folder Tahribat.com Forumları
linefolder İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
linefolder Unreal Engine E Gecmeyi Dusunen Var Mi ?



Unreal Engine E Gecmeyi Dusunen Var Mi ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    İkinci fotodaki ağaçları beğendim, keşke benim olsa :p


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek

    Metaverse ile ilgili uygulamalar geliştiriyoruz. Bence kesinlikle Unreal Engine ile devam etmek en mantıklısı olacaktır. Unreal engine ile geliştirdiğin kodları mobil platformlara uyarlayabiliyorsun şu an.

    2 ay önce Metaverse de yazdığımız bir toplantı uygulamasını mobil uygulamaya entegre etmeye başladık. Mobil taraf Flutter ile geliştiriliyor. 

     

    Unreal Engine ile geliştirilen projeler .so (Linux) ve .a (C/C++ Source) dosyasına dönüştürülebiliniyor. Android için JNI (Java Native Interface) kulanarak .so dosyasındaki metodları ya da kodları kullanabiliyoruz. Android Native taraftan unreal engine ile geliştirilen proje çağırılıp daha sonrasında çağırılan projeyi Flutter projesinde çalıştırabiliyoruz. Flutter Engine C/C++ desteklediği için direkt olarak .a ve .so dosyaları ile haberleşebilir. dart FFI ( incelemek için: https://dart.dev/guides/libraries/c-interop  ) özelliği ile C/C++ kodları rahatlıkla çağırabiliriz.

    Bu konuda daha önce yazdığım makaleden de yola çıkarak https://medium.com/neyasistechnology/flutter-projelerinde-dart-ffi-k%C3%BCt%C3%BCphanesi-kullan%C4%B1larak-c-c-kodu-yazmak-c53d27a5ff97 belirtilen işlemi yapabilmek için FFI en uygun çözüm. Performans kaybı yaşamıyorsunuz direkt olarak işletim sistemi ile haberleştiği için performans olarak çok avantajlı. Mesela daha öncesinde OpenCV ile ilgili bir proje geliştirmiştim kameradan realtime veri alıp işliyorduk. Android ve iOS tarafında opencv nin kütüphaneleri var Android de JAVA dilinde iOS da Swift/Objective-C dilinde. Önce bu kütüphaneleri entegre ettim FPS değeri berbattı. Araştır et vs derken Androidde direkt olarak C/C++ opencv kütüphanesini JDK aracılığıyla uygulamaya ekledim. iOS tarafına da headers olarak ekledim kütüphaneyi. Direkt C/C++ kodlarla haberleşince fps değeri 15-20 den 100-150 ye çıkmıştı. Ben aynı şeyin Unity de de olduğunu düşünüyorum direkt C/C++ değil ve arada çeviriciler var bu da performansı düşürüyor. Elbette günümüz cihazları baya hızlı çalışıyor neredeyse bir bilgisayar kadar ama her telefon da performanslı değil. Son kullanıcıya hitap eden uygulama geliştiriyorsanız performans sizin için çok önemli olmalı bence.

     

    Bu işleri Unity ile yapmak daha zor. https://pub.dev/packages/flutter_unity_widget böyle bir kütüphane var denedim performansı efsane düşük. Yani animasyonlar vs çok akıcı değil bunun sebebinin de C# kodunun C/C++'a dönüşümü olduğunu düşünüyorum ya da CLR den dolayı da olabilir. Genel olarak Unity çalışma mantığı konusunda pek bilgim yok .

     

    Bu oyun programlama işinin ilerleyen zamanlarda metaverse evrileceği konusunda bir düşünceniz varsa bence Unreal Engine en uygunu diye düşünüyorum. En azından çevremdekilerden gördüğüm ve alınan aksiyonların neticesinde edindiğim bilgiler. Ben de boşta kaldıkça Unreal Engine ile uygulamalar geliştirmeye başladım. Unreal Engine, Unity'e göre biraz daha zor bunu da dip not olarak söyleyeyim :D


    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    sandman bunu yazdı

    İkinci fotodaki ağaçları beğendim, keşke benim olsa :p

    Hocam agaci ayri bir  dosyay alip gonderebilirim. Ama acemi isi bak bastan belirttim zaten


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    MhmdAlmz bunu yazdı

    Metaverse ile ilgili uygulamalar geliştiriyoruz. Bence kesinlikle Unreal Engine ile devam etmek en mantıklısı olacaktır. Unreal engine ile geliştirdiğin kodları mobil platformlara uyarlayabiliyorsun şu an.

    2 ay önce Metaverse de yazdığımız bir toplantı uygulamasını mobil uygulamaya entegre etmeye başladık. Mobil taraf Flutter ile geliştiriliyor. 

     

    Unreal Engine ile geliştirilen projeler .so (Linux) ve .a (C/C++ Source) dosyasına dönüştürülebiliniyor. Android için JNI (Java Native Interface) kulanarak .so dosyasındaki metodları ya da kodları kullanabiliyoruz. Android Native taraftan unreal engine ile geliştirilen proje çağırılıp daha sonrasında çağırılan projeyi Flutter projesinde çalıştırabiliyoruz. Flutter Engine C/C++ desteklediği için direkt olarak .a ve .so dosyaları ile haberleşebilir. dart FFI ( incelemek için: https://dart.dev/guides/libraries/c-interop  ) özelliği ile C/C++ kodları rahatlıkla çağırabiliriz.

