folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Uçaktaki 6 Nükleer Fizikçi Önemli Bir Projede Çalışıyordu, Pilot İse Konusunda Uzmandı



Uçaktaki 6 Nükleer Fizikçi Önemli Bir Projede Çalışıyordu, Pilot İse Konusunda Uzmandı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

    Düşen uçaktaki 6 nükleer fizikçi önemli bir projede çalışıyordu. İşte ayrıntılar; Isparta’da düşen uçağın yolcuları arasında çok önemli 6 isim vardı. Bu kişiler Türkiye’nin yetiştirdiği değerli bilim adamlarıydı. Nükleer fizikçiler, Isparta’da yapılan kongreye gidiyorlardı. Nükleer Fizik Kongresi, gelen acı haber ile ertelendi. Uçak kazasında yaşamını yitiren 6 nükleer fizikçiden 3′ü Boğaziçi Üniversitesi’nde, 3′ü ise Doğuş Üniversitesi’nde görev yapıyordu. Yaşamını yitiren 6 fizikçiden 2’si alanlarında uzman olan profesörlerdi.

    prof.JPG

     

    Kazada yaşamını yitiren fizikçilerin isimleri;

    Boğaziçi Üniversitesi:

    Profesör Doktor Engin Arık
    Arş.Görv. Özgen Beroldoğan
    Yük. Lisans. Öğrencisi Engin Abat

    Doğuş Üniversitesi :

    Profesör Doktor Şenel Boydağ,
    Doç.Dr. İskender Hikmet
    Arş.Görv. Mustafa Fidan

    1_dogus.jpg
    Profesör Doktor Şenel Boydağ(ortada), Doç.Dr. İskender Hikmet (sağ başta), Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan (sol başta)

    ÖNEMLİ BİR PROJEDE ÇALIŞIYORLARDI

    İstanbul-Isparta seferini yaparken iniş sırasında düşen Atlasjet uçağında hayatını kaybeden 6 bilim adamının 2 yıl önce başlatılan ve DPT tarafından desteklenen ”Türk Hızlandırıcı Merkezi Teknik Tasarımı Ve Test Laboratuvarları” projesinde görevli oldukları bildirildi…

    Projede, Ankara, Gazi, Boğaziçi, İstanbul, Uludağ, Erciyes, Niğde, Dumlupınar ve Süleyman Demirel Üniversitelerinden 25 öğretim üyesi ile toplam 75 araştırmacı yer alıyor. Projede, malzeme bilimi, biyoteknoloji ve tıp gibi alanlarda yeni teknolojilerin kullanıldığı bir Ar-Ge alt yapısı oluşturmak amaçlanıyor. Geçen yıl başlatılan ve 2010 yılında tamamlanması öngörülen projede, Ulusal Hızlandırıcı Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Enstitüsünün de kurulması hedefleniyor.

    PROF. DR. ENGİN ARIK, CERN’DE GÖZLEMCİYDİ

    İstanbul’da, 14 Ekim 1948′de doğan Prof. Dr. Arık, İstanbul Üniversitesi Fizik-Matematik Bölümünden 1969 yılında mezun olduktan sonra Pittsburgh Üniversitesinde fizik alanında master ve doktora yaptı. Londra Üniversitesinde 1976-1979 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalışan Arık, 1979 yılında Boğaziçi Üniversitesi Fizik bölümüne geçti. Arık, 1983 yılında Boğaziçi Üniversitesinden ayrılarak 2 yıl Control Data Firmasında uzman olarak çalıştı.

    engin_arik.jpg

    Viyana Üniversitesinde 1997-2000 yılları arasında görev alan Arık, 1985 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümünde Öğretim Üyesi olarak görev yapıyordu. Engin Arık, ”Deneysel Yüksek Enerji Fiziği” alanında yaptığı çalışmalarla 1981 yılında doçent, 1988 yılında profesör oldu.

