folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Dinlerle İlgili Tek Bir Soru



Dinlerle İlgili Tek Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek
    Tnrsk bunu yazdı

    @efendi yazdıklarını okudum 

    benim sorum,peygamberin idrarı,başını yıkadığı su ve kanını içiyolar fakat peygamber bunları ayıplamak ve men etmek yerine idrarını içen kişiye büyük ölçüde ateşten korunacağını kanını içene cehennem ateşi isabet etmeyeceğini vs söylemekte bi nevi teşvik etmektedir

    neden bunları katiyen men etmedi de aksine teşvik etmiştir bunu anlamadım

    bu tür konularda esas alınan, hadisin Kur'an ile uyumudur. Bahsettiğin meseleye dair ben hiçbir hadise denk gelmedim. Okuduğun hadisleri yazarsan hadis numarasıyla ona göre bakarıZ. Ama şöyle bir durum var ki idrar meselesi ve kan meselesi uydurma gibi geliyor çünkü bu bahsettiğin şeyler bırak içmeyi üstüne bile sıçrasa namaza manidir. Bir de şöyle bir olay var ki Hz. Muhammed'in dişinin kırılması olayından başka kan olayı da duymadım. Öyle bir hadise göre peygamber bunu tavsiye edecek olsa herkese kan vermesi gerekecek. Bu yüzden uydurmadır var ise bile. 


    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo
    Efendi bunu yazdı
    Tnrsk bunu yazdı

    @efendi yazdıklarını okudum 

    benim sorum,peygamberin idrarı,başını yıkadığı su ve kanını içiyolar fakat peygamber bunları ayıplamak ve men etmek yerine idrarını içen kişiye büyük ölçüde ateşten korunacağını kanını içene cehennem ateşi isabet etmeyeceğini vs söylemekte bi nevi teşvik etmektedir

    neden bunları katiyen men etmedi de aksine teşvik etmiştir bunu anlamadım

    bu tür konularda esas alınan, hadisin Kur'an ile uyumudur. Bahsettiğin meseleye dair ben hiçbir hadise denk gelmedim. Okuduğun hadisleri yazarsan hadis numarasıyla ona göre bakarıZ. Ama şöyle bir durum var ki idrar meselesi ve kan meselesi uydurma gibi geliyor çünkü bu bahsettiğin şeyler bırak içmeyi üstüne bile sıçrasa namaza manidir. Bir de şöyle bir olay var ki Hz. Muhammed'in dişinin kırılması olayından başka kan olayı da duymadım. Öyle bir hadise göre peygamber bunu tavsiye edecek olsa herkese kan vermesi gerekecek. Bu yüzden uydurmadır var ise bile. 

    uysa ne olacak hacı? o kelimenin anlamı bu değil diye başlıcan 


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek
    RhiFaT bunu yazdı

    arkadaşlar malesef sünni alimler bu tip konulara cevap veremiyor ama şii alimler bu konuya cevap veriyor.

    akli dengesi yerinde olmayan veya mesela ölmesi gerekenden çok önce ölen biri yine bir zaman diliminde tekrardan dünyaya gelip sınavını tamamlıyor ve cennet veya cehenneme gidiyor.

    aksi takdirde bir çelişki olur ve bu çelişki de arafta kalmaktır. arafta ne kadar süre kalabilir ki ? her insan eşit ise aynı sistemden geçmesi gerekiyor.

     

     

     

    Hoca öncelikle İslamiyette Hz. isa'nın ölüleri diriltme mevzusu dışında tekrar dünyaya dönme diye bir olay yok Bildiğim kadarıyla. Akli dengesi yerinde olmayan kişilerin yerinin Araf olduğu söylenir evet ama devamında da Cennet ile Cehennemden başka bir yer olmayacağı da söylenir ve bu akli dengesi yerinde olmayanlar da Cennete gider. Zamanından çok önce ölen biri demişsin. Bu zamanı kim biliyor ki? kendi ölümünün zamanını kimse bilmiyor. Buna göre önce ölen diye de bir şey olamaz doğal olarak. Çelişki meselesine gelecek olursak madem adam tekrar sınav için gelecekti dünyaya neden öldü ki? Ölmeyip tamamlasaydı ya? Asıl çelişki burda. Yarım kaldı, haydi sen bir daha git olmaz. O yüzden reenkarnasyon gibi bir olay İslamiyette yoktur ve ayetlerle de belirtilmiştir. Hem düşünsene sen bir önceki hayatında ağaç idin, şimdi geldin insan oldun, yarın ne olacağını kim bilecek? Bu sonsuz bir döngü olacak o zaman ki iş sarpa saracak.


