Web Tasarıma Nasıl Ve Nerden Başlamalı?
-
arabaci88 bunu yazdı
Peki var mı aramızda web tasarımcısı? Photoshop, Html, Css, Jquery ile uğraşan var mı? Müşteriler sizi nasıl buluyor?
Genelde müşteriler yaptığım işlerden sorup soruşturup geliyorlar veya eş,dost aracılığıyla tabi bunda çalıştığın yerin çok önemi var ben çevremi çalıştığım yerlerden edindim :)
-
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
-
hackingo bunu yazdı
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
Karakalem kısmını açıklarmısın. yada bu konudaki avantajlarını..
-
asi27 bunu yazdıhackingo bunu yazdı
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
Karakalem kısmını açıklarmısın. yada bu konudaki avantajlarını..
"mockups","wireframe" bu anahtar kelimeler ile google'da güzel şeyler bulabilirsin :) Kaynak olarakta hasan yalçının bu konuda güzel makaleleri var işin özünde HTML&CSS bilmeniz önemlidir nasıl yapıldığını bilmeden bir tasarım çıkartamazsınız oyüzden başlangıcın bu şekilde kod'la olması önemlidir. Yok ben tasarlarım diyenler arayüz geliştiricilerden çok küfür duyabilirsiniz :)
http://www.hasanyalcin.com/skec-ve-wireframe-ornekleri/
http://www.hasanyalcin.com/ucretsiz-web-modelleme-ve-skec-uygulamalari/
http://www.hasanyalcin.com/start-uplar-icin-arayuz-tasarimi/
http://www.hasanyalcin.com/web-tasarimda-wireframelerin-onemi/
Eğitici Bir video her bu işe başlayıpta tasarım yapmak isteyen kişilerin bilmesi gerekenler http://www.hasanyalcin.com/ux-turkiye-kagittan-ekrana-tasarim-surecleri/ -
asi27 bunu yazdıhackingo bunu yazdı
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
Karakalem kısmını açıklarmısın. yada bu konudaki avantajlarını..
TASARIM dedigin icin ordan baslamani tavsiye ettim. Karakalem daha sonra renkler, proposiyon, perspektif, negatif alanlar vs. diye takip ediyor. Birseyler tasarlamak istiyorsan aklinda canlandirdiklarini once kagida dokebilmelisin. Sonra photoshopla bilgisayar ortamina daha sonra da ortaya cikan layout un kodlamasina gecersin. Bu isi saglam yapmak istiyorsan teorik bilgin de olmali. Yetenegin var ise pratigine yardimci olacaktir.
-
Hocam öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin. Mesela ben css html asp.net vs çok iyi bilirim, büyük firmalara iş de yaptım. ama tek başıma ortalama kobilere iş yapayım dersem piyasada tutunmam zor olur. Çünkü photoshopun inceliklerini bilsem de görsel becerim fazla yok. En kral tasarıma bakıp bire bir aynısını çizerim ama sıfırdan yaptığım tasarımlar genelde sıçış oluyor. Kobiler custom ince iş yerine hızlı ve güzel tasarım yapanı arıyorlar.
Görsel tarafı geliştirmenin en kolay yolu ise sürekli olarak ödüllü tasarımları, büyük firmaların web sitelerini, altın örümcek vs alan siteleri takip etmek, ne kadar çok görür inceler feyz alırsan okadar hızlı geliştirirsin kendini bu konuda.
Html ve css konusunda en temiz iş şöyle yapılır. Sayfayı öyle bi yapacan ki css i kaldırınca site düz yazı gibi gözükücek, ne tablo olacak ne renkler ne şekil kalacak üstünde. o zaman içerik ve tasarımı en iyi şekilde ayırdın demektir. aynı yaklaşımı kod ile tasarımı ayırırken de yapmalısın. bu farklı platformlarda farklı şekilde yapılır. Senden başka bir grafiker sitene bakınca mümkün olduğunca az görüp rahatlıkça html içinde gezebilmelidir.