    Prof. Dr. Engin Arık, İsviçre’nin Cenevre kenti yakınlarında kurulu nükleer araştırma merkezi ”European Organization for Nuclear Research (CERN)”deki ”Atlas Deneyi”nde çalışıyordu. CERN’de yürütülen ”Atlas” deneyine, Ankara ve Boğaziçi üniversiteleri ”gözlemci” statüsünde katılıyor.

    Pilotun Ailesi Sabotaj Dedi

    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen Atlasjet’e ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir’in ablası Nevin Öztan, kardeşinin çok iyi bir pilot olduğunu, uçağın pilot hatasından veya teknik arızadan dolayı düştüğüne inanmadıklarını, olayın sabotaj olabileceğini bildirdi.

    Nevin Öztan, sabah erken saatlerde uçağın düştüğü haberini aldıktan sonra büyük bir merak ve tedirginlikle mürettebat ve yolcuların durumunu öğrenmeye çalıştıklarını söyledi. Uçağın kaptan pilotu olan kardeşi Serhat Özdemir ile mürettebat ve yolculardan kurtulan olmadığını duyduklarında gözyaşlarına boğulduklarını belirten Nevin Özdemir, şöyle konuştu:

    Elektrik-Elektronik Mühendisİ Olan Pilot, Hava Harp Okulu Mezunuydu

    51608.jpg

    ”Evli ve 3 çocuklu olan kardeşim Serhat Özdemir, Antalya’da oturuyordu. Hava Harp Okulu mezunuydu. Aynı zamanda İTÜ elektrik-elektronik mühendisliğini bitirdi. 1981 yılından bu yana pilotluk yapıyordu. 1990 yılında ordudan ayrıldı ve bir süre ABD’de yaşadı. Daha sonra ABD vatandaşı oldu ve çifte pasaport taşımaya başladı. Benim kardeşim profesyonel bir pilottu. Teknik arızası olan bir uçakla kesinlikle uçmazdı. Uçakta öğretim üyeleri de varmış. Uçağın pilot hatasından veya teknik bir arızadan dolayı düştüğüne inanmıyorum. Sabotaj olabilir.”

    Kaynak: internethaber

    Isparta yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcular arasında Süleyman Demirel Üniversitesinin davetlisi olarak, konferans vermek üzere gelen bilim adamlarının da bulunduğu öğrenildi. Süleyman Demirel Üniversitesince (SDÜ) düzenlenen, “Ulusal Türk Hızlandırıcı Merkezi Projesi 4. Çalıştayı”, katılımcı bazı bilim adamlarının, Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağında hayatını kaybetmeleri üzerine iptal edildi.

    744123_2.gif_1.jpg

     

    SDÜ yetkililerinden aldığı bilgiye göre, TÜBİTAK ile Devlet Planlama Teşkilatı’nın desteğiyle 10 üniversite tarafından yürütülen “Ulusal Türk Hızlandırıcı Merkezi Projesi 4. Çalıştayı”bugün SDÜ’nün Eğirdir ilçesindeki Mavigöl Uygulama Otelinde başlayacaktı.

    Konferansa katılacak bilim adamları arasında, uçak kazasında hayatını kaybeden Boğaziçi Üniversitesinden Prof. Dr. Engin Arık, Araştırma Görevlisi Özgen Berkol Doğan, Yüksek Lisans Öğrencisi Engin Abat ile Doğuş Üniversitesinden Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyordu.

    Kaza üzerine çalıştayın iptal edildiği bildirildi.

    Kaynak: yenisafak

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    sabotaj olma olasiligi kaza olasiligindan kat kat yuksek.... Ucagin belli basli dinamik ve hidrolik sorunlari oldugu da soyleniyor fakat bukadar bilim adaminin oldugu bir ucagin dusmesi ister istemez suphe uyandiriyor.... Ozellikle de ucagin tam inis sirasinda dusmesi...

    Shaban Interactive Pro.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DkN
    DkN's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ocak/2006
    Erkek
    Yanlıs olmus, birgun bilim insanlarımız biryerden bir yere seyahat ederken ölmezlerse ozaman haber yapsınlar ilk defa sag saglim vardılar diye.

