor.
-
Stifler bunu yazdı:
-----------------------------Makina çok güzel.
2 yıldır ati ekran kartı kullanıyorum. PC yi oyun ve medya aygıtı gibi (dizi,film vs) kullanmak için almıştım. Oyunlarda sürücü problemiyle karşılaşıyordum arasıra.
Şu an oyun oynamadığım için performansını hiç bilmiyorum. Yapacağın işte sana sorun çıkarmayacaksa kullan derim.
-----------------------------Makine güzel işte topladığım bu şekilde fakat bizim yapacağımız işten dolayı herşeyin hızlı olması gerekiyor makinede ekran kartı kafam takıldığı için sordum zaten
-
6990 yerine 7970 daha iyi gibim olur. Ayrica safiri tercih etme bence xfx daha iyidir benim kanaatimce.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Max performans istiyosan 7970leri cross yaparsin canavar olur.
Sahsen http://www.vatanbilgisayar.com/Ekran%20Kart%C4%B1/asus-hd7970-dc2t-3gd5-hd7970-directcu-ii-top-gddr5-3gb-384bit-amd-radeon-dx111-ekran-karti/productdetails.aspx?I_ID=59358 kullaniyorum canavar gibim masallah.
Hem 7970ler 4k resi destekliyo + hdmi girisleri var.
-
LordVader bunu yazdı:
-----------------------------6990 yerine 7970 daha iyi gibim olur. Ayrica safiri tercih etme bence xfx daha iyidir benim kanaatimce.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Max performans istiyosan 7970leri cross yaparsin canavar olur.
Sahsen http://www.vatanbilgisayar.com/Ekran%20Kart%C4%B1/asus-hd7970-dc2t-3gd5-hd7970-directcu-ii-top-gddr5-3gb-384bit-amd-radeon-dx111-ekran-karti/productdetails.aspx?I_ID=59358 kullaniyorum canavar gibim masallah.
Hem 7970ler 4k resi destekliyo + hdmi girisleri var.
-----------------------------senin kullandığını alalım almasına'da CrossFire için okadar para yok malesf :( 1600x2 biraz yüksek :) tek olarak bunu aldığımda 6990'dan daha fazla performans ediceksem olabilir :)
