folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder YGS - LYS Bilgi Paylaşım Ve Tartışma Platformu...



YGS - LYS Bilgi Paylaşım Ve Tartışma Platformu...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    Beyler Dersanedeki rehberlik sistemleri çökmüş durumda.  dersanede 4 tane rehber öğretmeni var onlarda zaten felsefe grubu mezunu bi boktan çaktıkları yok. ben Tbt de sınava hazırlanan ve sınavı kazanmış kişilerin birbirleriyle diyalog halinde olmasını istiyorum Mesela Bi mürid Sinema radyo televizyon istiyodur ama ea mezunudur daha önce kazanmış bi mürid ona nasıl başardığını neler yapması gerektiğini felan anlatabilir. Deneme sonuclarımızı buraya yazarız analiz yapar değerlendirme yapar hedef belirleriz. Neden bunları burada yazıyorum dersanede rehberlik yok sayılır evde tekim birileriyle konusup motivasyonumu artırmak istiyorum...

    2. Mesajda paylaşılan değerli bilgileri toplarız herkes aklındaki soruları sorar elimizden geldiğince yardımcı olmaya calısırız. Ben haftanın 3 günü 1 saat online olacağım...

    Örnek 2 mesajda


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    İlk Başta Sözel Derslere nasıl hazırlanmak gerek ?

    Tarih:

    Tarih Sanılanın aksine kitaplara gömülüp saatlerce çalışma isteyen bir ders değildir. Daha önceleri (6-7-8. sınıf) az buçuk temeli olan öğrenciler günde 30 dakika konu anlatımlı kitaptan Özetleri okuyup 50-60 soru çözerse tarih dersinden bi problemi kalmaz. Benim gözlemlediğim öğrencilerin tarih derslerine önyargılı girmeleri. Yani öğrenci derse girerken "Ya ders tarih kim çekicek şimdi bu hocayı" "Hoca bi ton bişey yazdırdı nası ezberlicem bunları" gibi düşüncelere kapılıyor. Oysa onları ezberlemek için çok çok ekstra bi çalışmaya gerek yok. Mühim olan tarih dersini derste çok dikkatli dinlemek. Tarih evde kitaplardan değil okulda veya dersanede derste öğrenilir (ÖSS TARİHİ İÇİN). Öğretmeninizin ders anlatım tekniği çok önemlidir. Mesela tarih dersinin 10 dakikası soru cevap şeklinde gecmelidir Öğretmen 20 dakika ders anlatır daha fazlasını zaten öğrenci kaldıramaz uyuklar sıkılır. tam bu noktada soru cevap devreye girmelidir. Öğrenciler bilemesede verilen cevaplar akılda kalıcı olur.  Tarih dersinin olduğu gün evde tekrar yapmazsanız unutursunuz. Yazının basında tarih derstte öğrenilir dedim evet ama tekrarda yapmak gerekir. Size saatlerce tekrar yapın demicem günde 30 dakika tarih tekrarı yeterlidir. 1 saattede 50 soru çözün ortalama sıkıntınız kalmaz. Ama diğer önemli noktada yapamadıkalrınız. Tarihi zayıf biri 14 soruluk testte yarı yarıya yanlış yapar. Önemli olan yapamadıklarınızı hocanıza sormanız. Dersaneye gidenler soru çözümlerinde mutlaka yapamadıkları soruyu hocalarına sorsnlar. yoksa derstte istediğiniz kadar dikkatli dinleyin evde soru çözün bi önemi kalmaz.

    Son olarak kendimden bahsedeyim ; Tarih dersini dersanede fulleyen nadir öğrencilerdenim. kesintisiz 7 denemedir full doğru yapıyorum. Kendimi övmek gibi oldu ama size demek istediğim Ben 2 yıldır evde tarih çalışmıyorum. 2 yıl önce 13 soruda 1-2 yanlışım çıkardı. önceki ygs sınavında 17 de 15 yapmıştım. bu sene full yapacağım insallah bunu neye borçluyum dikkatli ders dinlememe ve yaprak testlerde yapamadıklarımı soru çözüm saatlerinde hocalarıma sormama. İnanın dersanede tarih soru çözümüne katılan 3-5 öğrenciden biriyim 2000 öğrenci arasında. Rehberlik derslerinde millet tarih çok kötü geliyor diyor ama soru çözümlerinde yoklar. Siz siz olun soru çözümlerine katılın.

