folder Tahribat.com Forumları
linefolder Oyunlar
linefolder Sıfırdan LOL'e Başlamak



Sıfırdan LOL'e Başlamak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manyaki
    manyaki's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Temmuz/2005
    Erkek
    Kreyzi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı
    Kreyzi bunu yazdı
    manyaki bunu yazdı

    Hocam genel olarak her şampiyona alman gereken itemlar farklı. Yetenekleriyle senkronize çalışacak şeyler seçmen gerekiyor. http://www.mobafire.com/ da oyunu iyi oynayan elemanların her şampiyon için item seçimlerini, skill açma sırasını, rune ve masteries seçimlerini (burası seni 30lvl dan sonra ilgilendiriyor) bulabilirsin. Ayrıca ingilizcen varsa o şampiyon ile nasıl oynayabileceğine dair ipuçlarını da bulabilirsin çok ayrıntılı rehberler hazırlıyorlar. Bunun yanında Google'da "(şampiyon ismi) build" diye aratarak başka kaynaklara da ulaşabilirsin. Türkçe yazılmış bir çok rehber de mevcut. Rehber siteleri MobaFire ile sınırlı değil bir çok rehber sitesi bulabilirsin Türkçe/İngilizce.

    lolyardim diye bir site var. kurcalıyım orayı bi. aslında şu kelimeler sıkıntı misal;

    Bence fizz almalısın ulitini tf de adc ye atarsın late de ve fizzke duvardan geçmek daha kolay fizz le bi yerden sonra w q ve e kombonla tekleyebilirsin elise da aldıysan jungle oyna bide meta göre elise mid değil jungle tavi sen istediğini alırsın

    diye yazmış eleman arapça gibi görünüyor şu an gözüme bu yazdıklraı :F

    edit: birde hocam karakterler alt-üst  kolidor diye ayrılmış. karakterin hangi hatta oynadığı önemli mi ?

    hocam şimdi sana o cümledeki bütün kelimeleri açıklasam bile yine olmayacak, zamanla öğrenilir bunlar, bu arada normal oyunlara girmekten çekinme sen düşük levelsin ama yanına ve karşınada düşük levelli oyuncular gelecek yani kimse doğru düzgün oynamayacak herkes saçma oynayacak rahat ol o yüzden

    ve evet oyundaki düzen şu, 1 nişancı yani uzaktan düz vuruşlarıyla hasar veren adc ler birde support şampiyonu yani 2 kişi en alt koridora gider, ortaya 1-2 istisna hariç büyü gücü kullanan oyunda yetenek gücü ability power diye geçen ap hero gider 1 kişi, en üst koridorada genel olarak dövüşçü veya tank özellikli herolar geçer, artan 1 kişide ormanda gezip ormandaki yaratıkları kesip level alıp rastgele koridorlara baskı uygular

    adc=alt koridora giden uzaktan vuruş yapan

    support-sup-destek=adc nin yanında alt koridora gider destek şampiyonudur hasarı pek olmaz skilleri işlevsellik üzerinedir

    mid-apc=dediğim gibi genelde yetenek gücü kullanan herolar yani düz vuruşları etkisiz sadece skilleriyle yüksek hasar veren herolar orta koridora tek başlarına giderler

    solotop=yukarı koridora tek giden tank veya hasar ağırlıkla şampiyonlar

    jungle-orman=genelde uçmalı kaçmalı karşı takımın üzerine atlamalı yavaşlatmalı skilleri olan şampiyonlar ormandaki yaratıklarla kasıp koridorlara baskı uygular, 20 levele kadar girdiğin oyunlarda pek göremezsin, yeni başlayanlar için jungle biraz sıkıntılı nedense jungle gitmek yerine 2 kişi üst koridora gidiyorlar

    karakterlerin ayrımı bu şekilde, 100 küsür şampiyon var oyunda şuan

    onun dışında yanında yamacında oynayan biri olsaydı baya kolay öğrenirdin, şimdi düşünüyorumda arkadaşlarla girmesem baya zor olurdu öğrenmek devamlı soruları soracak biri olunca güzel oluyor

    muhtemelen tr serverında başlamışsındır bence west e geç, normal maç girdiğinde sürekli sürekli küfür insan isyan ediyor hiç çekilmez west güzel

     

     

    edit: neyse ikimizde yazmışız daha iyi pekişmiş oldu bilgiler :D

    eyv. hocu sen ve manyaki epey aydınlattınız.

    şimdi bi kaç soru daha oluştu aklımda. kolidora göre herolar değişiyor. peki önemli olan her alanda oynamak mı yoksa bir yerde master olmak mı ?

    bir rehbere bakmadan hangi heroya hangi item gider onun ayrımını nasıl yapabilirim ?

    birde server filan seçmedim sanırım. daha doğrusu sadece eğitim oynadım o kadar. bu tr west filan seçimi nasıl oluyor ? clientleri farklı mı acaba ?

