Ticari Pilot Lisansı Alarak Yolcu Uçağı Pilotu Olmak
-
Merhaba Hocalar,
Şuanda üniversite okuyorum. Üni bittikten sonra Pilotaj okuyup Pilot olmayı düşünüyorum.
Bu konu hakkında bilgisi olanlar varsa onlara bir kaç soru sormak istiyorum, bilgisi olmayıpta görüş bildirmek isteyenlerinde başımın üstünde yeri var.
- CPL (ticari pilot lisansı) almak için 1. Sınıf sağlık serfitikamın olması lazımmış. Ben gözlük kullanıyorum ve bi tane gözüm çok az görüyor. %80 görmüyor gibi. Diğer gözümle normal gündelik hayatımı sürüyorum. Bu sıkıntı olur mu ?
- Pilotaj okuduktan sonra mesleğim hazır olur mu ? THY de çalışmak istiyorum.
- Pilotajı yurt dışında mı okumalıyım Türkiye de mi okumalıyım karar veremiyorum. Sizce ne yapmalıyım ?
- Evlendikten sonra evlilik hayatım çok mu kötü olur ?
Saygılar..
-
Birçok bilgiye burdan ulaşabilirsin dostum,ayrıca mesai saatleri içerisinde tlf ile irtibata geçip bilgi alabilirsin.
http://www.thkucusokulu.com/
-
hocam istersen rene ye pm at.
bir zamanlar oda pilot ucak diyip duruyordu :)
-
haci istedgin her soruyu rene ye sor. Bildigim onun pilot lisansi var.
Pilot konusu oldugundan birazdan gelir.
Benim bildigim gozde sorun varsa pilot olamadigin. 1993 te goz yuzunden H.H.O. nu kaybetmistim. Ama o savas pilotuydu, ticari pilot farkli olabilir.
Ve evet, evlendiginde evlilik hayatin pek saglikli olmayabilir ama bu evlenecegin kisiye gorede degisen bir durumdur.
-
sniperscope bunu yazdı
haci istedgin her soruyu rene ye sor. Bildigim onun pilot lisansi var.
Pilot konusu oldugundan birazdan gelir.
Benim bildigim gozde sorun varsa pilot olamadigin. 1993 te goz yuzunden H.H.O. nu kaybetmistim. Ama o savas pilotuydu, ticari pilot farkli olabilir.
Ve evet, evlendiginde evlilik hayatin pek saglikli olmayabilir ama bu evlenecegin kisiye gorede degisen bir durumdur.
hocam öncelikle herkese teşekkür ediyorum attığınız cevaplar için. şöyle ki savaş pilotu olamıyorum, askeri pilot olamıyorum. fakat bi ihtimal var ki yolcu uçağı pilotu olurum belki.
-
dostum gözluk varsa olmaz o iş
-
şevkini kırmiyim dicemde farkındamısın 0,25 demiyosun %80 diyosun ?
kesinlikle dalga geçmek için söylemiyorum sakın yanlış anlama ama bu durumdakilere bildiğim kadarı ile araba ehliyeti bile vermiyorlar ??
-
ErotikPanda bunu yazdı
şevkini kırmiyim dicemde farkındamısın 0,25 demiyosun %80 diyosun ?
kesinlikle dalga geçmek için söylemiyorum sakın yanlış anlama ama bu durumdakilere bildiğim kadarı ile araba ehliyeti bile vermiyorlar ??
hocam yuvarlak hesap söylüyorum. ehliyetim var :) diğer gözde sıkıntım olmadığı için hiç bir problem olmuyor.
-
Hocam bölümün mühendislik ise thy direk kursuna başvurabiliyorsun ve parada vermiyosn :) ama muhendisliklik mezunu degilsen vede thy dede saglam bi torpilin yoksa thy unut başka firmalara bak derim sana. Thy nin verdigi maaş ise gayet dudak uçuklatan cinsden diyim :))
Not: kursa direk kayit oliyosun dedigim sinavina girme hakkin :)
Ccaglayan tarafından 31/Eki/12 18:17 tarihinde düzenlenmiştir -
Yahoo bunu yazdıErotikPanda bunu yazdı
şevkini kırmiyim dicemde farkındamısın 0,25 demiyosun %80 diyosun ?
kesinlikle dalga geçmek için söylemiyorum sakın yanlış anlama ama bu durumdakilere bildiğim kadarı ile araba ehliyeti bile vermiyorlar ??
hocam yuvarlak hesap söylüyorum. ehliyetim var :) diğer gözde sıkıntım olmadığı için hiç bir problem olmuyor.
Hocam kardeşimi eskişehirde plotaj ön eleme mülakatına soktum sol göz 0,50 olduğu için en başta elendi.
inşallah bir çözümü vardır..
-
Askeriyeyi geçin, askeriye süpermeni bile gözünden eleyebilir.
Sen CPL değil ATPL alacaksın, kargocu değil yolcu ucağı pilotluğundan bahsediyorsun...
ATPL için ICAO Ek-1'e göre 1. sınıf sağlık raporu alman lazım, ICAO Ek-1'i araştır.
THY'ye girmek istiyorum vs gibi bi dünya yok hocam, başarılı bir öğrenci olur sınavları geçersen bi ihtimal.
Valla bizim hocalarla en son muhabbeti geçtiğinde 18 günde 2 gün eve gittiklerini söylüyorlardı :)
Pilotluk uzaktan güzel görünmesine karşılık ticari dolmuşun uçan hali, sende uçan dolmuş şöförü oluyorsun :)
Şahsen bana amelelik geliyor, bir zamanlar diyordum olsam mı başvursam mı diye ama, sonra baktım 10 sene bilgisayarı gidip uçmak için mi okudum dedim... Kafaya koydum 10 yıla kendi planörümü alacam ben zaten...
Kimsenin mesleği hazır değil 4 yıllık mezunu, mühendislik mezunu vs isen, o zaman ihtimaller yükselir.
renegadealien tarafından 31/Eki/12 18:33 tarihinde düzenlenmiştir