    Kaynak Önerisi: FDD Soru bankası, Güvender Soru Bankası
     

    Coğrafya:

    Coğrafya dersi konu bakımından kalabalık bi ders. Çok konusu var ve çok ezber gerektiriyor. Bu ders için söyleyeceğim Derstte öğretmeni çok dikkatli dinlemek gerekir. arkadasınızla 3 saniyelik bi sohbet derstten kopmanıza yeter. konunun püf noktasını kaçırırsanız işiniz çok zorlaşır. Dünyanın Şekli ve Hareketleri Matematik konum, Haritalar vesaire kolay konular bu konuları şuan halletmiş olmanız gerekir. eğer hala sıkıntı varsa ciddi bi probleminiz var demektir. Tavsiyem konu çalışmayı bırakıp bu konularda test çözmeniz yapamadıklarınızı hocanıza sormanız çünkü vakit çok dar.

    Öğretmeniniz derstte not aldırmıyor anlatıp tahtadakileri deftere gecirmenizi bekliyorsa kötü bi öğretmene sahipsiniz buda sizin şansınız. Coğrafyada not almak çok önemlidir. Öğretmen konunu püf noktalarını anlatıp diğer yerlerini kısaca özetler ve not aldırır, aldırmalıdır yani. Sizin yapacağınız şey defterdekileri eve gittiğinizde tekrar etmek ve hemen üstüne test çözmek. Bittimi ? hayır yapamadıklarınızı ertesi gün etüd alarak veya soru çözüm saatlerinde hocalarınıza sormak. Arkadaslar bu döngüyü sene boyunca uygulamanız gerekiyor. bi müddet sonra farkedeceksiniz 20 soruluk testlerde 5-6 olan yanlışınız 1-2 ye düşecek. Önemli olan bu döngüyü devamlı tekrarlamanız. Eğer siz evde çözdüğünüz testlerdeki yanlışlarınızı öylece bırakırsanız o konuda eksiğiniz öylece klır. Konu yanlış yaptığınız sorularla öğrenilir. unutmayın bunu...


    Coğrafyada şekil çok önemlidir. Konu anlatımlı kitaplara çalışırken şekilleri atlamayınız dikkatlice bakınız.beyniniz fotoğrafını çkecektir unutmazsınız ama dikkatlice incelemek gerekir. mesela Yağış konusunda yağış çeşitlerini nasıl oluştuklarını anlatan şekilleri dikkatlice inceleyiniz sorularda çok işinize yarayacaktır sorular size çok tanıdık gelicektir..

    Kaynak Önerisi: FDD Soru Bankası, Körfez Soru Bankası , Eksen Yayınları

    Felsefe

    Arkadaslar ben hayatımda hiç felsefe çalışmadım evde  dersttede en fazla 10 dakka dinleyebildim. normal bir insanın evde oturupta felsefe çalışması (ea grubu için) pek mümkn değil :) bu konuda size tavsiyem bari dersi dikkatli dinleyin. arkadaşlarınıza uymayın işi gırgır şamataya döndermeyin 

     

    Türkçe

    Türkçede size bi taktik vericem bu taktiğin olumlu sonuc vermesi %100 dür.

    Sözcükte anlam - Dil Bilgisi - Cümlede Anlam

    bu 3 kondan haftanın 3 gübü 15 er soru çözün. Mesela Pazartesi Çarşamba Cuma günleri  3 konudan toplam 45 soru çözün. yazni pazartesi 45 çarş. 45 cuma 45. Ama bunu Sınav haftasına kadar hergün yapın. Atıyorum benm bu konudan eksiğim yok zaten bu konularıı hep doğru yapıyorum diyosanız eksik olduğunuz konuları belirleyin.

    mesela Sözcük Türleri - Cümlenin Ögeleri - Dil Bilgisi  aynı işlemi bu konulara uygulayın.

