Vietnam Savaşı Sonrası
-
yay bunu yazdı:
-----------------------------vietnam savaşı olağanüstü. sonuçları çok dramatik. abd vietnamı işgal etmek ister vietnam sovyetlerden destek alır, mühimmat bulunur gıda bulunmaz, gıda bulunur ilaç bulunmaz, amerika süper silahlarıyla saldırır vietnam direnir.
vietnamlılar stratejik bölgelere çember şeklinde yüzlerce tünel kurar amerikan askerleri helikopterlerle çembere indiğinde tünellerden çıkarak saldırır, abd meseleyi keşfeder ağır tonajlı bombalarla tünellerin çökmesini sağlar, vietnamlılar canlı canlı gömülür, yeni tünelleri yükü taşıyacak tahta desteğiyle inşa ederler, vietnamın ağaçları sökülür.
abd saldırır vietnam direnir, abd askerlerini aşılar vietnama helikopterlerle hastalıklı besi hayvanları indirir, aç vietnamlılar bunları yer salgın dağılır, vietnam yine direnir, uçaklar köyleri bombalar, tarlaları bombalar vietnam yine direnir, ormanları nepalmlerle yakılır, köylere fosfor bombaları atılır vietnam yine direnir.
en korkunç emir cesetlerin kaba etinin yenmesi, pis suların zehir otuyla kaynatılarak içilmesi günden güne ölüm. abd nin karşısında topraklarından başka kaybedecek hiçbirşeyi olmayan bir halk vardı, çok ağır bedel ödediler.
insan kabul etmediği sürece yenilmez ülkelerde böyledir, peki bütün bunlara değermiydi? vietnam işgale değermiydi? yada vietnamın bu kadar direnmesi gerekirmiydi? vietnam hristiyan olsaydı ne olurdu, kapitalist olsaydı ne olurdu? japonyadan, koreden aşağı kalırmıydı? peki şimdi ne oluyor vietnamın en büyük ticareti neden abd ye abd günah mı çıkarıyor, peki onurlu vietnam neden bu ticarete sıcak bakıyor? kim kazandı kim kaybetti? ölenlere ne oldu? resimlerdeki şekilsiz bebekler ne için bu hale geldi?
savaş ne vietnamın zaferi ne abd nin mağlubiyeti, ölen öldü kalan sağlar gazi yada hastalıklı.
-----------------------------çok güzel dillendirmişsin olayı birader gerçekten helal olsun. benım bi tanıdığımda iş için gitmişti. ve orada kimsenın amerikaya laf söyletmediğini söyledi bana. bu örnekler çok. japonya amerika gibi ve türkiye tüm dünya gibi. savaşlar yaşanıyor ve bitiyor. hatıralarda siliniyor her defasında...
-
yolbulucu bunu yazdı:
-----------------------------
biri bana bütün bunların fake olduğunu söylesin lütfen.
-----------------------------
Malesef hacım fake değil bunlar tamamen gercek.