-
sezeruludag bunu yazdıasi27 bunu yazdıhackingo bunu yazdı
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
Karakalem kısmını açıklarmısın. yada bu konudaki avantajlarını..
"mockups","wireframe" bu anahtar kelimeler ile google'da güzel şeyler bulabilirsin :) Kaynak olarakta hasan yalçının bu konuda güzel makaleleri var işin özünde HTML&CSS bilmeniz önemlidir nasıl yapıldığını bilmeden bir tasarım çıkartamazsınız oyüzden başlangıcın bu şekilde kod'la olması önemlidir. Yok ben tasarlarım diyenler arayüz geliştiricilerden çok küfür duyabilirsiniz :)
http://www.hasanyalcin.com/skec-ve-wireframe-ornekleri/
http://www.hasanyalcin.com/ucretsiz-web-modelleme-ve-skec-uygulamalari/
http://www.hasanyalcin.com/start-uplar-icin-arayuz-tasarimi/
http://www.hasanyalcin.com/web-tasarimda-wireframelerin-onemi/
Eğitici Bir video her bu işe başlayıpta tasarım yapmak isteyen kişilerin bilmesi gerekenler http://www.hasanyalcin.com/ux-turkiye-kagittan-ekrana-tasarim-surecleri/
tsk... -
hackingo bunu yazdıasi27 bunu yazdıhackingo bunu yazdı
Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.
Karakalem kısmını açıklarmısın. yada bu konudaki avantajlarını..
TASARIM dedigin icin ordan baslamani tavsiye ettim. Karakalem daha sonra renkler, proposiyon, perspektif, negatif alanlar vs. diye takip ediyor. Birseyler tasarlamak istiyorsan aklinda canlandirdiklarini once kagida dokebilmelisin. Sonra photoshopla bilgisayar ortamina daha sonra da ortaya cikan layout un kodlamasina gecersin. Bu isi saglam yapmak istiyorsan teorik bilgin de olmali. Yetenegin var ise pratigine yardimci olacaktir.
tsk... -
HolyOne bunu yazdı
Hocam öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin. Mesela ben css html asp.net vs çok iyi bilirim, büyük firmalara iş de yaptım. ama tek başıma ortalama kobilere iş yapayım dersem piyasada tutunmam zor olur. Çünkü photoshopun inceliklerini bilsem de görsel becerim fazla yok. En kral tasarıma bakıp bire bir aynısını çizerim ama sıfırdan yaptığım tasarımlar genelde sıçış oluyor. Kobiler custom ince iş yerine hızlı ve güzel tasarım yapanı arıyorlar.
Görsel tarafı geliştirmenin en kolay yolu ise sürekli olarak ödüllü tasarımları, büyük firmaların web sitelerini, altın örümcek vs alan siteleri takip etmek, ne kadar çok görür inceler feyz alırsan okadar hızlı geliştirirsin kendini bu konuda.
Html ve css konusunda en temiz iş şöyle yapılır. Sayfayı öyle bi yapacan ki css i kaldırınca site düz yazı gibi gözükücek, ne tablo olacak ne renkler ne şekil kalacak üstünde. o zaman içerik ve tasarımı en iyi şekilde ayırdın demektir. aynı yaklaşımı kod ile tasarımı ayırırken de yapmalısın. bu farklı platformlarda farklı şekilde yapılır. Senden başka bir grafiker sitene bakınca mümkün olduğunca az görüp rahatlıkça html içinde gezebilmelidir.
Şeyhim dediğine katılmıyorum. "Öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin." demişsin. Fakat ben öncelikle ilk başta html ile başlanması gerektiğini düşünüyorum. En azından ben öyle başladım. Bundan sonra da Css ile devam edilmesi taraftarıyım. Listelemek gerekirse;
- Html
- Css
- Photoshop
- JavaScript
- Php & MySQL
Not : İşin traji komik tarafı ise bu konuyu açalı 3 yılı geçmiş ve ben hala Html öğreniyorum. Diğerlerini ne zaman öğrenmeye başlayacağım Allah bilir...
