Uydu Alıcısı Sorunu
-
Dr_X bunu yazdı:
-----------------------------
Hayır öyle olmaz Tek Receiver Olursa dediğin olur hocam. detaylı şekilde kalıcı çözüm için şöyle anlatayım size.
Evde kaç odan var ise , ya 1/2 ya 1/4 yada 1/8 pasif 5-2150 mhz veya 950-2150 mhz splitter(bölücü) kullanacaksın. ama pasif olmalı. yani her uç'dan receiver'ın lnb besleme voltajı geçebilmeli. eğer aktif splitter kullanırsan , bu tip spiltter'ler sadece 1 uç'dan voltaj geçişine izin verir. sende receiver'ı dolaştıracağın için 1 oda hariç diğerlerinde lnb'yi besleyemeyeceğin için yayın seyredemezsin. ama dikkatli olmak lazım. bu spiltter'a aynı anda sadece bir receiver bağlaki , lnb'ye aynı anda birden fazla receiver voltajı gitmesin.
bu spiltterin çıkış uçlarında boş kalan uç olursa , 75 ohm sonlandırıcı tak. ayrıca eğer dağıtımdan kaynaklanan kayıpların çok olur , görüntülerde donmalar olursa, prizleri iptal et. direkt kablo çık. çünki prizlerde illa bir kayıp olur. hele hele standartlar dışında üretilmiş prizlerde...
ama bu durum olursa ben sana nasıl bağlantı yapman gerektiğini anlatırım. ama dağıtımdan yana problemin olmaz ise prizler daha pratik olur.
-----------------------------Yanlış anlamadıysam 2 uydu alıcısını aynı anda açamıyacağım değil mi?
bu arada durumu anlatan ufak bi resim koyıym.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/10/14857.jpg
-
Evet aynı anda 2 sini bölerek kullanamassın çünkü lnb ye her kanalda aynı voltaj gitmez 2 farklı voltaj da aynı anda gitmeyeceğine göre sürekli sorun olur anlayacağın
-
kocak33 bunu yazdı:
-----------------------------
Evet aynı anda 2 sini bölerek kullanamassın çünkü lnb ye her kanalda aynı voltaj gitmez 2 farklı voltaj da aynı anda gitmeyeceğine göre sürekli sorun olur anlayacağın
-----------------------------Konunun son noktası bu sanırım.Sorunumun çözümü tek çıkışta mümkün değil.Ya mecburen digitürk e geçiş yapıcağım yada 2.uyduyu kurmak zorunda kalıcam.
-
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/10/15624.jpg
Şu olay olmuyor mu hocam?
-
apartmanin uydu cikisinda hic bos yer yok tek cikisa mahkumuz diyosun ya..
o size gelen tek cikisi ciftli yapsan 2. bir kablo ceksen ve o ikinci kabloyu da 2. tvye taksan..
yine mi olmaz ?
sacmalamadim dimi lan :|
-
MaTRaX bunu yazdı:
-----------------------------
apartmanin uydu cikisinda hic bos yer yok tek cikisa mahkumuz diyosun ya..
o size gelen tek cikisi ciftli yapsan 2. bir kablo ceksen ve o ikinci kabloyu da 2. tvye taksan..
yine mi olmaz ?
sacmalamadim dimi lan :|
-----------------------------sacmaladın :)
orda ciftli yapmakla eve geldikten sonra cifti yapmak arasında fark yok
-
yanak bunu yazdı:
-----------------------------
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/10/15624.jpg
Şu olay olmuyor mu hocam?
-----------------------------oluyor da aynı anda açılmıyor işte bir odada tv açıkken diğerinde kapalı olması lazım bu splitter durumunda.