    Seçimi yapmışsındır ilk girerken clientda yazıyordur. Oyun Türkçe ise Türk serverıdır. Sen olayı tam oturtana kadar rehberlere bakarak yap zaten kendin zamanla oturtursun kafanda ki bu uzun bir süreç. Koridor konusuna gelince, kendine zaten birkaç oyun attıktan sonra bir görevi benimsersin. adc, ap, sup, jungle, top biri illa ki daha cezbedici gelir. Mümkün olduğunca orada oynamaya çalış ama başka yere gitmen gerekirse de orda oynayamam demeyecek kadar da bil.


    since 2005 // tbt
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek
    manyaki bunu yazdı

    LoL'e çakma oyun diyip geçmişsin sonra da metin2'yi övmüşsün hocam. İnsanların gelip ne demesini bekliyorsun ki sana :) Çakma oyun dediğin oyun turnuva düzenliyor ve 1 milyon dolar kazandırıyor şampiyon takıma.

    doğrudur şüphem yok.

    minecraft oyunu mairo gibi ama koca koca insanlar oynuyor. sebebi ise gerçek hayatı çok iyi sanal ortama yansıtması.

    oyunun konusu mantığı gerçeğe yakın olması herzaman daha çok tercihim olduğu için böyle yazım.

    lol oyununa bakıyordum da çam şeytanı gibi nerede bir alakasız karakter varsa oyuna koymuşlar. tamamen saçma bilgim kurgudan oluşma.

    neden metin2 diye sorarsan: eskiden büyü gücü olan keşişlerin savaşçıların karakterlerini yansıttığı için oynadım.

    konusu ve oyunun yapısı efsaneleşmiş bir çağı gayet iyi yansıttığı için oynadım.

    bilmiyorum belki bana çok daha etkileyici samimi geldiği içindir. ama lol değiniz oyun  büyük firmaların reklamları ile patlama yapmış bir oyun ve hiç beni alıp bir çağa götüren bir oyun değil.

     

     


    fukara hamam böceklerini zehirleyen adam.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    mobafire.com'a bak


    :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    S0KR4T3S
    S0KR4T3S's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2014
    Erkek
    Kreyzi bunu yazdı

    selam müridler. epeydir niyet ediyordum. wow lol dota tarzı bir oyuna başlamak akşamları 1 oyun oynayıp rahatlamak filan.

    2 gün önce LOL indirdim kurdum. şu ana kadar 2 eğitim maçı yaptım o kadar. lise zamanlarında arkadaşların dota oynadığını hatırlıyorum. oldum olası öyle itemli oyunlara filan pek bakmam kafa karıştırıyor diye. neyse şimdi dün oynarken baktım bu LOL'de str ing olayı filan yok sanırım. itemleri neye göre alıyoruz pek anlamadım. her oyuncuya ayrı item illa ki olacaktır ama dota gibi str, int karakter gibi ayrımlar var mı acaba ?

    birde oyun hakkında temel şeyleri, kavramları, kelimeleri ve karakterleri nasıl öğrenirim ? şimdi direk böyle girip oynamak istemiyorum çünkü hiç bilmeden milletle takım olacam sonra adamların oyunu boka saracak. adamları zevkinden mahrum etmeyelim. 

    birde bunun karakter olayı nasıl oluyor. şampiyon filan diyorlar, sanırım bu oyunda sahip olduğumuz karakteri seçebiliyoruz sadece. şampiyonluk, 2. lig filan olayları ayrı muamma zaten :/

    bu ve aklıma gelmeyen diğer püf noktalarda beni aydınlatırsanız makbule geçer öğreneyim şu oyunu. 

    -kendi sitesinde illa ki bilgiler vardır. nette sağda solda vardır ama pek anlaşılmıyor. böyle soru cevap şeklinde daha sağlıklı olur kanısındayım.

    hacı knight oynadıysan evvelde kendi tecrübemi paylaşayım knighttan sonra wow lol her türlü mmorpg vs online oyunu denedim ve fark ettimki asıl aradığım şey knighttı sende daha önceden oynadıysan böyle eğer paran varsa başla..

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Lotus
    Lotus's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2012
    Homo
    Kreyzi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı
    Kreyzi bunu yazdı
    manyaki bunu yazdı

    Hocam genel olarak her şampiyona alman gereken itemlar farklı. Yetenekleriyle senkronize çalışacak şeyler seçmen gerekiyor. http://www.mobafire.com/ da oyunu iyi oynayan elemanların her şampiyon için item seçimlerini, skill açma sırasını, rune ve masteries seçimlerini (burası seni 30lvl dan sonra ilgilendiriyor) bulabilirsin. Ayrıca ingilizcen varsa o şampiyon ile nasıl oynayabileceğine dair ipuçlarını da bulabilirsin çok ayrıntılı rehberler hazırlıyorlar. Bunun yanında Google'da "(şampiyon ismi) build" diye aratarak başka kaynaklara da ulaşabilirsin. Türkçe yazılmış bir çok rehber de mevcut. Rehber siteleri MobaFire ile sınırlı değil bir çok rehber sitesi bulabilirsin Türkçe/İngilizce.

