folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Dinlerle İlgili Tek Bir Soru



Dinlerle İlgili Tek Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    Allah* vardır, birdir ve tektir.

    Tüm alemleri, canlıları, cansızları yaratmıştır.

    O'nun üstünde güç yoktur.

    bu temel üçüne inanıyorsan illa bir din ismi koymana gerek yok bence.

    *Allah,Tanrı,Tengri vs vs.. kısaca Yaratıcı'ya inanıyorsan

    Dediğin gibi Yaratıca inanıyorsan O da diyor ki:" Allah katında yegâne din İslâm'dır." Âli İmran Suresi 19. Ayet. Buna göre dine isim koymak farzdır.

    Efendi tarafından 10/Kas/13 00:50 tarihinde düzenlenmiştir

    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo

    budizm gibi dinlerde zaten reenkarnasyon olduğundan önceki hayatında ipnelik yapmış veya sonraki hayatında "kralsın be oğlum" şeklinde açıklanabilir. islamda ise beleşten cennete giderler. "o zaman beni neden otistik yaratmadın adama beleşten verdin de laaan" sorusunun ise cevabı yoktur.


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek
    erdemcakmak bunu yazdı

    hocam, dinden her şeyi açıklamasını bekleme. Yani, aklı hükmetmeyen nolacak bunun cevabını bulmadan önce, dinlerin neden kadına seçme seçilme hakkı, mirastan eşit pay hakkı, çalışma hakkı vermediğini, iki insandan ensest ilişkiyle mi türediğimizi, köleliği neden kaldırmadığını, adet görmemiş kızlarla bile evlenmeye neden izin verdiğini bi düşün.

     

    Haa ama, yine de sordugun soruya cevap vereyim. Budizmde, reenkarnasyon var. Budist bir arkadaşım söylemişti. Mesela, yolda giderken çat diye araba çarptı, kolunu kaybettiysen nedeni şu: önceki hayatında büyük bi piçlik yapmışsın. Aynı şekilde, her şeyin rast gitti ve çok başarılı olduysan da, önceki hayatındaki iyiliklerinin karşılığı oluyor.

    sikik bi iş işte. kötü halden memnuniyet duyma üzerine, daha güzel bir yalan olamaz. amına da koysalar, hayatını da sikseler olsun buna da şükür diyecen özetle din bu

    Aklı hükmetmeyenin yerinin Araf olduğu söylenir. Ve eklenir: Ancak A’râf ehlinin, böyle amel bakımından ortada bulunanlardan müteşekkil olduğunu kabul eden âlimler de, burada Arâf ehlinin fazla kalmayacağını söylerler. İmam-ı Gazâlî’ye göre A’râf ehli, ehl-i necâttır; Cehennem azabından kurtulmuşlardır; bu kimseler bir müddet burada tutulacaklar, nihâyet Cenâb-ı Hak inşaallah onları da Cennet’ine alacaktır. Çünkü kıyâmet gününde Cennet ile Cehennem’den başka bir makam yoktur.3

    Kadına seçme ve seçilme hakkında gelince Ataerkil bir toplumdan bahsetsek bile yeter. Bunu alıp istediğin kadar eski bir tarihe götürebilirsin. Teferruatına girmeye bile gerek yoktur.

    Mirastan eşit pay hakkında yeterli bir araştırma yaptığını da sanmıyorum açıkçası. Çünkü yapsaydın zaten kadına verilen pay eşit olmasa da var. Ayrıca İslamiyette Mehir diye bir olay var. İmam nikahı öncesi erkeğin kadına vermesi gereken belirli bir ağırlıkta Altın veya değerli mal var. Bu mehirde kadın istemediği sürece kendisinden alınmaz. Gaye de eğer erkeğe bir şey olursa kadının kendisi ve varsa çocuklarını bir müddet geçindirmesidir. Ayrıca erkeğin malı da ölünce kadına kalacağına göre ortada bir sorun yok demektir. 

