Tasarruf Cihazları Kullanan Bilen Var Mı?
-
bu tasarruf cihazlarının ev için olanını babam tablacı da görmüş 15 tl ye almış yüzde 30 elektrik tasarrufu sağlıyor diye doğru mu diye internette bakınırken aynısını dealextreme de gördüm . Birde bunun araba için olanını var. Bunları kullanan bilen var mı? gerçek tasarruf yapıyormu ? yapıyorsa cihazlara veya arabaya zararı varmı ?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4493
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34717
http://neo-socket.blogspot.com/ araba için olanın web sitesimiş
-
Bu cihazların mantıgı kapasitif diye tabir edilen gücü ortadan kaldırmak. Bu yük hem hatlara gereksiz yüklenmeye sebep olur, hemde fazladan ücret ödemenize sebep olur. Bu harcanan gücü nasıl ödersiniz? kapasitif sayaçlarla. Evimizde kullandığımız sayaçlar ise aktif sayaç olduğundan dolayı zaten kapasitif güce ücret ödemiyorsunuz. Size faydası şu noktada olur, evde kullanılan elektrikli aletlerden dolayı meydana gelen kapasitif yük aktif yükünde az miktarda da olsa artmasına neden olur. bu da çok az da olsa siizn faturanıza etki eder.Ama 100 tl ücret gelen bir ev için 70 tl ye inecek mantıgı yoktur. Artı kandırmacadan başkada bir şey değildir. Size kazancı olsa olsa 1 bilemedin 2 tl olur.
bence değmez.
-
Bu tip cihazların bazıları %25 %30 arası gerçekten işe yarıyor tasarruf konusunda.Zaten cihazların amacı kompanizasyon yapmak yani 220V 50Hz sinyal üzerindeki gürültü sinyallerini filtrelemek.Fakat günümüz Türkiyesinde 2 tane dandik kondansatör bağlayıp 2 lirayada plastik kutuyu mal edip bu cihaz faturada indirim yaptıracak diye 100 150 liraya piyasada insanları kazıklıyorlar.Sahte TEK faturası ve onaylı belge çıkartıyorlar.Eger alıcaksanız Firma ismini araştırın.Kazıklanmayın.Eğer bu cihaz gerçek ve hakkı ıle yapılmazsa sadece YALANdır.
-
ilk başlama anında aşırı yük çeken cihazların güç emilimini azaltmak için kullanılır aslında bu cihazlara gerek yok çünkü bütün elektrikli aletlerin içinde zaten bu tip sistemlerin minimize bir hali var.
ama yok benim marketim var atölyem var falan dersen kompanizasyona ihtiyaç duyulur ki buda ilk başlama anında aşırı yük çeken cihazların yük emilinini dengeler ve sayacına binecek gücü minimize eder.
illa ben enerji tasarrufu edecem dien varsa akıllı ev otomasyonlarına enerj sawing kartlara bi göz atsın ben bu işi hiç bilmiyom diyorsanız.
watemx[@]hotmail.kom :D yogun olmadıgım saatlerde yardımcı olurum.
-
BUNLARIN İÇİNDE A.C KONDANSATÖR MÜ VAR BEN ÖYLE TAHMİN DİYORUM. BEN EVE 15 KWARLIK KONDANSATÖR TAKTIM TASARRUF YAPAR MI :) ?? TAKMA SEBEBİM YOK BULDUM Bİ YERDEN TAKTIM AMA SANKİ FATURA DÜŞTÜ GÖRÜŞLERİNİZ NEDİR ARKADAŞLAR ??
-
1 kondansatorun ACsi dcsi olmaz hocam:). 2. 15KWA lik kondansator ne demek:D kapasitesi ve calıstıgı gerilm vardır onun:D
-
longway bunu yazdı:
-----------------------------
BUNLARIN İÇİNDE A.C KONDANSATÖR MÜ VAR BEN ÖYLE TAHMİN DİYORUM. BEN EVE 15 KWARLIK KONDANSATÖR TAKTIM TASARRUF YAPAR MI :) ?? TAKMA SEBEBİM YOK BULDUM Bİ YERDEN TAKTIM AMA SANKİ FATURA DÜŞTÜ GÖRÜŞLERİNİZ NEDİR ARKADAŞLAR ??
-----------------------------senin faturanın fiyatının düşmesi piskolojik sanırsam :D
-
cordelian bunu yazdı:
-----------------------------
1 kondansatorun ACsi dcsi olmaz hocam:). 2. 15KWA lik kondansator ne demek:D kapasitesi ve calıstıgı gerilm vardır onun:D
-----------------------------aktıf , reaktıf ve kapasitif den haberin yok herhalde şirketlerde kullandığımız Kompanzasyon panolarında da +++++
10 Kvar 5 Kvar :) kondansattörlerden araştır.. Kompanzasyon nedir vs neyse cordelian seni severim bilirsin
Trifaze kondansatörlerden bahsediyorum
monofaze değil yada bi başkası
-
birgaripaskbestesi bunu yazdı:
-----------------------------
Bu cihazların mantıgı kapasitif diye tabir edilen gücü ortadan kaldırmak. Bu yük hem hatlara gereksiz yüklenmeye sebep olur, hemde fazladan ücret ödemenize sebep olur. Bu harcanan gücü nasıl ödersiniz? kapasitif sayaçlarla. Evimizde kullandığımız sayaçlar ise aktif sayaç olduğundan dolayı zaten kapasitif güce ücret ödemiyorsunuz. Size faydası şu noktada olur, evde kullanılan elektrikli aletlerden dolayı meydana gelen kapasitif yük aktif yükünde az miktarda da olsa artmasına neden olur. bu da çok az da olsa siizn faturanıza etki eder.Ama 100 tl ücret gelen bir ev için 70 tl ye inecek mantıgı yoktur. Artı kandırmacadan başkada bir şey değildir. Size kazancı olsa olsa 1 bilemedin 2 tl olur.
bence değmez.
-----------------------------kapasitif değil indüktif gücü ortadan kaldırmak için kapasitif yük eklenir. Görünen güç aktif güç ile reaktif (indüktif ve kapasitif) gücün vektörel toplamıdır. Aktif güç kullandığımız güçtür, reaktif ise kullanmadığımız işimize yaramayan güçtür. Sayaçlar hakkında fazla bilgim yok ama aktif gücü ölçtüğünü zannetmiyorum, görünen gücü ölçtüğünü zannediyorum.
-
cordelian bunu yazdı:
-----------------------------
1 kondansatorun ACsi dcsi olmaz hocam:). 2. 15KWA lik kondansator ne demek:D kapasitesi ve calıstıgı gerilm vardır onun:D
-----------------------------Olmaz olur mu, DC kondansatörleri sadece doğru akımda kullanabilirsin ve daha küçük hacimde daha yüksek kapasiteye sahiptirler. AC kondansatörleri ise her devrede kullanabilirsin ama kapasiteleri daha düşüktür.
-
%30 u çok abartmışlar. Sadece motorlardan (ya da indüktörlerden)oluşan bir sistemde ölçmüşler galiba. Evlerde fazla motor kullanılmadığı için fazla bir faydası olmayacaktır. Ama işyerlerinde bayağı bir faydası olur ve işyerlerinde indüktif yük toplam yükün belli bir yüzdesini aşınca (eskiden %30 du, sonradan daha da düşürdüler.) cezaya girer. Kapasitif içinde böyle bir ceza vardır ama genelde kapasitif aşılmaz ya da aşılmasının sebebi kompenzasyonun gereğinden yüksek olmasından dolayı aşılır.
