Usb Belleğe Linux Kurcam. Ne Öneririniz?
-
elimde 30 gb harddisk, 96 mb ram , ve pentium4 işletim sistemli bir adet pc
+1gb usb bellek var.
pc nin içi dışı virüsten trojandan geçilmiyor.senelerdir bilgisayarı yavaşlatıyo diye ne antivirüs kullandım nede wuamguards ı çalıştırdım.intrnet bankacılığıyla falan işim olmadığı için içim rahat.girselerde önmli dil diye düşündüm.yılda 3-4 kez format atıyorum.her attığımda müzik arşivim sil yedekle tekrar yükle bıktım..
şimdi şöyle diyorum.bir usb belleğe linux kurayım.pc usbdeki linuxtan çalışsın.format atıncada usbye atarım.harddiski yedekle sil tekrar kur olmaz.bi işe yarar mı bu yöntem?başka ne yapabilirim bıktım artık format atmaya.
google a baktım slax6 kur fln diyen var.ama bende daha önce hiç linuxla çalışmadım.nası yapçaz yardıma ihtiyacım var
-
Hoca o bilgisayarı nasıl kullanıyon ya özelliklere bak :I
+ 1 gb belleğe kurulmaz bence işletim sistemi :I
+
Sen orda donanımların özelliklerini saymışın ama işletim sistemi demişin orda yanlışın var.
-
hoca güzel demişsin, forumda verilmişti bir ara; araştırırsan bulabilirsin...
yanlış anlamış olabilirim mantığı ile edit: hoca sen direk hdd ye linux kursana ne kasıyorsun :|
bende os yi usb bellekten kurcan diye anladım :|
-
Hacı bence USB den sistemi çalıştıracağın için bence makina Ram a ihtiyaç duuyar bence senin 96MB lık RAM çok az gelir diye düşünüyorum.USB den çalışan windowslar var onları denesen.Forumda arattır var birhayli.
-
Bu ram ile usb ve cd den çalışan işletim sistemi işinden vazgeç bence
-
söyleyinde bişey bende kurmayı planlıodum 120lik bellege :)
-
bayzin bunu yazdı:
-----------------------------Hoca o bilgisayarı nasıl kullanıyon ya özelliklere bak :I
=>en fazla çalıştırdığı oyun empire earth daha ötesi yok.ama benim oyunla fln işim yok daha çok internette sörf için yetiyo bana
+ 1 gb belleğe kurulmaz bence işletim sistemi :I
=>ben googledan baktım 128 mb büyüklüğünde de var
Sen orda donanımların özelliklerini saymışın ama işletim sistemi demişin orda yanlışın var.
=> doğru işlemcim p4, işletim sistemi windows xp şuan
----------------------------- -
3-5 sene öncenin linuxunu kur direk makinaya, son sürümlerden kaçın, linux kurarsan 3 ayda 1 format atmaya ihtiyacın kalmaz...
-
ben kesin flash belleğe kurcam.şuan slaxa aklım yattı ama bellekten çalışması için bios ayarı fln grekiyomuş.bide bellek illa fat sistminde biçimlendirilcekmiş
gene kafam karıştı.incik boncuk işler.
edit:şuan 189 mb büyüklüğünde .tar uzantılı bi slax indiriyom hayırlısı bakalım
-
pardus 1 minimum 256 MB RAM istiyo bende hiçmi çalışmaz acaba?
-
ya hacı gittigidiyor da sd ram lere bak, 512 likler 30 40 ytl arası. al bitane rahat et. ramini biraz yükselt, rahat et
