Üniversite Hocasını Şikayet Etmek
-
hocam ilk öncelikle büyük geçmiş olsun. olay hangi boyutta şuanda bilmiyorum fakat çözüm sürecini kız arkadaşının takıştığı hocayla halletmeye bak. Dekandır, yöktür, rektördür bunlar sana destek yerine köstek olursa(tecrübeyle sabittir).Baktın uyamıyorsunuz, yerel gazete bulup haber yapmasını iste, biraz medyaya yansıtmakla tehdit et, anca o şekil istediklerini yaptırabilirsin.Diğer şikayet yolları sen ne kadar haklı da olsan kapalı.Çünkü üniversitelerimizde kayırma usülu ve yandaşlık var.
-
kocaeliden mezun birisi olarak yorum yapmak istedim. sınavlarda herşey yönetmeliğe göre yapılmıyor zaten.bunu denetleyebilecek birisi de yok zaten özerk kuruluş oldukları için. eğer bir hamle yapacaksan sınav yönetmeliğini okuyup o yönetmelikle aksi bir davranış belirlediğin noktada şikayetini üst makamlara iletebilirsin.önce bölüm başkanlığı sonra öğrenci işleri daha sonrasında dekanlık daha sonrasında da rektörlük şeklinde yürümektedir.
http://odb.kocaeli.edu.tr/yonetmelik_001.php
bir kaç madde yazmışsın bunlar kağıt üzeri uygulamalardır. pek uygulandığını görmedim ben lisans hayatım boyunca. şöyle ki yönetmelikte olan 1 maddede dersten herkes başarısız olursa öğretim görevlisi hakkında soruşturma açılır diyordu. ben birebir şahit oldum geçen yoktu dersi hocaya bişey olmadı. o yüzden o maddelerle ilgili pek bişey yapabileceğini zannetmiyorum. dava açma olayı basit gibi görünse de iyi düşünülmesi gereken bir konu. onun da bir sürü maddeleri vardı (net olarak bilmediğim için buraya yazmıyorum.benim bahsettiğim olay bu sınav vs gibi okulla alakalı olaylar için). hakaret olayıyla ilgili bişeyler yapabilirsin ama kanıt lazımki işin garanti olsun. kagıtla ilgili işlem yaptırıp su ana kadar 1 kişi gördüm dersi gecen. diğer tüm başvurulara gelen cevap kagıdınızda maddi ve manevi hataya rastlanmamıştır oldu.
son olarak kararlı birisisin hocam umarım dilediğin sonuca kavuşursun mevzu hallolur. bir de hukukla ilgili forumlara bakabilirsin. ben zamanında araştırmıştım yararlı bilgiler mevcuttu.
kolay gelsin -
göt ister diye yazmaya geldim :D
