Sigarayı Bırakmak
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
diamonique bunu yazdı:
-----------------------------
Daha yeni kardiyoloji komitesinden çıktık. Demekki bizim hacettepenin kardiyolojicileri bu işten anlamıyorlar.
-----------------------------Hocalarınızdan bir sürü sigara içen tanıyorum. Bununla beraber konuyla ilgili yüksek olasılıklı çıkarımlarda bulunan makaleler gönderirsen seve seve okurum.
Bir de bildiğim kadarıyla sizde komite denen şey dönem branşlarının hepsinden oluyor.. kardiyoloji komitesi diye bir şey yok ki.
-----------------------------"Dolaşım ve solunum sistemi hastalıkları"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
buraya smoke ya da smoking yaz.
-
2. sigarayı bırakma etkinliğini mi başlatsam ne!
zaten 2. olacağı için 1. ciye ilk ve son dememiştim zeki adamım yahu :D
http://www.tahribat.com/Forum-Tahribat-Sigara-Birakma-Etkinligi-104476/1/
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Düşünülenin aksine ne sigara ölümcül bir zarara sahip ne de sigarayı bırakan insanlar arkasından çok sağlıklı oluyor..
Sigaranın adamakıllı kanıtlanmış zararlarıyla ilgili bir tek makale yok.. Her şeyi sigaraya atmaksa kolay. Sigaradan ölüm diye bir şeyse sözkonusu değil, belki kastettiğin kalp problemi ya da kanser. Ama sigaradan ölünmüyor..
Sigaraya uzun süredir alışmış bir insan geç yaşta sigarayı bırakırsa ardından gelecek şeyler aşağı yukarı bellidir.. Mutsuz olur.. Bir de sürekli yemek yer ki bu sigaranın kendisinden çok daha ölümcül bir tehlikedir. Ve bunun gibi bir sürü şey.
Baban bu yaşına kadar sigarayla yaşamış, belki senin hiç bilmediğin sorunlarını sigaradan destek alarak aşmış, muhtemelen büyük keyifle içiyor.. İnsanın sevdiği insanların ölümünü düşünmesi korkunç bir şey farkındayım.. Ama tamamen şahsi fikrimle bu durumda karşımdaki insanın da bir beyni olduğunu düşünmeyi ve kimseyi sevdiği şeylerden mahrum bırakmaya hakkım olmadığına inanmayı seçiyorum.
Zararlı mı, elbette fiziksel sağlık açısından yararlı değil. Fakat ölümle ilişkisi doğrusal olarak tespit edilememiş bir şey halen ve zararları da sallantıda. Korkman doğal ama bence dikkat edilmesi gereken şey sigaradan çok eniştelerinin bıraktığı genetik miras ve ölümlerine sebep hastalıklardan korunmanın diğer yolları.. Kimseyi depresyona sokmaya, sinir hastası yapmaya ve özgürlüğünün kısıtlandığını düşündürmeye gerek yok..
-----------------------------Sigara içen biri olarak kendimi avutmamı sağladın. Teşekkür ederim.
-
zamazingo hacım, babanı umarım bıraktırabilirsin. Profesyönel destek almanızın şart olduğunu düşünüyorum. Bunca yıl sigara içmiş, çoluğum çocuğum rahatsız olur diye düşünmüş, sağlığını düşünmüş, ekonomisini, geleceğini düşünmüş çabalamış ama başaramamış birisinden bahsediyoruz. Kesinlikle ve kesinlikle doktorun çizeceği yol haritası doğrultusunda hareket edilmeli diye düşünüyorum. Baban da en az senin kadar istiyor bu zıkkımı bırakmayı.
Bir de sigaranın zararları bilimsel olarak tesbit edilmedi diyen arkadaş, sigaranın içinde ne tür maddeleri barındırdığını biliyor mu ? Aşşağıya sıralayalım.
