Turizm Okuyan Var Mi ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Bu bolumun Turkiyede yada diger ulkelerdeki durumu nedir ?

    Suan Ukraynada okuyorum ve pre intermediate Ruscam upper intermediate derecesinde de Ingilizcem var.Eger lisansda Rusca ve Almanca okursam mezun olunca 3 yabanci dilim oluyor.Boyle bir durumda lux otellerde mudurluk yapabilir miyim yada alternatif olarak neler olabilir.Turizmin mesleki icerigi egitimi kousunda cok bir bilgim yok ama asil mesele dil ogrenmek galiba.

     Bir aralar arkadasim hersey torpille oluyor ingilizce bile bilmeyen mudurleri var demisti antalyanin 5 yildizli otellerinde.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SaNaL_AjaN
    SaNaL_AjaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bu bolumun Turkiyede yada diger ulkelerdeki durumu nedir ?

    Suan Ukraynada okuyorum ve pre intermediate Ruscam upper intermediate derecesinde de Ingilizcem var.Eger lisansda Rusca ve Almanca okursam mezun olunca 3 yabanci dilim oluyor.Boyle bir durumda lux otellerde mudurluk yapabilir miyim yada alternatif olarak neler olabilir.Turizmin mesleki icerigi egitimi kousunda cok bir bilgim yok ama asil mesele dil ogrenmek galiba.

     Bir aralar arkadasim hersey torpille oluyor ingilizce bile bilmeyen mudurleri var demisti antalyanin 5 yildizli otellerinde.


    -----------------------------

     

    Hocam bende turizim sektöründeyim benim gözlemlerim okumak elbette önemli ama turizim'de müdürlük için öncelikle baya bir toz yutman gerekiyor.İngilizce yada rusça bilmek elbette önemli ama insan ilişkilierin de çok önemli.Kafanda ne var bar,spa,ön büro,mutfak ? öncelik bu olmalı.Eğer elinde mesleki olarak yani bar spa ve mutfak meslek olarak görürsek bunlarda sende yoksa ön bürodan olaya girebilirsin.İşte resepsiyon müdür yardımcılığı müdür vs vs uzar gider


    Antalya'da Emlakçı parçası :)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    SaNaL_AjaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bu bolumun Turkiyede yada diger ulkelerdeki durumu nedir ?

    Suan Ukraynada okuyorum ve pre intermediate Ruscam upper intermediate derecesinde de Ingilizcem var.Eger lisansda Rusca ve Almanca okursam mezun olunca 3 yabanci dilim oluyor.Boyle bir durumda lux otellerde mudurluk yapabilir miyim yada alternatif olarak neler olabilir.Turizmin mesleki icerigi egitimi kousunda cok bir bilgim yok ama asil mesele dil ogrenmek galiba.

     Bir aralar arkadasim hersey torpille oluyor ingilizce bile bilmeyen mudurleri var demisti antalyanin 5 yildizli otellerinde.


    -----------------------------

     

    Hocam bende turizim sektöründeyim benim gözlemlerim okumak elbette önemli ama turizim'de müdürlük için öncelikle baya bir toz yutman gerekiyor.İngilizce yada rusça bilmek elbette önemli ama insan ilişkilierin de çok önemli.Kafanda ne var bar,spa,ön büro,mutfak ? öncelik bu olmalı.Eğer elinde mesleki olarak yani bar spa ve mutfak meslek olarak görürsek bunlarda sende yoksa ön bürodan olaya girebilirsin.İşte resepsiyon müdür yardımcılığı müdür vs vs uzar gider


    -----------------------------

    haci bardan mutfakdan yada animasyondan nasil mudurluge yukselinir ki.Bide isletme mezunlarida galiba mudur olabiliyormus is tecrubesi olunca.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blmrt
    blmrt's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2005
    Erkek

    tecrübeye bakar hocam . yada ilgili okulların ilgili bölümlerine .. çalışacagın otelin trizme bakış açısına görede degişir..


    İnsanlar çok değişti, dikkat etmek lazım. Biriyle el sıkıştıktan sonra beşi de yerindemi diye parmaklarını saymak zorundasın
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CAgAtAy
    CAgAtAy's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2008
    Erkek

    Hocam sen bitir okulunu hemde 3 dille Royal Caribbean'da müdür olursun ne otelinden bahsediyorsun.


    Lider doğru işleri yapar; Yönetici işleri doğru yapar;
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enes
    enes's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Nisan/2007
    Erkek

    Bir S*k Olmaz.


  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    CAgAtAy bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hocam sen bitir okulunu hemde 3 dille Royal Caribbean'da müdür olursun ne otelinden bahsediyorsun.


    -----------------------------

    hacı sadece dile bakmaz gibime geliyor olay :D

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SaNaL_AjaN
    SaNaL_AjaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

     

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    CAgAtAy bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hocam sen bitir okulunu hemde 3 dille Royal Caribbean'da müdür olursun ne otelinden bahsediyorsun.


    -----------------------------

    hacı sadece dile bakmaz gibime geliyor olay :D


    -----------------------------

     

    Aynen hacıııı müdür dediğin adam zaten her şeyi yönetecek organize edecek yeri gelecek motive edecek yani istersen dünya 1.si ol okulunda yemez yanii....okul temelini verir sadece uygulamayı zamanla öğrenirsin.Bar departmanı barboy>garson>barmen>kaptan> diye uzar gider F&B departmanında yani yiyecek ve içecek departmanının tamamına bakan kişiye F&B müdürü deniyor biliyorsun.Sonrasında eğer yinede büyüyebilirsen Müdür yardımcılığı ve Müdürlüğü kaparsın buda senin ortalama bir 30 35 senene mal olacaktır.Hakkını vererek gelmen için :))))))

     



    Antalya'da Emlakçı parçası :)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CAgAtAy
    CAgAtAy's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2008
    Erkek

    Evet hocam ama Royal Caribbeanı araştırdığım için örnek veriyorum. Royal Caribbean'da garson olduktan 1 sene sonra şef garson oluyorsun ki bu lise mezunları için ben oradan düşünerek müdürlüğü söyledim :)


    Lider doğru işleri yapar; Yönetici işleri doğru yapar;
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ugur0
    ugur0's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam öle direk müdürlüğe anca baban alır sni oteli fln varsa(= dedikleri gibi baya bi toz yutman gerekiyor önce. abimde ona bakarsan ingilizce almanca ve ispanyolca biliyor bodrumda resepsiyonist olarak calısıyor(= he çok rahat iş bulursun ama öyle müdürlük fln yaptırmazlar.


    imza
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bloom
    Bloom's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2011
    Erkek

    Turizmde cogu sey tecrubeye bakiyor, egitim falan ikinci planda, gidin otellerde calisin anlarsiniz durumu.

    @Sanal_Ajan hocam F&M demissinde onun dogrusu F&B dir yani Food and Beverage ;)


    Bortubocek sever
Toplam Hit: 2677 Toplam Mesaj: 23