Zekasına Güvenen Baksın
-
ışık hızıyla ifade edilen enerjinin aldığı hızdır.20 km ile giden bir kamyonun yaktığı selektörde kamyonun tekerleği bir tur atmadan o ışık dünyayı dolaşır.öndeki araç tabii ki görür.
hem jeton yeni düştü benim.ışık hızıyla giden öndeki aracın yakılan selektörü görebilmesi için önce seni görebilmesi gereklidir.senin yaktığın selektör seni hiçbir zaman geçemeyeceğinden ona da ulaşamaz.senden öndeki araca bir ışık ulaşmadığı için de seni göremez.o selektör sadece seni sana göre aydınlatır. -
Designer bunu yazdı:
-----------------------------
ışık hızıyla gidiyorsa madde kavramından çıkar. böylece sellektör yapamaz. o anca star warsta olur :)
-----------------------------
Belkide adamlar yeni starwars filmi cekecekler bu olayi cozemediler.
Nasil olacak diye fizikcileri kattilar isin icine 
-
bence gorur isik, isik hiziyla giden bir cisimden ciktiginda iki kat hiza sahip olur ve ondeki arac bunu gorur tabi ondeki arac isik hizinin iki katindan fazla hizli gitmiyosa
-
Selam,
Arkadaşlar bu soroyu kim nerden buldu bilmem ama gerçekten akıl ister.
Bencede görür.
Çünkü ışığın çıkış kaynağı yine ışık hızında aynı bir araçtır bence.
Peki bir soruda benden.
Işık hızında gidebilen birisi sürekli geceyi mi yoksa gündüzümü görür?
Benim cevabım şu ışık nesnelere çarptıktan sonra göze gelir ve biz onu algılarız.
Ama ışık bize yetişemediğini varsayarsak hiç birşey göremeyiz.Aynı kör gibi.Karanlığın arkasında ne var sizce? Uzay sonsuz mu? Herşeyin bir başlangıcı ve bir sonu olan şu gezegende acaba uzayın bir sonu olabilir mi? -
pek birbirlerini görmeye zamanı olmaz eninde sonunda bir yere girer o kadar şanslı deiller




ısıgı göremez daha önünü bile göremiyordur o hızla burak dikiz aynasından ışıgı görecek


-
Einstein in görecelik kanununu hatırlayın, herşey görecelidir.
ışık hızında giden araçlarda da ışık arabaya göre ışık hızı ile gitmektedir, yani 2c ile yol alan bir ışık öndeki arabayı kovalar ve bu ışık görülür.
unutulmaması gereken bir başka nokta da ışığın hem dalga hemde madde özelliği taşıdığıdır.
ışık hızıyla derken neye göre ışık hızı sorusunu sorarsanız cevabı sizde bulabilirsiniz. -
ışık vektörel olarak incelenemez. şöyle düşünün. siz bir eve doğru 30 km/sn hızla gitseniz, evde size 300.000 - 30 km/sn. hızla geliyormuş gibi görünmez. Işık her zaman sabittir. Ayrıca şu örneği de verebilirim. Elimde bir fener olurda fenerin ışığını yaktığımda, ışık hızıyla geriye doğru gidersem, ışık orada kalmaz. Karşımda duran ışığı görür. Neticede ışığı resetkemek gibi bir şey söz konusu değil.
bu durumda onde giden arac arkadaki ısığı gorur ancak arkadaki ısıgı durekli büyüyormus gibi gorur. bence yani. -
ABİ IŞIK HIZIYLA GİDİYOSA NİYE SELLEKTÖR YAPSIN HEEEEEE
BİDE KORNA DENEN Bİ ŞEY VAR SELLEKTÖR KULLANILIR MI ZATEN IŞIK HIZIYLA GİDİYON BİDE SELLEKTÖR YAPIYON OLUR MU OLMAZ AMA GERÇEKTEN CVP İSTİYOSAN SIKI DURUN AÇIKLIYORUM EĞER DİKİZ AYNASINDA ARABAYI GÖRÜYO İSE SELLEKTÖRÜDE GÖRÜR




-
selam arkadaslar
iki arac aynı hızda hareket ediyorlarsa belki biz onlarin nasil gittigini gormeyiz ama ikisi birbirini rahatlikla gorururu cunku ikiside isk hizinda ve aynı hızda farzedinki 220 km hizla giden bir arac ile 180 km giden bir arac arasinda sadece hiz farki olmasina ragmen ikiside birbirine rahatlikla isaret gondere biliyor birbirlerini gore biliyorlar aynı sey isik hizinda giden araclar içinde gecerlidir yani birbirlerine sellektor yaptiklari zaman rahatlikla gore bilirler -
savaşçı olay öyle değil çünkü senin dediğin durumda 220 ve 180 ile giden araçların kullandıkları iletişimin hızı 300000 km7sn ama bu sorudakiler zaten c ile gidiyorlar.o zaman nolcak?
bu arada fenerli arkadaş adam ışık hızıyla gidiyor kornanın sesi hiç yetişemez zaten.espri güzel olmadı yani...
aslında biz burada şuna cevap bulmaya çalışıyoruz:acaba ışığın bağıl hızı var mıdır?bunun cevabını verebilirsek sorun da çözülmüştür zaten.yani ben ışık hızıyla doğuya doğru giderken batıya doğru bi fener yaksam fotonlar ne durumda olur?acaba yerinde mi kalır yoksa yine batıya doğru c ile mi gider.bunun cevabını bulursak olay tamamdır ama bu sorunun cevabı ne valla bilmiyom ama ışık madde olmadığından yani kütlesi olmadığından sanırım bağıl hızı yoktur ve bu durumda da ışık öndeki araca yetişemeyeceğinden öndeki araç tarafından görülemeyecektir.ama tabi bağıl hızı varsa selektörün hızı 2c olacak ve öndeki araca yetişecek ve arkadaki aracın ışığı görünecektir.saygılarımla...
Toplam Hit: 11854 Toplam Mesaj: 51
