Sizce En Kolay Öğrenilecek Programlama Dili
-
Bence direk c# 'tan başla.Başlarda biraz zorlanabilirsin ama alışınca vazgeçemezsin, zaten hangi dille başlarsan başla başta zorlanacaksın.Hem masaüstü programı için hemde web için (asp.net ile) kullanabilirsin.Ayrıca Visual Studio gibi bir nimet varken, veritabanı v.s. işlerde çok çok rahat edersin.Vb.net'te aynıdır ama c# la başlaman bence daha doğru, boşuna microsoft'un 1.dili c# değil ;)
-
BarisYigit bunu yazdı:
-----------------------------en katı kurallı dildir c# yeni başlayan birine ağır gelmez mi ?
delphi önerebilirim ben.
-----------------------------Peroksit web tabanlı dillere meraklı olduğunu söylemiş...
Bu yüzdendir ki PHP önerimde ısrarcıyım...
İnternette kaynak bol, çok zorlanırsan kitap alırsın...
Gerisi senin uğraşmana kalmış...
-
eyw saolun arkadaşlar
-
Visual Basic iyidir hocum sonra C# a geçmeni tavsiye ederim, birde akış diyagramları ve algoritma öğrenmen yararına olacaktır.
-
SerYolcu bunu yazdı:
-----------------------------BarisYigit bunu yazdı:
-----------------------------en katı kurallı dildir c# yeni başlayan birine ağır gelmez mi ?
delphi önerebilirim ben.
-----------------------------Peroksit web tabanlı dillere meraklı olduğunu söylemiş...
Bu yüzdendir ki PHP önerimde ısrarcıyım...
İnternette kaynak bol, çok zorlanırsan kitap alırsın...
Gerisi senin uğraşmana kalmış...
-----------------------------başlığı gördüm ilk postu okudum ben bunu yzdım :)
2sayfada web'e geçmiş. o kısımları şuan okudum hocam :)
-
ya tam böyle bir konu açmaya hazırlanıyordum :))
sorularım olursa bu konudan sorucam ona göre hacılar (ki muhakkak olucak :D )
bunlarda basit soru tırtt demeden cevaplamanız dileğiyle :)hatt ilk sorudan başlayalım
1-ben şimdi vesair yerden html öğrendim sonra css öğrendim ( bunu öğrenmek nasıl oluyo bilmiyorum ama )
daha sonra bunları dreamweaverde değiştirdim kurcaladım falan ( bu arada dreamweaveri kurdum ama çok az bişey biliyorum 0 gibiyim diyelim)
daha sonra napıcaz bu dreamweaverde??ve
2-ya bu codlamada hazır codlar var ya onları nasıl yapıcaz edicez nerden yine dw dan düzenleyip aynı 0dan gibi mi yapıcaz..
3-bu tahribat 0 dan mı yapıldı.. hiç mihazır kodlar yok??4- ben ilkokuldayken htmlyi öğrettiler azcık ben kaynak kodlarını sağtıkla alır onları kafama göre değiştirir yerine kendi yazılarımı yazar resimleri mi koyardım sonradan not defterinden tarayıcıyla açardım sonra silerdim herşeyi bu kadar deneyimim =) öyle bişey yapamazmıyız en basitten alıştırma için?
sonradan hiç devam etmedim htmlye ah eşşek kafam.. tabi yönlendiren yoktu o zamanlarda :)
7 8 olmuş şimdiye uçmuştum heralde neyse.. bunuda öğrenirizevet sorulara cevap bekliycem bu sorular belki kaç kişiye cevap olucaktır
-
Bence VisualBasic
VB6 yı öğrenirsen. VB.NET, ASP de büyük yardımcısı olur, çok yakınlar birbirlerine
-
beyler bana da bi yardımcı olun;
ben pic basic pro ve proton basic ile(zaten ikisi nerdeyse aynı,basic stamp bozması) pic programlıyorum,yani az buçuk basic dili biliyorum sayılır.
sadece denetleyici yetmiyor, aynı zamanda pc programcılığı da öğrenmem lazım,pc programcılığı hakkında hiçbir bilgim yok.
Örneğin pic veya atmel ile seri port,ilerleyen zamanlarda usb haberleşme yapmak istiyorum,buna ihtiyacım olacak.
Şimdi bilmediğim,aklımı kurcalayan bazı sorular var bunları hayrına cevaplar mısınız?
basic yatkınlığım olduğundan basic üzerinden soracağım;
1-visual basic ve visual basic.net farkı nedir(.net sanki daha yeni uygulama gibi görünüyor)?
