Usb To Nokia Şarj Olur Mu?
-
celik bunu yazdı:
-----------------------------
archair23 bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşım bimekste nokia telefonlar için usb şarz kablosu vardı 4 yada 6 tl git al :D
-----------------------------hocam burası tahribat kendi teknolojimizi kendimiz geliştiririz 4-6 tl vermeyiz :D
-----------------------------gozumsun :D
-
PlatypuS bunu yazdı:
-----------------------------archair23 bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşım bimekste nokia telefonlar için usb şarz kablosu vardı 4 yada 6 tl git al :D
-----------------------------alet 6 lira + otobus bileti gidiş geliş 3 lira = 9 lira
bozuk usb fare 0 lira + bozuk nokia şarj 0 lira + televizyoncu veya benzeri bi tamirciden alacağım 1 tane drenç 0 lira = 0 lira (topla çarp çıkar 0 lira):D
bişeylerle uğraşmak paha biçilemez :D
+ bide otobüs biletine şu anda bulgaristanda olduğum için türkiye deki bimeks e gitmeyi katmıyorum :D
-----------------------------yapabiliyorsan yap hocam birşeyler ters gidince telefonundan olma sonrada sölemedi deme 0 tl güzel yap bakalım yapablirsen :D herkes kendi şansını kendi çıkartır :D
-


Aletin yapımı ve çalışma mantığı ise temel olarak şu şekilde:
USB'den şarj olan cihazlar bilgisayarınızın USB portundan gelen 5v enerjiyle şarj olabilecek şekilde yapılmışlardır. Ama piyasada 5v'luk bir pil veya batarya bulamazsınız. Bu şarj aletinin yaptığı; akımı, 7.5v ila 20v arasında bir değerden sabit 5v'a indiren küçük bir akım regülatörü sayesinde 5v'a indirmek ve USB girişine vermek.Bunu için gereken elektrikçilerden temin edebileceğiniz yukarda yazdığım özelliklerde bir akım regülatörü, USB portu girişi, 9v pilin bağlanabileceği bir giriş ve 3-5 cm kablo.Bağlanıtları aşşağıdaki gibi yaptıktan sonra üstüne bir miktar uhu veya tutkal sürerek bağlantıları sabitleyebilirsiniz.

nasıl bağlamalı

gereken malzemeler
şarj aleti
Dipnot:Yapacağınız şarj aleti,USB'den şarj olan her cihazı şarj etmeyebilir.bütün usb cihazlarınızı bununla şarj edebilirsiniz :) güzel çalışma olmuşalıntıdır.. -
bladex38 bunu yazdı:
-----------------------------pille cep telefonu şarj etme, zihniyete bak :D:D
-
celik bunu yazdı:
-----------------------------
bladex38 bunu yazdı:
-----------------------------pille cep telefonu şarj etme, zihniyete bak :D:D
-----------------------------:) sen ilkokulu bitirmedin galiba fen derslerinden bi habersin anlaşılan olay sadece voltajı 5 volta sabitlemek kullanılan pil 9 voltluk bir pil transistör ile voltaj 5 volta sabitlenip normal bilgisayarın usb üzerinden vermiş olduğu doğru akımı vermektedir bunun pille filan bir ilgisi yok ;)
-
Eski mouse 0 lira, eski şarz ucu 0 lira, direnç 0 lira yanlış hesaplama sonucu bataryanın bozulması
( şarz tutmaması ) 25 lira daha da ilerisi telefonun arızalanması 100-500 tl ( modele göre değişir ) bence macera aramaya hiç gerek yok 5-6 liralık malzeme için..
-
diyot koymasının sebebi bataryanında iletime geçmesini engellemek sadece bataryaya gidişi sağlama almış..
atladığınız bir olay var oda akım gerilim bölücüyle yaptın böldün gerilimi peki ya akım?
-
bladex38 bunu yazdı:
-----------------------------
celik bunu yazdı:
-----------------------------
bladex38 bunu yazdı:
-----------------------------pille cep telefonu şarj etme, zihniyete bak :D:D
-----------------------------:) sen ilkokulu bitirmedin galiba fen derslerinden bi habersin anlaşılan olay sadece voltajı 5 volta sabitlemek kullanılan pil 9 voltluk bir pil transistör ile voltaj 5 volta sabitlenip normal bilgisayarın usb üzerinden vermiş olduğu doğru akımı vermektedir bunun pille filan bir ilgisi yok ;)
-----------------------------Hocam sen mevzuyu anlamadin, adam pille pil şarj etme durumuna gülmüş :D
-
Yanlış hatırlamıyorsam Lithium ion piller ve özellikle nokia telefonlarda , karedalga ile tetiklemeli olarak şarj ediliyor , usbden alınan direk dc gerilim ile nasıl şarj edebileceksiniz :| Hadi bağladınız bıraktınız diyelim ne kadar uzun süre gidecek şarjı oda var.
