Uyurken Depremi Farketmek
-
beyler bir önlem almak lazım
uyurken nasıl farkedebiliriz deprem olduğunu?
misal bazen oda kapısını fln kitlerim evde yaşayanlar kapıyı kırmak zorunda kalabilir o anda
ilk önlemi oda kapısını kilitlememe ile aldım
var mı bir öneriniz?
ne bileyim hırsız alarmı gibi deprem olunca yüksek sesle çalan siren sesi çıkaran cihazlar fln? -
bütün dolapları kütüphaneyi, duvarda asılı çerçeveleri falan duvara sabitemek lazım, deprem anında herahngi bişey üzerimize düşebilir
-
"Kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek."
tedbir her zaman iyidir hocam. İlk yapacağın şey depreme dayanlılık raporu al, deprem sigortası yaptır, acil yardım çantaları koy, vitron dolap vs sabitle. Onun haricinde o dediğin cihazların işe yaradığını pek zannetmğyorum, ha eşşek yüküyle para verdiklerin bile 10 sn önce anca haber veriyormuş öyle duydum ne kadar doğruysa.
-
bazen insan derin uykuda olabiliyor top patlasa savaş çıksa duyamayabilir insan
belki siren sesi bir işe yarayabilir
eşyaları sabitleme işi zor iş
deprem raporunu bende düşündüm nereye başvuracaz
birde şu çelik konstrüksiyon evler depremde hasar alır mı? yani yıkılma tehlikesi var mı?
Allahtan ev müstakil etrafta pek ev yok :) -
DaveReed bunu yazdı
bazen insan derin uykuda olabiliyor top patlasa savaş çıksa duyamayabilir insan
belki siren sesi bir işe yarayabilir
eşyaları sabitleme işi zor iş
deprem raporunu bende düşündüm nereye başvuracaz
birde şu çelik konstrüksiyon evler depremde hasar alır mı? yani yıkılma tehlikesi var mı?
Allahtan ev müstakil etrafta pek ev yok :)sigorta için : www.dask.gov.tr/200.html
zor mor deme hocam sabitle. altı üsü 2 vida takcan şakaya gelmez valla. yatağa titreşim bağla hacı o cihazdan da alırsan bağla dicem de zaten depremde de sallanıcan bu olmadı :D
sirene uyanırım diyosan al dicem de nerden bulcan + olduğundan çalıştığından emin değilim.
daha japonlar yapamamış a.q kedi köpek havlayıp koşuşuyomuş da nerden uyancan ona da.
laf döndü dolaştı gene geldi bak, kaderinde varsa uyanamazsın zaten
-
cenabet girme yatağa
-
joe_black bunu yazdı
sigorta için : www.dask.gov.tr/200.html
zor mor deme hocam sabitle. altı üsü 2 vida takcan şakaya gelmez valla. yatağa titreşim bağla hacı o cihazdan da alırsan bağla dicem de zaten depremde de sallanıcan bu olmadı :D
sirene uyanırım diyosan al dicem de nerden bulcan + olduğundan çalıştığından emin değilim.
daha japonlar yapamamış a.q kedi köpek havlayıp koşuşuyomuş da nerden uyancan ona da.
laf döndü dolaştı gene geldi bak, kaderinde varsa uyanamazsın zaten
normalde uçan kuştan haberim olur en ufak sese bile uyanırım hatta gece yarısı, sabaha karşı fln evi kontrol ederim
ama olur mu olur güzel bir rüya görüyorumdur bölmek istemem depremde olsa :)
çok mühim bir mevzu bu depremWALLACEs bunu yazdıcenabet girme yatağa
yok hoca o konuda sıkıntı yok :)
-
hocam ben 2 büyük adana depremi yaşadım.
şimdi kütahya da yım. simav a çok yakın yerdeyim
mayıs ayı dediğinde burada sallantılar başlıyor.
5.1 - 5.5 filan
Uykusu çok ağır olan bir insanım. Tabiri caiz ise davul çalsa duymam.
artık öyle bir hal aldıki,
deprem olurken Saniyesinde gözlerim açılıyor. Çünkü ufak bir deprem sallantısı bile normal sallantıdan farklı oluyor hissettiriyor kendini.
arkadaşım diğer odadan sesleniyor.
Lan deprem oluyor diyor. Ben de bağırıyorum odadan, biliyorum hissediyorum diyorum.
O kadar standart hal aldı.
Şimdiki kaldığım ev şehrin dağının başında. Ev yıkılsa çatı katındayız sorun yok :) -
belki de farketmişsindir ama ertesi gün arkadaşlarına karabasan geldi diye anlatmışsındır :)
-
Beyler ben arama kurtarma teknisyeniyim. Deprem için en iyi ve ucuz yöntem istiflenmiş gazete veya kitap bloklarını yatagınızın etrafında uygun bir yerde muhafaza etmektir. (Kendiniz için yapmıyorsanız sevdikleriniz için yapın bunu). Kağıt sıkıştırılmış bir malzeme olduğundan, daha fazla ezilmez. Bulunduğunuz yer çöktüğünde eğer kendinizi düşen parçalardan koruyabildiyseniz ''yaşadınız'' demektir.
-
joe_black bunu yazdı
"Kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek."
tedbir her zaman iyidir hocam. İlk yapacağın şey depreme dayanlılık raporu al, deprem sigortası yaptır, acil yardım çantaları koy, vitron dolap vs sabitle. Onun haricinde o dediğin cihazların işe yaradığını pek zannetmğyorum, ha eşşek yüküyle para verdiklerin bile 10 sn önce anca haber veriyormuş öyle duydum ne kadar doğruysa.
Hocam Bu Lafları Nereden buluyorsun Çok Orjinal Birisin Vesselam... Yorumlarını Zevkle Okuyorum.. :))
Deprem Konusunda Olayı Yaşamışlığım Vardır, Ama Depreme Tedbir Anca Yapıya Yapılacak Harfiyatın Kalitesinde Saklıdır.. Evdeki Eşyaları Dolapları Devrilmeyecek Şekilde de Yerleştirdinmi, Duvara Büyük Dolapları Sabitledinmi Hangi Deprem Korkutur Seni...
Her Kes Oturduğu Eve Gereken Malzeme Zenginliği ile Yapsın.. Yapsın Diyecemde Üç Kağıt Cenneti Yurdumda İşçi Vatandaşımın Çilesinide Bilirim, Bilirimde Bu İşe Başka Çare Bilemem.. Alet Malet Uyarı Felanlar Hava Civa... Boş İş.
