folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Silahta Türk Devrimi, Göçük Altında Kaldı



Silahta Türk Devrimi, Göçük Altında Kaldı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bugrahan45
    bugrahan45's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    Önceki hafta içerisinde meydana gelen heyelanda toprak altında kalan Ardeşen Silah Sanayii'nde (ASİLSAN), sektörde çığır açacağı ileri sürülen bir bir silahın prototipinin başına gelmeyen kalmadı.

    Önce heyelanın altında kaldı

    TSK ve özel harekat polisleri için özel tasarlanan henüz adı bile konulmamış çok özel bir tabanca modelinin iki örneği, 17 Mart'ta meydana gelen heyelan sonrasında göçük altında kaldı. Prototipler günlerce arandı ve göçük altından çıkarıldı. Fakat fabrikanın çalışmalarına devam etmesine bu defa kamu izin vermedi. 2010'daki ihalelerle Türk Silahlı Kuvvetleri ve Emniyet Özel Harekat'ı yeni silahla donatmayı uman Asilsan, bu yılki ihalelerin üzerine bir bardak soğuk su içmek zorunda kaldı.

    Tasarlayan usta öldü!

    Fabrika Müdürü Ekrem Yazıcı, heyelanda kaybettiklerinin görünenden çok daha fazlası olduğunu söyledi. Yazıcı İsraillilerin dünyaca ünlü tabanca markası Jericho'dan daha iyi olduğunu belirttiği ve bölgede 'silah profesörü' olarak tanınan ustalardan Mustafa Bayrak tarafından tasarlanan silahın prototipinin günlerce süren aramaların ardından bulunduğunu söyleyen Yazıcı, "Tabancayı bir yıldır test ediyorduk. İlk test sonuçları mükemmeldi. Çalışmamızla ilgili İçişleri ve Milli Savunma bakanlıklarını bilgilendirmiştik. Amacımız özellikle TSK ve Emniyet Özel Harekât'ı bu silahla donatmaktı" dedi.
    Silahın bulunması için bu kadar yoğun çaba harcanmasının sebebi ise fabrikanın başına gelen bir başka talihsizlik. Silahı tasarlayan Mustafa Bayrak, geçen yıl bir trafik kazasında hayatını kaybeti.

    2010'da yapılacak olan Ordu ve Özel Harekat silah ihalelerine girmek için girişilen yoğun arama çalışmaları sonuç verdi ve iki prototip göçük altında çıkarıldı. Fakat bu defa da fabrikanın çalışmalarına devam etmesi, "Heyelan tehlikesi sürüyor. Çalışmanıza izin veremeyiz" diyen kamu yetkililerine takıldı. Fabrikanın ana duvarının heyelan sırasında yıkıldığını söyleyen Yazıcı, artık mecburen tüm planlarımızı 2011'deki ihaleler üzerine yapıyoruz. 2010'daki ihalelerde olmak isterdik. Fakat olmadı" dedi.

    İsabeti yüzde 30 artırdılar

    ASİLSAN'ın üzerinde çalıştığı 17 +1 ve 15 +1 kapasiteli iki modeli, tam ve otomatik olarak tasarlandı. Müdür Yazıcı, "Atış testlerinde tabanca bir masa üzerinde sabitlenip bir noktaya ateş edilir ve mermilerin 10 santimetrekarede toplanması beklenir. Bizim silahımızda mermiler 7 santimetrekarede toplandı. Eksi 40 ve artı 40 derecelerde de atışlar yapıldı, namlu ısısı değişmedi. 100 metreden beton zemine atıldı, horozu düşmedi. Deniz suyunda 4 ay bırakıldı, çeliğine hiçbir şey olmadı" diyerek silahın iddiasını anlatıyor. Fakat Ardeşenli silah tasarımcısının umudu 2011'e kalmış gibi görünüyor.

