Tesla Türkiye Fiyatları Açıklandı
-
mkyb bunu yazdı
Bu arada otopilot özelliğini şuan için önermiyorum. Ek para vermek puanlık gereksiz. Amerika gibi kurallara uyulan bir ülkede bile otopilot saçmalayabiliyor ki bizim ülkede adama zorla kaza yaptırır.
Otopilot yeni bütün teslalar ile birlikte geliyor. Sürücü asistanı gibi bir şey hocam. Aşırı güzel bir özellik zaten, kaçınma manevraları, hareketleri ve uyarıları hayat kurtarıcı.
FSD yi kastediyorsun sanırım otopilot derken ama gereksiz olup olmaması tartışılır. Amerikadaki trafik kültürü ile Türkiyedeki trafik kültürü arasında pek bir fark yok diyebilirim. Sistem insanların kurala uymasına güvenerek çalışmıyor zaten. Sensör ve kameralardan aldığı verileri işleyip kararları veriyor. Mükemmel bir sistem değil tabiki, kullanımı sıraasında sürücünün yola dikkat etmesini şart olarak koşuyor. Yola dikkatini verip vermediğini de kontrol ediyor zaten, direksiyonu tutuyor musun diye :)
İlgisini çeken varsa kaza durumlarında nasıl davranıyor, neler yapıyor diye, youtubeda teslacam videoları var. Wham Baam Teslacam kanalı özellikle takip edebilirler :)
-
Farkları neymiş acaba bir bakayım dedim. meraklısına :
Tesla Autopilot, otoyol sürüşü için tasarlanmış bir sürücü destek sistemi. Full Self-Driving (FSD) ise şehir içi sürüş için tasarlanmış tamamen otonom bir sistem. Genel olarak FSD, Autopilot’tan daha gelişmiş çünkü daha fazla sensör ve işlem gücüne sahip. Her ikisi de otoyolda direksiyon, fren ve hız ayarı yapabiliyor1.
Autopilot, her yeni Tesla aracında standart olarak geliyor. Daha fazla para ödemeden şirketin en basit otonom özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Ama basit de sınırlı demek ve Tesla daha iyi Autopilot için iki ek seviye sunuyor - tabii ki ödemeye istekliyseniz.
Teslalar ayrıca Enhanced Autopilot ve Full Self Driving ile de gelebiliyor. Birkaç bin dolar ödeyerek aracınızın sürücünün (çok) müdahalesi olmadan daha fazla şey yapabilmesini sağlayabilirsiniz. Ama her iki seviye de farklı şeyler yapıyor ve önemlisi farklı miktarlarda maliyet çıkarıyor. Daha iyi bir Autopilot almak istiyorsanız, Enhanced Autopilot mı yoksa Full Self Driving mi almalısınız?
Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Fiyat
İki Autopilot seviyesi arasındaki en önemli fark fiyat. Enhanced Autopilot size 6.000 dolar tutacakken, Full Self Driving 15.000 dolar - iki buçuk katı kadar fazla.
Full Self Driving ayrıca abonelik şeklinde de mevcut. Temel Autopilot’a sahip sürücülerin Full Self Driving’e yükseltmesi ayda 199 dolar, Enhanced Autopilot’a sahip sürücülerin ise ayda 99 dolar tutuyor. Abonelik aylık yuvarlanan bir sözleşme ve sürücüler herhangi bir ceza olmadan istedikleri zaman iptal edebiliyorlar.
Şu anda Enhanced Autopilot’a abonelikle yükseltmek mümkün değil.
Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Temel Autopilot Özellikleri
Temel adıyla temel nitelikte, nispeten konuşursak. Temel Autopilot dört ana özellikten oluşuyor: kör nokta izleme, acil frenleme, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şerit tutma yardımı.
Önemli olan bu özelliklerin aynı anda çalışabilmesi, yani Autopilot etkinleştirildiğinde bir Tesla’nın direksiyon ve hızlanmayı kontrol edebilmesi. Kısacası, bu Autopilot’un Tesla’nızı net bir şeritte merkezde tutabileceği ve önündeki trafikteki kendi hızını ayarlayabileceği anlamına geliyor2.
