folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder WİMAX Alıcısı Arıyorum.



WİMAX Alıcısı Arıyorum.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek

    Merhaba.

    Wimax alıcısı arıyorum. Türkiyede yok, yurdışından getirecek olan varsa yardım isitiyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enesshn18
    enesshn18's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2011
    Erkek

    hocam bugüne kadar bu konu üzerinde konuşan birisini görünce şaşkınlığımı saklayamadan sorucam :D hocam benim laptoptada var wimax abd den almıştım da sen ne için kullanıcaksın türkiyeye bu teknoloji ne zaman gelecek çok merak ediyrum


    barmak bassak olurmu gadasını aldığım :D
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek

    Bildiğim kadarı ile gelmeyecek, ben getireceğim. :-)

    Şaka bir yana wimax sistemleri 3G ye rakip bir teknoloji. Bu nedenle lisans verilmesi zor. Fiber internet ihalesini kim engelliyorsa, wimaxı da engelleyenler var. Her ne kadar 4G olarak düşünülmüşsede LTE sistemleri 4G de Wimax'ı ezdi geçti. Wimax lisansı güzel ülkemde çok kısıtlı olarak veriliyor. Kolluk güçlerine, çoğunlukla kablosuz mobese için lisans veriliyor.

    Wimax ın en güzel yanı 3G deki gibi şebeke kurma mecburiyetinin olmaması. Yani teorik olarak evimize birtane wimax ap alıp kablosuz iletişmide kullanabiliyoruz ama o da yasak bizde.

    Büyük şehirlerde wimax alıcın ile şebeke yakalama ihtimalin var zira birçok yerde kameralar wimax üzerinden çalışıyor. Şifren olmadığından anca görürsün ama, bağlantı kuramassın. Hatalı olabilir ama deneysel kullanım için hacettepe yede izin verilmişti diye okumuştum.

    Yani herşey tamam ama yassak hemşerim deniliyor.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enesshn18
    enesshn18's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2011
    Erkek

    yani böyle giderse bikez pc deki wimaxı kullanamadan gidicekmiyiz :D


    barmak bassak olurmu gadasını aldığım :D
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    enesshn18 bunu yazdı

    yani böyle giderse bikez pc deki wimaxı kullanamadan gidicekmiyiz :D

    Sanırım evet.

    Wimax ı geçtim fiber ihalesi için azıcık umudum vardı ama son olaylardan sonra oda kalmadı. Bırak yeni ihaleyi, yeni teknolojileri elimizdekinide kaybedeceğiz. twitter için dediklerini tüm türkiye duydu, sence internete ulaşmak için yeni bir yol açarlarmı? İş o boyuta geldiki twıtter.com u yönlendirmişler.

    Wimax alıcısı ırakta erbilde varmış. Orda internet wimax mış galiba.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enesshn18
    enesshn18's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2011
    Erkek

    peki hocam wimaxın modemi filan varmıdır onu alıp normal adsl ye taksak aynı veriyi dağıtırmı ?


    barmak bassak olurmu gadasını aldığım :D
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cann
    cann's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    Olgunisik bunu yazdı

    Bildiğim kadarı ile gelmeyecek, ben getireceğim. :-)

    Şaka bir yana wimax sistemleri 3G ye rakip bir teknoloji. Bu nedenle lisans verilmesi zor. Fiber internet ihalesini kim engelliyorsa, wimaxı da engelleyenler var. Her ne kadar 4G olarak düşünülmüşsede LTE sistemleri 4G de Wimax'ı ezdi geçti. Wimax lisansı güzel ülkemde çok kısıtlı olarak veriliyor. Kolluk güçlerine, çoğunlukla kablosuz mobese için lisans veriliyor.

    Wimax ın en güzel yanı 3G deki gibi şebeke kurma mecburiyetinin olmaması. Yani teorik olarak evimize birtane wimax ap alıp kablosuz iletişmide kullanabiliyoruz ama o da yasak bizde.