    Vatan ne Türkiye"dir Türklere, ne Türkistan; Vatan büyük ve müebbet bir ülkedir: Turan. ~ Saga qaygı kelgende qorqup qaşsam taa saga, Qayday betpen qararman aytaş yurtum men saga? Ne dermen dep aytarman sütün bergen anamga? Ne dermen dep aytarman maga sengen atamga? ~ Kök Bayraq"a selam olsun !
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

    Bu kaza onu susturmak için mi?

    Ölen profesör Türkiye'nin bir servete sahip olduğunu söylemişti. O servet neydi? Bu kaza onu susturmak için mi?

    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen uçakta hayatını kaybeden Boğaziçi Üniversitesi Profesörü Dr. Engin Arık ‘toryumlu nükleer santral’ araştırmalarını destekliyordu! Arık, Türkiye’deki Toryum rezervleri ve bu rezervlerin hayati önemi konusunda çarpıcı açıklamalar da yapmıştı. Toryum'un bir servet olduğunun ve Türkiye'nin sonsuz bir enerji kaynağına sahip olduğunu ısrarla söyleyen Arık'ın bir kazada ölmesi kafalarda ciddi soru işaretleri yarattı. Çünkü Arık'ın söylediklerinin doğru olması Türkiye'nin ciddi bir güce erişmesi manasına geliyor ki bu da birçok çevrenin isteyeceği bir şey değil...

    Peki Arık'ın bahsettiği Toryum nedir? İşteArık'ın ağzından Toryum serveti:

    SONSUZ BİR ENERJİ KAYNAĞI

    Servetin üstünde oturuyoruz da haberimiz yok. Türkiye'nin sahip olduğu düşünülen toryum rezervi enerji üretimi açısından, 120 trilyon dolarlık petrole eşdeğer 120 trilyon dolar, ABD'nin 2001 yılı milli gelirinin 12 katına eşdeğer. Türkiye için sonsuz bir enerji kaynağı anlamına geliyor. Türkiye'ye bir servet kazandırabilir. Türkiye'nin 2005'e kadar toryumlu nükleer santral araştırması için 40-50 milyon dolara ihtiyacı var. 2006-2010 yılları arasında deneme reaktörü kurulması için ise 1 milyar dolarlık bir yatırım gerekiyor.

    BU TEKNOLOJİYİ ÖĞRENMELİYİZ

    Toryum, enerji bağımsızlığımızı sağlayacak. Bizim için en önemli şey, bu teknolojiyi öğrenmemiz. Şu 1-2 yıl içinde ciddi şekilde üzerinde çalışmamız lazım. 2005 yılına kadar toryumla çalışan nükleer reaktör prototipi üretebilecek bilgiye ulaşmış elemana sahip olabiliriz. Bunun için gereken yatırım 40-50 milyon dolar. 2006-2010 yılları arasındaki ikinci aşamada ise 1 Gigawatt'lık bir deneme reaktörü kurulması için, 1 milyar dolar civarında bir yatırım gerekiyor"

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

    Uçakla ilgili komplo teorisi

    Uçağın düşmesi için hiçbir sebep görünmüyor. Dışarıdan müdahale mi var?

    İNTERNETHABER/

    Atlas Jet'e ait uçağın düşmesi şaşkınlıkla karşılandı. Çünkü, kazaya yol açacak hiç bir olumsuzluk görünmüyor. Dış etkenlerin hepsi bir uçak yolculuğu için gayet uygun.

    DIŞARIDAN MÜDAHALEYLE Mİ DÜŞTÜ?