    Türkiye'nin ilk özel sektör silah fabrikası

    Bu arada hikayenin bir diğer ilginç kısmı da aslında Asilsan'la ilgili. Türkiye'de ilk kurulan yerli özel silah fabrikası olan Asilsan, Rize Valiliği öncülüğünde faaliyete başladı. Yüzde 67'si Rize Valiliği'nin elinde bulunan fabrikanın kuruluş aşamasında 928 de özel ortağı vardı. Fakat 2007 yılının kasım ayına gelindiğinde Rize Valiliği elindeki yüzde 67 hisseyi yine özel sektör girişimcilerine satmak için özelleştirme ilanına çıktı. Satılan hisseleri 3 ortaklı bir konsorsiyum aldı. Arpet Grubu, Kenan Uzunhasan ve Recep Hacı Süleymanoğlu tarafından özelleştirmeden alınan hisselerin yanında ilk kuruluşta yer alan 928 hissedarın hisse payları da sürdü.

    http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/507619-silahta-turk-devrimi-gocuk-altinda-kaldi

     

    Silah yapımında karadenizlilerin üstüne adam tanımam.


    Bengü il tuta olurtaçı sen Türk budun.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Amd-x
    Amd-x's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    "Silah yapımında karadenizlilerin üstüne adam tanımam."
    + kullanmasına da tanıma hocam :D

    ne teknisyenlerimiz öldü öldürüldü ..

    Aselsanda olan intihar vakaları .. vs vs yurdumun aydınlarını geliştiricilerini hep hedef alıyor..

    ben burda yine başka güçler tarafından yapıldı diye ima etmiyorum
    olay aydınlanmadan kesin birşey söylemek düşmez ama her zaman ki gibi üstüne röle atılır ( varsa böyle birşey ) ..

    uçak sanayimizden araba sanayine , silah fabrikalarına kadar her birşeyi kurmuşuz ama dışarının lafıyla kapatmışız ..

    kısacası . Devletin bu adamlara gereken önemi göstermemesi kollamaması daha çok geliştirmesi için kaynak ayırmaması ..

    aydınların sonunu hazırlıyor ..

    inş bir gün dünya standartlarının da üstünde sadece kendimize ait bir makinamız olacak ..
    gerçi var yok değil ama benzetme vs olmasın .. aynen bu projedeki gibi ..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nolanded
    nolanded's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2009
    Erkek

    gel de bu ülkede birşeyler yap anasını ya...


    msne beklerim: nolanded[at]tahribat.com
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    trafik kazaları...

    kim üretmeye kalksa hemen ezerler başını..öldürülen,sağlam dindar olduğu halde intihar ettiği öne sürülen mühendisler..

    sanırım silahı da gizli üretmek lazım.baksanıza iran nükleer güç elde edecek diye ortalığı ayağa kaldıranların binlerce nükleer bombası var.onlarda olunca iyi güzel iran türkiye yapınca kötü !

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    ats30 bunu yazdı:
    -----------------------------

    trafik kazaları...

    kim üretmeye kalksa hemen ezerler başını..öldürülen,sağlam dindar olduğu halde intihar ettiği öne sürülen mühendisler..

    sanırım silahı da gizli üretmek lazım.baksanıza iran nükleer güç elde edecek diye ortalığı ayağa kaldıranların binlerce nükleer bombası var.onlarda olunca iyi güzel iran türkiye yapınca kötü !

     


    -----------------------------

     

    dindarmi ? :D

     

    ustelik saglam :D

     

    bu bilgiye nerden edindin ? neye gore edindin ...

     

    iyi guldum

     

    denizalti sistemlerinin millilestirilmesi isinde calisan turk , bir arkadasimin tanidigi bu isin calisti. bu sistemi nerde kirdiklarina inanamaz kimse. bildiginiz atolye tarzi yer bodrum kati. simdi turkiyedeki buyuk bir bankada , guvenlik sorumlusu . cocuk komunist kafada :D

     

    yobaz olsaydi bi boh olmazdi. onlar gibilerini goruyoruz , unv giriyorlar yaptiklari tek sey feto,sulo propagandaciligi ...

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    suKo
    suKo's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mart/2008
    Erkek

    Türkler önce düzgün silah yapmayı öğrensin devrimi sonrada yaparız :|


    Kafam oldu galiba:|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nolanded
    nolanded's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2009
    Erkek

    suKo bunu yazdı:
    -----------------------------

    Türkler önce düzgün silah yapmayı öğrensin devrimi sonrada yaparız :|


    -----------------------------

    yabancılar bizden öğreniyo silah yapımını, sen onu geç de, yapılanı korumasını öğrensin o yeter :)


    msne beklerim: nolanded[at]tahribat.com
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Thelordmax
    Thelordmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    nolanded bunu yazdı:
    -----------------------------

    suKo bunu yazdı:
    -----------------------------

    Türkler önce düzgün silah yapmayı öğrensin devrimi sonrada yaparız :|


    -----------------------------

    yabancılar bizden öğreniyo silah yapımını, sen onu geç de, yapılanı korumasını öğrensin o yeter :)


    -----------------------------

    Bizden mi öğreniyor ? İlginç...

