Unreal Engine E Gecmeyi Dusunen Var Mi ?
-
İkinci fotodaki ağaçları beğendim, keşke benim olsa :p
-
Metaverse ile ilgili uygulamalar geliştiriyoruz. Bence kesinlikle Unreal Engine ile devam etmek en mantıklısı olacaktır. Unreal engine ile geliştirdiğin kodları mobil platformlara uyarlayabiliyorsun şu an.
2 ay önce Metaverse de yazdığımız bir toplantı uygulamasını mobil uygulamaya entegre etmeye başladık. Mobil taraf Flutter ile geliştiriliyor.Unreal Engine ile geliştirilen projeler .so (Linux) ve .a (C/C++ Source) dosyasına dönüştürülebiliniyor. Android için JNI (Java Native Interface) kulanarak .so dosyasındaki metodları ya da kodları kullanabiliyoruz. Android Native taraftan unreal engine ile geliştirilen proje çağırılıp daha sonrasında çağırılan projeyi Flutter projesinde çalıştırabiliyoruz. Flutter Engine C/C++ desteklediği için direkt olarak .a ve .so dosyaları ile haberleşebilir. dart FFI ( incelemek için: https://dart.dev/guides/libraries/c-interop ) özelliği ile C/C++ kodları rahatlıkla çağırabiliriz.
Bu konuda daha önce yazdığım makaleden de yola çıkarak https://medium.com/neyasistechnology/flutter-projelerinde-dart-ffi-k%C3%BCt%C3%BCphanesi-kullan%C4%B1larak-c-c-kodu-yazmak-c53d27a5ff97 belirtilen işlemi yapabilmek için FFI en uygun çözüm. Performans kaybı yaşamıyorsunuz direkt olarak işletim sistemi ile haberleştiği için performans olarak çok avantajlı. Mesela daha öncesinde OpenCV ile ilgili bir proje geliştirmiştim kameradan realtime veri alıp işliyorduk. Android ve iOS tarafında opencv nin kütüphaneleri var Android de JAVA dilinde iOS da Swift/Objective-C dilinde. Önce bu kütüphaneleri entegre ettim FPS değeri berbattı. Araştır et vs derken Androidde direkt olarak C/C++ opencv kütüphanesini JDK aracılığıyla uygulamaya ekledim. iOS tarafına da headers olarak ekledim kütüphaneyi. Direkt C/C++ kodlarla haberleşince fps değeri 15-20 den 100-150 ye çıkmıştı. Ben aynı şeyin Unity de de olduğunu düşünüyorum direkt C/C++ değil ve arada çeviriciler var bu da performansı düşürüyor. Elbette günümüz cihazları baya hızlı çalışıyor neredeyse bir bilgisayar kadar ama her telefon da performanslı değil. Son kullanıcıya hitap eden uygulama geliştiriyorsanız performans sizin için çok önemli olmalı bence.Bu işleri Unity ile yapmak daha zor. https://pub.dev/packages/flutter_unity_widget böyle bir kütüphane var denedim performansı efsane düşük. Yani animasyonlar vs çok akıcı değil bunun sebebinin de C# kodunun C/C++'a dönüşümü olduğunu düşünüyorum ya da CLR den dolayı da olabilir. Genel olarak Unity çalışma mantığı konusunda pek bilgim yok .
Bu oyun programlama işinin ilerleyen zamanlarda metaverse evrileceği konusunda bir düşünceniz varsa bence Unreal Engine en uygunu diye düşünüyorum. En azından çevremdekilerden gördüğüm ve alınan aksiyonların neticesinde edindiğim bilgiler. Ben de boşta kaldıkça Unreal Engine ile uygulamalar geliştirmeye başladım. Unreal Engine, Unity'e göre biraz daha zor bunu da dip not olarak söyleyeyim :D
-
sandman bunu yazdı
İkinci fotodaki ağaçları beğendim, keşke benim olsa :p
Hocam agaci ayri bir dosyay alip gonderebilirim. Ama acemi isi bak bastan belirttim zaten
-
MhmdAlmz bunu yazdı
Metaverse ile ilgili uygulamalar geliştiriyoruz. Bence kesinlikle Unreal Engine ile devam etmek en mantıklısı olacaktır. Unreal engine ile geliştirdiğin kodları mobil platformlara uyarlayabiliyorsun şu an.
2 ay önce Metaverse de yazdığımız bir toplantı uygulamasını mobil uygulamaya entegre etmeye başladık. Mobil taraf Flutter ile geliştiriliyor.Unreal Engine ile geliştirilen projeler .so (Linux) ve .a (C/C++ Source) dosyasına dönüştürülebiliniyor. Android için JNI (Java Native Interface) kulanarak .so dosyasındaki metodları ya da kodları kullanabiliyoruz. Android Native taraftan unreal engine ile geliştirilen proje çağırılıp daha sonrasında çağırılan projeyi Flutter projesinde çalıştırabiliyoruz. Flutter Engine C/C++ desteklediği için direkt olarak .a ve .so dosyaları ile haberleşebilir. dart FFI ( incelemek için: https://dart.dev/guides/libraries/c-interop ) özelliği ile C/C++ kodları rahatlıkla çağırabiliriz.
