Uçak Kanatları Hakkında
-
Bir aralar flight simulatörle çok uçak uçurmaya çalıştım uçurdum da güzel meslek.Okadar hoşuma gidiyor ki ilk yolcu olarak uçuşumda ve ilk türbülansta da korkudan öldüm amma bu benim uçak sevgimi kat be kat arttırdı.
-
DjBlueMaN bunu yazdı:
-----------------------------Arkadaşlar,ben hava alanında çalışıyorum yıllardır izliyorum bu uçakları fakat halen aklım almış degil içi boş olan bu kanat denilen müthiş buluşun bu kadar G ye,gövdenin ağırlığına, motorun itme kuvvetine vs vs nasıl dayanıyor,şimdiye kadar ki izlenimlerim ve araştırmalarıma göre uçuş sırasında kanadı kırılarak düşen bir yolcu uçağı kazasına denk gelmedim.
Kanat yapıları üzerinde elinde video veya bilgi tecrübesi olan arkadaşlar paylaşabilirlermi.
Bilmeyenimizde vardır sanırım bazı uçaklarda kanatlar 2 parçadan oluşmakta,bu baglantılar nasıl yapılıyorda bu kadar saglam olabiliyor ?
Bu konuda merakı olan arkadaşlarım bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşabilirse çok sevinirim.
http://f1203.hizliresim.com/v/g/3jfhr.jpg
-----------------------------bir uçak teknisyeni olarak şunu söyliyim.uçak kanatlarının içi boş değil.kanadın belli bir bölgesine kadar yakıt tankları mevcut her iki taraftada aynı.Ve kanadın içi aynı bi evi ayakta tutan kolonlar,kirişler gibi kanadın içide boş değil.
-
-
Bloom bunu yazdı:
-----------------------------http://www.youtube.com/watch?v=PfFf2xw_HdY
-----------------------------Bunun yaklaşık bir 60 dk olan videosu vardı,çok önceleri bulmuştum adsl türkiye de icat olmadan önce :) 56 k modem ile de izleme imkanım (faturadan dolayı yememişti) olmadı :)
-
archille bunu yazdı:
-----------------------------DjBlueMaN bunu yazdı:
-----------------------------Arkadaşlar,ben hava alanında çalışıyorum yıllardır izliyorum bu uçakları fakat halen aklım almış degil içi boş olan bu kanat denilen müthiş buluşun bu kadar G ye,gövdenin ağırlığına, motorun itme kuvvetine vs vs nasıl dayanıyor,şimdiye kadar ki izlenimlerim ve araştırmalarıma göre uçuş sırasında kanadı kırılarak düşen bir yolcu uçağı kazasına denk gelmedim.
Kanat yapıları üzerinde elinde video veya bilgi tecrübesi olan arkadaşlar paylaşabilirlermi.
Bilmeyenimizde vardır sanırım bazı uçaklarda kanatlar 2 parçadan oluşmakta,bu baglantılar nasıl yapılıyorda bu kadar saglam olabiliyor ?
Bu konuda merakı olan arkadaşlarım bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşabilirse çok sevinirim.
http://f1203.hizliresim.com/v/g/3jfhr.jpg
-----------------------------bir uçak teknisyeni olarak şunu söyliyim.uçak kanatlarının içi boş değil.kanadın belli bir bölgesine kadar yakıt tankları mevcut her iki taraftada aynı.Ve kanadın içi aynı bi evi ayakta tutan kolonlar,kirişler gibi kanadın içide boş değil.
-----------------------------Peki üstad,bir yolcu uçağının seyir halinde iken kanadının kopma ihtimali var nedir ?
Benim uçarken en çok tırsttığım konulardan biridir kanatların kırılması,kanatların havadayken öyle gelişi güzel bi aşşağı bir yukarı sallanması bitiriyor beni,kırıldı kırılacak diyorum içimden.
-
Ccaglayan bunu yazdı:
-----------------------------IRET bunu yazdı:
-----------------------------
Bu nedir arkadaş ya :D
http://www.dailymotion.com/video/x6lcgp_antonov-an-225-mriya_news
Uçtuğunu görmesem uçabileceğine inanmazdım.
