folder Tahribat.com Forumları
linefolder Html - CSS - XML - JavaScript - Ajax
linefolder Web Tasarıma Nasıl Ve Nerden Başlamalı?



Web Tasarıma Nasıl Ve Nerden Başlamalı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sezeruludag
    sezeruludag's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2011
    Erkek
    arabaci88 bunu yazdı

    Peki var mı aramızda web tasarımcısı? Photoshop, Html, Css, Jquery ile uğraşan var mı? Müşteriler sizi nasıl buluyor?

     

    Genelde müşteriler yaptığım işlerden sorup soruşturup geliyorlar veya eş,dost aracılığıyla tabi bunda çalıştığın yerin çok önemi var ben çevremi çalıştığım yerlerden edindim :)


    Hatasız Kod Olmaz... :)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hackingo
    hackingo's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asi27
    asi27's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2012
    Erkek
    hackingo bunu yazdı

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

      Karakalem kısmını açıklarmısın. yada  bu konudaki avantajlarını..


    BİZDE BİLİRİZ BİR KALBİN EN DERİN YERLERİNE İZ BIRAKMASINI,ŞAYET FARKINDA OLMASAYDIK YÜREĞİMİZDEKİ TAHRİBAT'IN...!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sezeruludag
    sezeruludag's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2011
    Erkek
    asi27 bunu yazdı
    hackingo bunu yazdı

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

      Karakalem kısmını açıklarmısın. yada  bu konudaki avantajlarını..

    "mockups","wireframe" bu anahtar kelimeler ile google'da güzel şeyler bulabilirsin :) Kaynak olarakta hasan yalçının bu konuda güzel makaleleri var işin özünde HTML&CSS bilmeniz önemlidir nasıl yapıldığını bilmeden bir tasarım çıkartamazsınız oyüzden başlangıcın bu şekilde kod'la olması önemlidir. Yok ben tasarlarım diyenler arayüz geliştiricilerden çok küfür duyabilirsiniz :)

    http://www.hasanyalcin.com/skec-ve-wireframe-ornekleri/
    http://www.hasanyalcin.com/ucretsiz-web-modelleme-ve-skec-uygulamalari/
    http://www.hasanyalcin.com/start-uplar-icin-arayuz-tasarimi/
    http://www.hasanyalcin.com/web-tasarimda-wireframelerin-onemi/

    E
    ğitici Bir video her bu işe başlayıpta tasarım yapmak isteyen kişilerin bilmesi gerekenler  http://www.hasanyalcin.com/ux-turkiye-kagittan-ekrana-tasarim-surecleri/


    Hatasız Kod Olmaz... :)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hackingo
    hackingo's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek
    asi27 bunu yazdı
    hackingo bunu yazdı

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

      Karakalem kısmını açıklarmısın. yada  bu konudaki avantajlarını..

    TASARIM dedigin icin ordan baslamani tavsiye ettim. Karakalem daha sonra renkler, proposiyon, perspektif, negatif alanlar vs. diye takip ediyor. Birseyler tasarlamak istiyorsan aklinda canlandirdiklarini once kagida dokebilmelisin. Sonra photoshopla bilgisayar ortamina daha sonra da ortaya cikan layout un kodlamasina gecersin. Bu isi saglam yapmak istiyorsan teorik bilgin de olmali. Yetenegin var ise pratigine yardimci olacaktir.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Hocam öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin. Mesela ben css html asp.net vs çok iyi bilirim, büyük firmalara iş de yaptım. ama tek başıma ortalama kobilere iş yapayım dersem piyasada tutunmam zor olur. Çünkü photoshopun inceliklerini bilsem de görsel becerim fazla yok. En kral tasarıma bakıp bire bir aynısını çizerim ama sıfırdan yaptığım tasarımlar genelde sıçış oluyor. Kobiler custom ince iş yerine hızlı ve güzel tasarım yapanı arıyorlar.

    Görsel tarafı geliştirmenin en kolay yolu ise sürekli olarak ödüllü tasarımları, büyük firmaların web sitelerini, altın örümcek vs alan siteleri takip etmek, ne kadar çok görür inceler feyz alırsan okadar hızlı geliştirirsin kendini bu konuda.

    Html ve css konusunda en temiz iş şöyle yapılır. Sayfayı öyle bi yapacan ki css i kaldırınca site düz yazı gibi gözükücek, ne tablo olacak ne renkler ne şekil kalacak üstünde. o zaman içerik ve tasarımı en iyi şekilde ayırdın demektir. aynı yaklaşımı kod ile tasarımı ayırırken de yapmalısın. bu farklı platformlarda farklı şekilde yapılır. Senden başka bir grafiker sitene bakınca mümkün olduğunca az görüp rahatlıkça html içinde gezebilmelidir.


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asi27
    asi27's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2012
    Erkek
    sezeruludag bunu yazdı
    asi27 bunu yazdı
    hackingo bunu yazdı

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

      Karakalem kısmını açıklarmısın. yada  bu konudaki avantajlarını..