Enhanced Autopilot vs Full Self Driving: Enhanced Autopilot Özellikleri
Enhanced Autopilot’ın yanı sıra Full Self-Driving Capability de şunları içeriyor1:
- Trafik ve Dur İşareti Kontrolü (Beta): Dur işaretleri ve trafik ışıklarını tanımlar ve yaklaşırken aracınızı otomatik olarak durdurur, aktif gözetiminiz altında
- Yakında: Şehir içi yollarda Otomatik Direksiyon
- Şu anda etkinleştirilen Autopilot, Enhanced Autopilot ve Full Self-Driving özellikleri aktif sürücü gözetimi gerektirir ve aracı otonom yapmaz. Tam otonomi, milyarlarca mil deneyimle gösterilen insan sürücülerinden çok daha fazla güvenilirliğe ulaşmaya bağlı olacaktır, ayrıca düzenleyici onay da gerekecektir, bu da bazı yargı bölgelerinde daha uzun sürebilir.
Full Self-Driving Capability, Enhanced Autopilot’tan daha fazla özelliğe sahip olsa da, henüz tamamen otonom bir sistem değil. Sürücülerin her zaman dikkatli olması ve her an müdahale etmeye hazır olması gerekiyor. Ayrıca bu sistemlerin kullanılabilirliği ve yasallığı ülkeden ülkeye değişebilir2
-
o değil de yarın çıkıp bunlar vergisiz fiyatlardı, abdde böyle lanse ediliyor derlerse ne gülerim.
-
gkhn bunu yazdı
Ankara'nin dogusunda kullanimi cok zor elektrikli araclarin. AC sarj ile yollarda saatlerce beklemek falan utopik gorunuyor.
tam aksine saatlerce bekle elektrikli araba sırf bunun için :)
motor neredeyse güçten hiç yemiyor. Ankaranın yokuşları dersen o sıkıntı işte deli gibi menzil yiyoo -
Tüm firmalar internetten satış yapsa şu bayi çakallıkları son bulsa , galeriler batsa ne güzel olur
-
d3lete bunu yazdı
Tüm firmalar internetten satış yapsa şu bayi çakallıkları son bulsa , galeriler batsa ne güzel olur
Amin
-
Neptun bunu yazdıd3lete bunu yazdı
Tüm firmalar internetten satış yapsa şu bayi çakallıkları son bulsa , galeriler batsa ne güzel olur
Amin
sadece internetten satış yeterli değil
galerilerin yasaklanması lazım
sıfır bir aracın şahıstan şahsa 2 yaşından önce
şirketten şahsa satışında 3 yıl bloke olması lazım
otoparklar sıfır araç doldu millet araç alamıyor
-
Bmw ve mercedes internetten satıyor. Bot yazdı bizim arkadaş ona rağmen alamadık :)
Kartel olmuşlar bildiğiniz.
Teslaya devlet vergi koymasaydi piyasanın mina koyacakti.
Elektrikli araç montaj işi oldukça kolay, yakında trye fabrika kurup piyasanin mina koyarlar bence.
Elektrikli arabaların ikinci eli gitmez, hele 5 yaşında ikinci el elektrikliyi kimse almaz. Ölü yatırım olarak düşünüyorum. Hibrit in, elektrikli out.
-
Kaan bunu yazdı
Bmw ve mercedes internetten satıyor. Bot yazdı bizim arkadaş ona rağmen alamadık :)
Kartel olmuşlar bildiğiniz.
Teslaya devlet vergi koymasaydi piyasanın mina koyacakti.
Elektrikli araç montaj işi oldukça kolay, yakında trye fabrika kurup piyasanin mina koyarlar bence.
Elektrikli arabaların ikinci eli gitmez, hele 5 yaşında ikinci el elektrikliyi kimse almaz. Ölü yatırım olarak düşünüyorum. Hibrit in, elektrikli out.
Hibrit ölü doğmuş bir teknoloji esasen. Ara teknoloji olduğu için işe yaramaz. Bence gelecek Nissan ın ürettiği jeneratörlü ve elektrik motorlu araçların geliştirilerek jeneratörün hidrojen yakıtı ile besleneneleri çıktığında olacak. Yazarken bana bile karışık geldi ama başka anlatımı yok :)
-
tesla da togg gibi %10 luk dilimde olsaydı şu an toggdan daha ucuza alınabilir olacaktı sanırım?