    Çalışma hakkı demişsin buyur oku: Hz. Hatice, ticaretle uğraşan zengin, haysiyetli, şerefli bir kadındı.

    Ensest ilişki meselesinin aslı uzundur. Gerçekten öğrenmek istiyorsan önyargılarını bırakıp netten okumanı tavsiye ederim.

    Kölekik meselesine gelince bu savaş esirleri ve pazarda satılanlar diye geçiyor. Savaşta esir düşmüş kişiyi köle diye almayıp bırakınca bu adam gidip tekrar savaş safına katılmayacak mı? Bu bir tedbirdir. Ayrıca Kölelik İslam’la birlikte başlamamıştır. Kölelik İslam’dan öncede var olan Hz Resul ve İslam’la şekil değiştirip, askeri (esir statüsü) ve dini (tebliğ vasıtası) bir hüviyet kazanıp kölelik müessesesinin kaldırılması için tüm şart ve prensipler hazırlanmıştır. Bunlar da köleler ile ilgili söylenen sözler:

     * "Kim kölesini öldürürse, hapseder, gıdasını keserse onu hapsedin, gıdasını kesin öldürün."

    * "Hizmetçi ve köleleriniz sizin kardeşlerinizdir. Ona yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydirin... Eğer onlara zor işler teklif ederseniz derhal onlara yardım ediniz. "
    * "Sizden biriniz bu kölemdir, bu cariyemdir demesin. “Kızım veya oğlum yahut kardeşimdir.” desin.
    Kısaca birinci merhalede İslam köle insandır prensibini yerleştiriyor topluma.
    Hz. Resul kölesi Zeyd b. Harise’yi serbest bırakır, fakat o köle (!) peygamberimizi terk etmez ve Hz. Resul’e hizmete devam eder. Hz. Resul zaman içinde Zeyd’i İslam ordusunun komutanı yapacak şekilde yetiştirir...
    2- Kölenin de bir insan olduğu bilincine ulaştırılan topluma, ikinci merhale olarak savaşta esir edilen bu insanların hürriyetlerine kavuşmaları için çeşitli sebepler oluşturulur, ortaya atılır. Mesela: yeminini bozan, hataen adam öldüren, sevap için veya anlaşma ile köle azad etme ... gibi.

    İslam köleyi azad etmeyi tavsiye etmiştir de toptan köleliğin kaldırılması için niçin açıkça emir vermemiştir :
    Çünkü şartlar olgunlaşmamıştır. Aşağıda sayacağımız ortam, şartlar varlığını sürdürdüğü için İslam köleliği kaldırmamıştır. Ama şartların oluşması, ortamın olgunlaşması ile kölelik müessesesi kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Bu şartlar oluştuğunda İslam devlet başkanı ve alimler meclisi köleliğin kaldırılma aşamasının geldiğini ortak bir hüküm ile ilan edebilirler. Ayrıca günümüz şartlarında köleliğin kendiliğinden kalktığı da bir vakıadır. Hiç kimse İslam adına köleliğin devamını savunamaz. Peki İslam’ın ilk zamanlarında köleliğin kalkmasında engel teşkil eden şartlar ve bu şartların geçerlilik oranı nedir ? Bu şartlar :
    Bir savaş yapılır. Esirler elde edilir. Bu esirlere uygulanacak maddeler şunlar olabilir:
    - Esir idam edilir. Bu zalimlik olur . İslam’da zulüm yasaktır.
    - Toplama kamplarında esirlerin bir arada tutulması ihtimali . Esir kamplarında yapılan zulüm örnekleri işkence, öldürme, tecavüz, gayri insani muamelelerim çeşitleri... birinci, ikinci dünya ve çağdaş dünyanın devletleri arasındaki savaşlarda bol bol görülmüştür. Bu da İslam’a , insanlığa yakışmaz.
    - Esiri ne öldürme ne toplu olarak bir arada yaşatma (esir kampları). Esiri serbest bırakma ihtimali : Düşman tarafı serbest bırakmayabilir ayrıca serbest kalan esir tekrar savaşa katılabilir.
    - İslam’ın köleliğin kalkma şartları olgunlaşana tek savunduğu görüş: Esirleri önce Müslüman ailelerine taksim edip, böylece onların karşı çıktıkları dünya görüşünü, yaşayarak görüp öğrenip anladıktan sonra insanca muamele görüp İslam’ı tanıyan bu insanların çeşitli sebepler bulunarak ( sevap, yemini bozmanın cezası...) serbest bırakılması veya Müslüman esirlerle karşılıklı değiştirilmeleri.
    Özetle; esir edilen kişiye insanca muamele edilir, yanlışları, ön yargıları gösterilir, gerçek öğretilir ( teori ve pratiğiyle yaşanarak) sonra serbest bırakılır. İslam’da kölelik budur, eğer bu insani ve ahlaki duruma kölelik adını verebilirsek !