    "mockups","wireframe" bu anahtar kelimeler ile google'da güzel şeyler bulabilirsin :) Kaynak olarakta hasan yalçının bu konuda güzel makaleleri var işin özünde HTML&CSS bilmeniz önemlidir nasıl yapıldığını bilmeden bir tasarım çıkartamazsınız oyüzden başlangıcın bu şekilde kod'la olması önemlidir. Yok ben tasarlarım diyenler arayüz geliştiricilerden çok küfür duyabilirsiniz :)

    http://www.hasanyalcin.com/skec-ve-wireframe-ornekleri/
    http://www.hasanyalcin.com/ucretsiz-web-modelleme-ve-skec-uygulamalari/
    http://www.hasanyalcin.com/start-uplar-icin-arayuz-tasarimi/
    http://www.hasanyalcin.com/web-tasarimda-wireframelerin-onemi/

    E
    ğitici Bir video her bu işe başlayıpta tasarım yapmak isteyen kişilerin bilmesi gerekenler  http://www.hasanyalcin.com/ux-turkiye-kagittan-ekrana-tasarim-surecleri/


      tsk...


    BİZDE BİLİRİZ BİR KALBİN EN DERİN YERLERİNE İZ BIRAKMASINI,ŞAYET FARKINDA OLMASAYDIK YÜREĞİMİZDEKİ TAHRİBAT'IN...!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asi27
    asi27's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2012
    Erkek
    hackingo bunu yazdı
    asi27 bunu yazdı
    hackingo bunu yazdı

    Web TASARIM ogrenmek istiyorsan once karakalem sonra photoshoptan baslicaksin kardesim.

      Karakalem kısmını açıklarmısın. yada  bu konudaki avantajlarını..

    TASARIM dedigin icin ordan baslamani tavsiye ettim. Karakalem daha sonra renkler, proposiyon, perspektif, negatif alanlar vs. diye takip ediyor. Birseyler tasarlamak istiyorsan aklinda canlandirdiklarini once kagida dokebilmelisin. Sonra photoshopla bilgisayar ortamina daha sonra da ortaya cikan layout un kodlamasina gecersin. Bu isi saglam yapmak istiyorsan teorik bilgin de olmali. Yetenegin var ise pratigine yardimci olacaktir.


    tsk...


    BİZDE BİLİRİZ BİR KALBİN EN DERİN YERLERİNE İZ BIRAKMASINI,ŞAYET FARKINDA OLMASAYDIK YÜREĞİMİZDEKİ TAHRİBAT'IN...!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    arabaci88
    arabaci88's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    Hocam öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin. Mesela ben css html asp.net vs çok iyi bilirim, büyük firmalara iş de yaptım. ama tek başıma ortalama kobilere iş yapayım dersem piyasada tutunmam zor olur. Çünkü photoshopun inceliklerini bilsem de görsel becerim fazla yok. En kral tasarıma bakıp bire bir aynısını çizerim ama sıfırdan yaptığım tasarımlar genelde sıçış oluyor. Kobiler custom ince iş yerine hızlı ve güzel tasarım yapanı arıyorlar.

    Görsel tarafı geliştirmenin en kolay yolu ise sürekli olarak ödüllü tasarımları, büyük firmaların web sitelerini, altın örümcek vs alan siteleri takip etmek, ne kadar çok görür inceler feyz alırsan okadar hızlı geliştirirsin kendini bu konuda.

    Html ve css konusunda en temiz iş şöyle yapılır. Sayfayı öyle bi yapacan ki css i kaldırınca site düz yazı gibi gözükücek, ne tablo olacak ne renkler ne şekil kalacak üstünde. o zaman içerik ve tasarımı en iyi şekilde ayırdın demektir. aynı yaklaşımı kod ile tasarımı ayırırken de yapmalısın. bu farklı platformlarda farklı şekilde yapılır. Senden başka bir grafiker sitene bakınca mümkün olduğunca az görüp rahatlıkça html içinde gezebilmelidir.

    Şeyhim dediğine katılmıyorum. "Öncelikle görsel tarafı geliştirmelisin." demişsin. Fakat ben öncelikle ilk başta html ile başlanması gerektiğini düşünüyorum. En azından ben öyle başladım. Bundan sonra da Css ile devam edilmesi taraftarıyım. Listelemek gerekirse;

    1. Html
    2. Css
    3. Photoshop
    4. JavaScript
    5. Php & MySQL

    Not : İşin traji komik tarafı ise bu konuyu açalı 3 yılı geçmiş ve ben hala Html öğreniyorum. Diğerlerini ne zaman öğrenmeye başlayacağım Allah bilir...


    Bundan sonra yolumuz düz olacak. Bizi kimse durduramayacak. İnsan büyüdükçe daha da büyümek istiyor. Birgün gelecek hiçbir yere sığmayacağım. Yeni işler düzenledim. Dünyaya ün salacağım. Ben işimde kral olmak istiyorum. Ben kralım evet kral yeraltı dünyasının kralı. Siz dostlarım benimle büyüyecek benimle zenginleşeceksiniz. Dünyaya hakim olacağım ve ben buna layığım. https://t.me/+E1ahtStRTvo1N2Q0
Toplam Hit: 3066 Toplam Mesaj: 20