* Polonyum - 210 (kanserojen),
* Radon (radyosyon),
* Metanol (füzeyakıtı),
* Toluen (tiner),
* Kadmiyum (akü metali),
* Bütan (tüpgaz),
* DDT (böcek öldürücü),
* Hidrojen Siyanür (gaz odaları zehiri),
* Aseton (oje sökücü),
* Naftalin (güve kovucu),
* Arsenik (fare zehiri),
* Amonyak (tuvalet temizleyicisi) ,
* Karbon (eksoz Monoksit gazı),
* Nikotin
* ve 3.885 toksik madde. -
Sigarayı bırakmanın kolay yolu isimli video ve e-kitap var elimde. isteyen olursa upload edebilirim.
-
siagrayı bırakacağım demeyene kimse yardım edemez sağlık bakanlığının 171 nolu sigarayı bırakma hattı telefonununu ara onlarda yardımcı olur.
-
KroBey bunu yazdı:
-----------------------------
zamazingo hacım, babanı umarım bıraktırabilirsin. Profesyönel destek almanızın şart olduğunu düşünüyorum. Bunca yıl sigara içmiş, çoluğum çocuğum rahatsız olur diye düşünmüş, sağlığını düşünmüş, ekonomisini, geleceğini düşünmüş çabalamış ama başaramamış birisinden bahsediyoruz. Kesinlikle ve kesinlikle doktorun çizeceği yol haritası doğrultusunda hareket edilmeli diye düşünüyorum. Baban da en az senin kadar istiyor bu zıkkımı bırakmayı.
Bir de sigaranın zararları bilimsel olarak tesbit edilmedi diyen arkadaş, sigaranın içinde ne tür maddeleri barındırdığını biliyor mu ? Aşşağıya sıralayalım.
* Polonyum - 210 (kanserojen),
* Radon (radyosyon),
* Metanol (füzeyakıtı),
* Toluen (tiner),
* Kadmiyum (akü metali),
* Bütan (tüpgaz),
* DDT (böcek öldürücü),
* Hidrojen Siyanür (gaz odaları zehiri),
* Aseton (oje sökücü),
* Naftalin (güve kovucu),
* Arsenik (fare zehiri),
* Amonyak (tuvalet temizleyicisi) ,
* Karbon (eksoz Monoksit gazı),
* Nikotin
* ve 3.885 toksik madde.
-----------------------------metanol rdonla polonyumu yakar :W
tineri yakıp tup gazlada akü metalini yok edersin :W
ddt de senin icindeki bocekleri öldürür :W
amonyak ve aseton ile diger kovucu yakıcı öldrücü şeyleri yok ettimmi tamamdır :W
inston Code Aglatır :W
konuya gelince bırak icsin.
-
4 senedir birfiil içiyorum.Sigaradan nefret etmeme rağmen içiyorum.Bendeki tiryakilik değil alışkanlık.Evdeyken sigara aramam ancak sokağa çıktığım zaman elimin ağzımın boş kalmasını istemiyorum ve anında sigaraya sarılıyorum.Bazı durumlarda günde bi paket,bazen 2-3 tane bazense hiç içmiyorum.Herşey beyinde başlıyor bırakmıyorum çünkü bırakmak istemiyorum.
Babam geçtiğimiz haziran ayında kalp krizi geçirdi,hastaneye kaldırdık.Anjiyo oldu ve doktorlar kalbindeki 4 damarın tıkalı olduğunu,açık kalp ameliyatı olması gerektiğini söylediler bakın dikkatinizi çekerim,stent takma olayı falan değil bildiğin iman tahtasının kesilip kalbin dışarı çıkarılıp 4 saatlik ameliyat boyunca yapay kalple vücudun fonksiyonlarının devam etmesini sağladılar.Operasyon çok şükür başarılı geçti.Günde 2 bazen 3 paket sigara içerdi kendisi 63 yaşında ve 42 seneden beri sigara içiyordu.Bu ameliyatı geçirmesinin birincil sebebi sigaraydı bunu ben demiyorum Ege Üniversitesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Başkanı'nın,babamın ameliyatını yapan öğrencileri söylüyor öğrenci dediysek uzman adamlar doçent adamlar.Birincil sebep sigara daha sonra stress kolestorol vs. olarak sıraladılar.Ameliyata girmeden 2 gün önce babam sigarayı kafasında bitirdiğini söylemişti çünkü oalyın ciddiyetinin farkındaydı.Ve 14 Haziran 2010 tarihinden beri 42 yıl boyunca sigara içen adam ağzına sigara sürmedi.Bir bayan arkadaş sigarayı doğrudan ilişkilendiremeyiz demiş haklı olabilir anca doğrudan veya dolaylı olması farkeder mi?Sigara öldürmez süründürür,insanı pişman eder mahveder.Yaşamayan bilmez tabiki.Bende içiyorum sigara,sonumun babam gibi olacağını bilerek içiyorum belkide.Ancak insan bazı şeyleri başına gelmeden,tecrübe etmeden öğrenemiyor işte.