    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek
    Prometheus bunu yazdı
    Efendi bunu yazdı
    Tnrsk bunu yazdı

    @efendi yazdıklarını okudum 

    benim sorum,peygamberin idrarı,başını yıkadığı su ve kanını içiyolar fakat peygamber bunları ayıplamak ve men etmek yerine idrarını içen kişiye büyük ölçüde ateşten korunacağını kanını içene cehennem ateşi isabet etmeyeceğini vs söylemekte bi nevi teşvik etmektedir

    neden bunları katiyen men etmedi de aksine teşvik etmiştir bunu anlamadım

    bu tür konularda esas alınan, hadisin Kur'an ile uyumudur. Bahsettiğin meseleye dair ben hiçbir hadise denk gelmedim. Okuduğun hadisleri yazarsan hadis numarasıyla ona göre bakarıZ. Ama şöyle bir durum var ki idrar meselesi ve kan meselesi uydurma gibi geliyor çünkü bu bahsettiğin şeyler bırak içmeyi üstüne bile sıçrasa namaza manidir. Bir de şöyle bir olay var ki Hz. Muhammed'in dişinin kırılması olayından başka kan olayı da duymadım. Öyle bir hadise göre peygamber bunu tavsiye edecek olsa herkese kan vermesi gerekecek. Bu yüzden uydurmadır var ise bile. 

    uysa ne olacak hacı? o kelimenin anlamı bu değil diye başlıcan 

    Kıvıracaksın diye bakıyorsun hoca sen. 

    Uyacak olsa önce akla uygun olur. Hadisi filan da kenara bırakalım. Bu kan,idrar, banyo sonrası su sağlığa filan iyi geliyor alın için dense millet kafayı yemiş diye düşünürsün. Burda da bakılması gereken yön uyum ve akla ve insan doğasına uygunluktur. 


    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    Ashab-ı kiramdan Abdulah b. Zübeyir de çocuk yaşta iken Hz. Peygamber (s.a.v)'in hacamat kanını içmiştir. Olay şöyle gelişmiştir: Darekutni ve başka hadis kitaplarında nakledildiğine göre, Abdullah sekiz dokuz yaşlarındayken, Rasulullah (s.a.v) kendisine hacamat ettirdiği kanınını toprağa gömmesi için bir kap
    içinde vermiş, Abdullah ise oradan ayrıldıktan sonra tek başına kalınca, kanı gömeceği yerde içmiştir. Geri dönüp gelince Resulullah (s.a.v): "Ne yaptın?" diye sormuş, o da kinayeli konuşarak: "Onu ortadan kaldırdım." demiştir. Hz. Peyggamber (s.a.v) durumdan şüphelenip: "Herhalde onu içtin?" deyince Abdullah: "Evet!.." demiştir.


    Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (s.a.v): "Kanı kanıma karışana ateş temas etmez." buyurmuş ve şunları da sözlerine eklemiştir: " Veylün leke mine'n nâs ve veylün li'n- nâsi minke = Yazık insanlardan sana olacaklara, yazık senden dolayı insanlara olacaklara." (el-Askalânî, el-Metâlibü’l-Âli¬ye, 4:21; el-Heysemî, Mecma’u’z-Zevâid, 2708; el-Hâkim, el-Müstedrek, 3:554.)