    Tek neden MD 80 serisi olan bu uçağın teknik hatası gibi görünüyor. Ancak Kanal 24'e konuşan Uçuş Öğretmeni Kaptan Pilot Celal Cingöz buna da pek ihtimal vermiyor. Cingöz'e göre artık tüm havayolu şirketleri uçaklarının bakımını tam tamına ve zamanında yapıyor. Cingöz "Peki o zaman bu uçak neden düşdü?" sorusuna ise söyle cevap verdi:

    "Benim aklıma tek neden geliyor. Bir dış etken nedeniyle uçağın düşmesi söz konusu olabilir. Mesela yerden silah atılması, ya da uçağın içinden bir müdahale, bomba patlaması, ya da silah atılması gibi"

    WORLD FOCUS SABIKALI

    Daha önce bu konuyla ilgili birçok araştırma yapan Uğur Dündar ise Atlas Jet'in uçağı kiraladığı World Focus havayollarının sabıkasına dikkat çekiyor. Kanal 24'e konuşan Dündar "Bize bir ihbar geldi. Düşen uçağın da kiralandığı şirket olan World Focus bakım işlemlerini aksatıyor diye. Personel uçuş sırasında yaşanan arızalara rağmen bu uçakların uçurulduğunu ve şirketin bakım ücretinden fedakarlık ettiğini söylüyordu ki araştırmamızda da bu doğru çıktı. Bugünkü kaza büyük ihtimalle pilotaj hatasından ama bu havayolları dünyada sabıkalı bir havayolu. Uçakların kontrolleri kağıt üzerinde yapılıyor." dedi.

     

    Arkadaşları öldü, o kurtuldu

    Doç. Dr. Serkant Ali Çetin de o uçakta olacaktı. Ama o kurtuldu. Çünkü...
     
    İstanbul -Isparta seferinin yapan AtlasJet uçağı Isparta yakınları Keçiborlu'da düştü. Ölen 56 kişi içinde Süleyman Demirel Üniversitesi'ndeki fizik konulu teknoloji projesinin toplantısına giden bilimadamları ve öğretim üyeleri de var. Doğuş Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin biletini öne almayınca ölümden kurtuldu

    BİLETLER İKİ GÜN ÖNCEYE ALINDI

    Devlet Planlama Teşkilatı ile ortak yürütülen ve 10 farklı üniversitenin katılımı ile gerçekleşen teknoloji projesinde görevlendirildikleri için Isparta'ya giden Doğuş Üniversitesi öğretim üyelerinin pazar günü yapılması planlanan programın erken katılma kararı almaları nedeniyle biletlerini de iki önceye aldıkları öğrenildi.

    RÜYASINDA HOCASINI GÖRDÜ

    Pazar günü gitmesi planlanan toplantıya gidecek ekip 4 kişilikti. 4'üncü isim ise Doğuş Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'di. Özel nedenler ile biletinin tarihini değiştirmeyen Çetin, hayatta kaldı.

    Çetin acı haberi sabaha karşı aldığını ve gece yarısı rüyasında Doç. Dr. İskender Çetin gördüğünü ve odasının boş olduğunu söyleyerek, "Rüyamda bir anda panige kapıldım. Koridorda koşmaya başladım ve hocamı aradım. Bir anda kan ter içinde uyandım. Sabaha karşı ölüm haberlerini alınca şok yaşadım. Hepsi birbirinden değerli insanlardı. Onlar sizler, bizler için uğraşıyor, Türkiye için çalışıyorlardı. Özel bir teknoloji projesi için 6 ayda bir düzenlenen ve 10 üniversitenin katılımı ile gerçekleşen bir proje toplantısıydı. Onlar arasında ben de yer alabilirdim fakat özel nedenlerle ben bileti erkene almadım ve iki gün sonra geleceğimi söyledim. Kayıbımız çok büyük" diyerek gözyaşlarını boğuldu. Öğrenciler ise hocalarının kendilerine çok sıcak ve ilgili olduklarını, olanlara inanamadıklarını söyleyerek ağladılar. Üniversite bayraklarını yarıya indirdi.

    Doğuş Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mithat Uysal ise acılarının tarifsiz olduğunu ve söyleyecek söz bulamadıklarını dile getirerek, "Hepimizin Başı Sağolsun" dedi.
     