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    suKo
    suKo's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mart/2008
    Erkek

    Thelordmax bunu yazdı:
    -----------------------------

    nolanded bunu yazdı:
    -----------------------------

    suKo bunu yazdı:
    -----------------------------

    Türkler önce düzgün silah yapmayı öğrensin devrimi sonrada yaparız :|


    -----------------------------

    yabancılar bizden öğreniyo silah yapımını, sen onu geç de, yapılanı korumasını öğrensin o yeter :)


    -----------------------------

    Bizden mi öğreniyor ? İlginç...


    -----------------------------

    Hee bizden öğreniyordu ya arkadaş ok yay zamanında kalmış büyük ihtimal :D


    Kafam oldu galiba:|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nolanded
    nolanded's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2009
    Erkek

    Türk Yapımı Silahlar Türkiyenin silahları


     

     

    HAFİF SİLAH GRUBU
    Kanuni 16 pistol

    Yavuz 16 Bora (compact) pistol with fully enclosed slide

    Zigana "T" adlı Türk silahının uluslararası düzeyde yılın tabancası seçilmesiyle birlikte başta Amerikan narkotik polisi olmak üzere dünyadaki birçok ülkenin ordu ve polis teşkilatı, Türkiye'de üretilen silahları tercih etmeye başladı.

    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    5.56 mm H&K33E OTOMATİK PİYADE TÜFEĞİ
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    T-40 BOMBAATAR (H&K-33E)
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    7.62 mm G3 – A3 / G3 – A4 OTOMATİK PİYADE TÜFEĞİTürk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    MP5-K MAKİNALI TABANCA
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    7.62 mm MG3 MAKİNALI TÜFEK
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    40 mm OTOMATİK BOMBAATAR
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 1000x690Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    25 mm OTOMATİK TOP
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    20 mm ÇİFT NAMLULU UÇAKSAVAR VE PİYADE DESTEK TOPU
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    107 mm ÇOK NAMLULU ROKETATAR SİSTEMİ
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    155 mm 52 KALİBRE SİLAH SİSTEMİ (FIRTINA,K/M OBÜS)
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    155 mm 52 KALİBRE SİLAH SİSTEMİ (Panter Çekili Obüs)
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    120 mm HY1-12 YİVLİ HAVAN
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    122 mm TOPÇU ROKETİ
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    66 mm M 72 LAW ANTİ TANK ROKETİ
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    MAYINLI SAHALARDA GEÇİT AÇMA SİSTEMİ (ARAÇLAR İÇİN)
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    MAYINLI SAHALARDA GEÇİT AÇMA SİSTEMİ (TEK ER İÇİN )
    Türk%20Yapımı%20%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    M72 LAW-AP(Eşek Arısı ) SİSTEMİ
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 888x712Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    ERYX TANKSAVAR FÜZESİ

    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 1600x1200Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları




    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 1600x1200Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 1600x1200Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Orjinal boyutu için tıklayın. 1600x1200Türk%20%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları

    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahlarıTürk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları
    Türk%20Yapımı%20Silahlar%20Türkiyenin%20silahları


    msne beklerim: nolanded[at]tahribat.com
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    dinci kafa aslında zihninde bu heyelanı ergenekoncular yaptı diyecek kadar aptal ama kafa bok kafa yapcak bişey yok.

    devir dincilerin devri değilmi  kaç yıldır ? dinci yönetimlerin kontrolunde değilmi ? e peki bu kadar aydın ilerici kafası çalışan yazılım programlamaya beyni basan yurttaşlarımızın hep bunların zamanında olduğu gerçek değilmidir ? niye sahip çıkmadınız bu insanlarımıza niye kol kanat gerip devlet seni koruyacak yeterki bu projeleri üret başar üstesinden gel diyemeyip kazalara suikast gitmesini önleyemediniz ?


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
Toplam Hit: 4444 Toplam Mesaj: 19