     

    --------------------------------

     

    Medine döneminde, yanlışlıkla Hz. Peygamber (asm)'in idrarının içilmesi olayı yaşanmıştır; olay şöyle gerçekleşmiştir:

    Umeyme binti Rukayka'nın bildirdiğine göre, Hz. Peygamber (asm)'in Hurmadan yapılmış bir kabı vardı ve geceleyin ihtiyaç duyarsa, seriri (karyola, divan) altına koyduğu bu kabına bevl eder ve onu tekrar karyola altına koyardı. Bir gece yine aynı şekilde ona ihtiyacını giderdi ve kabı karyolası altına koydu. Daha sonra baktığında kapta idrar olmadığını gördü. Kaptaki idrarın nerede olduğunu sorunca, onu Hanımı Ümmü Habibe'nin Habeşistan'dan getirdiği hizmetcisi Bereke'nin içtiğini söylediler. Bunun üzerine Resul-i Ekrem: "Büyük ölçüde kendisini ateşten korudu." buyurdu.

     

    --------------------------------

    http://www.youtube.com/watch?v=FeTaYDY19oI

     


    osckar schindler
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    Sahih Buhari - Hadis No: 1721

    Fasıl : EN`ÂM SÛRESİ ÂYETLERİ
    Konu : Ahzab Sûresi âyetlerinin tefsîri
    Ravi : Ümmü`l-mü`minîn Âişe
    Baslik : HAZRET-İ RESÛL`ÜN ÂİLE HAYÂTI VE AHZÂB SÛRESİ ÂYETİ

    Şöyle dediğ rivâyet olunmuştur: Ben, nefislerini Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem`e hibe eden (ve mihirsiz nikâh olunan) Peygamber`in kadınlarını ayıplardım. Ve "Hiç kadın, kadınlığını (mihirsiz) hibe eder mi?" derdim. Vaktâki Azîz ve Celîl olan Allahu Teâlâ: ... âyetini inzâl buyurdu. O zaman (anladım ki, Allah Peygamber`ine mü`minlerin fevkınde bir hak ve yüksek bir irâde vermiştir) Ben Resûlullah`a: "Rabb`in Teâlâ (kadınlarının değil) ancak senin arzunun tahakkukuna müsâraat ediyor" dedim.

    burada aişe ahzab suresinin 50. ayetine tepki göstermektedir ayet şu;

     

    Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helâl kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikâhlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helâl kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

     

    aişe,bakıyorumki allah sadece senin arzularını düşünüyor demiştir


    osckar schindler
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    @tnrsk, o tarz hadislerin gerçek olması kur'an ile hadis in çeliştiğini gösteriyor. islam kan haramdır diyor, idrar necistir diyor, peyamber de kan içeni hoş görüyor ya da idrarını içeni cennetle müjdeliyor. edip yüksel in bir videosu var bunla ilgili aşağıda linkini vereyim, diyor ki sidik içerek cennete gidenler :)

    ben bu hadisi reddettim diye Allah ın bana karşı bir garezi olmaz. Çünkü bana beyin verdi ve ben idrar içerisindeki atıklara baktığımda bunun vücut için tehlikeli olduğunu gördüm. Ayrıca kur'an da öyle bir şey yok aksine zıt şeyler var !! 

    http://www.youtube.com/watch?v=CWqb084pDCM

    bu edip yüksel in bazı şeylerine katılmasam da akılcı olarak konuşuyor o yüzden hadis konularını reddetmesini makul buluyorum ki haklı.. adama ölüm emri verdiler mürted diye.. tabi saçmaladıkları şeyler var ama bu konuştuğu ve tahlili çok doğru. izleyince kafana yatacaktır.

     

    iknci olarak peygamberin çok evliliği ile ilgili, daha önce bu videoyu bir arkadaş için eklemiştim buraya, tekrar veriyorum linkini. adam peygamber eşlerini analtıyor bak bakalım nasıl evillikmiş..

    http://www.youtube.com/watch?v=yl7XlkwPHio

    son olarak belirtmek isterim, verdiğin hadis h.z. ayşe den gelmiş gibi görünüyor ama dediğim gibi h.z. ayşe ile buhari arasında 200 yıldan fazla süre var. bu hadisn o adama gelmesi için en az 4-5 aracıdan geçmiş olması lazım ve kendi deyimi ile %98 hadisi çöpe attık... düşün artık ortada yalan olan hadisleri..

