Cep Telefonları, Gsm Operatörleri ve Mobil İnternet
Telefonunuzu Garantiye Verirken Yasal Haklarınızı Bilerek Verin
Telefonunuzu Garantiye Verirken Yasal Haklarınızı Bilerek Verin
-
Firmaların hala yürürlükte dediği bir kanun var ve bir sene içerisinde 4 kere arıza yaparsa değişim veya para iadesi yaparız diyorlar. O kanun değişti. Artık öyle 3-4 kere aynı arıza falan diye bir şey yok. 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 9. maddesini dikkatli bir şekilde okursanız, orada şöyle der:
"(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."A maddesine dikkat ! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir. Raporlarınızı toplayın, dilekçenizi yazın, yönetmeliğin çıktısını da ekleyin ve Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Haklı bulunacaksınız.
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm
Ayrıca sıfır aldığınız cihaz fatura kesim tarihinden sonraki ilk 6 ay boyunca arıza verirse bu arızanın fabrikasyon hatası olduğunu varsayar kanun. Tüketicinin cihazı sıfırıyıla değiştirme veya para iadesi isteme hakları vardır.
Para iadesi isterseniz servis size para iadesi yapmaz. Size cihazın sorunlu olduğunu belirten bir kağıt verir ve o kağıtla aldığınız mağazaya veya siteye başvurup paranın iadesini istersiniz. Mesala Hepsiburada'nın üyelik kısmında belge yükleme kısmı var.
Sıfırıyla değişim isterseniz cihazınızı kutusu ve aksesuarlarıyla iade etmeniz gerekli. Ancak kutu içeriğine pek bakmıyorlar. Eğer cihazınız üretimi durmuş bir model ise yeni modelini vermek zorunda. Atıyorum Samsung Note 9 arızalı cihaz ise ve üretimi durmuş ise size Note 10 vermek zorundalar. Yerine aynı ayarda başka bir telefon vermeye kalkarlarsa kabul etmeyin ve tüketici hakem heyetine şikayet edin. Yerinizden bile kalkmadan e-devlet üstünden bir tıkla şikayet edebilirsiniz.
Türkiye şartlarında para iadesindense sıfır cihazla değişim daha mantıklı zira fatura tutarını alınca 6 ay sonra o rakama alacağınız cihaz anca orta seviye Xiaomi falan oluyor.
Para iadesi sadece faturada ismi yazan şahısa yapılır. İban numarasından İsim soyisim eşleştirmesi yapılıyor.
Para iadesi veya değişim istiyorsanız servise verirken form kağıdına yazdırın. Yazdırmazsanız sadece onarım istediğiniz varsayılıyor. Serviste banane bize söyleseydin en başta diyor.
mkyb tarafından 14/Ağu/19 00:31 tarihinde düzenlenmiştir -
bu ve benzeri durumlar resmi ithatlatçı fiyatlarının artmasına sebep oluyor yani bizim için iyi fakat başta parasını ödediğiniz bir durum.
bazı ülkelerde resmi garanti 1 yıl ve garantinin 2 yıl olduğu ülkelere göre satış fiyatı bu sebeple daha ucuz oluyor örnek
-
Yukarıdaki madde yanlızca 6 ay içerisinde 2.kez arızalanması durumunda geçerli. 1 yıl içerisinde 4 kez olayı hala devam ediyor.
Aşağıdaki kanun hala yürürlükte.
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-6.htm
Zaten o maddde ücretsiz onarım hakkının kullanılması diye atıfda bulunulmuş.
Bu arada ürünün değişimini alırsanız ilk aldığınız ürünün garanti başlama tarihinden devam ediyor. Yeni bir başlama tarihi verilmiyor.
Diğer bir husus bu kanunlar yanlızca sizin isminize kesilmesi durumunda geçerli. Firma adına kesilmişse bu kanunlardan yararlanamıyorsunuz. Firmalarda değişim ilk 30 gün ve diğer tüketici kanunu maddelerinden de yararlanamıyorsunuz. Sizi tüketici olarak görmüyorlar.
-
Açıklayıcı bilgiler için teşekkürler
-
ttnet kullanıyordum , taşındık başka bir yere .ttnet çekmiyor burda altyapıdan . bende btk ya başvurdum . 1 aydır 3 defa konu gönderdim . oyalamaya çalışıyorlar . bayramdan önce tüketici hakem heyetine başvurdum cevap gelmedi daha . bayramdan 1 hafta daha sonra gelmezse bir daha başvurcam . türkyiede sıkıntı şu . evet iyi kötü haklarımız var ama . bu hakları yine de kullanamıyoruz . düşünün btk ya başvurdum yasal olarak cayma bedeli ödemeden iptal etmeleri gerek . etmiyorlar oyalıyorlar.
