Usb To Nokia Şarj Olur Mu?
-

http://www.walrus.com/~raphael/html/usb_charge.html
Linkte bişeyler yazıyo ama nasıl yaparım bunu olur mu yani voltaj falan fazla gelmez mi?
-
hyr fazla glemez genelde 12 v
-
onu bilmem de son sürüm tüm cep telefonları usb den şarj oluyor benim samsung da öyle usb den şarj ediyorum
bide yakında bir kuruluş mini usb yi hem şarj için hemde veri aktarımı için tek tip olarak ayarlıcakmış tüm cep telefonları
miniUSB ye sahip olmak zorunda olacak yani bu da her şarj ın birbirine uyması anlamına gelio =)
+
o yapmaya çalıştın şey olur xD
-
ugurben bunu yazdı:
-----------------------------
hyr fazla glemez genelde 12 v
-----------------------------ne yaptın yahu. 12 volta patlar telefon.
nokia telefonlar 3.6 voltla şarz olurlar. usb ler ise 5volt. bi gerilim bölücüyle çok rahat yaparsın.
linke bakıyım dur bi.
edit: linkte bişey yazmıyoki
-
ben bi tane usb kablosu görmüştüm n70 için, telefona bağlanan yerinde bi de şarj başlığı wardı. heralde böyle oluyor o da..
-
ben de onu diyorum usb 5v nokia şarjı 3.7v araya drenç koymam gerekiyo da kaç ohm olması lazım
arkadaş bi diyot koymuş galiba sitede
-
arkadaşım bimekste nokia telefonlar için usb şarz kablosu vardı 4 yada 6 tl git al :D
-
PlatypuS bunu yazdı:
-----------------------------
ben de onu diyorum usb 5v nokia şarjı 3.7v araya drenç koymam gerekiyo da kaç ohm olması lazım
arkadaş bi diyot koymuş galiba sitede
-----------------------------
multimetren varsa telefona giren o muhabbetin iki ucundaki direnç değerini ölç önce. mesela atıyorum 370 ohm.daha sonra ona seri 130 ohm bağlayıp, direncin diğer ucunu usb nin bir ucuna bağlayacaksın.
5 voltun 1.3 voltunu direnç aldı. kalan kısmını ise yani 3.7 voltunu usb aldı.
dikkat: ama bütün bu hesaplar sadece gerilim üzerinden yapıldığından, telefona elbette zarar verecektir. bataryanın dc değerle dolması, saatte çektiği akım değeri, +- gerilim oynamaları,güç değerleri vs. hiçbirini gözönünde tutmadık.
-
Kasmayın boşuna...
5 liraya her yerde satılıyor..Hem nokia değil bütün modeller için
-
archair23 bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşım bimekste nokia telefonlar için usb şarz kablosu vardı 4 yada 6 tl git al :D
-----------------------------alet 6 lira + otobus bileti gidiş geliş 3 lira = 9 lira
bozuk usb fare 0 lira + bozuk nokia şarj 0 lira + televizyoncu veya benzeri bi tamirciden alacağım 1 tane drenç 0 lira = 0 lira (topla çarp çıkar 0 lira):D
bişeylerle uğraşmak paha biçilemez :D
+ bide otobüs biletine şu anda bulgaristanda olduğum için türkiye deki bimeks e gitmeyi katmıyorum :D
-
archair23 bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşım bimekste nokia telefonlar için usb şarz kablosu vardı 4 yada 6 tl git al :D
-----------------------------hocam burası tahribat kendi teknolojimizi kendimiz geliştiririz 4-6 tl vermeyiz :D