-
Bu zıkkımı bırakmak, en zor şey.
Uyuşturucu müptelası deney fareleri gibi yapıyor, adamı.Sigara içmeyince nerede lan sigara diye haykırıyorum.
Her sabah kalktığımda içmeyeceğim, bugün bu zıkkımı dememe rağmen.Gene içiyorum.
Gittim dişlerimi bile beyazlattım.Sırf o dişlerimin eski hali gözümün önüne gelsin de içmeyeyim, diye.
Ama nafile, denemediğim yöntem kalmadı.Bıraka bilenleri takdir ediyorum.
Ama sigarayı bırakamama sorunu tamamen psikolojik.
Sigaraya 15 yaşında başladım.Yaş 23, 8 senede sigara bugünkü şartlarla verdiğim para 20.440.00 TL + Sağlık problemleri sigara yüzünden 3.000.00 TL'de ona dersek ne yararı var lan bunun =/ -
Gece uykumdan kalkıp sigara içip tekrar yatıyordum, sabah kahvaltıdan önce 3 tek falan sigara içiyordum vs... İstemiyordumda bırakmak...
Sevdiklerimin hatrına bir kez deniyim diyip 7 Aralıkta Alien Carl'ın belgeselini izledim. Öyle sigara öldürür falan gibi şeyler söylemek yerine tamamen mantıklı şeyler anlatıp karşısındakini salak yerine koyuyor..Hatta belgeseli sigara içerek izlememizi söylüyor.Sonlara doğru zorla 1 tek bile yaktırıyor. O belgesel sayesinde bırakabildim. Kitabını da çok övüyorlar...
İlk bir hafta içinde istesemde kilo alamayan ben, 62 kilodan 67ye yükseldim.İlk 2-3 hafta sigaraya yaptığım masrafın iki katını abur cubura yatırdım.O gün bugündürde günde 1 paket naneli mentos yiyorum.Hatta pahalıya denk geliyor diye toptancıya gidip 200lük paketlerinden aldım. Nefesi açtığı için işe yarıyor =)
Yalnız şunu da söylemek istiyorum.Hayatımda geçirdiğim en zor günleri geçirdim diyebilirim. Beynim iflas etmiş bir vaziyetteydim ve sesleri 5-10sn gecikmeli duyuyordum.Buhulu görüyordum.Sanırım 3.gündü sabaha karşı 4 gibi hiç üşenmeden sigara almak için yarım saat yol yürücektim.Vücudumun sol tarafı tamamen uyuşmuştu.Uzunca bir süre uyuyamadım.Hergün neredeyse yarım kilo kabak çekirdeği yemekten sindirim sistemim altüst olmuştu. Cidden Allah babana sabır versin...
Yalnız şunu belirtmek isterim ki öyle 3-5 gün ya da 1-2 ayda kafasından sigara fikrinin silineceğini düşünüyorsan yanılıyorsun.Daha bugün ağzına 6 aydır sigara koymayan bir tanıdığım hala(hergün en az 1 kez) beyninin ara ara tırmalandığını söylüyor. Beni sorarsan hergün acı çekiyorum...
