folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Uyurken Depremi Farketmek



Uyurken Depremi Farketmek

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    beyler bir önlem almak lazım

    uyurken nasıl farkedebiliriz deprem olduğunu?

    misal bazen oda kapısını fln kitlerim evde yaşayanlar kapıyı kırmak zorunda kalabilir o anda

    ilk önlemi oda kapısını kilitlememe ile aldım

    var mı bir öneriniz?

    ne bileyim hırsız alarmı gibi deprem olunca yüksek sesle çalan siren sesi çıkaran cihazlar fln?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manhyak
    manhyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek

    bütün dolapları kütüphaneyi, duvarda asılı çerçeveleri falan duvara sabitemek lazım, deprem anında herahngi bişey üzerimize düşebilir

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    "Kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek."

    tedbir her zaman iyidir hocam. İlk yapacağın şey depreme dayanlılık raporu al, deprem sigortası yaptır, acil yardım çantaları koy, vitron dolap vs sabitle.  Onun haricinde o dediğin cihazların işe yaradığını pek zannetmğyorum, ha eşşek yüküyle para verdiklerin bile 10 sn önce anca haber veriyormuş öyle duydum ne kadar doğruysa.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    bazen insan derin uykuda olabiliyor top patlasa savaş çıksa duyamayabilir insan

    belki siren sesi bir işe yarayabilir

    eşyaları sabitleme işi zor iş

    deprem raporunu bende düşündüm nereye başvuracaz

    birde şu çelik konstrüksiyon evler depremde hasar alır mı? yani yıkılma tehlikesi var mı?

    Allahtan ev müstakil etrafta pek ev yok :)

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    DaveReed bunu yazdı

    bazen insan derin uykuda olabiliyor top patlasa savaş çıksa duyamayabilir insan

    belki siren sesi bir işe yarayabilir

    eşyaları sabitleme işi zor iş

    deprem raporunu bende düşündüm nereye başvuracaz

    birde şu çelik konstrüksiyon evler depremde hasar alır mı? yani yıkılma tehlikesi var mı?

    Allahtan ev müstakil etrafta pek ev yok :)

    sigorta için : www.dask.gov.tr/200.html

    zor mor deme hocam sabitle. altı üsü 2 vida takcan şakaya gelmez valla. yatağa titreşim bağla hacı o cihazdan da alırsan bağla dicem de zaten depremde de sallanıcan bu olmadı :D

    sirene uyanırım diyosan al dicem de nerden bulcan + olduğundan çalıştığından emin değilim. 

    daha japonlar yapamamış a.q kedi köpek havlayıp koşuşuyomuş da nerden uyancan ona da.

    laf döndü dolaştı gene geldi bak, kaderinde varsa uyanamazsın zaten

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WALLACEs
    WALLACEs's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    cenabet girme yatağa


    TBT'ye Mescit istiyoruz.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    sigorta için : www.dask.gov.tr/200.html

    zor mor deme hocam sabitle. altı üsü 2 vida takcan şakaya gelmez valla. yatağa titreşim bağla hacı o cihazdan da alırsan bağla dicem de zaten depremde de sallanıcan bu olmadı :D

    sirene uyanırım diyosan al dicem de nerden bulcan + olduğundan çalıştığından emin değilim. 

    daha japonlar yapamamış a.q kedi köpek havlayıp koşuşuyomuş da nerden uyancan ona da.

    laf döndü dolaştı gene geldi bak, kaderinde varsa uyanamazsın zaten

    normalde uçan kuştan haberim olur en ufak sese bile uyanırım hatta gece yarısı, sabaha karşı fln evi kontrol ederim

    ama olur mu olur güzel bir rüya görüyorumdur bölmek istemem depremde olsa :)

    çok mühim bir mevzu bu deprem

    WALLACEs bunu yazdı

    cenabet girme yatağa

    yok hoca o konuda sıkıntı yok :)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    myblackworldweb
    myblackworldweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek

    hocam ben 2 büyük adana depremi yaşadım.

    şimdi kütahya da yım. simav a çok yakın yerdeyim

    mayıs ayı dediğinde burada sallantılar başlıyor.

    5.1 - 5.5 filan

     

    Uykusu çok ağır olan bir insanım. Tabiri caiz ise davul çalsa duymam.

    artık öyle bir hal aldıki,

    deprem olurken Saniyesinde gözlerim açılıyor. Çünkü ufak bir deprem sallantısı bile normal sallantıdan farklı oluyor hissettiriyor kendini.

    arkadaşım  diğer odadan sesleniyor.

    Lan deprem oluyor diyor. Ben de bağırıyorum odadan, biliyorum hissediyorum diyorum.

    O kadar standart hal aldı.


    Şimdiki kaldığım ev şehrin dağının başında. Ev yıkılsa çatı katındayız sorun yok :)

     


    ¯\(ツ)/¯ ฏ๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mostro
    mostro's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2011
    Erkek
    belki de farketmişsindir ama ertesi gün arkadaşlarına karabasan geldi diye anlatmışsındır :)

    imzadan imtina etti.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    burhan808
    burhan808's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2008
    Erkek

    Beyler ben arama kurtarma teknisyeniyim. Deprem için en iyi ve ucuz yöntem istiflenmiş gazete veya kitap bloklarını yatagınızın etrafında uygun bir yerde muhafaza etmektir. (Kendiniz için yapmıyorsanız sevdikleriniz için yapın bunu). Kağıt sıkıştırılmış bir malzeme olduğundan, daha fazla ezilmez. Bulunduğunuz yer çöktüğünde eğer kendinizi düşen parçalardan koruyabildiyseniz ''yaşadınız'' demektir.


    "O da Senden Razi Dön Rabbine"
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    "Kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek."

    tedbir her zaman iyidir hocam. İlk yapacağın şey depreme dayanlılık raporu al, deprem sigortası yaptır, acil yardım çantaları koy, vitron dolap vs sabitle.  Onun haricinde o dediğin cihazların işe yaradığını pek zannetmğyorum, ha eşşek yüküyle para verdiklerin bile 10 sn önce anca haber veriyormuş öyle duydum ne kadar doğruysa.

    Hocam Bu Lafları Nereden buluyorsun Çok Orjinal Birisin Vesselam... Yorumlarını Zevkle Okuyorum..  :))

    Deprem Konusunda Olayı Yaşamışlığım Vardır, Ama Depreme Tedbir Anca Yapıya Yapılacak Harfiyatın Kalitesinde Saklıdır.. Evdeki Eşyaları Dolapları Devrilmeyecek Şekilde de Yerleştirdinmi, Duvara Büyük Dolapları Sabitledinmi Hangi Deprem Korkutur Seni...

    Her Kes Oturduğu Eve Gereken Malzeme Zenginliği ile Yapsın.. Yapsın Diyecemde Üç Kağıt Cenneti Yurdumda İşçi Vatandaşımın Çilesinide Bilirim, Bilirimde Bu İşe Başka Çare Bilemem.. Alet Malet Uyarı Felanlar Hava Civa... Boş İş.


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
Toplam Hit: 1745 Toplam Mesaj: 17