Yks 84K Bölüm Öneri
-
Uğraşmak istemiyor isen ilkokul matematik öğretmenliği yaz. Ben heves ettşm mühendisliğe basladım 3 tane kuzenimde ilkokul matematik öğretmenliği yazdı ilk seneden 8 9 tane özel ders öğrencileri var ve dershanede soru çözümü gidiyorlar şuanda bile kendi paralarını rahatlıkla kazanıyorlar. Üstüne az bir kpss puanı ile atanıp haftasonu dershane çalışır akşamları da özel ders öğrencilerini alırlar ki çoğu tanıdığım böyle yapıyor adam 13k aylık kazanıyordu. Diyetisyen olan kuzenim sürünüyor salla onu herkes diyetisyen yaşam koçu sosyolog psikolog. Seviyor ise bilgisayar mühendisliği yapacağıns inanıyor isen yaz ama yoksa öğretmenlik yaz rahattına bak.
-
NoktaliVirgul bunu yazdıyyasinn bunu yazdı
Merhabalar,
Geçtiğimiz Yks sınavında 84500 sıralama yaptım.
Hangi bölümü seçmeliyim ve tercihlere hangi sıralamadan başlamalıyım ?
Bilgisayar Mühendisliği,Diyetisyenlik ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği arasında kaldım,hangisini seçmeliyim?Aşağıda yazacaklarımı bilerek beyaz arkaplan üzerine beyaz yazı ile yazacağım. Üzüleceğin ve kırılacağın şeyler söylemiş olabilirim. Eğer bunları okuduğunda canın sıkılacaksa okumadan bu mesajımı geç.
Bilgisayar Mühendisliği --- Diyetisyenlik --- Matematik Öğretmenliği arasındaki ortak nokta nedir?
Bana sanki "ya knk bi bölüm seçeyimde okuyayım sonra ordan yolumuzu buluruz yea" gibi bir kafadasın. Bu kafayla tercih yapmayı doğru bulmuyorum. Önce okumak istediğin şeye karar ver, sonra bir sene daha hazırlan. Seneye burada şöyle konular açarken görmek isterim:
"A üniversitesi bilgisayar mı yoksa B üniversitesi bilgisayar mı?" veya "A üniversitesi diyetisyenlik mi yoksa B üniversitesi diyetisyenlik mi?"
Yani üniversite seçimini sorman daha doğru. O zaman buradaki müridler sana atıyorum: "bak a üniversitesinden mezunum ama şu konularda üni.nin eksikleri var. ağ teknolojileri konusunda ilerlemek istiyorsan a üniyi seçme" diye yorum yapabilir.
senin hangi mesleği yapmak istediğine kendin karar vereceksin.
Ben bu sonucu alacağımı düşünmediğim için öylesine yazar herhangi bir üniversiteye giderim diye düşünüyordum.Bölümler hakkında hiç kafa yormamıştım.Ama işte beklediğimden iyi sonuç aldım.1sene daha kalırsam çalışacağımdan emin olmadığım için bu sene gideyim diyorum.
-
Atakan bunu yazdı
Uğraşmak istemiyor isen ilkokul matematik öğretmenliği yaz. Ben heves ettşm mühendisliğe basladım 3 tane kuzenimde ilkokul matematik öğretmenliği yazdı ilk seneden 8 9 tane özel ders öğrencileri var ve dershanede soru çözümü gidiyorlar şuanda bile kendi paralarını rahatlıkla kazanıyorlar. Üstüne az bir kpss puanı ile atanıp haftasonu dershane çalışır akşamları da özel ders öğrencilerini alırlar ki çoğu tanıdığım böyle yapıyor adam 13k aylık kazanıyordu. Diyetisyen olan kuzenim sürünüyor salla onu herkes diyetisyen yaşam koçu sosyolog psikolog. Seviyor ise bilgisayar mühendisliği yapacağıns inanıyor isen yaz ama yoksa öğretmenlik yaz rahattına bak.
Peki Bilgisayar Mühendisliğinde ne durumdasınız?
-
yyasinn bunu yazdıAtakan bunu yazdı
Uğraşmak istemiyor isen ilkokul matematik öğretmenliği yaz. Ben heves ettşm mühendisliğe basladım 3 tane kuzenimde ilkokul matematik öğretmenliği yazdı ilk seneden 8 9 tane özel ders öğrencileri var ve dershanede soru çözümü gidiyorlar şuanda bile kendi paralarını rahatlıkla kazanıyorlar. Üstüne az bir kpss puanı ile atanıp haftasonu dershane çalışır akşamları da özel ders öğrencilerini alırlar ki çoğu tanıdığım böyle yapıyor adam 13k aylık kazanıyordu. Diyetisyen olan kuzenim sürünüyor salla onu herkes diyetisyen yaşam koçu sosyolog psikolog. Seviyor ise bilgisayar mühendisliği yapacağıns inanıyor isen yaz ama yoksa öğretmenlik yaz rahattına bak.
Peki Bilgisayar Mühendisliğinde ne durumdasınız?
Bilgisayar Mühendisliğinde değildim hocam havacılık ve uzay mühendisliği okuyordum. 1 dersin eskaza üstten başka ders ile bağlantılı olması buda bahar dönemi açılan ders işe 1 senini yediğini gördüm, sonra mimarlık(en) bölümüne geçiş yaptım şuan bölümde iyiyim ama sektör kötü yapacak birşey yok ülke ekonomisi daralıyor gün geçtikçe. bende başka yönlerimi geliştirip oradan para kazanmaya çalısıyorum şuanlık. Şuan ki aklım olsa matematik öğretmenliği yazar uzaktan eğitim bilgisayar programcılığını okurdum sonra hem paramı kazanır hemde hevesimin olduğu işe yönelirdim. 2 yıllık okumam dersen 4 yıllık ahmet yesevi üniversitende bilgisayar mühendisliği uzaktan eğitim mevcut. Ha diploma mühendislikte iş yapmaz kendi bilgin ve becerin iş yapar o ayrı konuda senin için diyorum hocam. Tabi bunlar benim görüşlerim. Ben 11 sene bilgisayar mühendisliği diye hayal kurdum ona göre kendimi geliştirdim 2 kere dava yedim hapse girecektim (hack) sonrada yazmadım bölümü.
