Yolcu Uçaklarında Bile Bile Ölüme Gitmek
-
Halen En Güveli yolcu taşımacılığı Uçaklardır.
-
DeTr bunu yazdı
Halen En Güveli yolcu taşımacılığı Uçaklardır.
Kesinlikle, senin bahsettiğin olaylar uçuş güvenliğini etkilemez söyleesin hostese seni tavan lambası yanan bi yere geçirir,
-
Az önce Atatürk ve Gökçen'de tüm iniş ve kalkışlar iptal edildi. Şu anda tekrar iniliyor. Yan rüzgar 17 knot civarı (oldukça yüksek). bu uçakların nasıl indiklerini merak edenler youtube'a "crosswind" yazarsa, şu an içinde bulunan yolcuların ruh halini tahayyül edebilir.
-
RockZs bunu yazdı
Az önce Atatürk ve Gökçen'de tüm iniş ve kalkışlar iptal edildi. Şu anda tekrar iniliyor. Yan rüzgar 17 knot civarı (oldukça yüksek). bu uçakların nasıl indiklerini merak edenler youtube'a "crosswind" yazarsa, şu an içinde bulunan yolcuların ruh halini tahayyül edebilir.
ben de p.tesi dönüyorum umarım bu uçuşlar düzelir :) haberlerde gördüm ben de

durum vahim gibi..
-
unbalanced bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Az önce Atatürk ve Gökçen'de tüm iniş ve kalkışlar iptal edildi. Şu anda tekrar iniliyor. Yan rüzgar 17 knot civarı (oldukça yüksek). bu uçakların nasıl indiklerini merak edenler youtube'a "crosswind" yazarsa, şu an içinde bulunan yolcuların ruh halini tahayyül edebilir.
ben de p.tesi dönüyorum umarım bu uçuşlar düzelir :) haberlerde gördüm ben de
durum vahim gibi..
normale döndü hocam. Atatürk Kule konuşmalarını dinliyorum da, iniş ve kalkışlar başladı. Ama az önce herkes bir anda başka havalimanlarına (Ankara, Antalya, İzmir) gitti..
düzelir hocam ya, yazın ortasında böyle bir hava durumu ilginç zaten.
-
torpedo_XL bunu yazdızeybekustasi bunu yazdı
Savaş uçaklarında koltuk fırlatma zımbırtısı var. Bu dizayn edilebilir. (eminim maliyet artar bıdı bıdısı vardır)
Uçağın tavanına kocaman paraşüt yerleştiricen aga düsmeye yakın kuyruktan salıcan yavaş çarpacak yere.
Bakınız uzay mekiği: http://images.forwallpaper.com/files/thumbs/preview/103/1038514__space-shuttle-landing-with-parachute_p.jpg
Her yolcuyu karakutu kadar sağlam odalarda taşican falan filan.
1-Fırlatma koltukları hem maliyet açısından gereksiz hem de fırlatma olayından dolayı bütün tavanın uçaktan ayrılabilir olması lazım ki bu da o kadar büyük bir yapının daha sakat olması demek. Ayrıca tavan kısmında birsürü havalandırma ışıklandırma vs sistemi var nasıl ayıracaksın tavanı? Dikkat edersen savaş uçaklarında o ayrılan kısımda camdan (veya kullanılan malzeme) başka hiçbirşey yoktur.
2- O paraşüt mekiğin yavaş inmesini değil iniş yaptıktan sonra yüksek hızından dolayı pistten çıkmadan durabilmesi için fren takviyesidir. Öyle bilmemkaç tonluk uçağı yavaş indirecek paraşüt yapılması hiç makul değil. Hem çok çok büyük bir paraşüt gerekir (çok!) bundan dolayı da o çok büyük paraşüt zaten açılıp içi hava dolana kadar yörüngeden dünyaya düşersin :D
3- karakutu kadar sağlam odaya taşıman içindekinin ölmemesi anlamına gelmiyor. Uçak düşünce oluşan darbe etkisi g kuvvetine bağlı o kutunun içinde seni muhallebi yapar. Kutu sağlam kalır seni milyn yerden kemiği kırılmış çıkartırlar.
1-maliyetini geçtim dediğin gibi uçağın bütün tavanı havalandırma ductları,aydınlatma sistemleri,haberleşme sistemleri,ve birbiriyle veri alışverişi yapan tonlarca kablolarla kaplı.sen bir fırlatma koltuğu ünitesi tasarladığın zaman bütün bu saydıklarımı tavan kısmından kaldırman gerekirki bu durum günümüz uçaklarında mümkün değil.çünkü aynı şekilde hatta daha fazla sistem sizin oturdugunuz koltukların altında.
3- boeing uçaklarında karakutular yolcu kabinlerinde gizli bir bölmede muhafaza edilir.yani karakutularda sizlerle aynı yerde seyahat etmektedir diyebilirim.yani sağlam oda gibi muhabbet yok :). ha şöyle birşey var airbus uçaklarında karakutular basınçsız bölgede bulunur.sizleri bu basınçsız bölgelerde seyahat ettirseler daha uçak kalkmadan ölürdünüz.
-
RockZs bunu yazdıunbalanced bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Az önce Atatürk ve Gökçen'de tüm iniş ve kalkışlar iptal edildi. Şu anda tekrar iniliyor. Yan rüzgar 17 knot civarı (oldukça yüksek). bu uçakların nasıl indiklerini merak edenler youtube'a "crosswind" yazarsa, şu an içinde bulunan yolcuların ruh halini tahayyül edebilir.
ben de p.tesi dönüyorum umarım bu uçuşlar düzelir :) haberlerde gördüm ben de
durum vahim gibi..
normale döndü hocam. Atatürk Kule konuşmalarını dinliyorum da, iniş ve kalkışlar başladı. Ama az önce herkes bir anda başka havalimanlarına (Ankara, Antalya, İzmir) gitti..
düzelir hocam ya, yazın ortasında böyle bir hava durumu ilginç zaten.
nerden dinliyorsun hocam
-
Mezantalac bunu yazdıRockZs bunu yazdıunbalanced bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Az önce Atatürk ve Gökçen'de tüm iniş ve kalkışlar iptal edildi. Şu anda tekrar iniliyor. Yan rüzgar 17 knot civarı (oldukça yüksek). bu uçakların nasıl indiklerini merak edenler youtube'a "crosswind" yazarsa, şu an içinde bulunan yolcuların ruh halini tahayyül edebilir.
ben de p.tesi dönüyorum umarım bu uçuşlar düzelir :) haberlerde gördüm ben de
durum vahim gibi..
normale döndü hocam. Atatürk Kule konuşmalarını dinliyorum da, iniş ve kalkışlar başladı. Ama az önce herkes bir anda başka havalimanlarına (Ankara, Antalya, İzmir) gitti..
düzelir hocam ya, yazın ortasında böyle bir hava durumu ilginç zaten.
nerden dinliyorsun hocam
http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=ltba&icao=ltba
bu da Sabiha Gökçen:
http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=ltfj&icao=ltfj
-
dikkatinizden kaçan bir konuda meydana gelen uçak kazalarının tümünde birden fazla hata vardır.Tek bir hatadan dolayı düşen uçak yoktur hatalar ard arda sıralandıklarında uçak kazaları meydana gelir.Unutulmamalı ki havacılıkta en önemli kural güvenlik ve emniyettir.
-
ne yazık ki çok sık uçakla seyahat etmek zorundayım ve her türlü türbülans rüzgar yıldırım motor durması gibi sorunları yaşadım hala ölmediğime şaşırıyorum :D
