Yapmış Olduğumuz Interaktif Oyun (White Hat Sniper)
-
Haha benim konuya atılan yorumla geldim :D bildiğin çakışma olmuş. Elinize kafanıza sağlık :) Kinect'ten sadece iskeleti mi alıyorsunuz? Yani gesture'ları kendiniz mi tanıyorsunuz? Öyleyse hangi algoritmaları kullanıdınız? Yoksa gesture'ları da mı kinect'ten alıyorsunuz?
uLtRaLoVeR tarafından 04/Haz/15 02:33 tarihinde düzenlenmiştir
edit: Kinect derken Kinect SDK. -
@1234567B, hocam MIT den bahsediyoruz :) Haliyle yapılması çok mümkündür.. Daha neler var neler
mesela bugün bilgisayarı bilgisayar yapan ama adı steve jobs un arkasında kalan bana göre tesla gibi bir adam olan douglas engelbart ilk sharin screen olayını yapıyor
http://www.youtube.com/watch?v=JfIgzSoTMOs
2. dk sındn sonra bak..
geliştirdiği sistemler : Text edition, Video conference, Two dimensional screen, Device on knee, Mouse , hypertext
http://www.youtube.com/watch?v=USyoT_Ha_bA
bi de bu adam 1963 yılında sketchpad yapmış :) 5. dk sından sonra izle.. bizimkiler yıl olmuş 2015 hala çizgi izleyen robot yapsınlar :))
unbalanced tarafından 04/Haz/15 02:55 tarihinde düzenlenmiştir -
uLtRaLoVeR bunu yazdı
Haha benim konuya atılan yorumla geldim :D bildiğin çakışma olmuş. Elinize kafanıza sağlık :) Kinect'ten sadece iskeleti mi alıyorsunuz? Yani gesture'ları kendiniz mi tanıyorsunuz? Öyleyse hangi algoritmaları kullanıdınız? Yoksa gesture'ları da mı kinect'ten alıyorsunuz?
edit: Kinect derken Kinect SDK.hocam kinect sdk de bazı sınıflar var, bize anlık olarak eklemleri, ellerin konumunu (x,y,z düzleminde), kalça konumunu, baş v.s. hepsinin koordinatlarını veriyor zaten. Biz z düzlemindekini aldık mesela ateş ettirmek için, kafanın z düzlemindeki koordinatını da aldık ve aradaki farkı karşılaştırdık, eğer fark artıyorsa (kinect e yaklaşıyor demektir) yani elini ileri uzatıyor o halde ateş et diyoruz mesela fark atıyorum 1.5 ve üzerinde ateş ettiriyor.. eğer fark 1.5 un altındaysa elini geri çekiyor. tabi bu da sol el olarak alıyoruz.. çok zor bir şey değildi yani
-
unbalanced bunu yazdıuLtRaLoVeR bunu yazdı
Haha benim konuya atılan yorumla geldim :D bildiğin çakışma olmuş. Elinize kafanıza sağlık :) Kinect'ten sadece iskeleti mi alıyorsunuz? Yani gesture'ları kendiniz mi tanıyorsunuz? Öyleyse hangi algoritmaları kullanıdınız? Yoksa gesture'ları da mı kinect'ten alıyorsunuz?
edit: Kinect derken Kinect SDK.hocam kinect sdk de bazı sınıflar var, bize anlık olarak eklemleri, ellerin konumunu (x,y,z düzleminde), kalça konumunu, baş v.s. hepsinin koordinatlarını veriyor zaten. Biz z düzlemindekini aldık mesela ateş ettirmek için, kafanın z düzlemindeki koordinatını da aldık ve aradaki farkı karşılaştırdık, eğer fark artıyorsa (kinect e yaklaşıyor demektir) yani elini ileri uzatıyor o halde ateş et diyoruz mesela fark atıyorum 1.5 ve üzerinde ateş ettiriyor.. eğer fark 1.5 un altındaysa elini geri çekiyor. tabi bu da sol el olarak alıyoruz.. çok zor bir şey değildi yani
Anladım abi sağolasın. Gesture recognition için bir çok kişi hidden markov model öndermişti. O yüzden sordum. Ama daha düz mantık bir şey kullanmışsınız anlaşılan. Önemli olan çalışması. Elinize sağlık tekrardan
-
hocam senin dediğin olay farklı bir şey :) orada görüntü üzerinden çıkarmaya çalışıyorsun ama kinect zaten bu işler için var, sana her eklemin koordinatlarını veriyor, neden uğraşasın ki görüntü üzerinden? yoksa kinect kullanmanın amacı olmaz. Biz ilk önce wiimote ile yapalım dedik ben normal webcam ile renk tanıyan bir şey yaptım (hazır bir kütüphane kullanarak), ama orada mesela kullanılabilirdi image processing teknikleri. hmm sadece yeterli değil hocam bu işin bir sürü katmanı var, o dersi aldım bu dönem .. zevkli bir iş ama herkesin uğraşacağı şeyler değil. ama tbt de bi kaç arkadaş bu konuyla ilgili çalışıyor
unbalanced tarafından 04/Haz/15 03:15 tarihinde düzenlenmiştir -
fark ettim de videoda sonlarda kayma olmuş :) elemanın yaptığı ile oyundaki senkron değil, hızları neden böyle farklılaştı acaba.. gerçi ben çekmedim sadece birleştirdim
-
Yanlış mı biliyorum diye kontrol ettim. İşaret dili algılama ile ilgili bir tezde mesela şu cümleyi okudum.
