Uydu Alıcısı Sorunu
-
Apartmanın ortak çanağı var her daireye bir adet uydu çıkışı geliyor ve boş port yok.Biz evde 2 odada tv kullanıyoruz.2 Uydu alıcısı kullanmamız mümkün müdür? Mümkünse bu konu hakkında bilgilerinizi bekliyorum :)
-
sizin eve gelen kablo ucuna Dağıtıcı bağlayın onu kullanın Uydu satan elektronikçilerde vardır onunla halledersin.
-
Dr_X bunu yazdı:
-----------------------------
sizin eve gelen kablo ucuna Dağıtıcı bağlayın onu kullanın Uydu satan elektronikçilerde vardır onunla halledersin.
-----------------------------ancak bir tv de ne izlersen diğerinde de onu izlemek zorunda kalıyorsun bu durumda değilmi hocam
-
Bazı insanlar tek çıkışın çoğaltılıp 2 uyduda kullanılmayacağını kullanıldığında uydu alıcılarını bozduğunu söylüyorlar.O yüzden kafama takıldı benimde ne kadar doğru ne kadar yanlış bir bilgim yok tabi.Sadece Digitürk kullanabilceğimizi söylediler onların cihazlarında bir sorun olmuyormuş.
-
myblackworldweb bunu yazdı:
-----------------------------
Dr_X bunu yazdı:
-----------------------------
sizin eve gelen kablo ucuna Dağıtıcı bağlayın onu kullanın Uydu satan elektronikçilerde vardır onunla halledersin.
-----------------------------ancak bir tv de ne izlersen diğerinde de onu izlemek zorunda kalıyorsun bu durumda değilmi hocam
-----------------------------myblackworldweb hocam doğru söylüyor aynen böyle oluyor
bunun tek bi yöntemi var
çanağın elembi denen bi zımbırtısı var onu çift çıkışlı ile değişitirip ikinci kabloyu çekiyorsun 2. uyduyu kullanıyorsun bağımsız olarak
-
myblackworldweb bunu yazdı:
-----------------------------
Dr_X bunu yazdı:
-----------------------------
sizin eve gelen kablo ucuna Dağıtıcı bağlayın onu kullanın Uydu satan elektronikçilerde vardır onunla halledersin.
-----------------------------ancak bir tv de ne izlersen diğerinde de onu izlemek zorunda kalıyorsun bu durumda değilmi hocam
-----------------------------Ben bu durumu istemiyorum işte 2 tv de farklı kanallar izlemek istiyoruz.
-
Hayır öyle olmaz Tek Receiver Olursa dediğin olur hocam. detaylı şekilde kalıcı çözüm için şöyle anlatayım size.
Evde kaç odan var ise , ya 1/2 ya 1/4 yada 1/8 pasif 5-2150 mhz veya 950-2150 mhz splitter(bölücü) kullanacaksın. ama pasif olmalı. yani her uç'dan receiver'ın lnb besleme voltajı geçebilmeli. eğer aktif splitter kullanırsan , bu tip spiltter'ler sadece 1 uç'dan voltaj geçişine izin verir. sende receiver'ı dolaştıracağın için 1 oda hariç diğerlerinde lnb'yi besleyemeyeceğin için yayın seyredemezsin. ama dikkatli olmak lazım. bu spiltter'a aynı anda sadece bir receiver bağlaki , lnb'ye aynı anda birden fazla receiver voltajı gitmesin.
bu spiltterin çıkış uçlarında boş kalan uç olursa , 75 ohm sonlandırıcı tak. ayrıca eğer dağıtımdan kaynaklanan kayıpların çok olur , görüntülerde donmalar olursa, prizleri iptal et. direkt kablo çık. çünki prizlerde illa bir kayıp olur. hele hele standartlar dışında üretilmiş prizlerde...
ama bu durum olursa ben sana nasıl bağlantı yapman gerektiğini anlatırım. ama dağıtımdan yana problemin olmaz ise prizler daha pratik olur. -
Hocam antenden gelen kabloyu ayırıcı ile (uyducularda bulunur) 2'ye ayır. birini bir odaya diğerini 2. odaya uzat. yalnız sana 2. bir receiver gerek..
-
zalimadam bunu yazdı:
-----------------------------
myblackworldweb bunu yazdı:
-----------------------------
Dr_X bunu yazdı:
-----------------------------
sizin eve gelen kablo ucuna Dağıtıcı bağlayın onu kullanın Uydu satan elektronikçilerde vardır onunla halledersin.
-----------------------------ancak bir tv de ne izlersen diğerinde de onu izlemek zorunda kalıyorsun bu durumda değilmi hocam
-----------------------------myblackworldweb hocam doğru söylüyor aynen böyle oluyor
bunun tek bi yöntemi var
çanağın elembi denen bi zımbırtısı var onu çift çıkışlı ile değişitirip ikinci kabloyu çekiyorsun 2. uyduyu kullanıyorsun bağımsız olarak
-----------------------------Yani buda apartmanın ortak çanağında mümkün olmayan birşey sanırım.Zaten bir sürü port var hepsi dolu her daireye bir adet vermişler malesef.Sanırım kendi antenimizi kurmak zorunda kalıcağız yada Digitürk e geçmek zorundayız :)
-

Hocam bunu Kullanacaksın. Ne LNB Çoklayıcısı felan... En basit çözümü budur. 2 farklı Cihazı aynı anda çalıştırır...
-
boş port yoksa sağlıklı bir cözümü yok kabloyu splitter la 2 ye bölersen 2 uydu alıcısın aynı anda izlemeye başladığında sorun olmaya başlayacaktır.
eğer splitter la bölebilseler kimse gidip port sayısı fazla multiswitch almaz aynı anda aynı kannalları izleyeceksen durum farklı :) en kesin cözüm balkona uydu bağla, multiswitch boz yenisi alınırken port sayısı fazla olandan aldır, apartmanda boş daire varsa kullan