    Bu konuda daha önce yazdığım makaleden de yola çıkarak https://medium.com/neyasistechnology/flutter-projelerinde-dart-ffi-k%C3%BCt%C3%BCphanesi-kullan%C4%B1larak-c-c-kodu-yazmak-c53d27a5ff97 belirtilen işlemi yapabilmek için FFI en uygun çözüm. Performans kaybı yaşamıyorsunuz direkt olarak işletim sistemi ile haberleştiği için performans olarak çok avantajlı. Mesela daha öncesinde OpenCV ile ilgili bir proje geliştirmiştim kameradan realtime veri alıp işliyorduk. Android ve iOS tarafında opencv nin kütüphaneleri var Android de JAVA dilinde iOS da Swift/Objective-C dilinde. Önce bu kütüphaneleri entegre ettim FPS değeri berbattı. Araştır et vs derken Androidde direkt olarak C/C++ opencv kütüphanesini JDK aracılığıyla uygulamaya ekledim. iOS tarafına da headers olarak ekledim kütüphaneyi. Direkt C/C++ kodlarla haberleşince fps değeri 15-20 den 100-150 ye çıkmıştı. Ben aynı şeyin Unity de de olduğunu düşünüyorum direkt C/C++ değil ve arada çeviriciler var bu da performansı düşürüyor. Elbette günümüz cihazları baya hızlı çalışıyor neredeyse bir bilgisayar kadar ama her telefon da performanslı değil. Son kullanıcıya hitap eden uygulama geliştiriyorsanız performans sizin için çok önemli olmalı bence.

     

    Bu işleri Unity ile yapmak daha zor. https://pub.dev/packages/flutter_unity_widget böyle bir kütüphane var denedim performansı efsane düşük. Yani animasyonlar vs çok akıcı değil bunun sebebinin de C# kodunun C/C++'a dönüşümü olduğunu düşünüyorum ya da CLR den dolayı da olabilir. Genel olarak Unity çalışma mantığı konusunda pek bilgim yok .

     

    Bu oyun programlama işinin ilerleyen zamanlarda metaverse evrileceği konusunda bir düşünceniz varsa bence Unreal Engine en uygunu diye düşünüyorum. En azından çevremdekilerden gördüğüm ve alınan aksiyonların neticesinde edindiğim bilgiler. Ben de boşta kaldıkça Unreal Engine ile uygulamalar geliştirmeye başladım. Unreal Engine, Unity'e göre biraz daha zor bunu da dip not olarak söyleyeyim :D

    Dedigim gibi Muhammed, anladigim isler degil pek, ogreniyorum. Bakalim zaman ne gosterecek. Hayirlisi. Forumda arkadaslarin dusuncelerini merak ettim bir sorayim dedim


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek
    dhmm bunu yazdı
    MhmdAlmz bunu yazdı

    Dedigim gibi Muhammed, anladigim isler degil pek, ogreniyorum. Bakalim zaman ne gosterecek. Hayirlisi. Forumda arkadaslarin dusuncelerini merak ettim bir sorayim dedim

    Abi açıkcası mobil uygulamalar heryerde. Metaverse de geliştirdiğin uygulamanın bir de mobil alternatifi olmak zorunda gibi bir şey. İnsanlar hayatın her anında gözlükle etkileşime geçemeyebilir (Şu an) bu durumda telefondan 2d etkileşimde bulunmak isteyebilir. Bence mobil uygulamaya dönüşüm konusu önemli bir konu. Eğlenceli konular bana çok da zor gelmiyor oyun programlama. Oyun programlamanın %65-70'i model oluşturmak vs. vs. Bir çok şeyi zaten oyun motorları hallediyor.


    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rave
    rave's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ekim/2015
    Erkek

    Ben 5 senedir Unity Dev olarak çalışıyorum, bu yüzden know-how u bırakmak istemiyorum elim kolum bağlı bir tık. Ama yeni başlayacak olanların Unreal öğrenmesi bence daha faydalı olur. Hem C++ base olduğu için custom oyun motorlarına girişleri rahat olur, hem de arkasında Fortnite gibi dev bir oyun ve fon olan bir firma motoru kolay kolay bırakmaz 


    >wanting it to be easy -47440506
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Tikkyhunter oyununu Direct2D api ile yazana kadar ebem skilmişti. o günden beri başka oyun yazmadım benim de girmem lazım bunlara. Unityde behaviorları falan biraz kullandım. Araba yarışı falan yazacak kadar biliyorum ama sanırım asıl en kralı unreal şu anda


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Hazır konusu açılmışken unreal ögrenmek için önerileriniz nedir?

    cpp bilen biri için ne kadar sürer


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NmC
    NmC's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2008
    Erkek

    Unity geri yapti ama hala yeni plani aciklamadi. Insanlarin tutumu yeni plana gore sekillenecek bence.

    Buyuk firmalar yas tahtaya basmazlar su vakitten sonra. Gunun birinde Unreal da ayni seyi yapabilir dusuncesi yuzunden kitlenin godot'a kayacagini dusunuyorum ben. Godot bu surecte sicrama yasayacaktir. 

    Blender da benzer sekilde buyudu, buyuk oyun firmalari para yatirdikca cok seker bi yazilim halini aldi.

    Eger PC icin yuksek kalite isler kovalayacaksaniz Unreal mantikli. Yok mobil takiliyoruz, hyper casual, hibrit casual cizgisindeyiz zaten diyorsaniz godot bence gayet mantikli bir secenek.


    There are 10 types of people in the world. Those who knows binary and those who dont...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akmarky
    akmarky's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ağustos/2012
    Erkek

    zaman içinde geçecek herkes ama mobile kısmı unrealin Allaha emanet diyorlar..

    Ben googledan bir attack bekliyorum youtube üzerinden oyun oynatacaklar galiba,

    geri adım attılar dedin link var mı acaba

Toplam Hit: 1484 Toplam Mesaj: 26
unity unreal engine unity