"For example, Lang, Block and Rojas [36] created a system that uses automatic skeleton tracking features of Kinect®
to train an HMM and recognise sign gestures."
Işıklıgil et al, A METHOD FOR ISOLATED SIGN RECOGNITION WITH KINECT, 2014.
Kendisi ile de yüzyüze görüştüğümde Kinect verisini alıp HMM ile gesture'larınızı tanıyabilirsiniz demişti. Sanırım o işaret dili algıladığı, yani çok karmaşık bir iş yaptığı için kullanmak durumunda kaldı. Biz de projede sizin yaptığınızla benzer çözümler bulduk. Bize yetti. Karmaşık şeylere gerek kalmadı.
-
Tele geçtim hocam uyuyacağım yarın iş var çok yazamayacağım.
şimdi şöyle kinect versiyonları bazı şeyleri tanımlarken farklılık gösteriyor. Hangisi bilmiyorum ama parmakları da tanıyan kinect var, belki 2.0 bu işi yapıyor. ama ellerinde yoksa böyle Bi şey o zaman kendi Tekniği ile recognision yapması Lazım. Zaten bu zamanda machine learning çok popüler. Ama sizin projede sadece el Tanımlama yetiyorsa kinect o işi yapıyor zaten. Sizin harici kütüphane kullanmanıza gerek yoktu ama zaten siz kinect kullanmamışsınız.
diğer grup da akıllı kütüphane Uygulaması yaptı. Ses ile kitap arıyorlar içini arıyorlar, elle sayfayı değiştiriyorlar vs. Videolarını bulursam eklerim buraya
-
Hocam kinect2 mi kinect1 mi kullandınız?
Kinect 2 kullandıysanız eğer bilgisayara bağlayamaya yarayan "Kinect Adaptor for Windows"'u nereden ve kaça aldınız?
Türkiye'de arıyorum "Kinect Adaptor for Windows" bulamadım. amazon.com dada out of stock olmuş. Microsoft'un sitesindede yok.
Deli olacağım yer yarıldı yerin dibine girdi sanki. 50$ lık aparatı sikkosoft tedarik edemiyorsa niye üretiyor ki amk.
2. Bir sorum ses algılaması için niye haricen bir program yazdınız. Kinect'in üzerinde fabrika çıkışlı mikrofon var diye biliyorum. SDK da ses ile ilgili fonksiyonlar yok muydu.
Bu arada hocam sendeki azmin birazı bende olsa dağları deler, şirini kaçırır, isviçrede evlenirdim. Tebrik ederim :D
DrKill tarafından 04/Haz/15 07:30 tarihinde düzenlenmiştir -
unbalanced bunu yazdızeybekustasi bunu yazdı
Hocam bunu ne ara geliştirdiniz diyesim geldi.
Üzerinde yoğun çalıştığını bildiğim bir iki projen vardı zaten.
Arada bunu da bitirmişsin :)
Görsel olarak güel olmuş.
1- egovernment projesi yaptık belki tahribat ile paylaşırım
2- document analysis için 4 tane proje yaptık, zaman bulunca paylaşacağım hepsini
3- oyun ve future user interface dersi için bunu yaptık işte
4- human building interaction için, tasarımın insan davranışı üzerine etkileri isimli bir makale yazdım
5- çalıştığım firma için mobil uygulama geliştiriyorum
6- almanca çalışıyorum
....
gibi.. Zaman az hocam dediğin gibi o yüzden az uyku çok çalışmak yoksa yetişmiyor.. Ama şükür bitti hepsi
ne güzel hocam ben sabah kalkıyorum erkenden başlıyım bir şeylere diyorum dikkatimi toplayana dek saatler geçiyor :))
oyun da güzel olmuş, beğendim.