2-bu diller ücretli mi(sanki microsoft bunları satın aldı ve beleş indiriliyo gibi bişey kalmış aklımda)?
3-Yeni aldığım bilgisayarda win7 kurulu ve program ekle kaldırda microsoft visual C++'lar görünüyor,yoksa bilgisayarımda bir geliştirme ortamı mı var?
4-görsel programlama nedir,kod yazmak yerine paint kullanmanın bi benzeri midir? Görsel olmayan dil nasıl bişey?
5-ben bu programları nereden ve nasıl beleş indirip kullanabilirim?
6-yaptığım basit programlar win7 de çalışır mı(zaten bunu göz önünde bulunduruyorum,eskilerle uğraşmaya gerek yok)?
Şimdilik aklıma geliverenler bunlar,şu an bişey bilmediğim için saçmalamış da olabilirim.Karanlıkta ışığın yerini bulup yakabilmek için bana sadece bir lamba yakıp söndürün,ben de koridorun sonuna kadar karanlıkta yürüyüp lambanın yerini kendim bulayım, benim şu an ki durumum bu.
Şimdiden teşekkürlerimi print adiyorum...
-
antivir-US bunu yazdı:
-----------------------------beyler bana da bi yardımcı olun;
ben pic basic pro ve proton basic ile(zaten ikisi nerdeyse aynı,basic stamp bozması) pic programlıyorum,yani az buçuk basic dili biliyorum sayılır.
sadece denetleyici yetmiyor, aynı zamanda pc programcılığı da öğrenmem lazım,pc programcılığı hakkında hiçbir bilgim yok.
Örneğin pic veya atmel ile seri port,ilerleyen zamanlarda usb haberleşme yapmak istiyorum,buna ihtiyacım olacak.
Şimdi bilmediğim,aklımı kurcalayan bazı sorular var bunları hayrına cevaplar mısınız?
basic yatkınlığım olduğundan basic üzerinden soracağım;
1-visual basic ve visual basic.net farkı nedir(.net sanki daha yeni uygulama gibi görünüyor)?
2-bu diller ücretli mi(sanki microsoft bunları satın aldı ve beleş indiriliyo gibi bişey kalmış aklımda)?
3-Yeni aldığım bilgisayarda win7 kurulu ve program ekle kaldırda microsoft visual C++'lar görünüyor,yoksa bilgisayarımda bir geliştirme ortamı mı var?
4-görsel programlama nedir,kod yazmak yerine paint kullanmanın bi benzeri midir? Görsel olmayan dil nasıl bişey?
5-ben bu programları nereden ve nasıl beleş indirip kullanabilirim?
6-yaptığım basit programlar win7 de çalışır mı(zaten bunu göz önünde bulunduruyorum,eskilerle uğraşmaya gerek yok)?
Şimdilik aklıma geliverenler bunlar,şu an bişey bilmediğim için saçmalamış da olabilirim.Karanlıkta ışığın yerini bulup yakabilmek için bana sadece bir lamba yakıp söndürün,ben de koridorun sonuna kadar karanlıkta yürüyüp lambanın yerini kendim bulayım, benim şu an ki durumum bu.
Şimdiden teşekkürlerimi print adiyorum...
-----------------------------1-VB.net framework paketini kullanıyor. Yani herhangi bir sorun çıkarsa framework paketini yenileyip tekrar yayınlayabiliyorlar buda yenilikçi bir dil demek. VB6 da ise günümüzün işletim sistemlerine uyarlamak için biraz uğraşmak gerekiyor
2-Diller ücretsizdir. Derlemek için kullanacağın programdan ücret istiyorlar (Visual studio, Miracle C)
3-Visual C++ programlarının çalışması için
-
Cevap için çok teşekkür ederim.
evet hocam ben VB.net öğrenmek istiyorum,şimdilik sadece beleş derleyici bulsam biraz daha bilgi toplayıp iyi kötü bişeyler yapabilirim,mümkünse vb.net'i nereden beleş(crack serial...) bulabilirim? Sanıyorum jawa derleyicileri ücretsiz ve eğer programını satarsan o zaman ücret isteniyor, vb.net de de böyle değil midir?
Önce bu konuda yardım istiyorum.bana şu an vb.net lazım sözün kısası.kitap mutlaka bulunuyor.Nreden crackli veya serialli(beleş ve güvenli olsun da) bulabilirim?