    Pilotun ailesi sabotaj dedi
    Düşen uçakla ilgili düğüm çözülemedi. Pilotun ailesinden yeni iddialar var;
    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen Atlasjet'e ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in ablası Nevin Öztan, kardeşinin çok iyi bir pilot olduğunu, uçağın pilot hatasından veya teknik arızadan dolayı düştüğüne inanmadıklarını, olayın sabotaj olabileceğini bildirdi.

    Nevin Öztan, sabah erken saatlerde uçağın düştüğü haberini aldıktan sonra büyük bir merak ve tedirginlikle mürettebat ve yolcuların durumunu öğrenmeye çalıştıklarını söyledi. Uçağın kaptan pilotu olan kardeşi Serhat Özdemir ile mürettebat ve yolculardan kurtulan olmadığını duyduklarında gözyaşlarına boğulduklarını belirten Nevin Özdemir, şöyle konuştu:

    ''Evli ve 3 çocuklu olan kardeşim Serhat Özdemir, Antalya'da oturuyordu. Hava Harp Okulu mezunuydu. Aynı zamanda İTÜ elektrik-elektronik mühendisliğini bitirdi. 1981 yılından bu yana pilotluk yapıyordu. 1990 yılında ordudan ayrıldı ve bir süre ABD'de yaşadı. Daha sonra ABD vatandaşı oldu ve çifte pasaport taşımaya başladı. Benim kardeşim profesyonel bir pilottu. Teknik arızası olan bir uçakla kesinlikle uçmazdı. Uçakta öğretim üyeleri de varmış. Uçağın pilot hatasından veya teknik bir arızadan dolayı düştüğüne inanmıyorum. Sabotaj olabilir.'' 

     

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

    İLGİNC BİR BİLGİ (?)

    Atlasjet'in Isparta uçuşları 31 Aralıkta sona erecekti

    Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında uçağı düşen Atlasjet'in, İstanbul ile Isparta arasındaki karşılıklı seferleri, yeterli yolcu kapasitesine ulaşılamaması ve Atlasjet'in zarar etmesi nedeniyle 31 Aralık 2007 tarihinde sona erecekti.AA - Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nın faal duruma gelmesi amacıyla Isparta Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) tarafından Atlasjet ile yapılan protokol neticesinde başlatılan İstanbul-Isparta uçuşlarına ilişkin sözleşme, yeterli ilginin olmaması nedeniyle karşılıklı olarak feshedilmişti.

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oktaysecurity
    oktaysecurity's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2007
    Erkek
    nedense türkiyede iyi işler yapanlar devamlı öldürülüyor. Hani şu 3 gencin ardın sıra intihat etmesi su ile çalışan arabanın temelini atan herif gibi... vs.vs.

    Sade Üye
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

     

    Ölüm uçağına atılan adımlar

    http://www.youtube.com/watch?v=FYCIPUD_tu8

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ultrAsker
    ultrAsker's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ağustos/2005
    Erkek
    Yeter artık lanet olsun nerde dişe dokunur epey ses getirecek bi çalışma yapacak bilim insanımız olsa hemen indiriyorlar kimse de dur demiyo yazık...

    i ve got nothing against god. its his fan club i cant stand.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek
    bisim beden egitimi hocamiz var..ilginc bir adam..elektirigini kendi uretiyor..dogal gazini felan tezek ten kendi uretiyor..gecen yil da arabasini su ile calistirmaya basladi artik..bi arkadas da 'hocam bunu paylassaniz zengin olsaniz' vb. bi soru sordu hocanin cevap 'petrol satan amerika,beni yasatir mi saniyorsun(!)'
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vegapc
    vegapc's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek
    liseden bi arkadaşım vefat etmiş
    annesiyle beraber.
    ALLAH rahmet eylesin
    şaşırdım kaldım

    Selam ve dua ile...
Toplam Hit: 7053 Toplam Mesaj: 25