Veri Merkezi Kurulumu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enver
    enver's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2007
    Erkek

    Arkadaşlar merhaba

    Devletin yeni açıklamış oldugu teşvik paketinde veri merkezileri için çok büyük teşvikler var.

    Bir veri merkezi oluşturmak için gerekli yazılım donanım makine teçhizat ve ortalama güç oranları ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varmı ? Yardımcı olurlarsa sevinirim

    Ortalama fiyatlama nasıl oluyor veri kullandırımı için vs...

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    frekaze
    frekaze's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Haziran/2015
    Erkek

    veri merkezi açmak küçük ölçekli işler için uygun değil ülkedeki internet alt yapısı göze alırsak senin en az 1gbit hattın olması lazım onada para dayanmaz :)

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enver
    enver's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2007
    Erkek

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    enver tarafından 26/Oca/17 14:16 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    Alt yapı oldukça pahalı
    Donanım maliyeti var.
    Üstüne donanımı devamlı güncel tutmak için harcayacağın paralar.
    Giderler vs
    Yurtdışındaki fiyatla kıyasladığın zaman arada uçurum var. İşi bilen zaten gidip dışardan alıyor

    Yatırım yapılmaz yinede siz bilirsiniz

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VEXTA
    VEXTA's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Şubat/2005
    Erkek
    enver bunu yazdı

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    3 milyon tl paran var yatırımı tahribata danışıyon :E

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    adeleks
    adeleks's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek
    VEXTA bunu yazdı
    enver bunu yazdı

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    3 milyon tl paran var yatırımı tahribata danışıyon :E

    tl değil dolar :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enver
    enver's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2007
    Erkek
    VEXTA bunu yazdı
    enver bunu yazdı

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    3 milyon tl paran var yatırımı tahribata danışıyon :E

    Varki soruyorum

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    myblackworldweb
    myblackworldweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek

    arkadaslar taşlamayin lutfen. belki vardir belki babasi degerli bir yerden arsa satacaktir ne bileyim yani biliyorsak yol gosterelim


    ¯\(ツ)/¯ ฏ๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ekerci
    Ekerci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek
    enver bunu yazdı
    VEXTA bunu yazdı
    enver bunu yazdı

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    3 milyon tl paran var yatırımı tahribata danışıyon :E

    Varki soruyorum

    çok atarlısın hacı, 

    müridlerin dediği gibi kar edebileceğin bir iş değil çünkü elektronik aletler türkiyedeki vergilerle birlikte olması gerekenden daha pahalıya geliyor. kazanacağın yerde kaybedersin. onun dışında yurt dışından yatırım getirmez çünkü türkiye özgür bir ülke değil. yani atıyorum x firma datalarını sende saklamak istiyor yarın bir gün devletin o x firması ile sürtüşüp dataları sikertmeyeceği ne malum ? bu riski almazlar. türkiye içi firmalarla anlaşman lazım, onlarda genelde yurt dışında tutuyorlar çünkü daha güvenilir ve bağlantı hızlarıda daha iyi ve daha ucuz.

    basit kullanıcı karşılaştırması yaparsak; benim arkadaş 500mbit hıza 130 tl sınırsız (sınır ne yavs kota denen şey nedir amk) ödüyor. şimdi soruyorum hangi firmadan bu fiyata bu hızda sınırsız internet hizmeti alabilirsin? alamazsın.

    Param var demişsinde büyük ihtimalle devlette tanıdıgın var teşviki patalacaksın, para senin paranmış gibi yazıyorsun gibi geldi. 


    Konu ID: 112846 Konuyu Acan : Ekerci Konu Başlığı : Tahribatın en sevdiği adam ? Silinme Sebebi : 3 sayfadır takip ediyorum beni seven kimse çıkmadı. alacağınız olsun müridler
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enver
    enver's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2007
    Erkek
    Ekerci bunu yazdı
    enver bunu yazdı
    VEXTA bunu yazdı
    enver bunu yazdı