     

    Adet görmemiş kızla kim evlenmiş? Yazarsan sana cevabını da yazarım. Gerçi bu yazının sonuna kadar okunacağından da şüpheliyim ya neyse :)


    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    Efendi bunu yazdı
    joe_black bunu yazdı

    Allah* vardır, birdir ve tektir.

    Tüm alemleri, canlıları, cansızları yaratmıştır.

    O'nun üstünde güç yoktur.

    bu temel üçüne inanıyorsan illa bir din ismi koymana gerek yok bence.

    *Allah,Tanrı,Tengri vs vs.. kısaca Yaratıcı'ya inanıyorsan

    Dediğin gibi Yaratıca inanıyorsan O da diyor ki:" Allah katında yegâne din İslâm'dır." Âli İmran Suresi 19. Ayet. Buna göre dine isim koymak farzdır.

    ikinci adımda onu söylicektim hocam. önce Allah'ın varlığına inandırmak gerek :) gerisi gelir zaten. çok şükür düşünebilen insanlar var :)


    Sefih ve cahil bir kimse konuşunca ona cevap verme. Sükut, ona cevap vermekten daha hayırlıdır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    @efendi yazdıklarını okudum 

    benim sorum,peygamberin idrarı,başını yıkadığı su ve kanını içiyolar fakat peygamber bunları ayıplamak ve men etmek yerine idrarını içen kişiye büyük ölçüde ateşten korunacağını kanını içene cehennem ateşi isabet etmeyeceğini vs söylemekte bi nevi teşvik etmektedir

    neden bunları katiyen men etmedi de aksine teşvik etmiştir bunu anlamadım


    osckar schindler
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    Tnrsk bunu yazdı

    @efendi yazdıklarını okudum 

    benim sorum,peygamberin idrarı,başını yıkadığı su ve kanını içiyolar fakat peygamber bunları ayıplamak ve men etmek yerine idrarını içen kişiye büyük ölçüde ateşten korunacağını kanını içene cehennem ateşi isabet etmeyeceğini vs söylemekte bi nevi teşvik etmektedir

    neden bunları katiyen men etmedi de aksine teşvik etmiştir bunu anlamadım

    hocam hadislerin bir çoğu uydurma.. en erken hadis toplayanlar bile peygamberin ölümünden 200-300 sene sonra gerçekleşmiş. düşün peygamberi şahsen görenlerin 4 kuşak sonrasından aktarılma.. ne kadar sağlam olabilir ki?

    deve idrarı iç şifa diyen hadis mi desen, peygamberin insanları parçaladığı mı desen, kan içmeyi meşru kılan mı desen (ki kan kesin suretle haramdır ayetle sabittir) v.s. v.s.

    az çok kur'an okuyan insan, hadisler ve ayetlerin çeliştiğini görür çoğu konuda. ayetlerin istisnasız hepsinde Allah ın övülmesinden bahseder, Allah a kulluk olmaktan v.s. Hadisler ise genelde peygamberin etrafında dönmüş, O olmasaydı kainat yaratılmazdı gibi bir şekle bürünmüş bir şeydir. Oysa Allah ın her şeyi neden yarattığı ayetlerle sabit

    Bu sebeple ben hadislerin çoğuna inanmıyorum, mantıklı gelenleri ise kabul edebilirim, islamla çelişmediği için... Bazıları der ki ama hadis ve sünnet çıkarsa islam'dan, din kupkuru olur :) oysa Allah kur'an da yine der ki, kur'an size apaçık şekilde indirildi ve size yeter.. 