    Neden bu taktiği uygulayacaksınız çünkü genelde Öğrenci senenin başında  Sözcükta Anlam Cümlede Anlam konusunda 250 er soru çözer bidaha sınava kadar bakmaz. Denemelerde soru kaçırır soru çok kazıktı der oysaki soru normaldir öğrenci unutmustur konunun bazı noktalarını...

    Siz bu konuları hafta 3 gün 15 er soru çözerek her konudan çalışırsanız yanlışınız çıkmaz. unutmazsınız konuyu fazla zamanınızıda almaz. Günde 45 soru en fazla 1 saat demektir. Haftada 3 saat çokmu arkadaşlar ?

     

    Paragrafta Anlam konusunu bol bol soru çözerek aşacaksınız. Başka çaresi yok. Siz 3 güne bi 50 tane paragraf sorusu çözün bi müddet sonra sınav yaklastığında , numaralı Cümlelerden hangisi 2. paragrafın başlangıcı olabilir,  hangi cümle paragraftaki akışı bozuyor gibi sorları ilk bakışta çözeceksiniz.

     

    Ben bu taktiği uyguluyorum gecen sene 28-31 olan türkçe netlerim bu sene ortalama 33-35 oldu. yanlış olan sorlar ise görmediğimiz konulardan. 

    Kaynak Önerisi: Eksen Yayınları, Birey

    Sözel dersleri ben biraz anlattım sizde nasıl çalışıyorsunuz matematiği nasıl hallediyorsunuz hangi kynakları kullanıyorsunuz anlatın bakalım :)


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    hoca fazla kasmaya gerek yok. Adam akıllı derslerine çalışan netlerini yükseltir. Netlerini yükselten ise iyi yer kazanır. Bu öğrenciler niye böyle bildikleri konuyu bu kadar kasıyo .)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    apokontek
    apokontek's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Temmuz/2010
    Erkek

    Dershanedeki Rehberlige kesınlıkle guvenmeyın!

    2.senemde ERzurum Ataturk Unıv e yerlestım...Yerlestıgım sene gıttım Dershaneye rehber hocadan yardım almak ıcın adam actı laptobunu gırdı bı sıteye,

    Puanın kac dedı? bolumun ne dedı? 

    Sıteye puan aralıgımı ve bolumumu yazdı cıkan sonucları "bak burdan ıstedııgn yerlerı yaz" dedı gavat.Dedım hocam benım bazı bolumler hakkında bılgımpek yok,sız ne dusunuyosunuz? 

    -sen bılırsın,ıstedıgını yaz dedı...

     

    Ulan gerızekalnının onde gıdenı mahlukat! Para ıcı got veren ınsanlar,bırde ogretmen olmuslar! Bızlere Yardımcı olacak ve ılerımız ıcın caba gostercekler güya!!!

    O kadarnı ben evde bılgısayar basında yapıyordum zaten,senın labtobundan o sıteye gırmemın evde kendı bılgısayarımdan gırmemden farkı yok!

    Dırek bastım gıttım dershaneden eve,kendım yaptım tercıhımı!

     

    Yardmcı olabılecegımız konularda,elımızden gelenı yaparız...Umarım tum kardeslerım ıstedıklerı bolumu kazanır


    Allah büyüktür vesselam...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    Hocam siz hariç kendinizi kimse daha fazla düşünemez. Üniversiteye giricem diye yaptığım araştırmalara harcadığım zamanı derse ayırsam mühendisliği kazanırdım. Rehberler bu puanla nereyi kazanırsın diye sabit düşünceye sahip. Ayrıntıya inmiyorlar

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Arno
    Arno's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ekim/2010
    Erkek

    ayn bizim dersanedeki rehber hocalarından daha çok biliyo ögrenciler


    Ay Go Yuu Go Wee Go ...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dead_march
    dead_march's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2008
    Erkek

    burayı ben kapyım bu sene öss var banada


    bundan sonra oy kullanmayacağım eğer bir kişi bile gelip oy kullanmak vatandaşlık görevidir felan derse çıkarır kimliğimi götüne sokarım
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Twitter
    Twitter's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2007
    Erkek

    Hocam sana tek diyebilceğim şey düzenli olarak ders çalışmaya bak elbet kazanıcaksın . Daha çok deneme çözmeye çalış özellikle niye deneme diyorum çünkü genelde bütün yayınevleri denemelerinde en kazık soruları sorarlar ve aldığın deneme setide çözümlü olsun. Töderin denemeleri iyidir özellikle. Konuları okulda öğrenmeye çalış dershanede eğer okulda bilmiyorsan zaten kolay kolay öğrenemessin bizim 2 ay işlediğimiz türevi dershanede 2 derste bitirirler neredeyse.

