YGS - LYS Bilgi Paylaşım Ve Tartışma Platformu...
-
arkadaşlar üniversite ye sondan girenlerin taban puanları ve lys ve ygs netleri belki işinize yarar;
ama kendi okul puanınızı da hesaba katın adamın netleri düşük ama okul puanı sizden 15 puan yüksek olabilir :)
Sayısal: http://hotfile.com/dl/83365754/96a5a8e/sayisal.pdf.html
Eşit Ağırlık:http://hotfile.com/dl/83365948/537e0...irlik.pdf.html
Sözel:http://hotfile.com/dl/83365489/2c3abfc/sozel.pdf.html
Dil:
http://hotfile.com/dl/83366262/dd52fc9/dil.pdf.html
Dil-1 Meslek Yüksek Okulları:http://hotfile.com/dl/83366497/077dd...llari.pdf.html -
arkadaşlar tahribatın rehber öğretmeni burda :) şu an kız meslek lisesinde rehber öğretmen olarak çalışıyorum. Askerden yeni döndüğüm için sistem hakkında aşırı ayrıntılara sahip olmasam da mesleki rehberlik,tercih rehberliği,eğitsel rehberlik konularında yardımcı olabilirim. özel mesajla ulaşırsanız daha çabuk yardım edebilirim. Allah kolaylık versin hepinize.
-
puanlama sistemi hakkında bilgi verebilecek kimse varmı beyler benim zamanımda 2005 sınavdan çıkardan netlerle katsayıları çarpardım tamam.
bu yeni gelen sistem biraz karışık gibi varmı bir bilen ?
-
HeYeT bunu yazdı:
-----------------------------
puanlama sistemi hakkında bilgi verebilecek kimse varmı beyler benim zamanımda 2005 sınavdan çıkardan netlerle katsayıları çarpardım tamam.
bu yeni gelen sistem biraz karışık gibi varmı bir bilen ?
-----------------------------hocam bu sınavda katsayılar o kadar net değil, en kolayı internette siteler den hesaplaman benim kullandığım;
http://www.birey.com/birey/main.php?sayfa=puan_hesaplama
en fazla 500 puan geliyor. testlerin yüzde olarak oranlarını netten bulabilirsin
-
hocam bişi sorcam şimdi ben geçen sene açık öğretim üni okuyordum fakat sınıfta kalınca kayıt yenilemedim yani okumak istemedim. benim kaydım muhtemelen orada devam ediyordur fakat ben sisteme giriş yaptığımda beni tanımıyor. neyse ben bu sene lys sınavına girip bilgisayar programcılığı bölümünü kazanıp okumak istiyorum örgün... herhangi bir sorun çıkarmı sizce siz eskiden açıktan okumuşsunuz kayıt yapamazsınız gibi. tşkler
-
tahref156 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam bişi sorcam şimdi ben geçen sene açık öğretim üni okuyordum fakat sınıfta kalınca kayıt yenilemedim yani okumak istemedim. benim kaydım muhtemelen orada devam ediyordur fakat ben sisteme giriş yaptığımda beni tanımıyor. neyse ben bu sene lys sınavına girip bilgisayar programcılığı bölümünü kazanıp okumak istiyorum örgün... herhangi bir sorun çıkarmı sizce siz eskiden açıktan okumuşsunuz kayıt yapamazsınız gibi. tşkler
-----------------------------açık öğretim oldumu bir sorun olmuyor, örgün öğretim olsa okuldan gelen puan yarı yarıya düşüyor ama o da ilk yıl. ikinci yılda sorun yok
-
dershane rehberlikçileri dediğiniz kişiler meb'de veya özel danışmanlık merkezlerinde iş bulamamış kişiler ayrıca felsefe, sosyoloji gibi mezunlardan da olduğu için rehberliğin ezber boyutundan öteye gidemeyen öğrenci psikolojini anlayamayan kişilerdir. Bu sebeple sorunlar yaşamanız şaşırtmadı beni.
Madem ygs-lys hazırlık konusunda bilgi paylaşıyoruz size kendi faydalnadığım kaynakları veriyorum.
1) osym.gov.tr (Her zaman kontrol edin. Zira burası Türkiye her an duyuru veya sistem değişikliği olabilir.)
Mesela... http://www.osym.gov.tr/belge/1-12184/2010-osys-yuksekogretim-programlarinin-merkezi-yerlesti-.html
MEB'deki amcalar geliştirmiş. İş gücü piyasasından ilgi-yetenek-değer ölçme araçlarına kadar birçok imkan var. Ayrıca İşkur işbirliğiyle "A'dan Z'ye Meslekler" sayfasında aklınıza gelebilecek tüm meslekler hakkında edinilmesi gereken tüm sorulara cevaplar mevcuttur. Kurcalayınız.
3) Belirtmek istediğim en önemli konu yeni sınav sistemi sınav sonrası tercih yaparken "hangi mesleği seçsem" sorunsalını ortadan kaldırmak amacıyla puan türlerini çeşitlendirmiştir. Kısacası önce kendinize uygun meslek veya meslekleri seçip sonra onun puan türündeki kıymeti yüksek olan (sınav puanınızı en çok etkileyecek testler) testleri daha iyi çözmeniz gerektiğini farketmelisiniz. Çalışmlarınızı da buna göre şekillendirmelisiniz.
-
Çalışmayı bilgisayarla değil kitap başında kalemle yapın.AÇın kitabın sayfalarını karıştırın bana göre doğru olan böyle
-
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
hoca fazla kasmaya gerek yok. Adam akıllı derslerine çalışan netlerini yükseltir. Netlerini yükselten ise iyi yer kazanır. Bu öğrenciler niye böyle bildikleri konuyu bu kadar kasıyo .)
----------------------------- -
rebellisch bunu yazdı:
-----------------------------
tahref156 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam bişi sorcam şimdi ben geçen sene açık öğretim üni okuyordum fakat sınıfta kalınca kayıt yenilemedim yani okumak istemedim. benim kaydım muhtemelen orada devam ediyordur fakat ben sisteme giriş yaptığımda beni tanımıyor. neyse ben bu sene lys sınavına girip bilgisayar programcılığı bölümünü kazanıp okumak istiyorum örgün... herhangi bir sorun çıkarmı sizce siz eskiden açıktan okumuşsunuz kayıt yapamazsınız gibi. tşkler
-----------------------------açık öğretim oldumu bir sorun olmuyor, örgün öğretim olsa okuldan gelen puan yarı yarıya düşüyor ama o da ilk yıl. ikinci yılda sorun yok
-----------------------------Çok tşk ediyorum buda demek oluyor ki sadece çalışıp sınavı kazanmak kaldı:D peki hoca alanım EA şimdi ben bilgisayare programcılığını kazanmak için kaç net yapsan yeter arkadaşın biri ilk sınava gir diğerlerine girmene gerek yok diyor ne yapcam tam olarak. ilk sınava girip kaç puan almam gerekiyor yerleşmek için biliyorsunuz ki bilgisayar prog Sayısal bölümünde.
