Yuva (Home) Belgeseli Üzerine..
-
HolySeclorum bunu yazdı:
-----------------------------
Bende nükleer enerji taraftarıyım. Ancak nükleer artıkların bir şekilde etkilerinin en aza indirgenmesi yada tamamen yok edilmesi çalışmalarının yapılması gerekiyor. Uçuk projeler denenmeli.Örneğin laboratuar ortamında nükleer atıkla beslenen bakterilerin geliştirilmesi gibi bir fikrim var...
-----------------------------dai çekirdek fiziğini alsan anlardın baktari olayının bir işe yaramayacağını
ama uzaya gönderilebilir ;)
dai rapor olyında
trakya ünide sanırım şöle yapıyorlar
önce kapak yap konunu numaranı gurup numarası isim soy isim felan
sonra deney hakkında genel bilgileri yaz (föydekinin özetini birazda kendini yorumunu kat)(kuramsal bilgi)
alınan değerler ve işlemler(deneysel bilgi)
hata hesabı bazı deneylerde kuramsal bilgi ile denylsel bilginin tutarlılıkarı da oluyor
zaten hocalar sölemiştir sana bunları ;)
-
Prometheus bunu yazdı:
-----------------------------doğal enerji taraftarıyım
bence var olan enerjiler dünyaya yeter
hele ki mesela güneş enerjisinin verimi geliştirilirse
-----------------------------aynen güneşten yeteri şekilde yararlanılsa.. hiç bi sorun görünmüyor zaten belgeseli izlyenler bilecektir ki dünyada 1 senede kullanılan enerji güneşiin 1 saatlik enerjisine eşit.. tabi gereken şekilde faydalanılırsa..
-
mobydick64 bunu yazdı:
-----------------------------
bakalım rüzgar enerjisinden elektrik üretip tedaşla olan bütün ilişkimi hani derler yaa, bi çırpıda bitirme projem var..
yardım destek isteyen arkadaşlara rüzgar konusunda bilgim dahilinde yardımcı olabilirim.
-----------------------------şahsen ben acayip ilgiliyim konuyla ilgili birazda araştırdım tabi senin kişisel tecrüben benim için önemli bi ev için ideal olan nedir ne yapılması gerekir maliyet/kar oranıda verirsen daha bi güzel olur
-
HeYeT bunu yazdı:
-----------------------------
Prometheus bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------aynen güneşten yeteri şekilde yararlanılsa.. hiç bi sorun görünmüyor zaten belgeseli izlyenler bilecektir ki dünyada 1 senede kullanılan enerji güneşiin 1 saatlik enerjisine eşit.. tabi gereken şekilde faydalanılırsa..
-----------------------------dai aslında çok temiz diye bakıyoruz ama
bence
rüzgar ve güneş enerjisininde kullanmak sakat :S
hatta dozunu kaçırdınmı diğerlerinden daha kötü sonuçları olr :S
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------ne gibi bi problem olabilir kj?
-
Prometheus bunu yazdı:
-----------------------------wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------ne gibi bi problem olabilir kj?
-----------------------------millet sadece şuna bakıyor atık madde varmı yok mu
enerji korunumdan bahsedersek bir yerde bişey artıyorsa başka yerde azalıyordur en basit haliyle bu değilmi
şimdi rüzgar olsun güneş olsun okyanuslardaki büyük akıntılar olsun bunlarsın hepsinden enerji almak mümkün yukarıda ne dedik bir yerde atıyorsa diğer yerde azalır
rüzgarlar bana enerji verdi haliyle enerjilerini kaybettiler bu yüzden ulaşması gereken yerlere ulaşamadır yağmur taşıması gereken yere yağmur taşıyamadılar nem taşıyamadılar sonuç ne olabilir İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
güneşe bakalım aslında toprağa düşmesi gereken güneş toprağa değil benim güneş panellerleinden oluşan tarlalarımın üzerine düşecek toprak yeterli energi alamayacak giderek soğuyacak sonuç ne olabilir DEPREMLER
akıntılara bakalım rüzgarlarla aynı şekilde ulaşması gereken yerlere ulaşamayacaklar :S ve gereken yerlere özellikle atlas okyanusundaki akıntı kuzet atlantik akıntısıydı sanırım kuzey kutbuna ılık su ve oksijen taşır okjien taşımazsa ne olur anaerobik solunum solunum yapan bakterilerin sayısı epeyce artar(yani onları yiyen okisjenli sonum yapan canlılar ölecek) ve anaerobik solunum sonunda hidrojensülfür gazı ortaya çıkıyordu sanırım(kaç yıladan beri biyolojiye bakmadım) ve buda çok zehirli bir gazdır sonuç ne olabilir İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ATMOSFERE ZEHİRLİ GAZ SALINIMI
benim fikirlerim bunlar
-
wert haksız değilsin ama kanaatimce bahsettiğin boyutta değişiklikler olabilmesi için dünyada 6 milyar değil 600 milyar insana enerjinin tamamını güneş paneliyle rüzgar değirmeniyle felan sağlamaya çalışmak gerekir.
mesela bir ailenin sıcak su ihtiyacını yaz-kış sağlayan bir güneş paneli 2-3 metrekare kadardır ki bu gayet verimsiz bir panel için böyledir
bununla birlikte sözkonusu panel evin çatısına kurulur yani zaten toprağa giden enerjiyi kesmez
nitekim verimi biraz olsun artırılan bu tür cihazlar asla bahsettiğin kadar etkili olmayacak kadar küçük ve yeterli olacaktır düşüncesindeyim
-
Prometheus bunu yazdı:
-----------------------------wert haksız değilsin ama kanaatimce bahsettiğin boyutta değişiklikler olabilmesi için dünyada 6 milyar değil 600 milyar insana enerjinin tamamını güneş paneliyle rüzgar değirmeniyle felan sağlamaya çalışmak gerekir.
mesela bir ailenin sıcak su ihtiyacını yaz-kış sağlayan bir güneş paneli 2-3 metrekare kadardır ki bu gayet verimsiz bir panel için böyledir
bununla birlikte sözkonusu panel evin çatısına kurulur yani zaten toprağa giden enerjiyi kesmez
nitekim verimi biraz olsun artırılan bu tür cihazlar asla bahsettiğin kadar etkili olmayacak kadar küçük ve yeterli olacaktır düşüncesindeyim
-----------------------------benim bahsettiğim güneş paneli o değildi zaten aşağıdaki resimler sana ufak çapta bir düşünce verirsanırım
ve ayrıca bundan 100 sene önce enimin insanlar termik santrallerin doğaya bukadar zarar vereceğini düşünmemiştir
http://morgansolar.files.wordpress.com/2009/06/050824_anlageoben_menschen.jpg
http://www.german-renewable-energy.com/Renewables/Redaktion/Bilder/Deutsch/schott-nevada-solar-one-kraftwerk,property=bild,bereich=renewables,sprache=de,rwb=true.jpg
http://www.blog.thesietch.org/wp-content/uploads/2007/03/kjc.jpg
http://www.blog.thesietch.org/wp-content/uploads/2007/03/giantsolarpowerplant.jpg
-
wert bu söylediklerin yenilenebilir enerji zararları konusundaki deprem,iklim değişikliğ vs..
kendi yorumun mu?? bunla ilgili yapılmış bilimsel bi çalışma varmı??
-
kendi yorumum ama bencede üzerinde durulması gerekir