    Ve buradan lise 3 öğrencilerine tavsiyem eğer lise3 te dershaneye gidecekseniz 3.sınıf programına yazılmayın össye hazırlanıyorum diyin ve öss hazırlığa git emin ol 1000 kat faydası olucaktır.

    Korkmaya hiç gerek yok ben mesela 1. bölüm matematik sorularını bakkal işlemiyle yapmıştım 35 e 2 yanlış yaptım öle korkulcak pek birşey yok . Başarabilceğine inanıyoruz tbt olarak :D git ve ye onu :D acı yok rocky


    Part Time Engineer, Full Time Dreamer ..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    Arkadaslar Sözel konularda yardımcı olmaya calıstım. neden böyle bişi yaptım dersanede yanımda oturan kız tarih ve coğrafyayı bi türlü yapamıyo. denemelerde 5-6 yanlış çıkıyo 2 dersttede. Sen günde kaç saat çalışıyon dedim 7-6-7 dedi. kaç saatini tarih coğrafyaya ayırıyon dedim. 2 saat tarih 2 saat coğrafya. e niye yapamıyon kardesim dedim :) bilmiom valla dedi. kız gerizaekalıda değil matematiği felan yapıyo türkçeyide yapıyo ama tarih çoğrafya yok. Kıza sen yanıma gel bnm yanımda otur sana öğretirim tarihi coğrafyayı dedim. tmm dedi. 2 hafta oldu yanlışları 2 ye düştü. kız derste hocayı dikkatli dinlemiyodu püf noktaları kaçırıyodu ve yapamadıkalrını hocalara sormuyordu. bunu elinden tuttum soru çözümlerine götürdüm hem kendi sorularımı sıordum kıza sordurttum. Olumlu sonuc almaya başlayınca kız kendi kendine soru çözümlerine gitmeye başladı.

    Kimse inkar etmesin 100 öğrenciden 95 i soru çözümüne katılmaz. sonra nie yapamıyom der :)

     

    bende dahil sayısal derslerde katılmıyorum neden bilmiyorum :::::)

     

    Beyler son olarak git ders çalış ne işin var bu tür konularda diyenler var ben nasıl çalışacağımı bilmezsem ne önemi var. Adam saatlerce ders çalışıyo tarih çalışıyo ama yapamıyo çünkü yanlış çalışıyo. burda en doğru ders çalışma taktiklerini paylaşalım. birbirimizi motive edelim. deneme sonuclarımızı analz edelim.

    Size bi anımı anlatayım gecen sene ygs den 310 aldım rehberliğe gittim rehber hocam bana aferin bu puan kötü puan değil  ösym ortalamanın 240 larda olduğunu söylüyo senin puanın süper felan gaza getirmeye çalışıyo :) asıl işi sosyoloji ama rehber hocası yapmışlar  hocam bi yer olurmu dedim merak etme sen takma kafana dedi :)

     

    Rehberlik sistemi aynı bu dersanede :) ki Uğur dersanesi yani...

     

    ben günlük net limitimi aştım beyler ben ders çalışmaya gider yarın bi ihtimal 10 dakka girebilirim yoksa cumayta kalır hadi görşürüz deneme sonuclarınız netlerinizi yazın değerlendirme yapalım


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rebellisch
    rebellisch's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    ilk denemem ygs 1 den 430 aldım inş artar...


    memento mori.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Madcrazy
    Madcrazy's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2007
    Erkek

    türkçede dil bilgisi hiç bilmiyorum öğrenmeye calısıyorum son deneme netlerim fem deneme seti sayı 2 türkçe 32 mat 33 sosyal 25 fen 34


    Hardcore Gamer - Android Game Developer
Toplam Hit: 3729 Toplam Mesaj: 22