    Büyük şehirlerde wimax alıcın ile şebeke yakalama ihtimalin var zira birçok yerde kameralar wimax üzerinden çalışıyor. Şifren olmadığından anca görürsün ama, bağlantı kuramassın. Hatalı olabilir ama deneysel kullanım için hacettepe yede izin verilmişti diye okumuştum.

    Yani herşey tamam ama yassak hemşerim deniliyor.

    hocam şu fiber internet ihalesi meselesi nedir? biraz açarmısın ? 


    Yazana zahmet vermeyen yazı okuyana lezzet vermez...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    enesshn18 bunu yazdı

    peki hocam wimaxın modemi filan varmıdır onu alıp normal adsl ye taksak aynı veriyi dağıtırmı ?




    elbette var. özellikle 5,2-6 ghz aralığı bu amaçlar için kullanılıyor. Adsl, dsl, fiber modemler var. Kablosuz olarak wi-fi değilde wimax kullanıyor ama bizde yasak. Gerçi günahlarını almayalım dünyada çok az yerde serbest. Düşünsele 3g vıın boyutlarındaki usb cihazla evindeki ağa 2 km den bağlanıyorsun. Birçoğumuzun evi ile okulu yada işi bu kadar uzak değil. Hem eve hem cebe internet almana gerek yok. Wimax lı cep telefonu hatta tablet var. Oh mis.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JuMaN
    JuMaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Aralık/2012
    Erkek

    Güzel birşeye benziyor bu wimax fiyatı vs. ne kadar ve şimdi kullanan ülkeler hangileri acaba.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    cannfree bunu yazdı
    Olgunisik bunu yazdı

    Bildiğim kadarı ile gelmeyecek, ben getireceğim. :-)


    Şaka bir yana wimax sistemleri 3G ye rakip bir teknoloji. Bu nedenle lisans verilmesi zor. Fiber internet ihalesini kim engelliyorsa, wimaxı da engelleyenler var. Her ne kadar 4G olarak düşünülmüşsede LTE sistemleri 4G de Wimax'ı ezdi geçti. Wimax lisansı güzel ülkemde çok kısıtlı olarak veriliyor. Kolluk güçlerine, çoğunlukla kablosuz mobese için lisans veriliyor.


    Wimax ın en güzel yanı 3G deki gibi şebeke kurma mecburiyetinin olmaması. Yani teorik olarak evimize birtane wimax ap alıp kablosuz iletişmide kullanabiliyoruz ama o da yasak bizde.


    Büyük şehirlerde wimax alıcın ile şebeke yakalama ihtimalin var zira birçok yerde kameralar wimax üzerinden çalışıyor. Şifren olmadığından anca görürsün ama, bağlantı kuramassın. Hatalı olabilir ama deneysel kullanım için hacettepe yede izin verilmişti diye okumuştum.


    Yani herşey tamam ama yassak hemşerim deniliyor.




    hocam şu fiber internet ihalesi meselesi nedir? biraz açarmısın ?



    Şu anda fiber internetin yaygınlaşmamasının en önemli nedeni yerek yönetimlerin izin vermemesi yada çok para istemesidir ama lisanslama olursa şirket yolları kazıp hat taşıyabilir ve yerel yönetimler engelleyemez. Fiber internet hattı döşemek isteyen firmaya git türktelekomla anlaş, onun kanallarını kullan diyen belediye var. Cep telefonunda baz istasyonu muhabbetide bu şekilde. Firma lisansı olduğu için btk dan izin alıyor ve sistemini kuruyor.
    Onlarca firma fiber internet dağıtım işine talip, baskıda yapıyorlar ama ihaleye çıkmıyor devlet.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    JuMaN bunu yazdı

    Güzel birşeye benziyor bu wimax fiyatı vs. ne kadar ve şimdi kullanan ülkeler hangileri acaba.



    dünyada 200 den fazla wimax operatörü var. Güzel birşey. Mesela simkart yok wimax da cünkü belli bir şebeke-firmadan hizmet alma mecburiyeti yok. Kendi altyapını kurabilmenin önü açık.
Toplam Hit: 1513 Toplam Mesaj: 17