     

    bugün müslümanlarının geri kalmasının, cahil olmasının ya da birbirini öldürmesinin sebebi bu uyduruk hadislerdir. kur'an ı terk edip bunlar önemsenmişlerdir, şöyle yapma günah böyle yapma günah. o mal cübbeli de nasa ya salak diyor, neden? gök yüzünü araştırıyor diye.. asıl salak beyinsiz sensin, Allah ın ayeti gök yüzünü araştırın, üzerine düşünün der ama sen zır cahil karşı çıkıyorsun. Aslında herkesten uyanık, oraya gelen dinleyenler 2 kuruş para alırken kendisi lüks evlerde oturur, 80 milyarlık aylık geliri olur, lüks jiplere biner.. sonra da islam şöyle böyle.. bunların hepsi cehennemliktir ben Allah ın adaletinden şüphe etmem. Bu adam bir sürü insanı saptırmıştır, dini hurafe pazarına çevirdi, öyle bir anlatıyor ki, 5 yaşındaki çocuğa anlatılmayacak türden hikayerler saçma sapan şeyler.. yok peygamber şöyle yaptı yok böyle yaptı.. adam her şeyi okumuş ezberlemiş, diyor ki bu kaynaklar doğru.. nerden bilyorsun birader doğru olduğuna? 

    hadisler olmasa bu adamların görevi biter !! hiç bi halta yaramaz.. hadis ile beslenen sahtekarlar bunlar.. o yüzden ekseri olarak kabul etmiyorum o saçmalıkları. Allah der ki; Kur'an size yeter, ondan başka yol aramayın..

    olay bitmiştir benim için ;)

     

     

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam şu videodaki adamda pek akıllı  bişey değil hal hareketleri kullandığı cümleler falan bi garip :)

    şimdi bildiğim kadarıyla buhari yazmadıklarım yazdıklarımdan çoktur diyor yani topladığı hadislerin hepsini kitaba geçirememiş çok fazla olduğu için ben böyle biliyorum yoksa bu hadislerin yalan olduğu için mi kitaba eklemediğini söylüyo eğer öyleyse yazdıkları arasında yalan olduğu söylenen hadislerin yada olayların yalan uydurma olduğunu farkedemeyecek kadar cahil miydi buhari sadece buhari değil zaten daha başka sahih hadiscilerin aktardıklarıyla örtüşüyo bu hadisler hepsimi yalan o zaman 

     


    osckar schindler
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek

     

    Kan içme mevzusu:

    İslam tarihi klasik kaynaklarında ifade edildiğine göre, Uhud savaşında Hz. Peygamber (s.a.v) şakağından yaralanınca, zırhının halkasını buradan çıkarmak için, sahabeler dişleriyle kemiğe giren halkayı çekmek için uğraşmışlar ve sahabeden Malik b. Sinan bu sırada onun kanını da yutmuştur. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.v) kanının karıştığı kimseye cehennem ateşi isabet etmeyeceğeni bildirmiştir. Aynı konu Uhud savaşını detaylarıyla anlatan İslam tarıhi kitaplarında da yer alır. Hz. Peygamber (s.a.v)'in duasından yola çıkan bazı alimler, onun kanının temiz olduğuna kanaat getirmişlerdir. Ayrıca Hz. Peygamber (s.a.v.) yaptığı bu önemli hizmetten dolayı da sahabeye dua edebilir. 

    Bilinçli ve öğütlenen bir mesele değil Okunduğu kadarıyla.

    Fakat, Hz. Peygamber (s.a.v)'in kanını içme konusunda özel bir durdum vardır, zırh halkası çıkarılırken kan yutulmuştur. Hz. Peygamber (s.a.v) hiç bir zaman'benim kanımı içiniz' gibi bir emir vermiş değildir.(bk. Sarıcık, Murat, İnhanç ve Zihniyet olarak Cahiliye, Nesil Yayınları, İstanbul, 2004, s. 250; Sarıcık, Murat, İslam öncesi Dönem- Cahiliye kültürü, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2002, s. 270 vd. Cahiliyede kan yeme tarzları için bk.)

