




Teknoloji Ürünlerini Pahalı Satan Firmalar Nasıl Satıyor?
-
selamlar
"bunun için konu mu açılır" diyeceksiniz belki ama merak ettim.
şimdi pc bakıyorum.
aynı alet media markt ta 17k
teknosa da 20k. ya da tam tersi de olabiliyor.
ya da markanın kendi sitesinde (örn huawei) +5k falan daha pahalı. ama diğer siteler baya ucuz.
bu adamlar nası satıyo bunları ya ? bi noktada fiyatları indirdiklerine de denk gelmiyorum.
google a yazsan en ucuzu zaten çıkıyor karşına şak diye. aradaki fark ta 3-5k. az para değil, bi asgari ücret. millet "nolcak 3k fazla olsun" diyip yapıştırıyo mu teknosadan napıyo ? hiç aratmıyorlar mı google da ?
-
Dolandırılırım, ürün bozuk çıkarsa uğraşırım korkusu var bazılarında. Haksızda sayılmazlar. Bugün Amazon bile müşterisine kullanılmış ürün yolluyor. Diğer sitelerde yapıyor bunu ve iadede sorun yapıyor tamam Amazon iadeyi şak diye alıyor ama şöyle bir durumun başınıza gelme riski var :
https://forum.donanimhaber.com/amazon-com-tr-iade-sorunu--152803172
iPhone 11 alıp iade ediyor ama kargoda kargo elamanı telefonu çalıp tekrardan paketliyor. Paket Amazon'a ulaşınca Amazon haklı olarak kutu boş çıktı iade yapmıyorum demiş. Burada adamın yapabileceği tek şey faturasıyla birlikte savcılığa telefonum çalındı diye ihbar edecek. iPhone'da imei değiştirme muhabbeti yok. Zaten telefon kurulum yapılmış garantisi başlamış seri numarasından belli. O telefona kim sim kartını taktıysa operatörler kayıt altına almıştı. Tabi o telefonun geri gelmesi çok uzun sürer. Telefon geri gelene kadarda anasını mikerler.
-
İnternetten alışverişi sadece hepsiburada ve trendyol sanan insanlar var. Herkes biz gibi 50 tane fiyat karşılaştırma sitesine bakıp, son bir yılda kaça düşmüş kaça çıkmış diye bakmıyor. Aynı ürünü hepsiburada'da ya da diğer pazar yerlerinde Farklı fiyata satan satıcı vardı. Adam satıyordu çokça. Ucuz olan değil pahalısı daha çok gidiyordu.
-
Alacağım şey teknoloji ürünüyse gidip mağazadan bakarak görerek almayı tercih ederim. Bunun sebebi dolandırılma ürünün kargoda hasar görmesi veya geri iade işlemlerinde problem çıkarsa gibisinden şeyler...
en son hb de 1000 TL daha ucuz olmasına rağmen gittim vatandan aldım iPhone telefonu
-
CiRKiN bunu yazdı
Alacağım şey teknoloji ürünüyse gidip mağazadan bakarak görerek almayı tercih ederim. Bunun sebebi dolandırılma ürünün kargoda hasar görmesi veya geri iade işlemlerinde problem çıkarsa gibisinden şeyler...
en son hb de 1000 TL daha ucuz olmasına rağmen gittim vatandan aldım iPhone telefonu
Arkadaş telefon aldı şarj entegresi bozuk çıktı yolladı 100 +100 kargo +300 servis ödedi...
-
kurban pazarından alır gibi malı görüp alalım diyen bir tayfa olduğu için vatandan alalım deniyor..
eve televizyon alırken internetten babamın kartıyla aldım adam tv servis tarafından kurulup sağlam teslim edilene kadar yemekten kesildiydi :)
-
iyi de internetten almak vs mağazadan almak demiyorum ki ben.
teknosanın 17 ye sattığı laptop media marktta 15 atıyorum.
aralarında 2-3 k fark olan aletler var baya.
fiziksel alacaksa da gidip ucuz olandan almıyo mu adam ? "pahalı olsa da teknosadan alcam ben" diye mi tutturuyo millet ?
adamın bulunduğu yerde mağaza olmasa bile otobüse atlayıp yan ilden alsa yine karda olur
-
Herkes senin gibi bilinçli tüketici değil ki. Misal benim de anlam veremedigim bir nokta insanların reklam engelleyici kullanmaması, reklam engelleyiciden bihaber olmaları. Öyle azımsanacak rakamlar da değil.
-
sen sadece cihaza para vermiyorsun benim için teslimatı da önemli. iade de sorun çıkartmaması da önemli. karşımdaki muhattapta önemli. imeisi kopyalanmış olabilir. bir sürü sebebi var bunun.
-
yolbulucu bunu yazdı
iyi de internetten almak vs mağazadan almak demiyorum ki ben.
teknosanın 17 ye sattığı laptop media marktta 15 atıyorum.
aralarında 2-3 k fark olan aletler var baya.
fiziksel alacaksa da gidip ucuz olandan almıyo mu adam ? "pahalı olsa da teknosadan alcam ben" diye mi tutturuyo millet ?
adamın bulunduğu yerde mağaza olmasa bile otobüse atlayıp yan ilden alsa yine karda olur
araştırmıyor gidiyor alıyor paranın hesabını yapmadan alan ayrı bir kesim elbette var.
-
seneler önce teknosa tedarik zinciri direktörüyle tanışıp tam da bu soruyu sormuştum.
cevabı şöyleydi. bizim müşterimiz sadece ürünü değil, yeri geldiğinde destek de alabiliyor. bu nedenle biz bazı rakiplere göre her zaman bir tık daha pahalı fiyatlarda satıyoruz; çünkü biz sadece ürünü satmıyoruz, farklı hizmetler de satılıyor.
hatta o dönem kliksa projesi de vardı sabancının, kliksa için de amazon.com olma vizyonu var; teknosa ise çok farklı diyordu. teknosa artık trendyollaşmaya başladı, kliksa da rahmetli oldu.
sorunun bir kısmının cevabı oldu belki ama, bu da benim katkım olsun