    Benim itikatım bu şekilde.. müslümanların geri kalmasının sebebi bu şekilde bağnaz olmalarının sebebi uydurulmuş hadislerdir, en çok ihanet yapanlar da en çok kabul edilen buhari, müslim gibi adamlar..

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    ya birader buharinin o kadar hadisini kabul edipte içlerinden beğenmediklerini kabul etmeyip bunlar uydurma,yalan ,ihanet demen bana komik geliyo

    bu kurandaki 5 ayeti kabul etmeyip diğerlerini kabul etmek gibi bana göre

    -peygamberlerin günahsız olduğu söylenir hata yapabilirlermi bilmiyorum ama muhammedin şu iki kişiyi bulursanız yakın dediği daha sonra dönüp hayır yakmayın allahın verdiği gibi ceza vermeyin önce öldürün sonra yakın dediği doğrumu

    -muhammedin ölümünden sonra dinden dönenleri ve islamı kabul etmeyenleri ateş kuyuları açıp diri diri içlerine attıkları doğrumu

    -hiç kimse ben kuranın tamamını elimde tutuyorum demesin sadece bi kısmını tutuyorum desin diyerek kuranda oldukça eksik ayetler olduğu doğrumu

    -ilk zamanlar yazılan kuranların sonraki bi zamanda toplatılıp tekrar yazıldığı ve eskilerinin yakılıdığı bunu neden yaptıklarını sorduklarında şimdiki kuranla bi öncekini görüp ihtilafa düşmesinler denildiği var birde buradan kuranın değiştirildiğini anlayabilirmiyiz

    -peygambere, öldürdüklerimiz arasında kadınlar ve çocuklarda var, ne dersiniz dediklerinde -onlarda onlardandır denilerek öldürülmelerine izin verildiği doğrumu

    -şafak baskınları yapılıp yerleşim yerlerinin ateşe verilip insanların diri diri yakıldığı doğrumu

     

      bu yazdıklarım buhari gibi kaynaklardaki hadislerdendir ben internette buldum ama teyit edemedim cevaplarsan sevinirim


    osckar schindler
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    sanırım demek istediğimi anlamadın. Ben buhari ya da müslim ya da x şahsın kim olduğu önemli değil, yazdıkları hadisleri kabul etmiyorum. sadece biri dese ki (sen bile olsan bu) peygamber şöyle demiş, ben bunu tartarım ve islam a uygundur derim ve onun hadis olduğuna inanabilirim. çünkü islam ile tezat düşmüyor.

    islam ın iki kelime anlamı var. Biri yaratıcıya teslim olmak diğeri ise barış. şimdi senin yazdıkların islam ile çatışıyor. ayet ile sabittir ki kur'an indirilip korunmaktadır. h.z. ömer kur'an okurken şehit olduğunda okuduğu kur'an topkapı da sergileniyor mesela.. hani bazıları eksik v.s. diyor ya o zaman ki kur'an a baksınlar..

    dinlere küsenlerin bir çoğu hadisler yoluyla küsütürülmüştür. Akıllı insanlar zaten onların çoğunun deli saçması olduğun anlar ve çelişkili olduğunu görür. cübbeli gibi adamlar hadisler üzerinden işini götürüyor o kadar çok şeyi var ki haşa bi örneğinde cebrail in peygamberimizden kur'an ı aldığını söylemiştir.. 