Bu konuda daha önce yazdığım makaleden de yola çıkarak https://medium.com/neyasistechnology/flutter-projelerinde-dart-ffi-k%C3%BCt%C3%BCphanesi-kullan%C4%B1larak-c-c-kodu-yazmak-c53d27a5ff97 belirtilen işlemi yapabilmek için FFI en uygun çözüm. Performans kaybı yaşamıyorsunuz direkt olarak işletim sistemi ile haberleştiği için performans olarak çok avantajlı. Mesela daha öncesinde OpenCV ile ilgili bir proje geliştirmiştim kameradan realtime veri alıp işliyorduk. Android ve iOS tarafında opencv nin kütüphaneleri var Android de JAVA dilinde iOS da Swift/Objective-C dilinde. Önce bu kütüphaneleri entegre ettim FPS değeri berbattı. Araştır et vs derken Androidde direkt olarak C/C++ opencv kütüphanesini JDK aracılığıyla uygulamaya ekledim. iOS tarafına da headers olarak ekledim kütüphaneyi. Direkt C/C++ kodlarla haberleşince fps değeri 15-20 den 100-150 ye çıkmıştı. Ben aynı şeyin Unity de de olduğunu düşünüyorum direkt C/C++ değil ve arada çeviriciler var bu da performansı düşürüyor. Elbette günümüz cihazları baya hızlı çalışıyor neredeyse bir bilgisayar kadar ama her telefon da performanslı değil. Son kullanıcıya hitap eden uygulama geliştiriyorsanız performans sizin için çok önemli olmalı bence.Bu işleri Unity ile yapmak daha zor. https://pub.dev/packages/flutter_unity_widget böyle bir kütüphane var denedim performansı efsane düşük. Yani animasyonlar vs çok akıcı değil bunun sebebinin de C# kodunun C/C++'a dönüşümü olduğunu düşünüyorum ya da CLR den dolayı da olabilir. Genel olarak Unity çalışma mantığı konusunda pek bilgim yok .
Bu oyun programlama işinin ilerleyen zamanlarda metaverse evrileceği konusunda bir düşünceniz varsa bence Unreal Engine en uygunu diye düşünüyorum. En azından çevremdekilerden gördüğüm ve alınan aksiyonların neticesinde edindiğim bilgiler. Ben de boşta kaldıkça Unreal Engine ile uygulamalar geliştirmeye başladım. Unreal Engine, Unity'e göre biraz daha zor bunu da dip not olarak söyleyeyim :D
Dedigim gibi Muhammed, anladigim isler degil pek, ogreniyorum. Bakalim zaman ne gosterecek. Hayirlisi. Forumda arkadaslarin dusuncelerini merak ettim bir sorayim dedim
-
dhmm bunu yazdıMhmdAlmz bunu yazdı
Dedigim gibi Muhammed, anladigim isler degil pek, ogreniyorum. Bakalim zaman ne gosterecek. Hayirlisi. Forumda arkadaslarin dusuncelerini merak ettim bir sorayim dedim
Abi açıkcası mobil uygulamalar heryerde. Metaverse de geliştirdiğin uygulamanın bir de mobil alternatifi olmak zorunda gibi bir şey. İnsanlar hayatın her anında gözlükle etkileşime geçemeyebilir (Şu an) bu durumda telefondan 2d etkileşimde bulunmak isteyebilir. Bence mobil uygulamaya dönüşüm konusu önemli bir konu. Eğlenceli konular bana çok da zor gelmiyor oyun programlama. Oyun programlamanın %65-70'i model oluşturmak vs. vs. Bir çok şeyi zaten oyun motorları hallediyor.
-
Ben 5 senedir Unity Dev olarak çalışıyorum, bu yüzden know-how u bırakmak istemiyorum elim kolum bağlı bir tık. Ama yeni başlayacak olanların Unreal öğrenmesi bence daha faydalı olur. Hem C++ base olduğu için custom oyun motorlarına girişleri rahat olur, hem de arkasında Fortnite gibi dev bir oyun ve fon olan bir firma motoru kolay kolay bırakmaz
-
Tikkyhunter oyununu Direct2D api ile yazana kadar ebem skilmişti. o günden beri başka oyun yazmadım benim de girmem lazım bunlara. Unityde behaviorları falan biraz kullandım. Araba yarışı falan yazacak kadar biliyorum ama sanırım asıl en kralı unreal şu anda
-
Hazır konusu açılmışken unreal ögrenmek için önerileriniz nedir?
cpp bilen biri için ne kadar sürer
-
Unity geri yapti ama hala yeni plani aciklamadi. Insanlarin tutumu yeni plana gore sekillenecek bence.
Buyuk firmalar yas tahtaya basmazlar su vakitten sonra. Gunun birinde Unreal da ayni seyi yapabilir dusuncesi yuzunden kitlenin godot'a kayacagini dusunuyorum ben. Godot bu surecte sicrama yasayacaktir.
Blender da benzer sekilde buyudu, buyuk oyun firmalari para yatirdikca cok seker bi yazilim halini aldi.
Eger PC icin yuksek kalite isler kovalayacaksaniz Unreal mantikli. Yok mobil takiliyoruz, hyper casual, hibrit casual cizgisindeyiz zaten diyorsaniz godot bence gayet mantikli bir secenek.
-
zaman içinde geçecek herkes ama mobile kısmı unrealin Allaha emanet diyorlar..
Ben googledan bir attack bekliyorum youtube üzerinden oyun oynatacaklar galiba,
geri adım attılar dedin link var mı acaba