-
my4 bunu yazdı
ttnet kullanıyordum , taşındık başka bir yere .ttnet çekmiyor burda altyapıdan . bende btk ya başvurdum . 1 aydır 3 defa konu gönderdim . oyalamaya çalışıyorlar . bayramdan önce tüketici hakem heyetine başvurdum cevap gelmedi daha . bayramdan 1 hafta daha sonra gelmezse bir daha başvurcam . türkyiede sıkıntı şu . evet iyi kötü haklarımız var ama . bu hakları yine de kullanamıyoruz . düşünün btk ya başvurdum yasal olarak cayma bedeli ödemeden iptal etmeleri gerek . etmiyorlar oyalıyorlar.
Tüketici hakem heyeti 3-4 aydan önce karar vermez. Tekrar tekrar başvuru yapman bir şeyi değiştirmez.
Ek olarak faturanın faize girip icralık olmaması için ödeyip öyle tüketici hakem heyetine başvurman gerek. Welcome to Törki.
mkyb tarafından 14/Ağu/19 18:17 tarihinde düzenlenmiştir -
Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz?
-
yolbulucu bunu yazdı
Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz?
Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.
Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.
Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.
-
mkyb bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz?
Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.
Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.
Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.
Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller.
Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.
Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler.
Madde 15
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)
-
engin01288 bunu yazdımkyb bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz?
Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.
Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.
Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.
Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller.
Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.
Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler.
Madde 15
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)
Ya ben teknosa dan bi alet aldım bozuk çıktı,, iade etmek istiyorum lakin netten sipariş edip mağazadan teslim aldım. Sanırım mağazaya götürüp iade edersem internet iadesi prosedüru geçerli olacak. Sizce ürün bozuk diyeyim mi? Yoksa iade etmek istiyorum alın bunu mu diyeyim. Bozuk dersem "teknik servis kontrol edecek" falan diye bana uğraş çıkarırlar mi?
Ürün Bluetooth hoparlör ve alet sarj olmuyo. Bütün gece şarjda da bıraksam adaptöru çekince kapanıyor. Heralde içindeki batarya kablosu falan çıkmış
-
yolbulucu bunu yazdıengin01288 bunu yazdımkyb bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
Gençler çok uzak olmayan bişey sorucam : internetten ürün alınca iade hakkımız var ve mağazaya gore daha kolay ya iade. Siteden sipariş verip mağazadan teslim alsak aynı haklara sahip oluyor muyuz?
Ödemeyi internetten yaptığın için uzak kullanıcı sözleşmesi imzalarsın. Yani 15 gün içinde koşulsuz iade yapabilirsin. Mağazadan teslim alman bunu değiştirmez.
Sitelerin anlamak istemediği bir nokta var. Müşteri isterse aldığı ürünü benzin döküp yaksın sonra küllerini iade etsin mike mike iade almak zorundalar. Tabi sonrasında mahkemeye verme yolları açık.
Sitelere kalsa yok telefona sim kart taktın olmaz yok kutunun bandını yırttın olmaz vs.
Kırık vb durumunda iade almak zorunda değiller.
Mesafeli Satışlar Yönetmeliği.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Yani diyorki sen kullanma talimatına aykırı kullanırsan sorumlusun.
Aslında telefon olayında zorlasalar belki onuda almayabilirler.
Madde 15
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Bu maddeye göre dolar kuru sürekli değişiyor deyip belki almamakta zorlarlar :)
Ya ben teknosa dan bi alet aldım bozuk çıktı,, iade etmek istiyorum lakin netten sipariş edip mağazadan teslim aldım. Sanırım mağazaya götürüp iade edersem internet iadesi prosedüru geçerli olacak. Sizce ürün bozuk diyeyim mi? Yoksa iade etmek istiyorum alın bunu mu diyeyim. Bozuk dersem "teknik servis kontrol edecek" falan diye bana uğraş çıkarırlar mi?
Ürün Bluetooth hoparlör ve alet sarj olmuyo. Bütün gece şarjda da bıraksam adaptöru çekince kapanıyor. Heralde içindeki batarya kablosu falan çıkmış
Kulaklık kulak içine giriyorsa hijenik sebeple almayabilirler. Önce onu dene yoksa arızalı diye ver