    sonra da kıvırıyor bunu... benim için en önemli şey Allah ın dinini açıkladı kur'an dır, ve Allah bunun için garanti vermiştir. Ama hadisler için öyle bir garanti söz konusu değil, ki yanılmıyorsam müslim diyordu ki ben gelen hadislerin %98 ini çöpe attım diye.. düşün o kadar uydurulmuş varmş ve şuan onun yazdıkları %2 yi oluşturuyor ki sürekli bazı hadisler atılıyor hala.. ortada bir garanti,güven işi yok. diyor ki efendim h.z. ayşe rivayet etmiş bu hadisi, h.z. ayşe yalan söyler mi? iyi de birader h.z. ayşe ile buhari arasında 300 yıl fark var, sanki bire bir mi söylemiş? adamlar aradaki insanları görmezden geliyor..

    o yüzden güvenilir kaynak istiyorsan kur'an sana yeter. elinde internet var, anlamadığın şeyleri araştırabilirsin.. Yaratıcı sana bir beyin vermiş ve onu vücudunun en tepesine koymuş. Bunu kullanarak sorgulayarak, araştırarak öğrenerek bir şeyler elde edebilrsin. benim izlediğim yol da bu.

     

    iman konusuna gelince, Allah ın dininin kanunları islamdır ve bunlar kur'an da belirtilmiştir. Bunlara topluca inanmak yani iman etmen seni müslüman yapar. imanlı bir insan, islamın kelime anlamı olan teslimiyeti yerine getirmiş olur. ben Allah a ve onun kitabına iman ettim diyorsun. Eğer bu kitaptaki bir hükme inanmazsan, yapmasan bile imanın yok demektir. 

    yani zinanın doğru olduğunu söyleyip hayatında hiç yapmasan bile islam dinine mensup değilsin artık. Ama bunun yanlış olduğunu kabul edip binlerce insanla zina yapsan dahi islamın içerisindesin ama günahkarsın ve bunun bedeli var. diğer türlü iman etmediğin bir şey ile alakan yok.. bu insanlara kafir deniyor, yani var olan gerçeklilği örten kişiler.. Allah ın ayetleri birer gerçektir, kim tekini inkar ederse işte o zaman kafir olmuş olur. 

    ama benim önceki mesajda söylediğim şeyler hadis için geçerli değil. hadisin kaynağı Allah değil o yüzden doğruluğu kesin değildir ve imanı bir mesele değil. ben bu kainat peygamber için yaratılmamıştır dediğimde kafir olmam !!! ama oruç tutmak gereksizdir dediğimde oruç tutsam da kafir olurum.

    fark bu..

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RhiFaT
    RhiFaT's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mart/2004
    Erkek

    arkadaşlar malesef sünni alimler bu tip konulara cevap veremiyor ama şii alimler bu konuya cevap veriyor.

    akli dengesi yerinde olmayan veya mesela ölmesi gerekenden çok önce ölen biri yine bir zaman diliminde tekrardan dünyaya gelip sınavını tamamlıyor ve cennet veya cehenneme gidiyor.

    aksi takdirde bir çelişki olur ve bu çelişki de arafta kalmaktır. arafta ne kadar süre kalabilir ki ? her insan eşit ise aynı sistemden geçmesi gerekiyor.

     

     

     


    işte öyle
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam reenkarnasyon islamda yok bildiğim kadarıyla şii lerin yaptığı olmuyo yani sünnilerin yaptığı hiç olmuyo

    tüm aleme bi din geldiyse hiç bi konuda çelişmemesini beklerim,dini kitapları neden se hiç bi peygamber yaşadığı zaman içinde yazılı kaynak haline getirmemiş özellikle muhammed peygamber daha öncekilerin tahrif edildiğini bildiğini halde özellikler kuranı yazılı kaynak yapıp korunması konusunda insanları örgütleyebilirdi ama yok ha diceksinizki bu da bi sınav,eyvallah deriz ne diyelim :) 

    birde unbalanced peki o inanmadığın hadisler ya gerçekse ne olucak


    osckar schindler
Toplam Hit: 2882 Toplam Mesaj: 68