    Ashab-ı kiramdan Abdulah b. Zübeyir de çocuk yaşta iken Hz. Peygamber (s.a.v)'in hacamat kanını içmiştir. Olay şöyle gelişmiştir: Darekutni ve başka hadis kitaplarında nakledildiğine göre, Abdullah sekiz dokuz yaşlarındayken, Rasulullah (s.a.v) kendisine hacamat ettirdiği kanınını toprağa gömmesi için bir kap
    içinde vermiş, Abdullah ise oradan ayrıldıktan sonra tek başına kalınca, kanı gömeceği yerde içmiştir. Geri dönüp gelince Resulullah (s.a.v): "Ne yaptın?"diye sormuş, o da kinayeli konuşarak: "Onu ortadan kaldırdım." demiştir. Hz. Peyggamber (s.a.v) durumdan şüphelenip: "Herhalde onu içtin?" deyince Abdullah: "Evet!.." demiştir.

    Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (s.a.v): "Kanı kanıma karışana ateş temas etmez." buyurmuş ve şunları da sözlerine eklemiştir: " Veylün leke mine'n nâs ve veylün li'n- nâsi minke = Yazık insanlardan sana olacaklara, yazık senden dolayı insanlara olacaklara." (el-Askalânî, el-Metâlibü’l-Âli¬ye, 4:21; el-Heysemî, Mecma’u’z-Zevâid, 2708; el-Hâkim, el-Müstedrek, 3:554.)

    buna göre;

    a) Kanı içen bir çocuktur ve kendisi böyle bir karara varmış ve kanı içmiştir. Kan içmek haram olsa da ya çocuk bunu bilmemekte veya Hz. Peygambere (s.a.v) saygısını böyle uygunsuz bir tezahürle ortaya koymaktadır.

    b) Konuşmalarıyla kanı içtiğini saklamak istemektedir. Demek Hz. Peygamber (s.a.v)'in bu davranışını onaylamayacağını düşünmektedir.

    c) Hz. Peygamber (s.a.v) ona, kanımı iç, diye bir emir vermemiş, aksine onu gömmesi için kendisini görevlendirmiştir.

    d) Hz. Peygamber (s.a.v)'in açıklamalarına bakılırsa, onun kanında farklı bir özellik bulunmaktadır. Kanı kanıma karışana cehennem isabet etmeyecektir. Fakat o, bu yolla cehennemden kurtulmayı tavsiye ve emir etmez.

    e) Hz. Peygamber (s.a.v)'in sözlerinin bir tefsiri, Emeviler döneminde Abdullah b. Zübeyr'in Mekke kuşatılmasında şehit edilmesiyle ortaya çıkmıştır. Mekke'de birçok kimse öldürüldüğü gibi, kendisi de şehit edilmiştir. (bk. Tarihul- Hamis, I/354)

    Son olarak

    İslamiyet'te kan içmek haramdır. Maide suresinin üçüncü ayeti ve tefsirine bakılırsa bu durum iyice anlaşılır.

    Cahiliye döneminde insanlar kestikleri hayvanların kanlarını kaplara alarak taze iken veya bekleterek içiyorlardı. Adı geçen ayetle kan içme yasaklandı.

     

    yukardaki açıklamalara da bakılarak Benim kanımı içiniz, idrarımı içiniz diye bir emir veya öğüt yoktur. Bazısı zaruriyetten yutulmuş, bazısı da çocukluğun verdiği bilmezlikten dolayı içilmiştir.

    Efendi tarafından 16/Kas/13 14:43 tarihinde düzenlenmiştir

    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam alıntı cevaplardan ziyade kendi düşüncelerinizi söylerseniz benim için daha değerli olur, ha alıntıladığım cevaba katılıyorum derseniz başka


    osckar schindler
Toplam Hit: 3195 Toplam Mesaj: 68