    lolyardim diye bir site var. kurcalıyım orayı bi. aslında şu kelimeler sıkıntı misal;

    Bence fizz almalısın ulitini tf de adc ye atarsın late de ve fizzke duvardan geçmek daha kolay fizz le bi yerden sonra w q ve e kombonla tekleyebilirsin elise da aldıysan jungle oyna bide meta göre elise mid değil jungle tavi sen istediğini alırsın

    diye yazmış eleman arapça gibi görünüyor şu an gözüme bu yazdıklraı :F

    edit: birde hocam karakterler alt-üst  kolidor diye ayrılmış. karakterin hangi hatta oynadığı önemli mi ?

    hocam şimdi sana o cümledeki bütün kelimeleri açıklasam bile yine olmayacak, zamanla öğrenilir bunlar, bu arada normal oyunlara girmekten çekinme sen düşük levelsin ama yanına ve karşınada düşük levelli oyuncular gelecek yani kimse doğru düzgün oynamayacak herkes saçma oynayacak rahat ol o yüzden

    ve evet oyundaki düzen şu, 1 nişancı yani uzaktan düz vuruşlarıyla hasar veren adc ler birde support şampiyonu yani 2 kişi en alt koridora gider, ortaya 1-2 istisna hariç büyü gücü kullanan oyunda yetenek gücü ability power diye geçen ap hero gider 1 kişi, en üst koridorada genel olarak dövüşçü veya tank özellikli herolar geçer, artan 1 kişide ormanda gezip ormandaki yaratıkları kesip level alıp rastgele koridorlara baskı uygular

    adc=alt koridora giden uzaktan vuruş yapan

    support-sup-destek=adc nin yanında alt koridora gider destek şampiyonudur hasarı pek olmaz skilleri işlevsellik üzerinedir

    mid-apc=dediğim gibi genelde yetenek gücü kullanan herolar yani düz vuruşları etkisiz sadece skilleriyle yüksek hasar veren herolar orta koridora tek başlarına giderler

    solotop=yukarı koridora tek giden tank veya hasar ağırlıkla şampiyonlar

    jungle-orman=genelde uçmalı kaçmalı karşı takımın üzerine atlamalı yavaşlatmalı skilleri olan şampiyonlar ormandaki yaratıklarla kasıp koridorlara baskı uygular, 20 levele kadar girdiğin oyunlarda pek göremezsin, yeni başlayanlar için jungle biraz sıkıntılı nedense jungle gitmek yerine 2 kişi üst koridora gidiyorlar

    karakterlerin ayrımı bu şekilde, 100 küsür şampiyon var oyunda şuan

    onun dışında yanında yamacında oynayan biri olsaydı baya kolay öğrenirdin, şimdi düşünüyorumda arkadaşlarla girmesem baya zor olurdu öğrenmek devamlı soruları soracak biri olunca güzel oluyor

    muhtemelen tr serverında başlamışsındır bence west e geç, normal maç girdiğinde sürekli sürekli küfür insan isyan ediyor hiç çekilmez west güzel

     

     

    edit: neyse ikimizde yazmışız daha iyi pekişmiş oldu bilgiler :D

    eyv. hocu sen ve manyaki epey aydınlattınız.

    şimdi bi kaç soru daha oluştu aklımda. kolidora göre herolar değişiyor. peki önemli olan her alanda oynamak mı yoksa bir yerde master olmak mı ?

    bir rehbere bakmadan hangi heroya hangi item gider onun ayrımını nasıl yapabilirim ?

    birde server filan seçmedim sanırım. daha doğrusu sadece eğitim oynadım o kadar. bu tr west filan seçimi nasıl oluyor ? clientleri farklı mı acaba ?

    hocam client in bir yerinde sw seçim kısmı olacak oradan değiştirebiliyorsun üyeliğide ayrı oranın google a west hesap açma yaz çıkar, rehbere falan bakmadan hangi heroya hangi itemin gideceğini belli bir zaman sonra anlamaya başlarsın, karşı takıma görede alacağın itemler değişiklik gösterebilir, aslında bir koridorda bir rolde ustalaşmak en iyisidir ama her koridorda her rolde oynayabileceğin 2 şer 3 er tane şampiyon olacak, ben support olarak başladım epey zaman support oynayıp ormana geçtim uzun zaman orada oynayınca bir süre üst koridorda oynadım şimdilerde yeni yeni mid oynamaya başladım aşağı yukarı 2 senedir oynuyorum ve oynamadığım herolar var mesela

    aslında genel oyun dinamiklerine alıştıktan sonra her rolde her koridorda oynayabiliyorsun

    http://www.twitch.tv/riotgamesturkish

    burdan riot tr nin yayınlarını takip edebilirsin onun dışında twitch üzerinden yayın yapan bir sürü oyuncu var onları izleyerekte çok şey öğrenilir

    elin oyunun hızına alıştıktan sonra geriye sadece strateji kalıyor

Toplam Hit: 2141 Toplam Mesaj: 16