-----------------------------
dünyanın en büyük kargo uçağı o dünyada 1 tane var ve o uzay mekiğini taşımak için yapılmış daha sonra atıl bir halde bi köşeye atılmış daha sonra bir hava kargo şirketi alarak bu uçağı devasal nakliyatlarda kiralıyor tabi uçuk rakamlara ;)
-----------------------------AN225 lerin üretimi 2009 da yeniden başlatıldı, sırf bu uçaktan üretebilmek için sukhoi fabrikasına ek hangarlar, malzeme depoları ve imalat iskelet sistemleri kurdular, bu uçaktan şu anda bir adet olmadığını biliyorum sanırım şu anda sadece Rusya Federasyonu ve Çinde var. Üzerinde çin bayrağı olan an225 videosu izlediğimden eminim.
-
DjBlueMaN bunu yazdı:
-----------------------------Yolcu uçaklarının imalatı ile ilgili belgesel falan varmı arkadaşlar ?
-----------------------------Airbus A380 imalat belgeseli vardı National Geographic in
Airbus A380 yüzyılın atılımları diye arat bulursun heralde
-
DjBlueMaN bunu yazdı:
-----------------------------archille bunu yazdı:
-----------------------------DjBlueMaN bunu yazdı:
-----------------------------Arkadaşlar,ben hava alanında çalışıyorum yıllardır izliyorum bu uçakları fakat halen aklım almış degil içi boş olan bu kanat denilen müthiş buluşun bu kadar G ye,gövdenin ağırlığına, motorun itme kuvvetine vs vs nasıl dayanıyor,şimdiye kadar ki izlenimlerim ve araştırmalarıma göre uçuş sırasında kanadı kırılarak düşen bir yolcu uçağı kazasına denk gelmedim.
Kanat yapıları üzerinde elinde video veya bilgi tecrübesi olan arkadaşlar paylaşabilirlermi.
Bilmeyenimizde vardır sanırım bazı uçaklarda kanatlar 2 parçadan oluşmakta,bu baglantılar nasıl yapılıyorda bu kadar saglam olabiliyor ?
Bu konuda merakı olan arkadaşlarım bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşabilirse çok sevinirim.
http://f1203.hizliresim.com/v/g/3jfhr.jpg
-----------------------------bir uçak teknisyeni olarak şunu söyliyim.uçak kanatlarının içi boş değil.kanadın belli bir bölgesine kadar yakıt tankları mevcut her iki taraftada aynı.Ve kanadın içi aynı bi evi ayakta tutan kolonlar,kirişler gibi kanadın içide boş değil.
-----------------------------Peki üstad,bir yolcu uçağının seyir halinde iken kanadının kopma ihtimali var nedir ?
Benim uçarken en çok tırsttığım konulardan biridir kanatların kırılması,kanatların havadayken öyle gelişi güzel bi aşşağı bir yukarı sallanması bitiriyor beni,kırıldı kırılacak diyorum içimden.
-----------------------------bir uçak seyir halindeyken kanadının kopma ihtimali yoktur.evet kanatlar havada sanki bi kuş kanat çırpıyormuş gibi görünür.ama her uçak kanadının esneme payı olduğundan kanadın kopma gibi bir ihtimalide ortadan kalkmış olur.korkmanız normaldir.:)
-
ayrıca o tarz havacılık mekaniğinde kullanılan malzemeler mükemmel derecede sünek olurlar yani kırılana kadar çok fazla plastik(kalıcı) şekil değişimi olur kopması mümkün değil en fazla yamulur eğrilir ki o da pek mümkün değil ekstremum bir olay olmazsa.
-
IRET bunu yazdı:
-----------------------------Ccaglayan bunu yazdı:
-----------------------------
dünyanın en büyük kargo uçağı o dünyada 1 tane var ve o uzay mekiğini taşımak için yapılmış daha sonra atıl bir halde bi köşeye atılmış daha sonra bir hava kargo şirketi alarak bu uçağı devasal nakliyatlarda kiralıyor tabi uçuk rakamlara ;)
-----------------------------AN225 lerin üretimi 2009 da yeniden başlatıldı, sırf bu uçaktan üretebilmek için sukhoi fabrikasına ek hangarlar, malzeme depoları ve imalat iskelet sistemleri kurdular, bu uçaktan şu anda bir adet olmadığını biliyorum sanırım şu anda sadece Rusya Federasyonu ve Çinde var. Üzerinde çin bayrağı olan an225 videosu izlediğimden eminim.
-----------------------------
hocam ben araştırdım öyle bişeyle karşılaşmadım hatta wikipedia dada baktım belki çin her zamanki yaptığını yapıp kopyalamış olabilir :D burdan gerekli bilgileri edinebilir arkadaşlar : http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225