    Ne kadar para lazım işte :) 1milyon 2milyon 3milyon

    Küçük ölçekten bahsetmiyorum yatırım gücüm var 3 milyon dolara kadar

    3 milyon tl paran var yatırımı tahribata danışıyon :E

    Varki soruyorum

    çok atarlısın hacı, 

    müridlerin dediği gibi kar edebileceğin bir iş değil çünkü elektronik aletler türkiyedeki vergilerle birlikte olması gerekenden daha pahalıya geliyor. kazanacağın yerde kaybedersin. onun dışında yurt dışından yatırım getirmez çünkü türkiye özgür bir ülke değil. yani atıyorum x firma datalarını sende saklamak istiyor yarın bir gün devletin o x firması ile sürtüşüp dataları sikertmeyeceği ne malum ? bu riski almazlar. türkiye içi firmalarla anlaşman lazım, onlarda genelde yurt dışında tutuyorlar çünkü daha güvenilir ve bağlantı hızlarıda daha iyi ve daha ucuz.

    basit kullanıcı karşılaştırması yaparsak; benim arkadaş 500mbit hıza 130 tl sınırsız (sınır ne yavs kota denen şey nedir amk) ödüyor. şimdi soruyorum hangi firmadan bu fiyata bu hızda sınırsız internet hizmeti alabilirsin? alamazsın.

    Param var demişsinde büyük ihtimalle devlette tanıdıgın var teşviki patalacaksın, para senin paranmış gibi yazıyorsun gibi geldi. 

    Şimdi arkadaşlar öncelikle neden insanlar üzerinde ön yargınız var anlamıyorum. Yazmak zorunda degilim ama şuan hali hazırda kurulu 150 kişinin instihdam sagladı yatırım bedeli en az 15 milyon dolar olan bir firmayı çalıştırıyorum. 26 dönüm kapalı alanda çalışıyorum.

    İkincisi devlette tanıdığım oldugundan degil sadece devletin bu konuda okuyup araştırdınızmı bilmiyorum büyük bir teşvik paketi var. Diyor ki alacağin makinanın yüzde 70 ini 6 yıl o faiz 2 yıl ödemesiz kredilendiririm. Eleman egitimi için aylık 2500 veririm. Ayrı yetende elektrik paranın yarısını ben veririm. Ve kurulumdan sonra data center ların en büyük gideri de elektrik ve sogutma sistemleri. Bu şekilde olunca neredeyse dünyanın en ucuz elektriğine tekabül ediyor.

    Yani maliyetler çok düşük. Anlamayan,gücü olmayan arkadaşlar bok atmak yerine bilgisi olan fikri olan arkadaşlar birşeyler paylaşırsa sevinirim. Zira kaçakçılık yapmıyoruz insanların bilgilerine fikirlerine saygı duyuyoruz.

    Artı türkyiye de birçok büyük firma turkcell bankalar vs türkiyeden veri depolama hizmeti şuan hali hazırda alıyor

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Açılın ben doktorum!

    Öncelikle ne tip bir veri merkezi açacağın ve ne tip hizmetler vereceğine göre maliyet 500bin TL'den 5 milyon dolara kadar değişebilir. Öncelikle hizmetlere değineyim. Veri merkezlerinin en temel hizmeti cage(floor) dediğimiz sadece sana elektrik, bina,mpls bağlantısı(veya internet) sağlayan temel binadır. Bunun üzerine koyduğun her hizmet katma değerli olacaktır ama öyle binayı diktimle olmuyor.

    Veri merkezlerinin sınıflandırması vardır(Tier); Türkiye'de adam gibi firmaları çekebilmek için en az Tier 3 olman gerekiyor bu da n+1 sogutma,elektrik hattı,jeneratör vs sağlanması, giriş çıkış kontrolleri, binanın bazı fiziksel özellikleri(benzin istasyonuna yakın olmayacak, deprem raporu olacak gibi 100 küsür maddelik bir şeydi)

    Bunun üzerine ek hizmetler koyabilirsin, güvenlik cihazları, NOC, izleme servisleri, hosting servisleri diye gider. Her kurduğun sistem ve tuttuğun eleman ekstra maliyettir. 

    Sonuç olarak net bir şekilde ne hizmetleri vereceğini, ne kadarlık bir alanı floor olarak satacağını, ne kadarlık bir kar marjıyla çalışabileceğin gibi şeyleri söylemen lazım ki sana net bir rakam çıkartalım.

    Son olarak: 3 milyon dolara bina+içeriye kuracağın depo,noc odası,monitoring sistemi, hosting ve sunucu sistemlerinin bir kısmı alınabilir ama öyle aman aman bir şey bekleme.
    Bir hitaci storage olmuş 400bin dolar, 100 ajanlık apm için 500bin dolar isterken baya ciddi paralara çıkıyor ondan da millet çok yanaşmıyor artık.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
Toplam Hit: 2775 Toplam Mesaj: 18
veri merkezi teşvik